Friday, 7 September 2012

ကုရ္အာန္ႏွင့္ မုနာဖိက္အေယာင္ေဆာင္ အႏၱရာယ္

ကုရ္အာန္ႏွင့္ မုနာဖိက္အေယာင္ေဆာင္ အႏၱရာယ္ အစၥလာမ္သာသနာကို ေနာက္ဆုံးတမန္ေတာ္ခ်ဳပ္ကျပန္လည္ထြန္းညိွခ်ိန္မွစ၍ အဖ်က္အင္အားစု မ်ားစြာတို႔က ဆန္႔က်င္တိုက္ခိုက္ခ့ဲၾကေသာ္လည္း မေအာင္ျမင္ခဲ့ၾကေခ်။ ထိုအခါ အစၥလာမ္သာသနာ၏ ရန္သူမ်ားစြာတို႔သည္ မုနာဖိက္ေခၚ အစၥလာမ္သာသနာကို လကၡံသူ အေယာင္ေဆာင္မ်ား အျဖစ္ ဖ်က္ဆီးရန္ ဝင္ေရာက္လာခဲ့ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အလႅာဟ္က မုစ္လင္မ္တို႔အား သတိေပးေတာ္မူ၏။ မုနာဖိက္ (အေယာင္ေဆာင္)တို႔သည္ ရန္သူထက္ပင္ ဆိုးရြားလွ၏။ ငရဲ၏ အျပင္းထန္ဆုံး အေျခအေန၌ ၄င္းတို႔ ခံစားၾကရေပမည္။ (ကုရ္အာန္ ၄း၁၄၅။ ၅၈း၁၄-၁၉)
အစၥလာမ္သာသနာ၏ အေျခခံအုတ္ျမစ္ျဖစ္ေသာ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္၏စာသား (အာယာသ္ေတာ္)မ်ားသည္ ဖန္ဆင္းရွင္ အလႅာဟ္၏ ေစာင့္ေရွာက္ထားမႈေၾကာင့္ မည္သည့္ ဖန္ဆင္းခံကမွ် ဝင္ေရာက္ျပဳျပင္ စြက္ဖက္ႏိုင္ျခင္း မရွိဘဲ သန္႔စင္ေန၏။ ထိုအခါ မုစ္လင္မ္အေယာင္ေဆာင္တို႔သည္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္၏ ျပင္ပမွေန၍ ကုရ္အာန္၏ စာသားမ်ားကို ဖ်က္ဆီးရန္ ႀကံခဲ့ၾကသည္။ The Hundred စာအုပ္အရ တမန္ေတာ္ခ်ဳပ္ မုဟမၼဒ္သခင္သည္ ကုရ္အာန္ က်မ္းျမတ္၏ လမ္းညႊန္အတိုင္း ဘဝတည္ေဆာက္ျပခဲ့၍ ေအာင္ျမင္ခဲ့ရာ ယေန႔တိုင္ အႀကီးအက်ယ္ဆုံး ပုဂၢိဳလ္အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳၾကရ၏။ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ (စြႏၷသ္)ဓေလ့ေတာ္မ်ား (ခုလုက္) ကိုယ္က်င့္တရား အားလုံးသည္ ကုရ္အာန္၏ လမ္းညႊန္အတိုင္းသာျဖစ္၏။ ကုရ္အာန္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္၍ တစ္ခုမွ် မျပဳခဲ့ေခ်။
မုစ္လင္မ္တိုင္းသည္ တမန္ေတာ္ျမတ္ကို အသက္ေပး၍ ခ်စ္ၾကသည္။ ဤအခ်က္ကို မုနာဖိက္ မုစ္လင္မ္အေယာင္ေဆာင္တို႔က အသုံးခ်ခဲ့ၾကသည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ မေျပာခဲ့ေသာ ဟဒီးဆ္စကား အတုအေယာင္မ်ားစြာ လုပ္ႀကံ၍ တမန္ေတာ္ျမတ္ ေျပာခဲ့သည္ဟု ဆုိသည္။ မမွန္ကန္ေသာ ျဖစ္ရပ္တို႔ကိုလည္း တမန္ေတာ္ျမတ္အမည္တပ္၍ ေျပာဆိုခဲ့ၾကသည္။ စာေပမ်ား ေရးသားၾကသည္။ အစၥလာမ့္သမိုင္းတြင္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္၏ ျပင္ပတြင္ ကုရ္အာန္ႏွင့္ ကိုက္ညီ၍ တမန္ေတာ္ျမတ္ အမွန္ကတယ္ ေျပာခဲ့ေသာ ဟဒီးဆ္ စကားမ်ား၊ ျဖစ္ရပ္မ်ားရွိသလို ကုရ္အာန္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္၍ အမွန္တကယ္ မဟုတ္သည့္ ဟဒီးဆ္တုမ်ား၊ ျဖစ္ရပ္မ်ားကို ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားစြာတို႔ ေပၚေပါက္လာေလေတာ့သည္။ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္သည္ အလႅာဟ္ထံမွ ဝဟီအျဖစ္ တမန္ေတာ္ထံက်ေရာက္၍ တမန္ေတာ္ျမတ္ကိုယ္တိုင္ စီစစ္၍ထားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဝဖသ္ျဖစ္ကြယ္လြန္ေတာ္မူေသာအခါ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ ဟဒီးဆ္ၾသဝါဒမ်ား၊ အတၳဳပၸတၱိသမိုင္းကို ျပဳစုသူ ပညာရွင္မ်ား ေပၚေပါက္လာ၏။ ဟဒီးဆ္ပညာရွင္၊ အစၥလာမ့္ သမိုင္းပညာရွင္တို႔သည္ မုဖိက္အေယာင္ေဆာင္ႏွင့္ ကိုယ္က်ိဳးရွာသမားတို႔ေၾကာင့္ သိန္းႏွင့္ခ်ီ၍ ေဖာင္းပြေနေသာ ဟဒီးဆ္မ်ား ျဖစ္ရပ္မ်ားအတြင္းမွ မွန္ကန္ခိုင္လုံသည္ဟု ယူဆရေသာ ဟဒီးဆ္မ်ား ျဖစ္ရပ္မ်ားကို ေရြးခ်ယ္ၾကေလသည္။
ဤသို႔ျဖင့္ မည္သို႔ ေရြးခ်ယ္ရမည္၊ မည္သို႔ အဆင့္အတန္း ခြဲျခားရမည္ စသည္တို႔ကို ေလ့လာေသာ ဟဒီးဆ္ပညာရပ္ ေပၚေပါက္လာ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ ဟဒီးဆ္ၾသဝါဒတစ္ပုဒ္ကို ျဖစ္ေစ၊ သမိုင္းျဖစ္ရပ္တစ္ခုကို ျဖစ္ေစ၊ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္၏ အေျခခံမႈမ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီမွာသာ အစၥလာမ္ သာသနာတြင္ လကၡံရေပသည္။ ကုရ္အာန္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေသာ ဟဒီးဆ္မ်ားႏွင့္ သမိုင္းျဖစ္ရပ္တို႔ကို လက္မခံေခ်၊ သို႔ေသာ္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္သည္ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ အတၳဳပၸတၱိ မဟုတ္ေခ်၊ ေခတ္တိုင္း လူမ်ိဳးတိုင္းအတြက္ ၿပီးျပည့္စုံေသာ ဝဟီလမ္းညႊန္အျဖစ္ အလႅာဟ္က ခ်ေပးထားျခင္း ျဖစ္သည္။
ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ ျဖစ္ေပၚလာပုံ သမိုင္းစဥ္ကို တမန္ေတာ္ျမတ္မရွိသည့္ေနာက္ လူသားတို႔ ျပဳစာေသာ သမိုင္းစာအုပ္မ်ားတြင္ အဆိုအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ေဖာ္ျပထား၏။ ဥပမာ- တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ စနစ္တက် စီစဥ္ၿပီးေသာ က်မ္းအသြင္ျဖင့္ ကုရ္အာန္ က်မ္းျမတ္ကို မထားႏိုင္ခဲ့၍ တမန္ေတာ္ျမတ္ကို ဆက္ခံေသာ ခလီဖဟ္ႀကီး အဘူဘကရ္ သခင္က ျပဳစုရသည္။ ဆြဟာဘဟ္ႀကီး ဇိုက္ဒ္သခင္သည္ ျပဳစုရသည္။ တခ်ိဳ႔ကမူ ဒုတိယေျမာက္ ခလီဖဟ္ႀကီး အုမရ္သခင္က ျပဳစုရသည္။ တခ်ိဳ႔ကမူ တတိယေျမာက္ ခလီဖာဟိႀကီး အုစ္မာန္သခင္က တည္းျဖတ္ျပဳစုရသည္။ အခ်ိဳ႔ကမူ အုစ္မာန္သခင္သည္ပင္ အမွားမ်ားပါေသာ ကုရ္အာန္ကို ထားခဲ့၍ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာမွ ဟတ္ဂ်ဂ်္အိဘ္နိယူစုဖ္က တည္းျဖတ္ ျပဳျပင္ရသည္။ စသည့္ ေဖာ္ျပမႈတို႔သည္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ကို အထင္ေသးေစသည့္ မွားယြင္းေသာ သမိုင္းမွတ္တမ္းမ်ားသာ ျဖစ္ၾက၏။ {Materials for History of Text of Quran by Arthur Jaffary} သို႔ေသာ္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္သည္ လူသားတို႔၏ မွားယြင္းေသာ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ား စြပ္စြဲခ်က္မ်ားကို စိန္ေခၚလ်က္ သန္႔စင္စြာပင္ရွိေနသည္။ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ ျဖစ္ေပၚလာပုံ သမိုင္းကို ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္အတြင္း၌ပင္ အလႅာဟ္က ေဖာ္ျပထားပုံတို႔ကို ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီး ျဖစ္ေပသည္။
ကုရ္အာန္ စတင္က်ေရာက္ကတည္းက ကေလာင္၏ အေရးႀကီးမႈ၊ တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ က်ေရာက္လာသည့္ အာယာသ္ေတာ္တိုင္းကို ေရးသားမွတ္တမ္းတင္ေစျခင္း၊ စစ္ေဆးျခင္း အလြတ္က်က္မွတ္ၾကေစျခင္း၊ ကုရ္အာန္၏ စူရဟ္ အစီအစဥ္မ်ားကို အလႅာဟ္က ဝဟီျဖင့္ပင္ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ ႏွလုံးသားထဲ ထည့္ေပးျခင္း၊ တမန္ေတာ္ျမတ္ ရွိစဥ္ကပင္ က်မ္း(ကိသာဘ္) အျဖစ္ စာရြက္ေပၚတြင္ ေရးသားၿပီးျဖစ္ျခင္း၊ ထိုက်မ္းအတိုင္း ဖတ္ရြတ္ ေဟာၾကားျခင္း စသည္တို႔ကို ကုရ္အာန္၏ အလင္းေရာင္ေအာက္တြင္ ေလ့လာခဲ့ၿပီး ျဖစ္၏။
ထို႔ေၾကာင့္ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဝဖသ္ျဖစ္ေတာ္မူေသာအခါ တမန္ေတာ္ျမတ္ကို ဆက္ခံေသာ ခလီဖာဟ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ဆြဟာဘဟ္ႀကီးမ်ား တာဝန္မွာ စနစ္တက် ရွိႏွင့္ၿပီးျဖစ္သည့္ တမန္ေတာ္ျမတ္ကိုယ္တိုင္ စီစဥ္ထားေသာ မူရင္း ကုရ္အာန္ကို မိတၱဴပြား၍ ျဖန္႔ေဝေရးတာဝန္သာ ရွိေပသည္။ မည္သည့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ၊ တည္းျဖတ္မႈကိုမွ် ျပဳလုပ္ရန္ အေၾကာင္းမရွိေပ။ စကၠဴျပဳလုပ္နည္းမွာ (ေအဒီ-၁၀၅) ခုႏွစ္ကတည္းက တရုတ္ျပည္တြင္ (TS’ AI LUN) ဆိုသူက တီထြင္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ တမန္ေတာ္ျမတ္ႏွင့္ ဆြဟာဘဟ္ႀကီးမ်ား ေခတ္ကာလ (ေအဒီ ၇-ရာစု)က ယခုေခတ္ကဲ့သို႔ ပုံႏွိပ္စက္မ်ား မရွိေသး၊ ထို႔ေၾကာင့္ မိတၱဴျပဳရာတြင္ သားေရႏွင့္ စာရြက္မ်ားေပၚတြင္ လက္ေရးျဖင့္ ကူးယူရ၍ အခ်ိန္ၾကာသည္။ ကူးယူၿပီး မိတၱဴမ်ားကိုသာ မူရင္းႏွင့္ တိုက္ဆိုင္ စစ္ေဆးျခင္းတည္းျဖတ္ျခင္းတို႔ကို ကုရ္အာန္ကို အစအဆုံး အလြတ္ရၾကေသာ ဆြဟာဘဟ္ႀကီးတို႔ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္။ တတိယေျမာက္ ခလီဖဟ္ႀကီး အုစ္မာန္သခင္လက္ထက္တြင္ အစၥလာမ္သာသနာသည္ အာရဗ္မဟုတ္ေသာ ႏိုင္ငံမ်ားသို႔ပါ ေရာက္ေနေပရာ ခလီဖဟ္ႀကီးသည္ ကုရ္အာန္မိတၱဴမွန္မ်ားစြာတို႔ကို တမန္ေတာ္ျမတ္၏ ဆြဟာဘဟ္ႀကီးမ်ားႏွင့္အတူ ျပဳလုပ္၍ ဗဟိုၿမိ့ဳႀကီးမ်ားစြာသို႔ ျဖန္႔ေဝ ပို႔ေပးခဲ့သည္။ ခလီဖဟ္ႀကီး အုစ္မာန္သခင္သည္ မိမိျဖန္႔ေဝခဲ့သည့္ ကုရ္အာန္မိတၱဴမွန္ႏွင့္ မတူေသာ ကုရ္အာန္အားလုံးကိုလည္း ဖ်က္ဆီးေစခဲ့သည္။ ကုရ္အာန္ကို စနစ္တက် အသံထြက္၍ ရြတ္ဖတ္ႏိုင္ေစ “ကာရီ” မ်ားစြာကိုလည္း ေစလြတ္သင္ၾကားေစခဲ့သည္။ ခလီဖာႀကီး အုစ္မာန္ျဖန္႔ေဝခဲ့ေသာ ကုရ္အာန္မိတၱဴမ်ား အနက္ တစ္ေစာင္မွာ ဆိုဗီယက္ႏိုင္ငံ တပ္ရွကင့္ (Tashkent) ၿမိ့ဳတြင္ ယေန႔တိုင္ ရွိေနေသးသည္။ အေနာက္တိုင္း သုေတသီမ်ားပင္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္သည္ တမန္ေတာ္ျမတ္ ထားေပးခဲ့သည့္ အတိုင္း သန္႔စင္စြာရွိေနေၾကာင္း ဆိုၾကရေပသည္။ ဥပမာ ကမာၻေက်ာ္ ၿဗိတိသွ် စြယ္စုံက်မ္းႀကီး (Encyclopedia Britanca) တြင္ ကုရ္အာန္ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ေအာက္၌ ဥေရာပသား သုေတသီတို႔က ကုရ္အာန္၏ စာကိုယ္တြင္ ေနာက္ပိုင္းကာလမ်ား၌ ျဖည့္စြက္ခ်က္မ်ားရွိေၾကာင္း သက္ေသျပရန္ ႀကိဳးစားမႈမ်ားအားလုံးသည္ လုံးဝအခ်ည္းအႏွီးျဖစ္ခဲ့၏ဟု ဆို၏။
{Sir. William muir} က မုဟမၼဒ္၏ အတၳဳပၸတၱိ {Lif of Muhammad} ၌ မုဟမၼဒ္သခင္ကိုယ္တိုင္ အသုံးျပဳခဲ့၍ သူေပးခဲ့ေသာ ကုရ္အာန္၏ စာကိုယ္မ်ားႏွင့္ တိက်စြာတူညီေသာ ကုရ္အာန္၏စာကိုယ္မ်ား ကၽြႏ္ုပ္တို႔လက္ထဲတြင္ ရွိေနေၾကာင္းသက္ေသျပရန္ အတြင္းအျပင္ သက္ေသသာဓ အမ်ိဳးအစား အားလုံးတို႔ ရွိေနေပသည္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။
အာရဗ္မ်ိဳးႏြယ္အားလုံးတို႔အဖို႔ ကုရ္အာန္ကို အသံထြက္မွန္ကန္စြာ ဖတ္ႏိုင္ေသာ္လည္း အာရဗီ ဘာသာ စာေပသည္ မိခင္ဘာသာ စာေပမဟုတ္ သူတို႔အတြက္ အသံထြက္မွန္ရန္ အခက္အခဲေပၚလာခဲ့၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဟစ္ဂ်ရီသကၠရာဇ္ ၄၅ မွ ၅၃ ခုႏွစ္မ်ားအတြင္း မုစ္လင္မ္ ပညာရွင္တို႔က အာရဗ္မဟုတ္သူတို႔ အသံထြက္မွန္ေစရန္ သေကၤတ ကေလးမ်ားအျဖစ္ အစက္ကေလးမ်ားအျဖစ္ အစက္ကေလးကို စတင္တီထြင္သုံးစြဲလာ၏။ ဟစ္ဂ်ရီသကၠရာဇ္ ၆၅-၈၅ ခုႏွစ္မ်ားတြင္ လက္ရွိ အသုံးျပဳေေနေသာ (ေဇ-ဇဘရ္-ေပ့ရွ္ စေသာ) သေကၤတမ်ားကို တီထြင္ခဲ့ၾက၏။ အာေရမဟုတ္သူတို႔ အသံထြက္မွန္ကန္ တိက်ရန္ထည့္သြင္းေပးျခင္း ျဖစ္၏။ ကုရ္အာန္၏ မူရင္း စာကိုယ္ႏွင့္ အဓိပၸာယ္ကို လုံးဝမထိခိုက္ေခ်။ (အလ္လာမဟ္ ေမာင္ဒူဒီ၏ ကုရ္အာန္သဖ္စီရ္တြင္ၾကည့္ပါ)
>နိစၥထာဝရအရွင္ႏွင့္ မပ်က္စီးေသာကုရ္အာန္
ကုရ္အာန္ မတိုင္မီ အလ်င္ခ်ေပးေသာ ကမာၻ႔က်မ္းစအားလုံးတို႔သည္ မူရင္းအတိုင္းမရွိေတာ့ေပ။ မုဟမၼဒ္သခင္သည္ အလႅာဟ္ထံမွ ေနာက္ဆုံး တမန္ေတာ္ခ်ဳပ္ျဖစ္သည္။ ကုရ္အာန္သည္ အလႅာဟ္ထံမွေနာက္ဆုံး ဝဟီလမ္းညႊန္က်မ္းျဖစ္သည္။ ကိယာမသ္ေခၚ ရွင္ျပန္ထရမည့္ေန႔တိုင္ ေနာက္ထပ္နဗီတမန္ေတာ္ အသစ္ပြင့္စရာ မရွိေတာ့ က်မ္းအသစ္၊ တရားအသစ္က်ေရာက္စရာလည္း မရွိေတာ့။ ထို႔ေၾကာင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က မိမိသည္ နိစၥထာဝရျဖစ္ေတာ္မူ၍ စၾကဝဠာ ေလာကခပ္သိမ္း သက္ရွိသက္မဲ့ ခပ္သိမ္းတို႔ကို ေစာင့္ေရွာက္ထားေတာ္မူေသာ အရွင္၊ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ခ်ေပးေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္ျဖစ္ေတာ္မူေၾကာင္း၊ သက္ေသလကၡဏာေတာ္အျဖစ္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ကို ယခင္က်မ္းမ်ားကဲ့သို႔ လူသားတို႔၏ စြက္ဖက္ျပဳျပင္ ဖ်က္ဆီးမႈမ်ားမွ ကာကြယ္ထားေပသည္။
“ဧကန္စင္စစ္ ငါအရွင္ျမတ္သည္ပင္လ်င္ ဤဆုံးမၾသဝါဒ (ကုရ္အာန္)ကို အဆင့္ဆင့္ ခ်ေပးသနားေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ ထို႔ျပင္ ငါအရွင္ျမတ္သည္ပင္လ်င္ ယင္းဆုံးမၾသဝါဒေတာ္ (ကုရ္အာန္)ကို ေစာင့္ေရွာက္ေတာ္မူမည့္ အရွင္ျမတ္ ျဖစ္ေတာ္မူေပသတည္း” (ကုရ္အာန္ ၁၅း၉)
“အမွားသည္ ယင္းက်မ္းျမတ္တြင္ ၄င္း၏ေရွ့မွလည္း (ပြင့္လင္းထင္ရွားစြာ) လာေရာက္စြက္ဖက္ႏုိင္ျခင္းမရွိေပ။ ၄င္း၏ေနာက္မွလည္း (တိတ္တဆိတ္ လ်ိ့ဳဝွက္စြာ) လာေရာက္စြက္ဖက္ႏိုင္ျခင္း မရွိေပ။ (အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္) ဤက်မ္းျမတ္သည္ ဉာဏ္ေတာ္အနႏၱႏွင့္ ျပည့္စုံေတာ္မူေသာ နိစၥထာဝရ ခ်ီးမြမ္းျခင္းခံထိုက္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္ထံေတာ္မွ အဆင့္ဆင့္ခ်ေပးေတာ္မူေသာ က်မ္းျမတ္ျဖစ္ေပသည္” (ကုရ္အာန္၄၁း၄၂)
ကုရ္အာန္ကို အစၥလာမ္ရန္သူမ်ားက ထင္ရွားစြာလည္း မဖ်က္ႏိုင္ခဲ့ၾက၊ မုစ္လင္မ္အေယာင္ေဆာင္တို႔သည္ လွ်ိဳ႕ဝွက္စြာလည္း မဖ်က္ဆီးႏိုင္ခဲ့ၾကေခ်။ အစၥလာမ္သည္ ကိယာမသ္ေန႔တိုင္ ထာဝရတည္တံ့မည့္ သာသနာ ျဖစ္၏။
>လူသားစြက္ဖက္မႈကင္းျခင္း
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ေစာင့္ေရွာက္မႈျဖင့္ မူရင္းအတိုင္း လုံၿခံဳစြာ ရွိေနၿပီးျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္ မရွိသည့္ေနာက္ပိုင္း ေခတ္အဆက္ဆက္တြင္ ေရးသားသူႏွင့္ ေရးသားျခင္း ျပႆနာမရွိ၊ သာသနာတြင္းႏွင့္ သာသနာ့ျပင္ပမွ လူသားအားလုံးတို႔၏ ျပဳျပင္မႈ၊ ေျပာင္းလဲမႈ၊ ျပင္ဆင္မႈ၊ ျဖည့္စြက္ရမႈ ဖယ္ထုတ္ရမႈ စသည့္ ျပႆနာမ်ား မရွိေခ်။
>ဘာသာစာေပ၏ ထူးျခားခ်က္
ကုရ္အာန္ကို လကၡံရယူရသူ တမန္ေတာ္ခ်ဳပ္ မုဟမၼဒ္သခင္သည္ အာရဗ္တစ္ဦးျဖစ္၍ အာရဗီစာေပျဖင့္ က်ေရာက္ခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ (ကုရ္အာန္ ၄၁း၄၂)၊ အာရဗ္ မ်ိဳးႏြယ္မ်ားအနက္ အဆင့္အျမင့္ဆုံး ကုရုိက္ရွ္တို႔၏ အာရဗီစာေပ ျဖစ္ေပသည္။ ထိုအာရဗီ စာေပႏွင့္ ဘာသာစကားမွာ ကုရ္အာန္က်ေရာက္ၿပီးေနာက္ လူ႔သမိုင္းတစ္ေလ်ာက္တြင္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေသာ ဘာသာစာေပ မဟုတ္။ ေသသြားၿပီးမွ ျပန္၍ရွင္သန္လာေသာ ဘာသာစာေပလည္း မဟုတ္၊ ေခတ္အဆက္ဆက္ ရွင္သန္လ်က္ သုံးစြဲသူမ်ားသည္ထက္ မ်ားလာသည္၊ ထို႔ျပင္ လူနည္းစုကသာ သုံးစြဲေသာ ဘာသာစာေပလည္း မဟုတ္။ အာရဗ္ႏိုင္ငံမ်ားသာမက ကမာၻ႔မုစ္လင္မ္မ်ားႏွင့္ မုစ္လင္မ္မဟုတ္သူမ်ားပင္ သုံးစြဲေနေသာ ထာဝရရွင္သန္ေနသည့္ ဘာသာစာေပ ျဖစ္ေပသည္။
>ရြတ္ဖတ္ျခင္းအမ်ားဆုံးခံရေသာက်မ္း
ကုရ္အာန္ဟူေသာ အဓိပၸာယ္မွာ ရြတ္ဖတ္ျခင္းဟူ၍ရ၏။ ကုရ္အာန္သည္ မုစ္လင္မ္တို႔ေန႔စဥ္ အမ်ားဆုံး ရြတ္ဖတ္ခံရေသာ က်မ္းျဖစ္၏။ ယခုအခါ ကမာၻ၏ ေလးပုံတစ္ပုံ (သန္းေပါင္း တစ္ေထာင္ေက်ာ္) လူသားတို႔မွာ မုစ္လင္မ္မ်ားျဖစ္ၾက၏။ တမန္ေတာ္ျမတ္ရွိစဥ္မွစ၍ မုစ္လင္မ္ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးတိုင္း ေန႔စဥ္ (၅)ႀကိမ္ ဆြလာသ္ဝတ္ျပဳမႈတြင္လည္း အာယာသ္ေတာ္မ်ားကို ရြတ္ဖတ္ဆင္ျခင္းရ၏။ သီးျခားေလ့လာမႈ ျပဳၾကရ၏။ ကုရ္အာန္၏ လမ္းညႊန္အတိုင္းသာတည္ေဆာက္ၾကရ၏။ လျမတ္ရမ္ဇန္သည္ ကုရ္အာန္က်ေရာက္သည့္လ ျဖစ္သည္။ မုစ္လင္မ္တို႔ တစ္လလုံး ဆီြယာမ္ဥပုသ္သီလ ေဆာက္တည္၍ ထိုလတြင္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ အစအဆုံး ဖတ္ရြတ္ၾကရ၏။ မုစ္လင္မ္တို႔၏ အိမ္တိုင္း၊ ႏိုင္ငံတိုင္းရွိ ဗလီတိုင္းႏွင့္ မကၠာၿမိ့ဳရွိ ကအ္ဘဟ္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးတြင္ ကုရ္အာန္ရြတ္ဖတ္မႈ အသံတို႔က ကမာၻႀကီးကို ၂၄ နာရီပတ္လုံး ပဲ့တင္ထပ္ေစလ်က္ ရွိသည္။ သန္းႏွင့္ခ်ီ၍ရွိေသာ ဟာဖီဇ္တို႔၏ ႏွလုံးသားတြင္လည္း ကုရ္အာန္ကို အစအဆုံး အလြတ္ရ ကိန္းေအာင္းလ်က္ ရွိေန၏။

No comments:

Post a Comment