Thursday 28 February 2013

စည္းလုံးညီညြတ္ေရးသုိ႔(၃)

ဂုိဏ္းဂဏ၀ါဒ၏အနိဌာရုံစစ္တမ္း
တမန္ေတာ္ျမတ္၏ ႀကိဳးပမ္းလႈပ္ရွားခဲ့ေသာ (နဗူ၀သ္)သက္တမ္းမွာ ကာလအားျဖင့္ (၂၃) ႏွစ္တာသာရွိခဲ့သည္။  ယင္းႀကိဳးပမ္းခ်က္ လုပ္ငန္းအတိုင္းအတာ ထိေရာက္မႈမွာမူ ကိယာမသ္တိုင္ က်ယ္၀န္းလွေပသည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ ဘ၀တာမွ တစ္စကၠန္႔ဟူေသာ အခ်ိန္ကေလးသည္ပင္လွ်င္ မြတ္စလင္မ္တို႔၏ ႏွစ္ေပါင္း ေထာင္ေသာင္းမကထက္ ပင္ပို သည္ဟု ဆိုရေပမည္။
၂၃ ႏွစ္တာအနက္ သက္တမ္းတစ္၀က္ေက်ာ္ျဖစ္ေသာ ၁၃ႏွစ္ကာလကိုမူ မကၠာျမိဳ႕တြင္ ရုန္းကန္လႈပ္ရွားရင္းသာ ကုန္ဆံုးခဲ့ေလသည္။  ဤကာလအတြင္း ေၾကာက္ ခမန္းလိ လိ ေဘးအႏ ၱ ရာယ္ဒုကၡမ်ိဳးစံုကို ရင္ဆိုင္ခဲ့ရၿပီးခက္ခဲေသာ သမိုင္းေၾကာင္းကို အမ်ားအ သိ ျဖစ္ေပသည္။ ဤမွ် အသက္ေဘးႏွင့္နီးလွသည့္ အႏ ၱရာယ္အ၀၀ ကို ၾကံ့ၾကံ့ ခံရင္ ဆိုင္ၿပီး ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ ခဲ့ရ သည့္အတြက္ ရလဒ္မွာမူ လူသံုးရာခန္႔ကိုအစၥလာမ့္ေအး ရိပ္ဆာ ယာေအာက္သို႔ အေရာက္ပို႔ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့သည္။
၁၃ ႏွစ္ေနာက္ပိုင္း ဟစ္ဂ်ရသ္ျပဳၿပီး မဒီၿမိဳ႕တြင္(၁၀)ႏွစ္တာအထိ““ဒအ္၀အ္”” ပို႔ခ်ခဲ့သည္။ ဤၿမိဳ႕ရွိ မြတ္စလင္မ္ လူနည္းစု၏ ေရွ႕ေရးအတြက္လည္းေကာင္း၊ အဖိုး ထုိက္တန္လွ သည့္ သာသနာေတာ္ၾကီးကုိ ထိမ္းသိမ္းႏႈိင္ေရး အတြက္လည္းေကာင္း၊ တမန္ေတာ္ႏွင္႔ မဟာသာ၀ကမ်ားအေနျဖင့္ ရန္သူမ်ား၏ က်ဴးေက်ာ္တုိက္ ခုိက္လာေသာ တိုက္ပဲြေပါင္း မ်ားစြာကုိ ခုခံတုိက္ ခုိက္ဆင္ႏႊဲခဲ့ရေလသည္။  ထိုတိုက္ပဲြမ်ားတြင္ မ်ားစြာေသာ ရဲေဘာ္ရဲ ဘက္ မ်ား၏ အသက္အိုးအိမ္စည္းစိမ္မ်ား စြန္႔ လႊတ္စေတးခဲ့ၾကရေလသည္။

ဤသို႔ျဖင့္ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ ေနာက္လိုက္ေနာက္ပါ ရဲေဘာ္ရဲဘက္မ်ားျဖစ္ၾကေသာ  ဆြဟာ ဘာၾကီးမ်ားသည္  ျမဴမႈန္အစိတ္အပိုင္းကေလးမွ သည္အြမၼသ္တည္းဟူ ေသာ မြတ္စလင္မ္ လူ႕ေဘာင္ထု ေရအလ်င္ကို တစ္သြင္သြင္ စီးျဖာမ ပ်က္ရွိေစခဲ့သည္။  ဤသို႔ျဖင့္ တစ္စ ထက္တစ္စ အင္အားတိုးပြားလာရာက ႀကီးမားက်ယ္ေျပာ လွသည့္ သမုဒၵရာႀကီးအလားပင္ အစၥလာမ္ သာသနာကုိ ကမာၻအနွံ႔က်ယ္ျပန္႕လာေစႏႈိင္ရုံတြင္မက ကမာၻ႔လူသားတစ္ရပ္လုံးက စြဲမက္ေစေသာ သာသနာတစ္ရပ္ အျဖစ္ စြမ္းေဆာင္ႏႈိင္ ခ႔ဲၾကသည္။
ထုိေခတ္မြတ္စလင္မ္ဟူသည္ ခဲရည္ျဖင္႔သြန္းေလာင္းထားေသာ အေဆာက္အဦးၾကီး တစ္ ခုက႔ဲသုိ႔ စည္းလုံးညီ ညြတ္ေသာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းၾကီးတစ္ရပ္ ျဖစ္ခ႔ဲသည္။ တစ္ဦး တစ္ေယာက္ အေပၚ သုိ႔က် ေရာက္လာေသာ ဒုကၡသည္ ထုိလူ႔အဖြဲ႔ အစည္း ၾကီးတစ္ ခုလုံး၏ ဒုကၡ အျဖစ္ခံယူၾကသည္။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ တုိးတက္ဖြံ႔ျဖိဳးမႈ သည္ ထုိလူ႔အ ဖြ႔ဲအ စည္းၾကီး တစ္ခုလုံး၏ ဖြံ႔ျဖိဳး တုိး တက္မႈအျဖစ္ ခံယူသူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ မိမိတုိ႔အခ်င္း ခ်င္းအတြင္း စည္းလုံးညီ ညြတ္မႈရွိသည္႔နည္းတူ အျခားသူ မ်ား ႏွင္႔လည္း သဟဇာ တ ျဖစ္စြာ ေနထုိင္ႏႈိင္သူမ်ားျဖစ္သည္။
ထုိသုိ႔ေသာအေၾကာင္းမ်ားေၾကာင္႔ က်မ္းကုရ္အာန္တြင္ ထုိပုဂ္ၢိဳလ္မ်ားႏွင္႔စပ္လ်င္း၍ (အလႅာဟ္အရွင္သည္ ၄င္းတုိ႔အား ႏွစ္ျမွဳိ႕ေတာ္မူသက႔ဲသုိ႔ ၄င္းတုိ႔သည္လည္း အလႅာဟ္ အရွင္အားႏွစ္ျမွိဳ႕ သူမ်ား ျဖစ္ၾက၏) ဟူ၍္ မွတ္တမ္းတင္ထားသည္။ (ထုိပုဂ္ၢဳိလ္မြန္မ်ား အေပၚသုိ႔ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ႏွစ္ျမိွဳ႔ေတာ္ မူပါေစ)
ေနာက္ပုိင္းတြင္ ၄င္းတုိ႔၏အရုိက္အရာကုိ ဆင္႔ကဲဆင္႔ကဲဆက္ခံလာေသာ မြတ္စလင္မ္ မ်ဳိးဆက္မ်ားတြင္ အဏာရွင္စနစ္မ်ားႏွင္႔အတူ သာသနာပုိင္စနစ္မ်ားသည္ လည္း တစ္စ တစ္စၾကီး ထြားလာခ႔ဲသည္။ ထုိ၀ါဒႏွစ္ခုသည္ ေရွးက်မ္းရမ်ား၏ သာသနာကုိပ်က္ေစ ခ႔ဲေသာ အေၾကာင္းရင္းမ်ား ျဖစ္သည္႔အတြက္ ထုိ၀ါဒလမ္းစဥ္မ်ား ကုိ က်မ္းျမတ္ကုရ္ အာန္က အထပ္ထပ္ တား ျမစ္ ပိတ္ပင္ထားျပီးျဖစ္သည္။
သုိ႔ပါလွ်က္ ထုိ၀ါဒဆုိးမ်ားသည္ အစၥလာမ္သာသနာအတြင္းသုိ႔ တစ္ေျဖးေျဖးခ်င္းခ်င္း အ နယ္ထုိင္အေျခခုိင္ လာသည္ႏွင္႔ အတူ ထုိ၀ါဒလမ္းစဥ္မ်ားသည္ မ်ဳိးဆက္ သစ္ မြတ္စ လင္မ္မ်ားအဖုိ႔ မလြဲမေသြ လုိက္နာက်င္႔သုံးရမည္႔ ဘ၀တည္ေဆာက္မႈ လမ္းစဥ္ၾကီး အျဖစ္ လက္ခံယုံၾကည္လာခဲ႔ၾကသည္။
ထုိဂုိဏ္းဂဏ၀ါဒ ဆိုးေမြမ်ားသည္ တမန္ေတာ္ျမတ္ႏွင့္ ဆြဟာဘာႀကီးမ်ား၊ သာေဗအီန္ မ်ား၊ အသက္အိုးအိမ္ စည္းစိမ္အ ၀၀ႏွင့္ အႏ ၱရာယ္အသြယ္သြယ္ကို ခါးစီး ရင္ဆိုင္ၿပီး မွ ျပဳစု ပ်ိဳးေထာင္ ထားခဲ့ေသာ အစၥလာမ့္ပန္းဥယ်ာဥ္ႀကီးအတြင္းမွ မြတ္စလင္မ္ပန္း မာလာ မ်ားကို တစ္ပြင့္ခ်င္းတစ္ပြင့္ခ်င္း တစ္စစီတစ္စစီ ဖဲ့ေခၽြခံခဲ့ေလ သည္။ ထုိသုိ႔ေသာ အျဖစ္မ်ား သည္ တစ္ေန႔ ထက္ တစ္ေန႔ ပုိမုိဆုိးရြားစြာ မ်ားျပားလာခ႔ဲသည္။

အစၥလာမ့္သမိုင္းကို ေလ့လာသံုးသပ္ၾကည့္မည္ဆိုပါက ကာဖိရ္မ်ားႏွင့္ စစ္ျဖစ္ မႈေၾကာင့္ ေသြးေျမက်ခဲ့ရေသာ မြတ္စလင္မ္ ဦးေရကနည္းၿပီး မြတ္စလင္မ္အခ်င္းခ်င္း ၀ါဒေရးရာ ကဲြျပားျခား နားမႈမ်ားမွ ေပၚေပါက္လာေသာ စစ္ပဲြမ်ားေၾကာင့္ ေသြးေျမက်ခဲ့ ရေသာ မြတ္စ လင္မ္ဦးေရက ပိုမိုမ်ားျပားသည္ကို ရင္နင့္ဖြယ္ရာေတြ႕ ရွိရေပ သည္။
ထုိသုိ႔ျဖစ္ရျခင္းမ်ား၏ အရင္းအျမစ္ကုိ ျပန္လည္စမ္းစစ္ျခင္းျဖင္႔ ေတြ႔ရွိရသည္႔အခ်က္မွာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က အထပ္ထပ္တားျမစ္ ပိတ္ပင္ထားေသာ ဂုိဏ္းဂဏ၀ါဒလမ္းစဥ္ မ်ား ေၾကာင္႔ ပင္ျဖစ္သည္။ ထုိ၀ါဒလမ္းစဥ္မ်ားတြင္ ေသးမႊားေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ား အေပၚ အျငင္းပြားရင္း က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က တားျမစ္ထား ေသာ ၾကီမားသည္႔ ျပစ္မႈမ်ား ကုိပင္ က်ဴး လြန္ လာၾက သည္ကုိ ေတြ႔ရတတ္ေပသည္။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က အမိန္႔ေပးျပဌာန္းခ်က္ တစ္ခုျဖစ္ေသာ (အသင္တုိ႔အခ်င္းခ်င္းစိတ္ ၀မ္းမကြဲၾကေလႏွင္႔) ဟူေသာအမိန္႔ကုိ ဆန္႔က်င္လွ်က္ရွိေနၾကသည္။ မြတ္ စလင္မ္မ်ားအ တြင္း ေပၚေပါက္လာေသာ ျပႆနာရပ္မ်ားကုိ ေျဖရွင္းရန္အတြက္ (ထုိျပႆနာသည္ မည္မွ်အတုိင္းအတာအထိ လုိအပ္သနည္း သုိ႔တည္းမဟုတ္ ေျဖ ရွင္းျခင္းအားျဖင္႔ေနာက္ ဆက္တြဲ အ က်ဳိးဆက္အျဖစ္ အခ်င္းခ်င္းအတြင္း စိတ္၀မ္းကြဲႏႈိင္ျခင္းရွိမရွိ သုံးသပ္ရ မည္ျဖစ္သည္။ ေပၚေပါက္ေသာျပႆနာသည္ က်မ္းျမတ္ ကုရ္အာန္၏ ျပဌာန္းခ်က္ႏွင္႔ မဆန္႔က်င္ပါဘဲလွ်က္ေျဖရွင္း လုိက္ေတာ႔မွ ကုရ္အာန္ကတားျမစ္ထားေသာအခ်င္းခ်င္း စိတ္၀မ္းကြဲရမည္႔႔႔  အျဖစ္မ်ဳိးႏွင္႔ရင္ဆုိင္ရမႈ မ်ားမွ ေရွာင္ရမည္ျဖစ္သည္။ ပုိ၍ေရွာင္သင္႔ သည္မွာ တစ္ဦး၏ေနာက္ ကြယ္တြင္ တစ္ဦးက ပုတ္ခတ္ စြပ္စြဲျခင္းမျပဳရေပ။ ထုိအခ်က္ မ်ားကုိ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က တား ဆီးပိတ္ပင္ထားျပီးျဖစ္သည္။
ယေန႔မြတ္စလင္မ္အမ်ားစုသည္ ေရွးက်မ္းရမ်ားနည္းတူ ေသးမႊားေသာကိစၥရပ္မ်ားကုိ အ ေၾကာင္းျပဳ၍ ကုရ္အာန္ကတားျမစ္ထားေသာ အမိန္႔မ်ားကုိဆန္႔က်င္ရာတြင္ သာမန္ မြတ္ စလင္မ္ မ်ားအတြင္းတြင္မက ဘာသာေရးဆုိင္ရာ ဆရာေတာ္ၾကီးအခ်ဳိ႕ပင္ပါ၀င္ လာသည္ ကုိ ၀မ္းနည္းဖြယ္ရာ ေတြ႔ေနရေပသည္။ ကမာၻတြင္လူအမ်ားဆုံး ၀င္ေရာက္ ၾကည္႔ရႈ ၾကေသာ youtube တြင္ အမာၻေက်ာ္မြတ္စလင္မ္ ဘာသာေရးေက်ာင္း ၾကီးမ်ားမွ ဆရာေတာ္ၾကီးအခ်ဳိ႔က ကမာၻေက်ာ္ေခတ္ပညာတတ္ မြတ္စလင္မ္ ပညာရွင္ တစ္ဦးအား အမည္ႏွင္႔င္႔တစ္ကြ ပုတ္ခတ္ စြပ္စြဲေျပာ ဆုိ ထားေသာ ဗီဒီယုိ္ေခြမ်ားသည္ ပလူပ်ံလွ်က္ ရွိေနေပ သည္။ ထုိေခြမ်ားကုိ ၀င္ေရာက္ၾကည္႔ရႈသူမ်ားသည္ သန္းခ်ီ၍ရွိေန သည္ကုိေတြ႔ ရေပ သည္။
ထုိဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား အမည္နာမႏွင္႔တကြ  ပုတ္ခတ္ေျပာဆုိေနသူမွာ ကမာၻ႔ေခတ္ျပိဳင္ ဘာသာ၀င္မ်ားႏွင္႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ေဆြးေႏြးလွ်က္ရွိေသာ ေခတ္ပညာတတ္ ဘာသာေရး ပညာရွင္ တစ္ ဦးျဖစ္သည္။ သူသည္အစၥလာမ္သာသနာကုိ ေခတ္သစ္သိပၸံနည္းက် ကမာၻ ကုိျဖန္႔ခ်ီလွ်က္ ရွိေနသူျဖစ္သည္။ ေဆြးေႏြးပြဲျပီးတုိင္း အျခားဘာ သာ၀င္မ်ားစြာသည္ အစၥလာမ္သာသနာကုိ လက္ခံ ယုံၾကည္သြားၾကေပသည္။
ေဖၚျပပါပုဂၢိဳရ္အား စြပ္စြဲေျပာဆုိေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားမွာ ဘာသာေရးတြင္ အဓိက မက်ေသာ၊ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က မည္သုိ႔မွ်တားဆီးပိတ္ပင္ ထားျခင္းမရွိ သ က႔ဲသုိ႔ ျပဳ လုပ္ရမည္ဟု လည္းျပဌာန္းထားျခင္းမရွိေသာအေၾကာင္းမ်ားသာျဖစ္သည္။ထုိအေၾကာင္း အရာသည္ အဓိကမက်ေသာ္လည္း ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားက ထုိသူ အားအမည္ ႏွင္႔တစ္ကြ ပုတ္ခတ္စြပ္ စြဲေျပာ ဆုိမႈ ကုိမူ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က တားဆီးပိတ္ပင္ထားျပီးျဖစ္သည္ကုိ ထုိဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား သိဟန္မတူေပ။ သုိ႔ရာတြင္ ထုိဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား၏ ျပဳမူေဆာင္ ရြက္ခ်က္မ်ားကုိ အတုယူ၍ ဖြ႔ံျဖိဳး တုိးတက္မႈ နည္းေနေသးေသာ ပတ္၀န္းက်င္ရွိဗလီ ၀တ္ေက်ာင္း( မင္ဗရ္)မ်ားတြင္ ထုိပုဂၢိဳရ္ၾကီးအား ဆက္လက္ပုတ္ခတ္မႈမ်ား ျပဳလာၾက သည္ကုိ ေတြ႔ရေပသည္။
မြတ္စလင္မ္မ်ားကုိဦးေဆာင္ေသာ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား၏ထုိစံမ်ားသည္ မြတ္စလင္မ္မ်ဳိး ဆက္သစ္မ်ားအတြက္ စည္းလုံးညီညႊတ္မႈကုိျပိဳကြဲေစသည္႔အစဥ္အလာဆုိးမ်ားသာျဖစ္ လာေတာ႔ သည္။ ထုိ၀ါဒလမ္းစဥ္မ်ားသည္ ေရွးက်မ္း ရမ်ား၏လမ္းစဥ္သာျဖစ္ျပီး က်မ္းျမတ္ ကုရ္အာန္က တားဆီးပိတ္ပင္ထားျပီးေသာ မြတ္စလင္မ္မ်ား ေရွာင္ က်ဥ္အပ္သည္႔ ျပစ္မႈ မ်ားျဖစ္သည္။

ဗ်ာဒိတ္က်မ္းဂန္တတ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားလုိအပ္ျခင္း
ထုိအခ်က္ကုိ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ၂း၁၇၈တြင္ေဖၚျပထားပုံမွာ-
وَمِنْهُمْ أُمِّيُّونَ لَا يَعْلَمُونَ الْكِتَابَ إِلَّا أَمَانِيَّ وَإِنْ هُمْ إِلَّا يَظُنُّونَ
And among them are unlettered ones who do not know the Scripture except in wishful thinking, but they are only assuming.(2;178)
(၎တို႔သည္ ဗ်ာဒိတ္က်မ္းဂန္ကို မတတ္ေသာ ပညာမဲ့လူ႔ဘာလမ်ားသာ ျဖစ္္ၾကသည္။ ၎တုိ႔တတ္သိ နားလည္ ထား သည္မ်ားမွာ သူေျပာငါေျပာ ေကာလဟလ မ်ားသာျဖစ္၏။ ၎တို႔ျပဳလုပ္လိုပါက မည္သည့္အဆိုက ျပဳလုပ္ ခြင့္႐ွိသည္ဟူ၍၊ ၎တို႔မျပဳလုပ္လိုပါက မည္သည့္အဆို မည္သည့္အယူဝါဒက ျပဳလုပ္ခြင့္မ႐ွိဟူ၍ မွန္းဆရန္း ဆ၍ျပဳလုပ္သူမ်ား သာျဖစ္ ၾက၏။)
ထိုဗ်ာဒိတ္သည္္  တိုေတာင္းေသာ္ျငားလည္း အလြန္အႏွစ္သာရမ်ားျဖင့္ ျပည့္ဝလ်က္ထိ မိသည့္လမ္းညႊန္မႈ တစ္ရပ္ျဖစ္သည္။ ဘာသာသာသနာတိုင္းတြင္ မိမိတို႔၏ ဗ်ာဒိတ္က်မ္း ဂန္မ်ား သည္သာ Supreme Law အေျခခံ ဥပေဒမ်ားျဖစ္သည္။ no one is above the law မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကမွ် ဥပေဒေဘာင္ကုိ ေက်ာ္ ပုိင္ခြင္႔မရွိေပ။ မိမိတို႔၏ ဘာသာ သာသနာကို ဦးေဆာင္ေသာ ေခါင္းေဆာင္တိုင္းသည္၊ မိမိတို႔၏ဘာသာသာ သနာ၏ ဗ်ာ ဒိတ္က်မ္း ဂန္ကို တတ္သိနားလည္ရမည္မွာ တာဝန္တစ္ရပ္ျဖစ္သကဲ႔သုိ႔ ထုိဥပေဒမ်ားအ တုိင္း လုိက္နာရ မည္ျဖစ္ သည္။
ဗ်ာဒိတ္က်မ္းဂန္၏ လမ္းညႊန္ခ်က္မ်ားသည္သာ စည္းလုံးညီညႊတ္မႈျပဳိကြဲလွ်က္ရွိေသာ လူ႔အဖြ႔ဲအစည္းၾကီးကုိ စည္းလုံးညီ ညြတ္ရန္ စြမ္းေဆာင္ႏႈိင္သည္႔အတြက္ လူ သားတစ္ ရပ္လုံးကို ဦးေဆာင္ေသာေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ဗ်ာဒိတ္က်မ္းဂန္ကုိ တတ္သိနားလည္ သူမ်ားျဖစ္ရမည္။ ထုိက်မ္းပါဥပေဒမ်ားအတုိင္း က်င္႔သုံးသူမ်ားျဖစ္ ရမည္။ ထုိက်မ္းပါ ဥပေဒမ်ားႏွင္႔ယွဥ္လာပါ က မိမိတုိ႔၏ေက်ာင္းေတာ္၀ါဒ၊ ဂုိဏ္းဂဏ၀ါဒ၊ ဆရာပုံအပ္ ဆည္း ကပ္၀ါဒ၊ မိမိ၏အတၱတိက ၀ါဒမ်ားကုိ စြန္႔လႊတ္ႏႈိင္ရမည္ ျဖစ္သည္။

ထုိအာယာသ္သည္ ေရွးက်မ္းရဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ဖန္ဆင္းရွင္၏ လူ သားလမ္းညႊန္ ဗ်ာဒိတ္က်မ္းထက္ မိမိတုိ႔၏ သက္ဆုိင္ရာ ဂုိဏ္းဂဏမ်ားရွိ ပုပ္ရ ဟန္း ၾကီး မ်ား၏ အယူ၀ါ ဒလမ္းစဥ္မ်ားကုိ ပုိမုိေလ႔လာလုိက္စားသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ လူသားမ်ား ၏ အေတြးအေခၚအယူ၀ါဒမ်ားသည္ တူညီမႈမရွိေသာေၾကာင႔္ မိမိတုိ႔ ျပဳလုပ္လုိေသာ ကိစၥရပ္ ကုိျပဳလုပ္ပါ က ျပဳလုပ္ ၍ရသည္ဟူေသာ အဆုိကုိလက္ကုိင္ထား ၾကသည္။ မိမိ တုိ႔မျပဳလုပ္လုိေသာ ကိစၥရပ္ကုိမျပဳလုပ္ပါက ျပဳလုပ္၍မရ ဟူေသာအဆုိကုိစဲြကုိင္လွ်က္ မျပဳ လုပ္ ၾကေသာ ေရွး က်မ္း ရေခါင္းေဆာင္ မ်ား အေၾကာင္းျဖစ္သည္။
ဘာသာသာသနာကို ဦးေဆာင္ေသာ ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ဘာသာသာသနာ၏ အႏွစ္ သာရျဖစ္ေသာ ဖန္ဆင္းရွင္က လူသားတစ္ရပ္လုံးအတြက္ ဗ်ာဒိတ္အျဖစ္ ခ် ေပးခ႔ဲေသာ က်မ္းဂန္ကို မတတ္ဘဲ အျခားမူဝါဒလမ္းစဥ္မ်ား၊ အျခားက်မ္းဂန္မ်ားကို မည္မွွ်ပင္တစ္ဖက္ ကမ္းခတ္ တတ္ေျမာက္ထားေစကာမူ ဘာသာေရးႏွင္႔ စပ္ လွ်င္း၍ ထုိသူမ်ားသည္ ပညာမဲ့လူ႕ဘာ လမ်ား သာ ျဖစ္သည္ဟု ထိုအာယာသ္က မီးေမာင္းထိုးျပထား ျခင္းျဖစ္ သည္။
ေရးက်မ္းရ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ဗ်ာဒိတ္က်မ္းပါဥပေဒမ်ားကုိ ေလ႔လာ လုိက္စားျခင္းထက္ မိမိတုိ႔၏ ဂုိဏ္းဂဏဆုိင္ရာ ပုပ္၊ရဟန္းၾကီးမ်ား၏ အဆုိ အမိန္႔ မ်ားကုိ ပိုမုိႏွစ္သက္ လုိက္စားၾကသူမ်ားျဖစ္သည္႔ အားေလ်ာ္စြာ ၄င္းတုိ႔သည္ ထုိစနစ္ၾကီးကုိ ကမာၻတည္သ၍ တည္ရွိႏႈိင္ရန္အတြက္ မိမိတုိ႔၏စိတ္သန္ရာဂုိဏ္း ဂဏ၀ါဒလမ္းစဥ္မ်ား ကုိ သူ႔ထက္ငါ အျပဳိင္အ ဆုိင္ ေက်ာင္းမ်ားဖြင္႔၍ မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ားကုိ ဆက္တုိက္ေမြးထုတ္ ခဲ႔ၾကသည္။ ဤသုိ႔အားျဖင္႔ ၄င္းတုိ႔အတြင္းတြင္ အယူ၀ါ ဒမတူေသာ ဂုိဏ္းဂဏကြဲေပါင္း မ်ားစြာ ေပၚ ေပါက္ခ႔ဲေလသည္။
ေရွးက်မ္းရ ေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ မွားယြင္းေသာ ထုိအယူ၀ါဒမ်ဳိးက႔ဲသုိ႔ မြတ္စလင္မ္မ်ား အတြင္းတြင္လည္း ဗ်ာဒိတ္က်မ္းဂန္ကုိမတတ္ေသာ ဗ်ာဒိတ္က်မ္းဂန္ထက္ မိမိ တုိ႔၏ ဂုိဏ္းဂဏ၀ါဒ မ်ား၊ ေက်ာင္းေတာ္၀ါဒမ်ားကုိ ပုိမုိဦးစားေပးေသာ ေခါင္းေဆာင္မ်ားကုိ ဆရာမတင္မိ ေစရန္္ ၾကိဳတင္သတိေပးထားေသာ အာယာသ္ျဖစ္သည္။

ထုိေဖၚျပခ်က္ တစ္ခ်က္ထဲႏွင့္ပင္ ေခတ္တိုင္းအတြက္ အမ်ားေနာက္လိုက္ တပည့္္တိုင္းက မိမိတို႔၏ ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ လူသားတစ္ရပ္လုံးကုိ စည္းလုံးညီညြတ္ ေစႏႈိင္ေသာ အရည္အ ခ်င္းမ်ားႏွင္႔ ျပည္႔စုံေသာေခါင္း ေဆာင္ျဖစ္၏၊ မျဖစ္၏ ဟူေသာ အခ်က္ကို တိုင္းတာ၍ ခြဲျခားတတ္ေသာ နည္းစနစ္စံကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္တြင္ ထည့္သြင္းထား သည္။
ဥပမာအားျဖင္႔္ က်မ္းမာေရးခ်ိဳ႕တဲ့သူ တစ္ဦးက မိမိ၏ေရာဂါကို ကုသရန္အတြက္ဆရာဝန္ ထံသို႔ သြားမည္ျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို႔ပင္ ဆရာဝန္ဟူေသာ ဘြဲ႕အမည္ကို ခံယူ ထားသူက လည္း၊ေဆး ပညာႏွင့္စပ္လွ်င္းေသာ ပညာရပ္မ်ားကိုသာ အဓိကဘာသာရပ္အျဖစ္ ဆည္း ပူး၍ ေဆးဝါးအေၾကာင္းကို တစ္ဖက္ကမ္းခတ္ တတ္ကၽြမ္းေသာ ပါရဂူတစ္ဦးျဖစ္ရမည္ သာျဖစ္သည္။ ဆရာဝန္ ဟူေသာေဆး ပညာပါဂူဘြဲ႕ကို ခံယူထားျပီး ေဆးပညာႏွင့္စပ္ လွ်င္း၍ တစ္လံုးတစ္ဘာဒမွ် မတတ္ဘဲ အျခားေဆးဝါးႏွင့္မဆိုင္ေသာ ပညာရပ္မ်ားကုိ မည္မွ် ပင္တတ္ကၽြမ္းေနေစကာမူ ထို  သူ အားဆရာဝန္ဟူ၍ မည္ သူကမွ် အသိအမွတ္ျပဳ မည္မဟုတ္ေပ။
ဆရာဝန္အမည္ခံ၍ ေဆး၀ါးအေၾကာင္း နားမလည္ေသာ အမည္ခံဆရာ၀န္အား မိမိ ၏ ေရာဂါကို ကုသရန္ ပံုအပ္ ေသာ လူနာသည္ ၎၏ေရာဂါ ေပ်ာက္ကင္းႏုိင္မႈထက္ အ သက္အႏ ၱရာယ္ စိုး ရိမ္ရမႈက ရာႏႈန္းပိုမ်ားမည္သာျဖစ္သည္။ အကယ္၍သာေနာက္လိုက္ တပည့္ မ်ားသည္္ ဘာသာသာသနာႏွင့္ စပ္လွ်င္း၍ ဗ်ာဒိတ္က်မ္း ဂန္ကိုမတတ္ သည္႔ ေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ ေနာက္သို႔ လိုက္မိပါက ႏွစ္ဘဝအတြက္ အဆံုးၾကီးဆံုး႐ႈံးရ မည္ သာ ျဖစ္သည္ဟု ထို အာယာသ္က ကြက္ ကြက္ကြင္းကြင္း ပီပီျပင္ျပင္ ညႊန္ျပထား သည္။

ဗ်ာဒိတ္က်မ္းမတတ္ေသာေခါင္းေဆာင္မ်ား၏အႏ ၱရာယ္
ဗ်ာဒိတ္က်မ္းဂန္ကုိ မတတ္ေသာေရွးက်မ္းရမ်ား၏ ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ မိမိတုိ႔ ၏ေနာက္လုိက္တပည္႔မ်ားကုိ မည္သုိ႔မည္ပုံလမ္းလြဲသို႔ေရာက္႐ွိရန္ ေဆာင္ရြက္ခ႔ဲၾကသည္ ကုိ ကုရ္ အာန္အာ ယာသ္ ၂း၇၉တြင္-

فَوَيْلٌ لِّلَّذِينَ يَكْتُبُونَ الْكِتَابَ بِأَيْدِيهِمْ ثُمَّ يَقُولُونَ هَٰذَا مِنْ عِندِ اللَّهِ لِيَشْتَرُوا بِهِ ثَمَنًا قَلِيلًا ۖ فَوَيْلٌ لَّهُم مِّمَّا كَتَبَتْ أَيْدِيهِمْ وَوَيْلٌ لَّهُم مِّمَّا يَكْسِبُونَ
So woe to those who write the “scripture” with their own hands, then say, “This is from Allah ,” in order to exchange it for a small price. Woe to them for what their hands have written and woe to them for what they earn.
(၎တို႔သည္ စာအုပ္မ်ားကို မိမိတို႔၏လက္မ်ားျဖင့္ ေရးသားၾကသည္။ ထို႔ေနာက္၎ တို႔က ဆိုၾကေသးသည္ ဤသည္ အလႅာဟ့္ထံမွ ျဖစ္သည္ဟူ၍ ေစ်းေပါေပါႏွင့္ အလြဲ သုံးစားျပဳၾက၏။ ၎တို႔လက္မ်ားျဖင့္ ေရးသား ခဲ့ၾကေသာ အရာမ်ား သည္လည္း ေကာင္း၊ ၎တို႔  ဆည္းပူးခဲ့ၾကေသာ အရာမ်ားသည္ လည္းေကာင္း ပ်က္စီးဆံုး ႐ႈံးၾကရမည္ သာျဖစ္၏။ )
ေဖာ္ျပပါ ေခါင္းေဆာင္မ်ိဳးသည္ ေခတ္တိုင္း ဘာသာသာသနာတိုင္းတြင္ ႐ွိခဲ့ျပီးျဖစ္ သည္။ ႐ွိေနသည္၊ ႐ွိေနဦးမည္သာ။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္သည္ ေရွးအတိတ္မွမွားယြင္း သည္႔ ျဖစ္ရပ္မ်ား ကုိေဖၚျပ၍ ပစၥဳပၸန္ႏွင္႔ အနာဂတ္ရွိ လူသားတစ္ရပ္လုံးကုိ မည္သုိ႔မည္ပုံ စစ္ေဆး ရ မည္ကုိ  သင္ၾကားေပးေသာ အာယာသ္မ်ားျဖစ္သည္။

ဓမၼဓိဌာန္က်က် ထိုအာယာသ္မ်ားအေပၚ စဥ္းစားဆင္ျခင္ျခင္းျဖင့္ မ်က္မျမင္တစ္ဦးကို ဆရာတင္၍ အေနာက္မွလိုက္ေသာတပည့္ သားေျမးမ်ားသည္ အခ်ိန္မေ႐ြး အႏၱရာယ္ တြင္းသို႔ သက္ ဆင္းရန္ အခြင့္အလန္း႐ွိ ေနေပသည္။ ထိုအာယသ္၏ ရည္ ညႊန္းခ်က္မွာ လူသားတိုင္းသည္ မိမိတို႔သက္ဝင္္ယံုၾကည္ေသာ ဘာသာသာ သနာ၏ ဗ်ာဒိတ္က်မ္း ဂန္ကိုနားလည္သေဘာေပါက္ ရမည္ျဖစ္သည္။ ဘာသာသာသနာကုိ ဦးေဆာင္ သည္႔ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ပါလ်က္ ဗ်ာဒိတ္က်မ္းဂန္ကုိ မတတ္ ေသာသူသည္ အမ်ားသူငွာ ကုိ မည္က႔ဲသုိ႔ လမ္းမွန္ကုိ ညႊန္ျပႏႈိင္သူျဖစ္မည္နည္း။
ဘာသာသာသနာတုိင္း၏ေခါင္းေဆာင္တုိင္းသည္ မိမိတုိ႔၏ ဘာသာသာသနာရွိ ဗ်ာဒိတ္ က်မ္းဂန္မ်ားကုိ တပည္႔ေနာက္ လုိက္မ်ားထက္ ပုိမုိ၍နားလည္သေဘာေပါက္ရမည္ ဟုျပ ဌာန္းခ်က္ျဖစ္ သည္။ ထုိနည္းတူစြာ ေနာက္လုိက္္တပည္႔ မ်ားကလည္း ဗ်ဒိတ္က်မ္း ဂန္ကုိ တတ္သိနားလည္ေသာေခါင္းေဆာင္မ်ားကုိ ခ်ဥ္းးကပ္ရန္ျဖစ္သည္။က်မ္းျမတ္ ကုရ္အာန္ ၏ေဖၚျပခ်က္အရ ကုရ္ အာန္႔မတုိင္မီက ရွိခ႔ဲေသာဘာသာ သာသနာမ်ားအနက္ မ်ား စြာေသာ သာသနာမ်ား တြင္ဆရာပုံ အပ္ဆည္းကပ္ရာမွ လူပုဂၢိဳရ္ကုိးကြယ္ေသာ ၀ါဒလမ္း စဥ္မ်ား ေပၚေပါက္ခ႔ဲ သည္။ လူ သား တစ္ ရပ္လုံးအတြင္း ထုိသုိ႔ေသာ ေခါင္းေဆာင္ မ်ဳိး ၏ ေနာက္လုိက္ျဖစ္ျခင္းမွ ကာကြယ္ႏႈိင္ရန္အ တြက္ သတိေပး တားျမစ္ထားေသာ ဗ်ာ ဒိတ္ျဖစ္သည္။
မွားယြင္းေသာ ေခါင္းေဆာင္မ်ားေၾကာင္႔ ျပန္လည္ျပဳျပင္လုိ႔ မရေလာက္ေအာင္ဘ၀ပ်က္ ခ႔ဲၾကရေသာ ေနာက္လုိက္မ်ား၏ျဖစ္အင္ကုိ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္(၃၃း၆၇-၆၈)တြင္ထုိ သုိ႔ ေဖၚျပ ထား သည္မွာ-

وَقَالُوا رَبَّنَا إِنَّا أَطَعْنَا سَادَتَنَا وَكُبَرَاءَنَا فَأَضَلُّونَا السَّبِيلَا
And they say; Our Lord we only obeyed our leaders and great men, so they led us astray from the path.
رَبَّنَا آتِهِمْ ضِعْفَيْنِ مِنَ الْعَذَابِ وَالْعَنْهُمْ لَعْنًا كَبِيرًا
Our Lord give them a double chastisement and curse them with a great curse.
(၄င္းတုိ႔ကေျပာဆုိၾကမည္မွာ ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိးတုိ႔အား ေမြးျမဴဖန္ဆင္းေတာ္မူေသာအရွင္ ဧကန္ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိးတုိ႔ သည္ ကြ်န္ ေတာ္တုိ႔၏ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ အၾကီးအကဲ မ်ား၏ လမ္းစဥ္မ်ားအ တုိင္း ဖ၀ါးထပ္တူ လုိက္နာသူမ်ားျဖစ္ ပါ၏၊ သို႔ျဖစ္ေပရာ ၄င္းတုိ႔သည္ ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိးတုိ႔အား လမ္းမွားသုိ႔ ေခၚေဆာင္ခဲ႔ၾကပါ၏။)
(ကြ်န္ေတာ္မ်ဳိးတုိ႔အား ေမြးျမဴဖန္ဆင္းေသာအရွင္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ခံရေသာျပစ္ဒဏ္ထက္ နင္းတုိ႔အား ျပစ္ဒဏ္ႏွစ္ဆ ေပး ေတာ္မူပါ၊ ထုိ႔ျပင္၄င္းတုိ႔အေပၚသုိ႔ ၾကီးမား ေသာ (လအ္နသ္) အရွင္ျမတ္၏ ဂရုဏာကင္းေ၀းမႈကုိ က် ေရာက္ေစေေတာ္မူပါ (ဟူ၍ဆုမြန္မ်ားေတာင္းၾကမည္)။

 အင္ရွာအလႅာဟ္ဆက္လက္တင္ျပပါဦးမည္
ဦးစုိးလြင္(ျငိမ္းခ်မ္းလွ်ပ္စစ္)

No comments:

Post a Comment