Saturday, 4 August 2012

ဟဂ်္

ဇကားသ္ထုတ္ျခင္းကို တစ္ႏွစ္ပတ္လုံး၏ လိုအပ္ခ်ိန္တြင္ ထုတ္ႏိုင္သည္။ မုစ္လင္မ္တို႔သည္ အထူးသျဖင့္ လျမတ္ရမ္ႆြာန္၌ ထုတ္ေလ့ ရွိၾကသည္။ လျမတ္ရမ္ႆြာန္၌ ညစဥ္ ဂ်မာအသ္စုေပါင္း၍ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ အစမွအဆုံးကို တစ္လအတြင္း သရာဝီဆြလားသ္ျဖင့္ ဖတ္ရြတ္ၾကသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ လျမတ္ရမ္ႆြာန္ ကုန္ဆုံး၍ ေရွာင္ဝလ္လတစ္ရက္ေန႔သည္ အီးဒ္ေန႔ (အီဒုလ္ဖိရ္သိရ္) ျဖစ္၏။ ဤေရွာင္ဝလ္လ၌ပင္ ကမာၻ႔ မုစ္လင္မ္ထုသည္ ဟဂ်္ျပဳၾကရန္ စတင္လႈပ္ရွားႏိုးၾကားစ ျပဳၾကေလေတာ့သည္။ ဟဂ်္သည္ အစၥလာမ့္မ႑ိဳင္ (၅)ရပ္အနက္ မျပဳမေနရ က်င့္စဥ္တစ္ခု ျဖစ္၏။ မုစ္လင္မ္တို႔သည္ ေန႔စဥ္ ဆြလားသ္(၅)ႀကိမ္ အတြက္ မိမိတို႔၏ ေနအိမ္မ်ား၌ တစ္ဦးခ်င္းျဖစ္ေစ၊ မိသားစုလိုက္ျဖစ္ေစ၊ မိမိတို႔၏ ၿမိ့ဳရြာမ်ားရွိ ဗလီဝတ္ေက်ာင္းေတာ္မ်ား၌ စုေပါင္း၍ျဖစ္ေစ၊ ဆြလားသ္ဝတ္ျပဳ တည္ေဆာက္ၾက၏။ သို႔ေသာ္ တစ္ပတ္တြင္တစ္ရက္ ေသာၾကာေန႔၌ မိမိတို႔ ၿမိ့ဳရြာရွိ ဂ်ာမိအ္ ဗလီႀကီးမ်ား၌ မသြားမေနရ စုေပါင္း၍ ‘ဂ်ဴမုအဟ္’ ဆြလားသ္ ဝတ္ျပဳၾကရ၏။ အိမ္တြင္ ဂ်ဴမုအဟ္ဆြလားသ္ မျပဳရေခ်။ ထိုမွတစ္ဆင့္ ႏွစ္စဥ္ လျမတ္ရမ္ႆြာန္အၿပီး အီးဒ္ေန႔တြင္ မိမိတို႔၏ ၿမိ့ဳရြာမ်ားရွိ အီဒ္ဂါကြင္းျပင္မ်ားသို႔ မုစ္လင္မ္ အမ်ိဳးသား အမ်ိဳးသမီးတို႔ ထြက္၍ အီးဒ္ဆြလားသ္ စုေပါင္းဝတ္ျပဳ၍ ဒုအာေတာင္းဆိုၾကရ၏။ ပို၍ႀကီးမားေသာ စုစည္းမႈႀကီး ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ႏွစ္စဥ္ ဇုလ္ဟဂ်္လတြင္ ကမာၻ႔ေဒသအသီးသီးရွိ အသားအေရာင္ ဘာသာစကား အသီးသီးျဖစ္ေသာ ကမာ႔ၻမုစ္လင္မ္ အမ်ိဳးသား အမ်ိဳးသမီးတို႔သည္ ဟဂ်္က်င့္စဥ္ျဖင့္ ကအ္ဘဟ္ေက်ာင္းေတာ္ (မကၠာၿမိ့ဳ)ႏွင့္ အရဖတ္ကြင္းျပင္တို႔၌ အႀကီးမားဆုံးေသာ စုစည္းမႈႀကီးကို ျပဳၾကရ၏။ အလႅာဟ္ထံ ဟဂ်္က်င့္စဥ္ႏွင့္ ဆုေတာင္း ဒုအာ ျပဳၾကရ၏။ ဟဂ်္ကာလမွာ အစၥလာမ္ျပကၡဒိန္၏ ေနာက္ဆုံးလျဖစ္ေသာ ဇုလ္ဟဂ်္လ၏ (၈)ရက္မွ (၁၂)ရက္ေန႔ထိ (၅)ရက္တာ ကာလ ျဖစ္၏။ ထိုရက္မ်ားမေရာက္မီ (၃) လေလာက္အလို ေရွာင္ဝလ္လမွ စ၍ ျပင္ဆင္ၾကရ၍ ထိုအခ်ိန္ကို ဟဂ်္ရာသီဟု ေခၚသည္။ ယခုအခါ ကမာၻ႔ လူဦးေရ၏ ေလးပုံ တစ္ပုံျဖစ္ေသာ မုစ္လင္မ္သန္းေပါင္းမ်ားစြာတို႔အနက္ ႏွစ္စဥ္ ႏွစ္သန္းမွ်ေလာက္ေသာ မုစ္လင္မ္တို႔ ဟဂ်္ျပဳရန္ သြားေရာက္ေလ့ရွိၾကသည္။ “ဧကန္စင္စစ္ (တစ္ပါးတည္းေသာ အလႅာဟ္ကို ခဝပ္ကိုးကြယ္ရန္) လူသားတို႔အဖို႔ ဦးစြာ ပထမ တည္ေဆာက္ထားေသာ အိမ္ေတာ္သည္ကား ဗတ္ကဟ္ (မကၠာဟ္) ၿမိ့ဳေတာ္၌ တည္ရွိေသာ အိမ္ေတာ္ပင္တည္း။ ထိုအိမ္ေတာ္သည္ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာ အျဖာျဖာႏွင့္ ျပည့္စုံေတာ္မူ၏။ ေလာကခပ္သိမ္းတို႔ကို တရားလမ္းမွန္ သို႔လည္းညႊန္ၾကားလ်က္ရွိ၏” (ကုရ္အာန္ ၃း၉၆) “ယင္း အိမ္ေတာ္ (ကအ္ဟ္ ေက်ာင္းေတာ္)၌ ထင္ရွားလွစြာေသာ သက္ေသလကၡဏာမ်ား ရွိၾက၏။ (ယင္းတို႔အနက္ တမန္ေတာ္) အီဘရာဟီမ္ ရပ္တည္ရာ ေနရာ (လည္းရွိေခ်သည္) ထို႔ျပင္ အၾကင္မည္သူမဆို ယင္းအိမ္ေတာ္သို႔ ဝင္ေရာက္အ့ံ၊ ထိုသူသည္ လုံၿခဳံၿငိမ္းခ်မ္းသူ ျဖစ္အ့ံ၊ တစ္ဖန္ လူမ်ားအေပၚ တာဝန္ရွိသည္မွာ အၾကင္ မည္သူမဆို ထိုအိမ္ေတာ္သို႔ အေရာက္ ခရီးသြားရန္ တတ္စြမ္းႏိုင္ခဲ့ပါလ်င္ အလႅာဟ္ႏွစ္သက္မႈအတြက္ ထိုအိမ္ေတာ္သို႔ သြားေရာက္၍ ဟဂ်္ျပဳရန္ (ထိုသူ အေပၚ၌) တာဝန္ရွိေပသည္။ သို႔ရာတြင္ အၾကင္သူသည္ ျငင္းပယ္သည္ရွိေသာ္ (အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၌ တစ္စုံတစ္ရာ ဆုံးရႈံးမႈ မရွိ) အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အလႅာဟ္သည္ မုခ်ဧကန္ ေလာကခပ္သိမ္းတို႔မွ လိုလားေတာင့္တျခင္း ကင္းေတာ္မူေသာ အရွင္ ျဖစ္ေတာ္မူသတည္း” (ကုရ္အာန္ ၃း၉၇) ေရွးေဟာင္း ဗတ္ကဟ္ၿမိ့ဳ (ယခုမကၠာဟ္ၿမိ့ဳ)သည္ လူ႔သမိုင္းအစ၏ တမန္ေတာ္ အာဒမ္ႏွင့္လည္း ဆက္စပ္လ်က္ ရွိ၏။ တမန္ေတာ္ႀကီး အီဘရာဟီမ္ႏွင့္လည္း ဆက္စပ္လ်က္ ေန၏။ လူ႔သမိုင္း၏။ ေနာက္ဆုံး တမန္ေတာ္ခ်ဳပ္ မုဟမၼဒ္သခင္ ပြင့္ေပၚေတာ္မူရာႏွင့္ ကုရ္အာန္ က်ေရာက္ျခင္းတို႔ႏွင့္ ဆက္စပ္ေန၏။ ကမာၻ႔ မုစ္လင္မ္တို႔သည္ မိမိတို႔၏ ဆြလားသ္ ဝတ္ျပဳရာတြင္ မကၠာဟ္ရွိ ကမာၻဦး ပထမဆုံးေက်ာင္းေတာ္ ကအ္ဟ္ကို မ်က္ႏွာမူ၍ ျပဳၾကရ၏။ တစ္ပါးတည္းေသာ အလႅာဟ္ကို ကမာၻ႔လူသားတို႔ စုေဝးတသရာ ေနရာလည္း ျဖစ္၏။ အသားအေရာင္၊ ဘာသာစကား၊ မ်ိဳးႏြယ္ဆင့္အတန္းမေရြး ဝတ္ျဖဴစင္ၾကယ္ႏွစ္ပိုင္းသာ ဝတ္၍ ‘သလ္ဗီယာ’ကို တစ္သံတည္း ေၾကြးေၾကာ္ရင္း၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ က်င့္စဥ္ တစ္မ်ိဳးတည္းကို က်င့္ၾကံေသာ ေနရာလည္း ျဖစ္ေပသည္။

No comments:

Post a Comment