Tuesday, 7 August 2012

ေနာက္ဆုံး ျပစ္ဒဏ္

ေနာက္ဆုံး ျပစ္ဒဏ္ “သို႔ရာတြင္ ၄င္း ကာဖိရ္တို႔၏ စိတ္ႏွလုံးမ်ားသည္ မာၿမဲအတိုင္း မာေက်ာလ်က္ရွိခဲ့၏။ ထို႔ျပင္ ရႈိႆြာန္သည္လည္း ၄င္းတို႔ ျပဳလုပ္လ်က္ရွိခဲ့သမွ်တို႔ကို ၄င္းတို႔၏အျမင္၌ လွပတင့္တယ္ေအာင္ တန္ဆာဆင္၍ ျပထားေလသည္။ ထို႔ေနာက္ ၄င္းတို႔သည္ မိမိတို႔အား သတိေပးႏႈိးေဆာ္ထားေသာ ကိစၥမ်ားကို ေမ့ပစ္ထားၾကေသာ္လည္း ငါအရွင္ျမတ္သည္ ၄င္းတို႔အေပၚ၌ ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ စည္းစိမ္တို႔၏ တံခါးမ်ားကို ဖြင့္ေပးေတာ္မူေလသည္။ ေနာက္ဆုံးတြင္ ၄င္းတို႔သည္ မိမိတို႔ရရွိထားေသာ စည္းစိမ္တို႔ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေမာ္ၾကြားလာၾကျပန္ေသာအခါ ငါအရွင္ျမတ္သည္ ၄င္းတို႔အား ရုတ္တရက္ ဖမ္းဆီး (ျပစ္ဒဏ္ေပး)ေတာ္မူလိုက္ေလသည္။ ထိုအခါ ၄င္းတို႔သည္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကုန္ဆုံး၍ ေတြေဝမိန္းေမာသြာၾကေလသည္” (ကုရ္အာန္ ၆း၄၃-၄၄)
“ထို႔ေနာက္ မေတာ္မတရား ျပဳမူကုန္ေသာသူတို႔၏ အေျခအျမစ္သည္ ျပတ္သြားေလေတာ့သည္။ ခ်ီးမြမ္းေထာမနာျခင္း အေပါင္းတို႔သည္ စၾကဝဠာ ေလာကခပ္သိမ္းကို အဆင့္ဆင့္ ေမြးျမဴဖန္ဆင္းေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ အတြက္သာတည္း” (ကုရ္အာန္ ၆း၄၅)
အလႅာဟ္ကိုလက္မခံ၍ လူသားတို႔အား ဒုကၡေပးေသာသူသည္ ဤေလာက၌ပင္ လက္ေတြ႔ (ဂ်ဇာ) တန္ျပန္ ခံစားရ၍ ေနာင္တမလြန္ (အာေခရသ္)၌လည္း ခံစားရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က ေဖာ္ညႊန္းထားေပသည္။
“ငါအရွင္ျမတ္သည္ မဒ္ယန္ႃမို႔သားတို႔အနက္ အခ်ိဳ႔ အေပၚ၌ ေက်ာက္စရစ္ခဲမ်ားပါေသာ ေလျပင္းမုန္တိုင္းမ်ား ေစလႊတ္ခဲ့၏။ ထိုနည္းတူ ၄င္းတို႔အနက္ အခ်ိဳ႔ကို က်ယ္ေလာင္ျပင္းထန္ေသာ အသံျဖင့္ ဖမ္းဆီးကြပ္မ်က္ခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္ ၄င္းတို႔အနက္ အခ်ိဳ႔ကို ငါအရွင္ျမတ္သည္ ေျမမ်ိဳေစခဲ့၏။ ထို႔ျပင္ ၄င္းတို႔အနက္ အခ်ိဳ႔ကို ငါအရွင္ျမတ္သည္ ေရနစ္ေစေတာ္မူခဲ့၏။ စင္စစ္ အလႅာဟ္သည္ ၄င္းတို႔အား မတရားႏွိပ္စက္ေတာ္မူခဲ့သည္ မဟုတ္၊ သို႔ေသာ္ ၄င္းတို႔သည္ မိမိကိုယ္တိုင္ မိမိတို႔ကိုယ္ကို ညွဥ္းပန္းလ်က္ ရွိခဲ့ၾကကုန္၏” (ကုရ္အာန္ ၂၉း၄၀)
ကမာၻ႔သမိုင္းတြင္ အလႅာဟ္၏ တမန္ေတာ္မ်ား အႀကိမ္ႀကိမ္ သတိေပးေနမႈကို ဆန္႔က်င္ခဲ့ၾက၍ ၄င္းတို႔၏ အလြန္ယုတ္မာညစ္ညမ္းမႈတို႔ေၾကာင့္ ဤဘဝ၌ပင္ ျပစ္ဒဏ္ စတင္ခံစား ပ်က္စီးသြားၾကရသူမ်ားမွာ တမန္ေတာ္ႏူဟ္၏ ေခတ္လူမ်ား (ေရလႊမ္းမိုးျခင္း) တမန္ေတာ္ လုသြ္၏ေခတ္ ကာမညစ္ညမ္း ေသာင္းက်န္းသူမ်ား (ေကာင္းကင္မွ က်ယ္ေလာင္ေသာ အသံႏွင့္ ေက်ာက္စရစ္ခဲမိုးမ်ား၊ ပင္လယ္ေသ)။ တမန္ေတာ္ ရႈဳအိုက္ဘ္ေခတ္ မဒ္ယန္ၿမိ့ဳသားမ်ား (ေျမငလ်င္ဒဏ္)၊ အဒ္မ်ိဳးႏြယ္ႏွင့္ ဆမူဒ္မ်ိဳးႏြယ္မ်ား (ေကာင္းကင္မွ ျပင္းထန္ေသာ အသံေလျပင္းမုန္တိုင္းႏွင့္ ငလ်င္ႀကီး)၊ အီဂ်စ္ဘုရင္ ဖာရုိႏွင့္ ေနာက္လိုက္မ်ား (မိုးေခါင္ေရရွားျခင္း၊ သီးႏွံအထြက္နည္းျခင္း၊ ေရာဂါဘယထူေျပာလာျခင္းႏွင့္ ေနာက္ဆုံး ေရတြင္နစ္ျမဳပ္ေစျခင္း) ျဖစ္၏။ (ကုရ္အာန္ စူရဟ္ ၁၅။ စူရဟ္ ၂၉ ႏွင့္ စူရဟ္ ၁၃ မိုးႀကိဳးက႑)
“အလႅာဟ္သည္ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳး၏ အေျခအေနကို ၄င္းတို႔ကိုယ္တိုင္ မိမိတို႔၏ အေျခအေနကို မေျပာင္းလဲသမွ်ကာလပတ္လုံး ေျပာင္းလဲေပးေတာ္မူသည္ မဟုတ္ေပ၊ စင္စစ္ အလႅာဟ္သည္ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးအေပၚ၌ (၄င္းတို႔၏ မတရားမိုက္မဲမႈေၾကာင့္) ေဘးဒုကၡ ဆိုက္ေရာက္ေစရန္ ရည္ရြယ္ေတာ္မူခဲဲ့သည္ ရွိေသာ္ (မည္သူမွ်) ထိုေဘးဒုကၡကို တြန္းလွန္ႏုိင္ျခင္း မရွိေခ်။ ထိုမွတစ္ပါး ၄င္းတို႔အား ထိုအရွင္ျမတ္အျပင္ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္မည့္သူ ဟူ၍လည္း တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ်ပင္ မရွိေခ်။ (ကုရ္အာန္ ၁၃း၁၀)(အစၥလာမ့္ယုံၾကည္ခ်က္)
“၄င္း ကာဖိရ္တို႔သည္ ကမာၻေျမဝယ္ လွည့္လည္၍ မသြားလာခဲ့ၾကသေလာ၊ သို႔ သြားလာခဲ့ၾကလွ်င္ ၄င္းတို႔သည္ မိမိတို႔အလွ်င္ ရွိခဲ့ၾကေသာ သူတို႔၏ ေနာက္ဆုံးအက်ိဳးသည္ မည္သို႔ရွိခဲ့သည္ကို ေတြ႔ျမင္ၾကေပမည္။ စင္စစ္ ထို(ေရွး)သူ (ေဟာင္း) တို႔သည္ ခြန္အား ဗလအရာ၌ ၄င္းတို႔ထက္ ပိုမိုသန္စြမ္းသူမ်ား ျပင္းထန္သူမ်ား ျဖစ္ခဲ့ၾကကုန္၏။ သို႔ေသာ္ မိုးေကာင္းကင္မ်ား၌ ျဖစ္ေစ၊ ကမာၻႃဂိုဟ္၌ ျဖစ္ေစ မည္သည့္အရာမွ်ပင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား အေရးရႈံးနိမ့္ေအာင္ ျပဳစြမ္းႏိုင္သည္ မရွိေခ်။ စင္စစ္ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ အရာခပ္သိမ္းတို႔ကို သိေတာ္မူေသာ အရွင္၊ အရာခပ္သိမ္းတို႔ကို ျပဳစြမ္းႏိုင္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျဖစ္ေတာ္မူ၏” (ကုရ္အာန္ ၃၅း၄၄)
တရားမွ်တမႈဟူသည္ အဘယ္နည္း
မၿပီးမျပည့္စုံေသာ လူသားတို႔ တိုင္းတာ အသုံးျပဳေနေသာ ‘တရားမွ်တမႈ’ အဆင့္အတန္းျဖင့္ နိစၥထာဝရ ၿပီးျပည့္စုံေတာ္မူ၍ အၾကြင္းမဲ့ သိေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္၏ ‘တရားမွ်တမႈ’ သတ္မွတ္ခ်က္ကို မည္သို႔မွ် ဆုံးျဖတ္၍ ရမည္မဟုတ္ေခ်။ ဥပမာ- ဆရာတစ္ဦး၏ ရႈေထာင့္မွၾကည့္လွ်င္ တပည့္တစ္ဦးကို ေျပာဆိုဆုံးမမႈ၊ မရပါက ရိုက္၍ဆုံးမမႈတို႔သည္ တပည့္ငယ္ကို ေကာင္းေစလိုေသာ ဆႏၵျဖစ္သည္။ အသိဉာဏ္မၾကြယ္ေသာ တပည့္ငယ္က မတရားဟု ထင္ေကာင္း ထင္ေပမည္။ မိဘက မက်န္းမာေသာ ကေလးငယ္ကို ေဆးထိုးေပးမႈသည္ က်န္းမာေစလိုေသာ ဆႏၵျဖစ္သည္။ ကေလးငယ္ကမူ နာက်င္မႈအတြက္ ေဆးထိုးအပ္ျဖင့္ မိမိကို ထိုးမႈကို မတရားဟု ထင္မည္၊ ေအာ္မည္ ငိုမည္။ ထိုေက်ာင္းသားႏွင့္ ကေလးငယ္တို႔သည္ ၄င္းတို႔၏ အျပည့္ဝေသာ အသိဉာဏ္ျဖင့္ မိမိ၏ ဆရာ၊ မိမိ၏ မိဘတို႔၏ လုပ္ရပ္မ်ားကို မတရားပါဟု ဆုံးျဖတ္ႏိုင္ခြင့္ မရွိသကဲ့သို႔ လူသား၏ မၿပီးမျပည့္စုံေသာ အသိဉာဏ္၊ ဆင္ျခင္တုံတရား၊ အေတြ႔အႀကဳံတို႔ျဖင့္ ေလာကခပ္သိမ္းတို႔၏ အရွင္အလႅာဟ္၏ စီမံမႈတို႔ကို မည္သို႔ မွန္ကန္စြာ ေဝဖန္ႏိုင္စြမ္း ရွိပါမည္နည္း။ စင္စစ္ အရြယ္ေရာက္သူ လူ႔အသိုင္းအဝိုင္းမ်ား အတြင္း၌ပင္လ်င္ ဂရုမျပဳမႈ၊ မဆင္ျခင္မႈတို႔ေၾကာင့္ ေစတနာကို ေဝဒနာထင္မႈ၊ အထင္မွားမႈမ်ား မၾကာခဏ ျဖစ္ေပၚေနေပေသးသည္။
အမႈတစ္ခုကိုျဖစ္ေစ၊ လူသားတစ္ဦး၏ ဘဝကိုျဖစ္ေစ၊ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳး၊ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ၏ အေၾကာင္းကို ျဖစ္ေစ အစအဆုံး မသိဘဲ တစ္စြန္းတစ္စ သိရုံမွ်ျဖင့္ မွန္ကန္ေသာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို မရႏိုင္ေပ။ လူသားတစ္ဦး၏ ရုပ္ႏွင့္နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေျပာင္းလဲမႈ၊ တိုးတက္မႈ၊ ဆုတ္ယုတ္မႈ၊ အလင္းရမႈ၊ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ၊ ေသာကရမႈ စသည္တို႔ကို အျခားသူတစ္ဦးက စကၠန္႔ႏွင့္အမွ် မသိႏိုင္ေခ်။ မိမိကိုယ္မိမိပင္ ဂရုမျပဳက မသိႏိုင္ေပရာ အျခားသူတစ္ဦးကို လူသားအခ်င္းခ်င္း မည္သို႔ ဆုံးျဖတ္ႏိုင္မည္နည္း၊ ဖန္ဆင္းရွင္ အလႅာဟ္၏ လုပ္ရပ္တို႔ကို အစအဆုံး မသိဘဲ လူသားက မည္သို႔အျပစ္တင္ႏိုင္မည္နည္း။
မည္သည့္လူသားမွ် ေမြးရာမွ ေသသည္အထိ မိမိ၏ လုပ္ရပ္မ်ား တိုးတက္ ဆုတ္ယုတ္မႈမ်ားကို စကၠန္႔မလပ္ မသိၾကေတာ့ေခ်။ သို႔ေသာ္ ရွင္ျပန္ထရမည့္ေန႔တြင္ ဖန္ဆင္းရွင္ အလႅာဟ္က လူသားတစ္ဦးခ်င္း၏ အ့ံဖြယ္မွတ္တမ္းကိုျပ၍ မျငင္းႏိုင္ေအာင္ တရားမွ်တစြာ စီရင္မည္ ျဖစ္ေပသည္။

No comments:

Post a Comment