Friday, 7 September 2012
ၿပီးျပည့္စုံေသာ မွတ္တမ္းတင္ျခင္း
ၿပီးျပည့္စုံေသာ မွတ္တမ္းတင္ျခင္း
ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္သည္ ေရးမွတ္ျခင္းႏွင့္ အလြတ္က်က္မွတ္ျခင္းတို႔ျဖင့္ တစ္ၿပိဳင္တည္း မွတ္တမ္းတင္ခံရေသာ က်မ္းျဖစ္ေပသည္။ “ (အို နဗီတမန္ေတာ္) အသင္သည္ မိမိထံ ထုတ္ျပန္ျခင္းခံရေလေသာ က်မ္းျမတ္(ကုရ္အာန္)ကို ရြတ္ဖတ္ပါေလ” (ကုရ္အာန္ ၂၉း၄၅)
“ထိုအရွင္ျမတ္၏ အာယာသ္ေတာ္မ်ားကို ေျပာင္းလဲႏိုင္မည့္သူဟူ၍ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ်မရွိေခ်” (ကုရ္အာန္ ၁၈း၂၇)
“ငါအရွင္ျမတ္သည္ ၄င္းတို႔၏ေရွ့ဝယ္ ဖတ္ၾကားျခင္းခံရလ်က္ရွိေသာ က်မ္းျမတ္(ကုရ္အာန္)ကို အသင္(မုဟမၼဒ္) အေပၚခ်ေပးခဲ့ျခင္းသည္ပင္လ်င္ ၄င္းတို႔အဖို႔ လုံေလာက္ေသာ (သက္ေသ)ျဖစ္ၿပီ မဟုတ္ပါေလာ့” (ကုရ္အာန္ ၂၉း၅၁)
အထက္ပါ အာယာသ္ေတာ္မ်ားအရ အလႅာဟ္သည္ တမန္ေတာ္ျမတ္အား ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ကို က်မ္းအသြင္ အစီစဥ္တက် မွတ္တမ္းတင္ ေရးသားေစျခင္း၊ ရြတ္ဖတ္သင္ၾကားေစျခင္းတို႔ကို တစ္ၿပိဳင္တည္း ျပဳေစသည္။ ကုရ္အာန္သည္ က်မ္းအသြင္ျဖင့္ လုံးဝၿပီးျပည့္စုံေသာ လုံၿခံဳမႈျဖင့္ ဖ်က္ဆီးျခင္းခံရျခင္း၊ လူသားတို႔ စြက္ဖက္ျခင္းတို႔မွ ကင္းစင္ေနေပသည္။
“ထိ႔ုျပင္ ငါအရွင္ျမတ္သည္ ၾကယ္နကၡတ္တို႔၏ စခန္းခ်ရာမ်ားကို သက္ေသထူေတာ္မူ၏။ စင္စစ္ ဤသို႔ သက္ေသထူ(က်ိန္ဆို)ျခင္းမွာ အကယ္၍ အသင္တို႔ သိရွိၾကလ်င္ ႀကီးစြာေသာ သက္ေသထူမႈပင္။ ဧကန္မလြဲ ယင္းသည္ ဂုဏ္က်က္သေရ မဂၤလာႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ပင္။မွတ္တမ္း စာအုပ္ တစ္ခု၌ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ထားၿပီးျဖစ္သည္။ ယင္းမွတ္တမ္းေတာ္ စာအုပ္ကို (ရုပ္ခႏၶာ၊ စိတ္၊ အေတြးအေခၚ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္) သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေသာ သူတို႔မွတစ္ပါး မည္သူမွ်ပင္ ထိေတြ႔(အက်ိဳးရယူႏိုင္)ၾကသည္ မရွိၿပီ။ (ယင္းက်မ္းသည္) စၾကဝဠာ ေလာကခပ္သိမ္းကို မူလအစမွ ၿပီးျပည့္စုံသည့္တိုင္ေအာင္ အဆင့္ဆင့္ ဖန္ဆင္းေမြးျမဴေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္ထံေတာ္မွ (အဆင့္ဆင့္ စနစ္တက်) ခ်ေပးေတာ္မူျခင္း (ျဖစ္၏)” (ကုရ္အာန္ ၅၆ ၇၅-၈၀)(အစၥလာမ့္ယုံၾကည္ခ်က္)
>မွတ္တမ္းတင္ရာတြင္ အသုံးျပဳေသာ စာရြက္ႏွင့္ ေရးမွတ္သူမ်ား
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ေန၊ လ၊ နကၡတ္တာရာ စၾကဝဠာေလာကခပ္သိမ္းကို မည္သည့္ဖန္ဆင္းခံကမွ စြက္ဖက္ႏိုင္စြမ္း မရွိေသာ ရုပ္၊ စြမ္းအင္ႏွင့္ နိယာမတရားတို႔ျဖင့္ အဆင့္ဆင့္ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚေစထားသည္။ အလြန္ ႀကီမားေသာ ၾကယ္၊ နကၡတ္တို႔သည္လည္း အလႅာဟ္သတ္မွတ္ရာ လမ္းေၾကာင္းမ်ားတြင္ သြားလ်က္ရွိၾက၏။ ထို႔အတူ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ကိုလည္း စနစ္တက် စီစဥ္မႈျဖင့္ အဆင့္ဆင့္ ခ်ေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ မည္သည့္အရာကမွ် ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ဖ်က္ဆီးႏိုင္စြမ္း ရွိမည္ မဟုတ္ေပ။
ထိုကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ကို တမန္ေတာ္ျမတ္ႏွင့္ ေနာက္လိုက္ ဆြဟာဘဟ္ႀကီးမ်ားသည္ အရုိး၊ အိုးၾကမ္းပဲ့၊ သစ္ရြက္ႏွင့္ေက်ာက္တုံး စသည္တို႔ေပၚ၌သာလ်င္ မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ျခင္း မဟုတ္ဘဲ စာရြက္ေပၚတြင္ မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ေၾကာင္း အလႅာဟ္က မိန္႔ေတာ္မူ၏။
“(ငါအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အမိန္႔ေတာ္ခ်ေပးရာ) ေတာင္ကို သက္ေသထူေတာ္မူ၏။ ၄င္းျပင္ ျဖန္႔ထားေသာ စာရြက္ေပၚ၌ ေရးသားၿပီး ျဖစ္ေသာ (ဤမွတ္တမ္းေတာ္) က်မ္းဂန္ကို သက္ေသထူေတာ္မူ၏” (ကုရ္အာန္ ၅၂း၁-၃)
ကမာၻ႔ နဗီတမန္ေတာ္မ်ားအနက္ တမန္ေတာ္ခ်ဳပ္ မုဟမၼဒ္သခင္သည္ အထူးျခားဆုံး ဆြဟာဘဟ္(ေနာက္လိုက္၊ ရဲေဘာ္ရဲဘက္)မ်ားကို ရခဲ့သည္။ အလႅာဟ္သည္ တမန္ေတာ္ခ်ဳပ္၏ ဆြဟာဘဟ္မ်ား၏ အက်င့္စာရိတၱႏွင့္ ယုံၾကည္ခ်က္တို႔ကို အထူးခ်ီးက်ဴးထားသည္။ (ကုရ္အာန္ ၈း၆၂။ ၄း၁၁၅။ ၃း၇၄။ ၉း၁၀၀။ ၄၈း၂၉။ ၈း၂၃)။ ၄င္းတို႔အနက္ တမန္ေတာ္ျမတ္ ေရွ့ေတာ္တြင္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ကို မွတ္တမ္းတင္သူတို႔၏ အဆင့္အတန္းကို အလႅာဟ္က ဂုဏ္ေပးထားသည္။
“ဤ(ကုရ္အာန္)သည္ ဆုံးမၾသဝါဒပင္ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္ေပရာ အလိုရွိသူသည္ ယင္းဆုံးမၾသဝါဒကို ေလ့က်က္ မွတ္သားေပလိမ့္မည္ (ယင္းဆုံးမၾသဝါဒ)သည္ ဂုဏ္က်က္သေရႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ စာရြက္မ်ားေပၚတြင္ ျဖစ္၏။ (ယင္းစာရြက္မ်ားသည္) ျမင့္ျမတ္ေသာ စင္ၾကယ္သန္႔ရွင္းေသာ (စာရြက္မ်ားျဖစ္ၾက၏) ဂုဏ္ျဒပ္ထူးကဲေသာ၊ တရားမွ်တ၍ သူေတာ္စင္မ်ား ျဖစ္ၾကေသာ ေရးမွတ္သူတို႔၏ လက္မ်ားျဖင့္ (မွတ္တမ္းတင္ေသာ စာရြက္မ်ားျဖစ္ၾက၏”) (ကုရ္အာန္ ၈၀း၁၁-၁၆)
>ေရးမွတ္ျခင္း၊ စစ္ေဆးျခင္း၊ ေဟာၾကားျခင္း၊ အလြတ္က်က္ျခင္း
ကုရ္အာန္၏ အာယာသ္ေတာ္မ်ား အလႅာဟ္ထံမွ က်ေရာက္လာတိုင္း တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ က်မ္းျမတ္ ကုရ္အာန္၏ မည္သည့္ စူရဟ္က႑မွျဖစ္ေၾကာင္း မည္သည့္ေနရာတြင္ မည္သို႔ထည့္သြင္းမွတ္တမ္းတင္ရမည္ စသည္တို႔ကို ေသခ်ာစြာ ညႊန္ၾကားေတာ္မူသည္။ ေရးမွတ္ၿပီး စီစစ္ႏိုင္ရန္ ရြတ္ဖတ္ေစသည္။ မွန္ကန္ တိက်စြာ ေရးမွတ္ၿပီးပါက မိတၱဴပြားေစသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကုရ္အာန္၏ စာသားမ်ားကို အပိုထည့္သြင္းျခင္း၊ ေလ်ာ့ျခင္း၊ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျခင္း စေသာ လူသားတို႔၏ စြက္ဖက္မႈမ်ား လုံးဝ ကင္းစင္ေနေပေတာ့သည္။
ကုရ္အာန္မက်မီ အတိတ္ေခတ္တြင္ က်မ္းမ်ားစြာ ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ရန္သူတို႔ က်ဴးေက်ာ္ဝင္ေရာက္လာေသာ အခါ က်မ္းမ်ား၊ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား ဖ်က္ဆီး ခံခဲ့ရသည္မွာ ကမာၻ႔သမိုင္းတစ္ေလ်ာက္တြင္ အထင္အရွားပင္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရးသား မွတ္တမ္းတင္ရုံမွ်ျဖင့္ အသိပညာတစ္ရပ္သည္ လုံေလာက္ေသာ လုံၿခံဳမႈ မရွိေခ်။ အသိပညာ တစ္ရပ္ကို အစဥ္မျပတ္ေစဘဲ အလြတ္က်က္မွတ္ျခင္းႏွင့္ ေရးမွတ္ျခင္းကို တစ္ၿပိဳင္တည္း ျပဳမွသာလွ်င္ မူလအသိပညာတစ္ရပ္သည္ လုံၿခံဳစိတ္ခ်ရေပသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ တမန္ေတာ္ျမတ္ႏွင့္ တမန္ေတာ္ျမတ္ကို စံျပအျဖစ္ နာခံသူ ေနာက္လိုက္တို႔အား ညစဥ္ကုရ္အာန္ကို ရြတ္ဖတ္ အလြတ္က်က္မႈကို ျပဳေစသည္။ (ကုရ္အာန္ ၇၃း၁၄) ေနာက္ပိုင္းတြင္ အာယာသ္ေတာ္မ်ား မ်ားျပားစြာ ရရွိၿပီး လက္ေတြ႔ဘဝ တည္ေဆာက္ရန္ တာဝန္က ပိုႀကီးမားလာေသာအခါညစဥ္ ညဝက္ ည၏သုံးပုံႏွစ္ပုံ၊ ည၏သုံးပုံတစ္ပုံ အခ်ိန္ေပး၍ အလြတ္က်က္မွတ္ႏိုင္စြမ္း မရွိၾကေတာ့ေသာအခါ အလႅာဟ္က ဆြလာသ္ဝတ္ျပဳမႈ အတြင္း၌ပင္ တတ္ႏိုင္သမွ် ရြတ္ဖတ္ၾကရန္ အမိန္႔ေပးေတာ္မူသည္။ (ကုရ္အာန္ ၇၃း ၂၀)။ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ညဘက္တြင္ ကုရ္အာန္ရြတ္ဖတ္က်က္မွတ္မႈ အစဥ္အဆက္ရွိခဲ့ရာ အထူးသျဖင့္ ရမ္ဇာန္ (ကုရ္အာန္ စတင္ က်ေရာက္သည့္လႏွင့္ ဆီြယာမ္ ဥပုသ္တည္ေဆာက္ရသည့္လ)တြင္ အစအဆုံး တစ္လုံး ရြတ္ဖတ္သည့္ဓေလ့မွာ ယေန႔တိုင္ မုစ္လင္မ္ ေလာက၌ ရွိေနေပေတာ့သည္။ ကုရ္အာန္ က်မ္းျမတ္ကို အလြတ္က်က္မွတ္သည့္ ဓေလ့မွာလည္း ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ယေန႔တိုင္ အဆက္မျပတ္ ရွိေနေပေတာ့သည္။
>ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္၏ က႑ေတာ္မ်ား အစီအစဥ္
“စင္စစ္ ဤ(ကုရ္အာန္)က်မ္းျမတ္သည္ အသိပညာကိုခ်ီးျမွင့္ ေပးသနားေတာ္မူျခင္း ခံခဲ့ၾကရေသာ သူတို႔၏ စိတ္နွလုံးမ်ားတြင္ (ထိန္းသိမ္းထားေသာ) လြန္စြာ ထင္ရွားလွသည့္ သက္ေသလကၡဏာမ်ားပင္ ျဖစ္သည္” (ကုရ္အာန္ ၂၉း၄၉)
ေခတ္အဆက္ဆက္တြင္ ကုရ္အာန္ က်မ္းျမတ္ကို အစအဆုံး အလြတ္ရၾကေသာ‘ဟာဖီဇ္’ ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာတို႔က ကမာၻႏွင့္အဝန္း ရွိေနေပေတာ့သည္။ ဤသည္ကား အလႅာဟ္မွ ထူးျခားေသာ သက္ေသျဖစ္ေပသည္။ ယေန႔တိုင္ ဟာဖီဇ္ေက်ာင္းမ်ားစြာ ကမာၻႏွင့္ အဝန္းရွိေနေပေတာ့သည္။ ႏွစ္စဥ္ ဟာဖီဇ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေမြးထုတ္ေနေပးသည္။ ကမာၻ႔က်မ္းစာမ်ားအနက္ ကုရ္အာန္တစ္အုပ္တည္းသာ ဤဓေလ့ကို အထူးအေလးေပး က်င့္သုံးေပသည္။ ဟာဖီဇ္မဟုတ္ေသာ မုစ္လင္မ္တိုင္းလည္း အစအဆုံး အလြတ္မရေစကာမူ ေန႔စဥ္ (၅)ႀကိမ္ ဆြလာသ္ဝတ္ျပဳရန္ ကုရ္အာန္၏ အစိတ္အပိုင္းမ်ားကို တတ္ႏိုင္သမွ် က်က္မွတ္ၾကရေပသည္။
ထို႔ျပင္ ကုရ္အာန္ အာယာသ္ေတာ္မ်ား အစအဆုံးကို မည္သို႔ က႑(စူရဟ္)ဖြဲ႔၍ က်မ္းအသြင္ စီစဥ္ရမည္ကို အလႅာဟ္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ တမန္ေတာ္ျမတ္ကို ညြန္ၾကားေၾကာင္း အလႅာဟ္မိန္႔ေတာ္မူ၏။
“(အို…နဗီတမန္ေတာ္) အသင္သည္ ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္ကို အလ်င္အျမန္ က်က္အ့ံေသာငွာ မိမိ၏ လွ်ာကို မလႈပ္ပါေလႏွင့္။ (ယုံၾကည္ စိတ္ခ်ေလာ့) မုခ်ဧကန္ ယင္း ကုရ္အာန္ က်မ္းျမတ္ကို စုေပါင္း၍ ေပးျခင္းသည္လည္းေကာင္း၊ ယင္း ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ကို (အသင္၏ စိတ္ႏွလုံးမွ တစ္ဆင့္လူတို႔ထံ စနစ္တက်) ဖတ္ေစျခင္းသည္ လည္းေကာင္း၊ ငါအရွင္ျမတ္၏ တာဝန္ပင္ ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္ေပရာ ငါအရွင္ျမတ္သည္ ယင္း ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ကို ဖတ္ၾကားေတာ္မူေသာ အခါ အသင္သည္ ယင္း ဖတ္ၾကားခ်က္ကိုလိုက္နာ၍ နားဆင္ပါေလ၊ ထို႔ေနာက္ ယင္းကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ကို ရွင္းျပျခင္းမွာလည္း “ဧကန္အမွန္ ငါအရွင္ျမတ္၏ တာဝန္” သာျဖစ္၏ (ကုရ္အာန္ ၇၅း၁၆-၁၉)
>ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္စီစဥ္ထားပုံႏွင့္ ပါဝင္ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ား
တမန္ေတာ္ျမတ္၏ ၂၃ ႏွစ္တာ သာသနာျပဳ သက္တမ္းကာလအတြင္း ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္၏ အာယာသ္ေတာ္အားလုံး (၆၂၃၆ ပါး)တို႔သည္ အခ်ိန္အခါ၏ လိုအပ္ခ်က္ကို အေျခခံ၍ ေခတ္အဆက္ဆက္ ကမာၻ႔လူသားတိုင္းအတြက္ အေၾကာင္းအရာ ေဖာ္ျပခ်က္၊ သက္ေသ လကၡဏာမ်ားႏွင့္ ရယူလိုက္နာရမည့္ သင္ခန္းစာႏွင့္ လမ္းညႊန္မ်ား အျဖစ္ အလႅာဟ္ထံမွ အလီလီစိတ္ပိုင္း ခြဲျခမ္းကာ တမန္ေတာ္ျမတ္ထံ ခ်ေပးေတာ္မူခဲ့၏။ ယင္းအစီအစဥ္ကို အေၾကာင္းအရာမ်ား ျဖစ္ပ်က္ရာ အခ်ိန္အခါကိုလိုက္၍ ခ်ေပးေသာ အစီအစဥ္ဟုေခၚသည္။ သို႔ေသာ္ ကုရ္အာန္၏ အာယာသ္ေတာ္မ်ားကို က်မ္းအသြင္ျဖင့္ ေခတ္အဆက္ဆက္ လူးသားတိုင္းအတြက္ စီစဥ္ရာတြင္ အခ်ိန္အခါကို မီွ၍က်ေသာ အစီအစဥ္အတိုင္း မဟုတ္ေပ။ ယင္း အာယာသ္ေပါင္း ၆၂၃၆ ပါးကို က႑ေပါင္း (စူရဟ္ေပါင္း) ၁၁၄ က႑ခြဲထား၏။ စူရာဟ္က႑အမွတ္စဥ္ ၁ မွ လြဲ၍ စူရဟ္ အမွတ္ ၂ မွ စူရဟ္ အမွတ္ ၁၁၄ အထိ စူရဟ္အရွည္အတိုကိုလိုက္၍ စီစဥ္ထား၏။ ဥပမာ စူရဟ္ ၂ သည္ အာယာသ္ေတာ္ေပါင္း (၂၈၆)ပါး ပါဝင္၍ အရွည္ဆုံးျဖစ္ၿပီး ေနာက္ဆုံး စူရဟ္က႑မ်ားမွာ အတိုဆုံးမ်ား ျဖစ္သည္။ ဤအစီစဥ္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ အာယာသ္ေတာ္ (၇၅း၁၆-၁၉)အရ အလႅာဟ္၏ အမိန္႔ေတာ္ လမ္းညႊန္အတိုင္း တမန္ေတာ္ျမတ္ရွိစဥ္ မွတ္တမ္းတင္စဥ္ကတည္းက ၿပီးျပည့္စုံစြာ စီစဥ္ထားၿပီး ျဖစ္သည္။ အစအဆုံး အစီအစဥ္တက် အလြတ္က်က္မွတ္ၿပီး ျဖစ္ၾကသည္။
ကုရ္အာန္၏ အေျခခံ ေက်ာရုိးမွာ ေသာင္ဟီဒ္ အလႅာဟ္တစ္ပါးတည္း တည္ရွိျခင္းကို လကၡံယုံၾကည္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုေသာဝ္ဟီဒ္တရားကို အေျခခံ၍ ဖန္ဆင္းရွင္ အလႅာဟ္ႏွင့္ ဖန္ဆင္းခံေလာကအားလုံး ဆက္သြယ္မႈ အခြင့္အေရးႏွင့္ တာဝန္မ်ား၊ လူသား အခ်င္းခ်င္း ဖန္ဆင္းခံ အခ်င္းခ်င္း ထားအပ္သည့္ တာဝန္ႏွင့္ အခြင့္အေရးမ်ား၊ အကြယ္တရားမ်ားျဖစ္သည့္ တမလြန္၊ ကမာၻ႔တရားစီရင္မည့္ေန႔ႏွင့္ ရွင္ျပန္ထေျမာက္ရမည့္ေန႔၊ အစားေပးခံရျခင္း၊ ဂ်ႏၷသ္ႏွင့္ ဂ်ဟႏၷမ္ စသည့္ ႏွစ္ဘဝလုံးအတြက္ ရုပ္နာမ္ ႏွစ္ပါးလုံးအတြက္ ၿပီးျပည့္စုံေသာ လမ္းညႊန္မ်ား၊ သက္ေသလကၡဏာမ်ား ပါဝင္ေပသည္။ စင္စစ္ အလႅာဟ္၏ အာယာသ္ေတာ္မ်ားကို လူသားတို႔ ဖြင့္ဆို၍ ကုန္ႏိုင္မည္မဟုတ္ဟု အလႅာဟ္က မိန္႔ေတာ္မူထား၏။ (ကုရ္အာန္ ၁၈း၁၀၉။ ၁၆း၁၁၅)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment