မြတ္စလင္မ္မ်ားအေပၚထာ၀ရေအာင္ႏႈိင္ေရးဗ်ဴဟာ
ဗ်ိတိသွ်တုိ႔က
မြတ္စလင္မ္မ်ားအေပၚ စစ္ပြဲမ်ားအပြဲပြဲႏြဲျပီး အသက္ေပါင္းမ်ားစြာေသဆုံးျပီး မွ
ေအာင္ျမင္ျခင္းထက္ ရန္သူျဖစ္သူမ်ားကပင္ အညံ႔ခံလက္ေျမွာက္္အရွဳံးေပးျပီးကြ်န္ပ္တုိ႔
မြတ္စ လင္မ္မ်ားအတြက္ အသင္တုိ႔ျဗိတိသွ်မ်ားသာ
အုပ္ခ်ဳပ္စုိးမုိးသူအရွင္သခင္မ်ားျဖစ္ သည္ဟု မြတ္စလင္မ္တုိ႔၏ လက္ေတြ႔ဘ၀ကပင္
သက္ေသခံရေလာက္ေအာင္ ၾကိဳး ပမ္းေဆာင္ရြက္ခ်က္ တစ္ ရပ္ကုိျပဳလုပ္ခ႔ဲသည္။
သာမန္အားျဖင္႔
၄င္းတုိ႔ဖက္မွၾကည္႔လွ်င္ လိမ္မာပါးနပ္ေသာ လုပ္ရပ္တစ္ခုဟု ဆုိႏွဳိင္ ေသာ္လည္း
မြတ္စလင္မ္မ်ားဖက္မွ ၾကည္႔လွ်င္အၾကံပက္စက္ေသာ လုပ္ရပ္တစ္ ခု ျဖစ္ေလ သည္။
ျဗိတိသွ်တုိ႔မွာ အသိဥာဏ္္ျဖင္႔ ပရိယာယ္ကုိသုံးစြဲရာတြင္အလြန္္ ထက္ မ်က္ေလသည္။
တစ္ဖက္သားအေပၚ လိမ္လည္လွည္႔ျဖားရာတြင္ တစ္ထက္ ရန္သူ က အလိမ္ခံရသည္ဟု မထင္ သည္႔အျပင္
ေက်းဇူးရွင္ဟုပင္ ထင္မွတ္လာရန္ ျပဳႏွဳိင္ စြမ္းရွိ၏။ ရန္သူသည္ မိမိႏွင္႔
ေနာင္လာေနာက္သား အဆက္အ ႏြယ္မ်ား ကုိပင္ ယင္း အေမြဆုိးကုိ မက္မက္ေမာေမာ
လုိလုိခ်င္ခ်င္ ဆက္ ခံယူေစၾကသည္။
နယ္ခ်႔ဲတုိ႔သည္
ထိတ္တုိက္ေတြ႔ေနရေသာ မြတ္စလင္မ္အင္အားစု အေရးႏွင္႔ပတ္သက္ ၍ ေကာင္းစြာေလ႔လာ
ဆည္းပူးျပီး ထုိအခ်ိန္ထုိအခါက ျဗိတိသွ်အစုိးရ၏ နန္း ရင္း၀န္ ဝီလီယံအက္(ဒ)
ဝါဒ္ဂလက္စတံုး (၁၈ဝ၉-၁၈၉၈)သည္ မိမိ၏ပါလီမန္ တြင္ မြတ္စလင္မ္ တုိ႔အေပၚ
ထာ၀စဥ္ေအာင္ႏွဳိင္ေရး သုေတသန စာတန္းတစ္ေဆာင္ တင္သြင္းခ႔ဲသည္။
ဝီလီယံအက္(ဒ)ဝါဒ္
ဂလက္စတံုးသည္ ၁၈၈၂ခုနွစ္တြင္ ျဗိတိသွ်ပါလီမန္တြင္္ က်မ္းျမတ္ ကုရ္အာန္ကို
လက္တြင္ကိုင္၍ ေအာက္ပါမိန့္ခြန္းကို ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ရဲေဘာ္တို႔
အဲ့ဒီက်မ္းစာအုပ္ဟာ မြတ္စလင္မ္တို႔အတြက္ဘဝတည္ေဆာက္မွုဥပေဒျဖစ္ တယ္။
မြတ္စလင္မ္ေတြဟာ အဲ့ဒီက်မ္းကို သေဘာေပါက္ျပီး လက္ေတြ့လိုက္နာက်င့္သံုး သမွ် ကာလ
ပတ္လံုး ဒို့ျဗိတိသွ်မ်ား အပါအဝင္မည္သည့္ လူမိ်ဳးမ်ားကမွ် မြတ္စလင္မ္တို႔ ကို
ဖိနိွပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္နိွုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ၄င္းတို႔၏ နယ္ပယ္မ်ား ကို ေအး
ခ်မ္းစြာၾကီးစိုးနိွုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဘာေၾကာင့္ လည္းဆိုေတာ့မြတ္စလင္မ္တို႔ရဲ့
အေတြးအေခၚအေမွ်ာ္အျမင္လုပ္ ရည္ကိုင္ရည္ကို ထက္ျမက္ျမင့္မားေအာင္သြန္သင္ရာမွာဘယ္လုပ္ငန္းတာဝန္ေတြေဆာင္
ရြက္ရင္းနဲ႔ ဘယ္လိုဘဝရပ္တည္ ရတယ္လို႔ မြတ္စလင္မ္မ်ားကို ဒီက်မ္းက အေသးစိပ္
ညြန္ၾကားျပဌာန္းထားတယ္။
ဒီေတာ့
တုိ႔့ျဗိတိသွ် အာဏာပိုင္ေတြဟာ ေရာက္ေလရာ အရပ္တိုင္းမွာရိွတဲ့ မြတ္စ လင္မ္ေတြအတြက္
အလိမၼာတရားသံုးျပီးေအာက္ပါပညာေရးမူဝါဒတစ္ခုကို လုံ၀မျဖစ္မေန ၾကိဳးစား အေကာင္
အထည္ေဖာ္ၾကရမယ္။ ျဗိတိသွ်နန္းရင္းဝန္ ဂလက္စတံုးမွ မြတ္စလင္မ္ တို႔အတြက္
ပညာေရးမူဝါဒ ျပဌာန္းခ်က္မွာ-
(၁)
အစၥလာမ္သာသနာသည္ မြတ္စလင္မ္အားလံုးအတြက္ေန႔စဥ္နွင့္တစ္သက္တာပတ္ လံုး
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား တသသတိရလ်က္ဝတ္ျပဳလ်က္ ရိွေနရမည္ျဖစ္သည္။တစ္ ကိုယ္ေရ တစ္ကာယ
တရားဘာဝနာစီးျဖန္းျပီး၊ ဤေလာကအလွ ကို ရံြရွာမုန္းတီးမႈကို သာျပ
ဌာန္းေၾကာင္းေကာင္းစြာ သေဘာေပါက္ေစရမည္။ ဤလူ့ေဘာင္ေလာကသည္ အကုသိုလ္အတိျပီးလ်က္
ရိွျပီး ေကာင္းမႈနွင့္မေကာင္းမႈကို နား လည္သည့္ ကယ္တင္ ရွင္ လမ္းျပမ်ားကို
ရွာေဖြျပီးတပည့္ခံ လိုက္နာၾက ရမည္ဟု သင္ၾကားေပးရမည္။
(၂)
ကုရ္အာန္က်မ္းသည္ အလြန္ျမင့္ျမတ္ေသာ ေကာင္းကင္က်က်မ္းျဖစ္သည္။ လူ
တိုင္းနွင့္မဆိုင္ လူတိုင္းနားမလည္နိုင္ ဘာသာစကားမိ်ဳးစံုတတ္ မွ ေလ့လာနိုင္ မည္။
လူတိုင္းမေလ့လာရ။ လမ္းလဲြသြားမည္။ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုရန္ မည္သူမွ် မစြမ္း ေဆာင္ နိုင္။
ဘာသာေရးပညာရွင္ အလင္းရပုဂၢိဳလ္ အေဆာင္ အေယာင္ရိွသူတို႔ အတြက္သာ ခ်ေပးေသာက်မ္း၊
သူတုိ႔ို့၏ သင္ ၾကားျပသလမ္းညႊန္မႈကိုသာ ခံယူရမည္။ သူတို႔ထံမွ သာ ဘာသာသာသနာ
အစစ္အမွန္ကို ရရိွနိုင္မည္ဟုသာ သင္ၾကား ပို႔ခ်ေပးရမည္။ သာမန္ လူတို႔အတြက္
လာဘ္လာဘတိုးပြားဘုိ႔့ အသံထုတ္ဖတ္ရြတ္ျခင္းသက္ သက္ ျပဳလုပ္ရံုျဖင့္ အလြန္မတန္
လံုေလာက္လွျပီဟုသာ သင္ၾကား ပို့ခ်ေပးရမည္။
ဒီအခ်က္နွစ္ခ်က္ကို
ပိုင္ပိုင္နိုင္နိုင္ မြတ္စလင္မ္မ်ားအား အကြက္က်က် ပုံစံခ်မွတ္ပါက တို႔
နယ္ခဲ့်မ်ားမ်ားအတြက္ မြတ္စလင္မ္မ်ားကို လက္နက္စဲြကိုင္တိုက္ခိုက္ ရန္မလို၊
ယွဥ္ျပိဳင္ ၾကိဳး စားေန ရန္ မလိုဘဲလ်က္ သူတို႔သည္တို႔အဖို႔ ထာဝရအလုပ္အေၾကြးျပဳမည့္
တပည့္ ၊ေကာင္း၊ ကြ်န္ေကာင္းမ်ားအျဖစ္ ကမၻာတည္သေရြ႔ ရပ္တည္ေနၾကမည္မွာေျမၾကီး လက္
ခပ္မလဲြ ပင္ျဖစ္သည္။
ဤကဲ့သို႔သင္ၾကားေပးျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ
အကယ္၍ကုရ္အာန္လမ္းညြန္မႈကို မြတ္စလင္မ္ မ်ား နားလည္ သေဘာေပါက္သည္ ဆိုသည္နွင့္
ဧကန္အမွန္အစၥလာမ္ သည္ –
(၃)လူမႈဆက္ဆံေရးနွင့္
စီးပြားေရး၊ ၾကီးပြားေရးတို႔ကို လူ့ေလာကတစ္ခြင္တြင္ တစ္သက္ ပတ္လံုးမည္သုိ႔
ရွာေဖြဆည္းပူး ခံစား၍၊ သာယာဝေျပာေသာ ေလာကသစ္ကို ဖန္တည္း ရန္ သင္ ၾကားေပးသည့္
လမ္းညႊန္ျဖစ္ေၾကာင္း သိသြားၾကေပ မည္။ အဲဒီအခါ ဒုိ႔ဗ်ိတိသွ် မ်ားအဖို႔ ဒီေလာကတြင္
တိုးတက္ၾကီးပြားခ်မ္းသာဖုိ႔့အေျခအေန လံုး ဝရိွေတာ့မည္ မဟုတ္ သျဖင့္ မြတ္စ လင္မ္
မ်ားအား ကုရ္အာန္ပါ လူမႈဆက္ဆံေရး၊ စီးပြားေရး တိုးတက္ဖြ႔ံျဖိဳးမႈ ဆိုင္ရာမ်ားကို
နားလည္သေဘာေပါက္ျခင္း မရိွေစဘဲ၊ အဖတ္သက္သက္ (အသံထုတ္ရုံ မွ်ေလာက္)ျဖင့္ အလြန္မ တန္
လံုေလာက္ျပီဟု သိေစလ်က္၊ ျမင္သာျမင္ေစ မၾကင္ေစနွင့္၊ ဖတ္ သာဖတ္ေစ၊ နားလည္ရန္၊ တတ္
သိရန္၊ သေဘာေပါက္ရန္၊ လံုးဝမၾကိဳး စားေစနွင့္ စိတ္ကူးပင္မေပၚေစ နွင့္။
(၄)အစၥလာမ္သည္
လူတို႔ေနထိုင္ အသက္ရွင္ရာ ရပ္ရြာ၊နယ္ပယ္၊ တိုင္းျပည္၊ လူ့ေဘာင္ တစ္ရပ္လံုးကို
မည္သို႔မည္ပံုစီမံ၊ ကြပ္ကဲအုပ္ခ်ဳပ္ရမည္ကို သင္ၾကားေပးေသာ စနစ္က်င့္ စဥ္ တစ္ ခု
ျဖစ္သည္ကို လံုးဝအသိမေပးရ။ ဒီနည္းေတြ ကုရ္အာန္မွာပါလို႔ပါမွန္း မသိေစ ဘဲ၊
ကုသိုလ္ရေရး၊ ၈်နၷတ္ေရာက္ေၾကာင္းအတြက္ အပတ္တကုတ္ အလြတ္က်က္မွတ္ အာဂုံေဆာင္ေစ၊ ထပ္တ
လဲလဲ ဖတ္ေစရံုအေျခတြင္ ရိွေစရမည္။ ဒါ မွသာ ဒီေျမဒီမိုး ရိွရိွသ မွ်ဟာ
တို႔ရဲ့ပိုင္နက္ျဖစ္ျပီး မြတ္စလင္မ္ ေတြဟာ ယင္းပိုင္နက္မွ သစၥာအရိွဆံုးေက်းကြ်န္
မ်ားအျဖစ္ သားစဥ္ေျမး ဆက္တို႔ အ တြက္ ရပ္ တည္ေနေပမည္။
(၅)အစၥလာမ္သည္
လူသားတို႔ဘဝျဖစ္စဥ္၊ လူသားဘဝ၏ရည္ရြယ္ခ်က္၊လူ႔တန္ဖိုး၊ လူ႔အ ရည္အေသြးျဖင့္
အျပည့္အဝေနထိုင္အသက္ရွင္ရန္ လမ္းညႊန္ျပသည္ကိုလံုးဝ ျပည္ဖံုးကား ခ်ထားျပီး ၊
ေသေန႔ေမြးေန႔ နွစ္ရက္အတြင္း ဘဝကိုအရံႈးေပး လက္ေျမွာက္ ျပီး အညံ့ဆံုး သတၲဝါအျဖစ္
မိမိကိုယ္ကို ခံယူထားရန္မွ်သာ အသိေပးပါ။
(၆)
အထက္ပါ အခ်က္အလက္မ်ားအစား အစၥလာမ္သာသနာသည္ အဆိုအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အေတြးအေခၚကင္းမဲ့ေသာ
ပံုျပင္ဒ႑ာရီ သိန္းေသာင္းျဖင့္ သံသယျဖစ္ဖြယ္ အသြယ္ သြယ္နွင့္ အျငင္းပြား
စရာမ်ားျပည့္နက္လ်က္၊ အေသးအဖဲြ ကဲြလဲြခ်က္ မ်ားအေပၚ ျငင္း ခံုေနျခင္း၊
ခိုက္ရန္ပြားေနျခင္း၊ မြတ္စလင္မ္အခ်င္းခ်င္း တစ္ဖက္နွင့္ တစ္ဖက္ ပုတ္ ခတ္
ေျပာဆိုေဝဖန္ျခင္း၊ စြတ္စဲြျခင္း အဆံုး အျဖတ္ေပးျခင္း၊
အုပ္စုဖဲြ႔တိုက္ခိုက္ျခင္းအေသ သတ္နိုင္သည္ အထိတိုက္ပဲြဝင္ျခင္းသည္
သာသနာ့အာဇာနည္ဘဲြ႔ရရိွျပီး သာသနာကိုခ်စ္ သူမ်ား ျပဳကိုျပဳရမည့္ တာဝန္ဟုသိနား လည္ေစ
ရမည္ ဟု ဂလက္စတံုးက မိန့္ခြန္းကို အဆံုး သတ္ခဲ့သည္။
မြတ္စလင္မ္မ်ားအတြက္
နယ္ခဲ်႕ျဗိတိသွ်ပါလီမန္မွ(၁၈၈၂)တြင္ အထက္ပါျပဌာန္းခ်က္အ တိုင္း
နယ္ခဲ်႕ျဗိတိသွ်တို႔သည္ ေရာက္ေလရာအရပ္တိုင္း အထူးသျဖင့္အေရွ႔အလယ္ပိုင္း၊ အာဖရိ က
တိုက္၊အိနၵိယျပည္၊ ျမန္မာျပည္ အေရွ့ပါကစၥတန္ႏွင့္ အေနာက္ပါကစၥတန္တြင္ တိတိက်က်
ေဆာင္ရြက္ၾကသျဖင့္ ယင္းနယ္ေျမမ်ားရိွ မြတ္စလင္မ္ မ်ားသည္ အစၥလာမ္ သာသနာကို နားလည္
သေဘာေပါက္ရာတြင္ တူညီ ေနၾကေလသည္။
ျမန္မာျပည္
တိုင္းရင္းသား မြတ္စလင္မ္တို႔ထံ အိနၵိယနွင့္ ပါကစၥတန္နိုင္ငံမ်ားမွတဆင္႔
အစၥလာမ္သာသနာေတာ္ ျပန့္ပြား ေရာက္ရိွလာသည္။ ေရွးယခင္က Indian sub Conti- nental
ဟုေခၚေသာ အိနၵိယတိုက္ငယ္တြင္ အိနၵိယျပည္၊ အေနာက္ ပါကစၥ တန္၊ အေရွ႔ ပါကစၥတန္
(ယခုအေခၚ) ဘဂၤလားေဒရွ္႕နွင့္ ျမန္မာျပည္တို႔ပါဝင္ျပီးျဗိတိသွ်နယ္ခဲ်႔ သည္
အိနၵိယျပည္တြင္ ရံုးစိုက္ ၍က်န္ျပည္နယ္ငယ္မ်ားကို အုပ္စိုးေလသည္။ ထိုေၾကာင့္ယင္းေဒ
သရိွ အစၥလာမ္သာသနာဝင္တုိ႔အေပၚ ျဗိတိသွ်နယ္ခဲ်႕၏ ေဖၚျပပါ ပညာေရးမူဝါဒကို ၊
ေကာင္းစြာပံုသြင္း နိုင္ခဲ့ေလ သည္။ ၊ ေပၚလြင္လာေသာ ရုပ္သြင္မွာလည္း အိနၵိယ သဘာ ဝ၊
အိနၵိယဓေလ့ ထံုးတမ္းမ်ားနွင့္ အိနၵိယ ယဥ္ေက်း မႈ အတိုင္းျဖစ္ၾကသည္။ ၄င္းတုိ႔ အား
လံုးသည္ အစၥလာမ္ အေမြအနွစ္ဟု နွစ္နွစ္ ကာ ကာလက္ခံယံုၾကည္ ထားၾကေလ သည္။ ၄င္းတို႔သည္
ဘာသာယဥ္ေက်း မႈ၊ မိရိုးဖလာ ထံုးတမ္းဓ ေလ့နွင့္လူမ်ိဳး ယဥ္ေက်းမႈ တို႔ကို
ခဲြျခား၍နားမလည္ၾကေခ်။
သိို့ရာတြင္
ျဗိတိသွ်နယ္ခဲ့်၏ လွည့္ျဖားမႈကမည္မွ်အထိ ထိေရာက္ပိုင္နိုင္ပံုကို ေလ့လာ လွ်င္
ယင္းျဗိတိသွ် ပညာေရးစနစ္ ျပိဳးေထာင္မႈေအာက္တြင္ ၾကီးျပင္းလာသူသည္မစၥတာ ဂလက္စတံုး
မရိွေတာ့သည့္ေနာက္ ျဗိတိသွ်နယ္ခဲ့်တို႔၏ေနမဝင္ႏုိင္ငံေနဝင္ျပီးသည့္ေနာက္
၊ေခတ္အဆက္ဆက္တိုင္ ယင္းေဒသရိွ မြတ္စလင္မ္တို႔မွာ ဆက္လက္၍ျဗိတိသွ်တို႔၏သြန္
သင္မႈအတိုင္း မေျပာင္း မလဲေတြ႔ေနရေသးသည္။ ထို့ေၾကာင့္ျဗိတိ သွ်နယ္ခဲ့်၏ မြတ္
စလင္မ္မ်ားအတြက္ ပညာေရးမူဝါဒ သက္ေရာက္ရွင္သန္သည့္ေဒသရိွ မြတ္စလင္မ္တို႔ တြင္ ကုရ္အာန္က်မ္းသည္
အဓိ ပၸါယ္သိနား လည္ရန္မလိုဘဲ၊ အသံထုတ္ ဖတ္တတ္ရံုဖတ္ တတ္ေသာ ဆရာျဖစ္သူက
တပည့္ကိုလည္း အဖတ္သာသင္၏။ အဖတ္အရြတ္မွ်ျဖင့္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ကို
ဦးထိတ္ပန္ဆင္အရို အေသထား၏။ သိနားလည္စရာမလို၊မသိဘဲ ဖတ္ရံုျဖင့္ စာတစ္လံုးလွ်င္
အက်ဳိးေပါင္းမ်ားစြာျဖင့္ အေက်နပ္ ၾကီးေက်နပ္ေန၏။ ယင္း ဆရာနွင့္ တပည့္တို႔ထံတြင္
ကုရ္အာန္ဖတ္တတ္ရံုနွင့္သာ သနာ့ တည္ ၊ေဆာက္မႈ ဘဝ မွာျပီးျပည့္စံု ေနေလျပီ။
ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ ကို ေရးသားပို႔ခ်ေသာ အာရဗီစာေပသည္ အျခား အျခားေသာ စာေပကဲ့သို႔
စာေပတစ္ခု အေနျဖင့္ ေလ့ လာ ရေကာင္း မွန္း မသိ ရိွ ေတာ့ေပ။
ယေန့
မြတ္စလင္မ္အမ်ားစုကို ေလ့လာ ၾကည့္ရႈၾကပါလွ်င္ ျဗိတိသွ်နယ္ခဲ့်၏ မြတ္စလင္မ္
မ်ားအတြက္ ပညာေရးမူဝါဒမွာ ယေန့ထိတိုင္ အပီျပင္ဆံုး အေကာင္အထည္ ေပၚလြင္ လွ်က္
ရိွေနေသး ၏။ သင္ခန္းစာယူၾကဖို့ အခိ်န္တန္ေနေလျပီ။ ဘာသာေရး ဆိုတိုင္း
မစဥ္းစားမဆင္ျခင္ဘဲ လက္ခံနားေထာင္ မေနသင့္ဘဲ၊ ကုရ္အာန္၏လမ္းညႊန္မႈျဖင့္
လည္းေကာင္း၊ တမန္ ေတာ္ျမတ္၏ အ ဆံုး အမျဖင႔့္လည္းေကာင္း၊ မိမိ၏ဆင္ျခင္တံုတ ရား
အသိပညာျဖင့္ အမွန္နွင့္အမွားကို ခဲြျခားနားလည္ဖုိ႔ အခိ်န္တန္ေလျပီ။ မြတ္စလင္မ္
တိုင္း အမ်ိဳးသမီးေရာ အမ်ိဳးသားပါ လူၾကီးေရာလူငယ္ ပါ မိမိ၏ ဘာသာသာသနာ အဆံုး အမကို
မိမိကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် အရင္းအျမစ္က်က်ေလ့လာဆည္းပူးသင့္ပါသည္။ ေလ့ လာ
ဆည္းပူးရန္လည္း တာဝန္ရိွပါ သည္။
ကိုးကားခ်က္။ကူဝိတ္နိုင္ငံ၊ဒါရြလ္ဘယာန္စာေပတိုက္မွ
၁၉၆၄ခုနွစ္တြင္(၆)ၾကိမ္ေျမာက္ ရိုက္နိွပ္ထုတ္ေဝခဲ့ရေသာ“မုဟမၼဒ္ကုသုဗ္” ေရးသားသည့္
“ရွဗ္ ဟါသ္ေဟာင္ လုလ္အိစ္ လာမ္” အရဗီက်မ္းမွဘာသာျပန္၍ www.quraninburmese.com တြင္တင္ျပ ထားေသာ
ဆရာဦးျမတ္သူ၏ ေဆာင္းပါး “သမုိင္းစာမ်က္ႏွာေပၚမွ သင္ခန္းစာမ်ား” မွ ေကာက္ႏႈတ္
တင္ျပသည္။
အင္ရွာအလႅာဟ္ ဆက္လက္တင္ျပပါဦးမည္။
ဦးစုိးလြင္(ျငိမ္းခ်မ္းလ်ပ္စစ္)
No comments:
Post a Comment