Saturday, 4 August 2012

ဆြလားသ္သည္အႀကီးက်ယ္ဆုံး

“အသင္သည္ မိမိထံ ထုတ္ျပန္ျခင္း ခံရေလေသာ က်မ္းျမတ္ (ကုရ္အာန္)ကို ရြတ္ဖတ္ (ျဖန္႔ခ်ီ)ပါေလ၊ ၄င္းျပင္ အသင္သည္ ဆြလားသ္ဝတ္ျပဳမႈကို ေဆာက္တည္ပါေလ၊ မလြဲဧကန္ ဆြလားသ္ဝတ္ျပဳမႈသည္ အလြန္႔အလြန္ စက္ဆုတ္ဖြယ္ရာေသာ အမႈကိစၥမ်ားမွ လည္းေကာင္း၊ မဖြယ္ရာေသာ (မတရားမႈ၊ မွားယြင္းမႈ၊ မေကာင္းမႈ) အမႈမ်ားမွ လည္းေကာင္း ပိတ္ပင္ တားဆီးေလသည္။ စင္စစ္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား ေအာက္ေမ့ သတိရျခင္းသည္ အႀကီးက်ယ္ဆုံး (အျမတ္ဆုံး)ပင္ ျဖစ္ေပသည္။ အလႅာဟ္သည္ အသင္တို႔ ျပဳသမွ်ကို ေကာင္းစြာသိေတာ္မူ၏” (ကုရ္အာန္ ၂၉း၄၅) ရုပ္နာမ္အတြက္ အစာစားေသာ္ မစားမီ ျပင္ဆင္မႈႏွင့္ အသိဉာဏ္ယွဥ္ေသာ (စားရန္) ရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိေန၏။ ထို႔အတူ ဆင္ျခင္တုံတရားအတြက္ စိတ္အစာမ်ား (တရားပညာ) စားရန္လည္း မွန္ကန္ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ ျပင္ဆင္မႈရွိရ၏။ ထို႔အတူ ဆြလားသ္ဝတ္ျပဳမႈအတြက္လည္း စည္းစနစ္ရွိ၏။ ဆြလားသ္ဝတ္မျပဳမီ ဝုႆူေခၚ ကိုယ္လက္အဂၤါ ေရသန္႔မႈ မဂၤလာကို သတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္အညီျပဳျခင္း (လိုအပ္ပါက ေရခ်ိဳးမႈျပဳရျခင္း) နိယသ္ေခၚ အသိႏွင့္ယွဥ္ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျပဳရျခင္း၊ ရုပ္ေလာက အေတြးအေခၚ သံေယာဇဥ္၊ စီးပြားဥစၥာ၊ အဆက္အသြယ္အားလုံး ျဖတ္ေတာက္ရပ္ဆိုင္း၍ ကိုယ္ႏႈတ္ ႏွလုံး (၃)ပါးလုံးျဖင့္ မိမိ၏ အရွင္သခင္ အလႅာဟ္၏ ေရွ့ေမွာက္ ခစားဝင္ရေလသည္။ ဆြလားသ္ဝတ္ျပဳမႈအတြက္ သတ္မွတ္ထားေသာ အခ်ိန္တြင္ သတ္မွတ္ထားေသာ နည္းစနစ္တို႔ျဖင့္သာ စနစ္တက် ျပဳၾကရေလသည္။ ရုပ္အစာစားရာတြင္ သန္႔ရွင္း၍ က်န္းမာမႈ ဖြ႔ံၿဖိဳးေစေသာအစာကို စာၾကရ၏။ စိတ္၏ အစာရွာေဖြရာတြင္လည္း ဆင္ျခင္းတုံတရားကို ဖြ႔ံၿဖိဳးေစေသာ တရားအလင္းႏွင့္ ပညာရပ္မ်ားကို ရွာေဖြရ၏။ အစၥလာမ္အရ လူသားအတြက္ ကလ္ဘ္ေခၚ စိတ္ႏွလုံး၏အစာမွာ အလႅာဟ္ထံမွ ဝဟီလမ္းညႊန္ (ကုရ္အာန္) ကို ေလ့လာမႈျဖစ္၏။ အလႅာဟ္ထံမွ ဝဟီလမ္းညႊန္ကို ျငင္းပယ္ဆန္႔က်င္ျဖင္း၊ မေလ့လာ မရွာေဖြျခင္းစသည္တို႔ျပဳက ရႈိႆြာန္သည္ ၄င္း၏ မွားယြင္းေစေသာ ဝဟီလမ္းညႊန္ကို လူသားထံ မရွာဘဲ မေတာင္းဘဲ ေပးေလေတာ့သည္။ (ကုရ္အာန္ ၆း၁၂၁) ထို႔အတူ နဖ္စ္ဝိညာဥ္တို႔ အတြက္ အစာ (ဆြလားသ္)တည္ေဆာက္ေသာအခါတြင္လည္း နဖ္စ္ကိုထိခိုက္ေစေသာ ေရာဂါရေစေသာ အစာမ်ားကို ေရွာင္ရ၏။ ဥပမာ- ရုပ္တုမ်ား၊ သဘာဝအင္အားစုမ်ား၊ ေရေျမေတာေတာင္ႏွင့္ တိရစာၦန္မ်ား၊ သစ္ပင္ႀကီးမ်ား၊ လူမ်ား၊ ဂ်င္မ်ား၊ မလာအိကဟ္ ေကာင္းကင္တမန္မ်ား၊ လူသား နဗီတမန္ေတာ္မ်ားႏွင့္ ဝလီသူေတာစင္မ်ား၊ သခၤ်ဳိင္းမ်ား၊ စသည္တို႔ကို အာရုံျပဳ ကိုးကြယ္ ဝတ္ျပဳျခင္း စသည့္ ‘ရွရိက္’ တြဲဖက္မႈ ျပစ္မႈမွ ေရွာင္ရွားရ၏။ နိစၥထာဝရ ၿပီးျပည့္စုံေတာ္မူေသာ တုဖက္ႏႈိင္းယွဥ္ႏိုင္ျခင္း အလ်င္းမရွိဘဲ တစ္ပါးတည္း ျဖစ္ေတာ္မူေသာ ေလာကခပ္သိမ္းတို႔၏အရွင္ အလႅာဟ္ကိုသာ တိုက္ရိုက္ ဆက္သြယ္မႈျပဳျခင္း ျပဳရေပမည္။ မိမိတို႔၏ အရွင္သခင္ အလႅာဟ္ကို မည္သည့္ ၾကားခံမွ မလိုဘဲတိုက္ရိုက္ ဆက္သြယ္ႏိုင္မႈမွာ လူသား၏ ေမြးရာပါ အခြင့္အေရးျဖစ္သည္။ အလႅာဟ္၏ ကရုဏာေတာ္ႏွင့္ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာတို႔ျဖင့္ မိမိ၏ နဖ္စ္ႏွင့္ ရူဟ္ဝိညာဥ္တို႔ကို အားအင္ျဖည့္ရ၏။ မဟာကရုဏာေတာ္ရွင္ အလႅာဟ္သည္ ေနာက္ဆုံးတမန္ေတာ္ခ်ဳပ္ မုဟမၼဒ္သခင္ကို မိအ္ရာဂ်္ ခရီးအေတြ႔အႀကဳံျဖင့္ အလႅာဟ္၏ ဘုန္းေတာ္အနႏၱကို ျပခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထို႔အတူ အလႅာဟ္ကိုနာခံသူ မုစ္လင္မ္တိုင္အတြက္ မဟာကရုဏာေတာ္ရွင္ အလႅာဟ္က ဆြလားသ္ဝတ္ျပဳမႈႏွင့္ က်င့္စဥ္ကို မိမိထံအခစားဝင္ေရာက္ရန္ ခ်ီးျမွင့္ေပးသနားေတာ္မူေလသည္။ “အသင္တို႔သည္ ငါအရွင္ျမတ္အား တသၾကေလကုန္။ ငါအရွင္ျမတ္သည္ အသင္တို႔ကို တု႔ံျပန္ (လကၡံ) ေတာ္မူမည္” (ကုရ္အာန္ ၄၀း၆၀) ရုပ္၊ စိတ္ႏွင့္ နဖ္ဝိညာဥ္အားလုံးတို႔သည္ (၂၄)နာရီလုံး အလႅာဟ္၏ ဝဟီလမ္းညႊန္ႏွင့္အညီ အိဘာဒတ္ျပဳ ဘဝတည္ေဆာက္ရမည္သာ ျဖစ္၏။ ရုပ္ႏွင့္ စိတ္အတြက္ အစာကို သတ္မွတ္ခ်ိန္မ်ားတြင္ စနစ္တက် စားသုံးၾကရေလသည္။ ထို႔အတူ နဖ္စ္ဝိညာဥ္အတြက္အစာ ဆြလားသ္တည္ေဆာက္မႈအတြက္လည္း ဖဂ်ရ္ အရုဏ္ဦး၊ ဇုဟုရ္ မြန္းလြဲခ်ိန္၊ အဆြရ္ ေနညိဳခ်ိန္၊ မဂ္ရိဘ္ ေနဝင္ၿပီးခ်ိန္ႏွင့္ အိရွာ ညဥ့္ဦးယံ စသည္ျဖင့္ (၅) ႀကိမ္တြင္ စနစ္တက် အခ်ိန္မွန္ တည္ေဆာက္ၾကရေလသည္။ အလႅာဟ္သည္ လူသားအား ရုပ္၊ စိတ္ႏွင့္ ဝိညာဥ္တို႔အနက္ တစ္ခုခုကို စြန္႔ပယ္ျခင္း၊ သို႔မဟုတ္ လြန္က်ဴးျခင္း စသည္တို႔ကို ေရွာင္ရွားေစ၍ လူ႔ဘဝႏွင့္အညီ မွ်တေသာ က်င့္စဥ္တို႔ကို ေပးေတာ္မူ၏။ အလႅာဟ္ႏွင့္ ေနာက္ဆုံးေန႔ေတာ္ႀကီးကို ဆန္းစစ္သက္ဝင္ ယုံၾကည္သူတို႔အတြက္ ရုပ္ႏွင့္စိတ္က်င့္စဥ္အျပင္ နဖ္စ္ဝိညာဥ္ဖြ႔ံၿဖိဳးမႈ က်င့္စဥ္မ်ားကို ခ်မွတ္ေပးသနားေတာ္မူ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆြလားသ္ ဝတ္ျပဳတည္ေဆာက္မႈကို စြန္႔ပယ္၍ အျခားေသာ က်င့္စဥ္မ်ားကိုသာ က်င့္ႀကံက အလႅာဟ္လကၡံေတာ္မူမည္ မဟုတ္ေခ်။ လူတစ္ဦးခ်င္းအတြက္ျဖစ္ေစ၊ မိသားစုလိုက္ျဖစ္ေစ၊ ႏိုင္ငံလိုက္ျဖစ္ေစ၊ ဤဘဝႏွင့္ တမလြန္ႏွစ္ဘဝလုံး၏ မွန္ကန္ေသာ ေအာင္ျမင္မႈႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ၏ေသာ့ခ်က္သည္ ဆြလားသ္ျဖစ္ေပသည္။ “ေကာင္းစြာ မွတ္ယူၾကေလကုန္၊ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္အား ေအာက္ေမ့တသျခင္းျဖင့္ ကလ္ဘ္ေခၚ စိတ္ႏွလုံးမ်ားသည္ တည္ၿငိမ္မႈကို ရသြားေလသည္” (ကုရ္အာန္ ၁၃း၂၉) “မုအ္မင္န္ သက္ဝင္ယုံၾကည္သူတို႔သည္ မလြဲဧကန္ေအာင္ျမင္ခဲ့ၾကေလၿပီ၊ ထိုသူတို႔သည္ ဆြလားသ္ဝတ္ျပဳ တည္ေဆာက္ရာတြင္ မိမိကိုယ္ကို က်ိဳးႏြံ ႏွိမ္ခ်သူမ်ား ျဖစ္ၾကကုန္၏” (ကုရ္အာန္ ၂၃း၁-၂) “အသင္သည္ မိမိ၏ လူသားတို႔အား ဆြလားသ္ဝတ္ျပဳ တည္ေဆာက္ၾကရန္ အမိန္႔ေပးလ်က္ ရွိပါေလ၊ ထို႔ျပင္ ယင္းဆြလာသ္တည္ေဆာက္မႈအေပၚ၌ ၿမဲၿမံစြာ ရွိပါေလ။ ငါအရွင္ျမတ္သည္ အသင့္ထံ စားနပ္ရိကၡာ ေတာင္းခံေတာ္မူမည္မဟုတ္။ ငါအရွင္ျမတ္သည္သာလ်င္ အသင့္အား ရိကၡာကို ခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူေလသည္။ စင္စစ္ အနာဂတ္၏ အက်ိဳးဆက္သည္ သကၠဝါ အလႅာဟ္သိစိတ္ ထားရွိသူတို႔အဖို႔သာတည္း” (ကုရ္အာန္ ၂၀း၁၃၂) ဆြလားသ္ တည္ေဆာက္မႈျပဳ၍ အလႅာဟ္၏ လမ္းညႊန္ဝဟီအတိုင္း အိဘာဒတ္ျပဳ ဘဝတည္ေဆာက္သူမ်ားသာ ေအာင္ျမင္ ၾကမည့္အေၾကာင္း ကုရ္အာန္ (၁၃း ၃၀။ ၂၀း၁၄) တို႔တြင္ အလႅာဟ္က မိန္႔ေတာ္မူထား၏။ ထို႔ေၾကာင့္ မိသားစု စီးပြားတိုးတက္လိုသူ၊ ဤဘဝႏွင့္တမလြန္ ေအာင္ျမင္လိုသူမ်ားသည္။ မိမိတို႔ မိသားစအလိုက္ အိမ္တြင္ ဆြလားသ္ ဝတ္ျပဳၾကရေပမည္။ စီးပြားတိုးတက္လိုေသာ ႏိုင္ငံတို႔သည္ ဗလီမ်ားတြင္ မုစ္လင္မ္တို႔ စုေပါင္း၍ အလႅာဟ္ထံ ဆြလားသ္ဝတ္ျပဳၾကရမည္ ျဖစ္ေပသည္။ ေန႔စဥ္ ဆြလားသ္ဝတ္ျပဳေသာ္လည္း က်န္အလုပ္မ်ား မလုပ္က ေအာင္ျမင္မႈရမည္ မဟုတ္ေခ်။ ေသာ့ျဖင့္ တံခါးဖြင့္၍ ကိုယ္တိုင္ ဝင္မယူက မရေခ်။ ဆြလားသ္ျဖင့္ ေအာင္ျမင္ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈတံခါးဖြင့္၍ အလႅာဟ္၏ ဝဟီလမ္းညြန္မႈႏွင့္အညီ ဘဝတည္ေဆာက္မွသာ ေအာင္ျမင္ေပမည္။ “အသင္တို႔သည္ ‘ဆြဘရ္’ ႀက့ံခိုင္ျခင္းႏွင့္ ဆြလားသ္ဝတ္ျပဳ တည္ေဆာက္ျခင္းတို႔ျဖင့္ (အလႅာဟ္ထံမွ) အကူအညီကို ပန္ၾကားၾကေလကုန္” (ကုရ္အာန္ ၂း၄၅) ဆြလားသ္ဝတ္ျပဳမႈကို စြန္႔ပယ္သူတို႔သည္ မိမိတို႔၏ နဖ္စ္ဝိညာဥ္ကို မိမိတို႔အက်ဥ္းခ်ထားသူ အေမွာင္ခ်ထားသူမ်ားသာ ျဖစ္၏။ “၄င္းတို႔သည္ ဆြလားသ္ တည္ေဆာက္မႈကို စြန္႔လႊတ္ ဖ်က္ဆီးခဲ့ၾကကုန္၏။ မိမိတို႔၏ စိတ္အလို ဆႏၵမ်ားကိုသာ လိုက္စားခဲ့ၾက၏။ သို႔ျဖစ္ေပရာ ၄င္းတို႔သည္ မၾကာမီပင္ ပ်က္စီးမႏွင့္ ေတြ႔ႀကဳံရင္ဆိုင္ၾကရမည္။” (ကုရ္အာန္ ၁၉း၅၉) ဆြလားသ္က်င့္စဥ္သည္ ေရွးနဗီတမန္ေတာ္ အဆက္ဆက္ ေခတ္အသီးသီးတြင္ ရွိခဲ့၏။ ေနာက္ဆုံးတမန္ေတာ္ခ်ဳပ္ မုဟမၼဒ္သခင္ႏွင့္ ေနာက္လိုက္မ်ားအေပၚတြင္လည္း အလႅာဟ္ကခ်မွတ္ခဲ့သည္။ တမန္ေတာ္ခ်ဳပ္ ရွိစဥ္မွစ၍ ယေန႔တိုင္ ကမာၻ႔မုစ္လင္မ္မ်ိဳးဆက္ အသီးသီးတို႔ေန႔စဥ္ ေန႔တိုင္းလက္ေတြ႔က်င့္ေဆာင္လ်က္ သယ္ေဆာင္လာေသာက်င့္စဥ္လည္း ျဖစ္ေပသည္။ တမန္ေတာ္ခ်ဳပ္ မုဟမၼဒ္သခင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေနာက္လိုက္တို႔အား ကုရ္အာန္၏ အလင္းေရာင္ေအာက္တြင္ မည္သို႔မည္ပုံဆြလားသ္ ဝတ္ျပဳတည္ေဆာက္ရမည္ကို စနစ္တက် သင္ၾကားေတာ္မူခဲ့၏။ အရာခပ္သိမ္းတို႔ထက္ ‘အလႅာဟ္သည္ အႀကီးက်ယ္ဆုံး’ ဟူေသာ ေၾကြးေၾကာ္ ဆင္ျခင္မႈ၊ မိမိကိုယ္မိမိ မာနခ်မႈျဖင့္ စတင္၍ အဆင့္ဆင့္ကိုယ္၊ ႏႈတ္၊ ႏွလုံး (၃)ပါးလုံးျဖင့္ က်င့္စဥ္မ်ား ပါဝင္၍ ေနာက္ဆုံးတြင္ ဆလာမ္ ေမတၱာပို႔သမႈျဖင့္ အဆုံးသတ္ေသာက်င့္စဥ္ ျဖစ္သည္။ တမလြန္၏ နိစၥထာဝရ ၿပီးျပည့္စုံေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ရေရးအတြက္ ဤဘဝတြင္ လူသားတိုင္း ႀကိဳးပမ္းႏိုင္ရန္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေသာ ဝတ္ေက်ာင္းေတာ္မ်ားတြင္ စုေပါင္းဝတ္ျပဳၾကရ၍ ေမတၱာတရားကို အေျခခံၿပီး အသားအေရာင္၊ အယုတ္အလတ္၊ မ်ိဳးႏြယ္၊ ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာ မခြဲျခားဘဲ လူသားအခ်င္းခ်င္း မွန္ကန္ေသာ ညီေနာင္ စိတ္ဓာတ္၊ မိသားစု စိတ္ဓာတ္ကို ေပးေလသည္။ ဘုရင္ႏွင့္ ဆင္းရဲသားပင္လ်င္ အီမာမ္ေရွ့ေဆာင္ တစ္ဦး၏ ဦးေဆာင္မႈေနာက္တြင္ ပခုံးခ်င္း ယွဥ္ရပ္ရမည္။ အလႅာဟ္၏ ေရွ့တြင္ ဤေလာက၏ အဆင့္အတန္းမွာ ယာယီသာ ျဖစ္၏။ သကၠဝါေခၚ အလႅာဟ္သိစိတ္ျဖင့္ ျပစ္မႈေရွာင္၍ ေကာင္းမႈျပဳျခင္းသာ အလႅာဟ္က စစ္မွန္ေသာ အဆင့္အတန္း ခြဲျခားေပမည္။ ကမာၻမုစ္လင္မ္ အမ်ိဳးသား အမ်ိဳးသမီးတိုင္းအား တစ္ပါးတည္းေသာ အလႅာဟ္ကိုသာ နာခံကိုးကြယ္မႈ၊ ညီညႊတ္မႈကို သေဘာေဆာင္၍ ဆြလားသ္ဝတ္ျပဳရာတြင္ မကၠာဟ္ၿမိ့ဳရွိ ကအ္ဘဟ္ကမာၻဦး ေက်ာင္းေတာ္သို႔ မ်က္ႏွာမူ၍ ဝတ္ျပဳေစသည္။ ဆြလားသ္ က်င့္စဥ္၏ အႏွစ္သာႏွင့္ လူသားအတြက္ ရုပ္၊ စိတ္၊ ဝိညာဥ္ႏွင့္ လူ႔အေဆာက္အအုံေပၚ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈမ်ားမွာ အလြန္က်ယ္ျပန္႔လွပါသည္။ ျပဳစုပါက သီးျခား က်မ္းတစ္ေစာင္ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ဥပမာ- (အရွ္- အက္ဖ္- နိဇာမီ) ဆိုသူ ပုဂၢိဳလ္က ၄င္း၏ NAMAZ THE YOGA OF ISLAM (အိႏၵိယ) ဟူေသာ စာအုပ္တြင္ ေယာဂီပညာ ရႈေထာင့္ တစ္ခုတည္းမွပင္ ဆြလားသ္၏ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားကို ေန႔စဥ္၊ လစဥ္၊ ႏွစ္စဥ္ႏွင့္ ပ်ဥ္းမွ်ခ်င္း တစ္သက္တာကာလတို႔ကို တြက္ခ်က္ ရွင္းလင္းတင္ျပထားေပသည္။ ထို႔အတူ အျခားေသာ မုစ္လင္မ္ ပညာရွင္မ်ားစြာတို႔သည္ ရုပ္- စိတ္ႏွင့္ဝိညာဥ္ ရႈ႔ေထာင့္ အသီးသီးမွ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားကို တင္ျပေနၾကဆဲ ျဖစ္၏။ စင္စစ္ ဆြလားသ္က်င့္စဥ္သည္ မဟာကရုဏာေတာ္ရွင္ အလႅာဟ္ထံမွ အားနည္းေသာ လူသားထံ အလြန္ဆန္းၾကယ္ေသာ လက္ေဆာင္မြန္သာျဖစ္၏။ စနစ္တက် အသုံးခ်၍ ႀကိဳးပမ္းက်င့္ႀကံသူတို႔အဖို႔ ႏွစ္ဘဝလုံးအတြက္ ေအာင္ျမင္မႈ ေသာ့ခ်က္တစ္ခုျဖစ္၏။ အခ်ိန္ တိုေတာင္းေသာ္လည္း မမွန္းဆႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ထူးျခားသည့္ အက်ိဳးေက်းဇူးႏွင့္ အႏွစ္သာရကို ေပးေလသည္။

No comments:

Post a Comment