Friday, 7 September 2012
တစ္ပါးတည္းေသာ အလႅာဟ္ႏွင့္ တစ္အုပ္တည္းေသာကုရ္အာန္
တစ္ပါးတည္းေသာ အလႅာဟ္ႏွင့္ တစ္အုပ္တည္းေသာကုရ္အာန္
ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္မတိုင္မီ အလႅာဟ္ခ်ေပးခဲ့ေသာ တရားမ်ား က်မ္းမ်ားတို႔သည္ လူသားတို႔၏ အၾကည္ညိုလြန္ကဲမႈမ်ား၊ အတၱတရားမ်ားႏွင့္ သဘာဝအႏၱရာယ္အမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔ေၾကာင့္ မူရင္းပ်က္ကာ အယူဝါဒမ်ား ကြဲျပားကုန္ခဲ့ၾကေလသည္။ လူသားတို႔၏ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ၊ ျပင္ဆင္ တည္းျဖတ္မႈ စသည့္ စြက္ဖက္မႈမ်ား ဝင္ေရာက္လာေတာ့သည္။ ဤသို႔ျဖင့္ အယူဝါဒယုံၾကည္ခ်က္ တစ္ခုတည္းအတြင္း၌ပင္လ်င္ က်မ္းမ်ားကြဲျပားကုန္ေတာ့သည္။ ဘာသာစာေပမ်ားလည္း ေျပာင္းလဲကုန္ေတာ့သည္။ က်မ္းတစ္အုပ္တည္းအတြက္ပင္ ဘာသာမ်ားကြဲျပားလာၾက၏။ ထိုမွတစ္ဆင့္ အဓိကယုံၾကည္မႈႏွင့္ က်င့္စဥ္တို႔ပါ ကြဲျပားကုန္ၾကေတာ့သည္။ သို႔ေသာ္ အလႅာဟ္ထံမွ ေနာက္ဆုံးက်မ္း ကုရ္အာန္၏ ထူးျခားမႈကို ၾကည့္ပါ။
“၄င္းတို႔သည္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ကို ေလ့လာဆင္ျခင္သုံးသပ္ျခင္းမရွိၾကေလသေလာ၊ အကယ္၍သာ ယင္း(ကုရ္အာန္)သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္မွတစ္ပါး အျခားသူတို႔ထံမွ (ေရာက္ရွိလာေသာ က်မ္းဂန္)သာ ျဖစ္ခဲ့ပါမူ ထိုသူတို႔သည္ ၄င္း(ကုရ္အာန္)တြင္ ေျမာက္ျမားစြာေသာ ကြဲလြဲမႈတို႔ကို ဧကန္မလြဲ ေတြ႔ရွိခဲ့ၾကရကုန္အ့ံ” (ကုရ္အာန္ ၄း၈၂)
ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္သည္ နိစၥထာဝရျဖစ္ေတာ္မူေသာ တစ္ပါးတည္းေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံေတာ္မွျဖစ္ေပရာ က်ေရာက္စဥ္မွစ၍ ယေန႔တိုင္ ကမာၻႏွင့္အဝန္း ေဒသအားလုံးတြင္ မူရင္းအတိုင္း အာရဗီဘာသာစာေပ တစ္မ်ိဳးတည္းျဖင့္သာ ကြဲျပားျခားနားမႈအလ်င္းမရွိဘဲ တည္တံ့ေနေတာ့သည္။ ကမာၻ႔မုစ္လင္မ္ေလာကတြင္ မူရင္းကုရ္အာန္ အမည္တစ္မ်ိဳးတည္းျဖင့္ အသြင္ကြဲလုံးဝမရွိ္ေခ်။ တစ္အုပ္တည္းေသာ မူရင္း ကုရ္အာန္က်မ္းတြင္လည္း ေရွ့ေနာက္ မညီညြတ္မႈလုံးဝ မရွိေခ်။ ဂိုဏ္းဂဏကို အေျခခံ၍ က်မ္းကြဲျပားမႈလည္းမရွိ။ ကုရ္အာန္အစိတ္အပိုင္း အခ်ိဳ့ကိုသာ လကၡံက်င့္သုံးႏိုင္၍ အခ်ိဳ့အစိတ္အပိုင္းကို လကၡံက်င့္သုံးႏိုင္မႈမရွိဟူေသာ ျပႆနာမ်ိဳး ေရွးက်မ္းမ်ားကဲ့သို႔ မရွိေခ်။
>သံသယရွင္မ်ားကို ဖိတ္ေခၚခ်က္
ဘာသာစကား၊ သို႔မဟုတ္ စာေပတစ္ခုတည္းပင္လ်င္ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာႏွစ္ရာ စသည္ျဖင့္ ၾကာလာေသာအခါ အသုံးအႏႈန္းမ်ား ေရြ႔ေလ်ာ ေျပာင္းလဲသြားၾကေပရာ က်မ္းတစ္ေစာင္ကို ကာလၾကာမွ ေပထက္ အကၡရာတင္ျခင္း၊ သို႔မဟုတ္ တည္းျဖတ္ျပင္ဆင္ျခင္းတို႔ျပဳရာတြင္ မူရင္းႏွင့္ မ်ားစြာကြာျခားသြားႏိုင္ေပသည္။ သို႔ေသာ္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္မွာမူကား အလႅာဟ္၏ ကတိေတာ္ျဖင့္ လုံၿခံဳသန္႔စင္စြာ မူရင္းမေျပာင္းဘဲ ရိွေနေပသည္။ ထို႔ျပင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ မည္သည့္ လူတန္းစားကိုမွ် ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္အား ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျပင္ဆင္ပိုင္ခြင့္ ေပးမထားေခ်။
“ဤက်မ္းျမတ္သည္ (ကုရ္အာန္) ဓမၼကၡန္တည္း။ ယင္း က်မ္းျမတ္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ယုံမွားသံသယျဖစ္ဖြယ္ရာ အလ်င္းမရွိၿပီ” (ကုရ္အာန္၂း၂)
တမန္ေတာ္ခ်ဳပ္ မုဟမၼဒ္သခင္သည္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ကို စတင္ေဟာၾကားခဲ့စဥ္က လူတို႔က တမန္ေတာ္ျမတ္အား “ရူးသြပ္သူ ျပဳစားျခင္းခံေနရသူ” စသည္ျဖင့္ စြပ္စြဲခဲ့ၾကသည္။ ကုရ္အာန္ (၆၈း၂)။ သို႔ေသာ္ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းမ်ား၊ ရင္းႏွီးေသာ ဂုဏ္သေရရွိပုဂၢိဳလ္မ်ားက လကၡံၾကေသာအခါ အျခားလူတို႔က “စုန္းအတတ္၊ ဂါထာမႏၱရား” ဟု စြပ္စြဲၾကျပန္သည္။ (ကုရ္အာန္ ၇၄း၂၄)။ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ယေန႔တိုင္ ေခတ္အဆက္ဆက္ လူသားတို႔၏ စြပ္စြဲခ်က္ကား ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္သည္ အလႅာဟ္ထံမွ မဟုတ္ဘဲ လူသား၏စကားမ်ား “လူသား၏ အေတြးအေခၚမ်ား” ဟူ၍ျဖစ္သည္။ (ကုရ္အာန္ ၇၄း၂၅)။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ေနရာ အႏွ႔ံအျပားတြင္ (လာအိလားဟ အစ္လလႅာဟ္) အလႅာဟ္မွအပ ကိုးကြယ္ရာ မရွိေၾကာင္းႏွင့္ (မုဟမၼဒြန္ ရစူလြလႅာဟ္) မုဟမၼဒ္သခင္သည္ အလႅာဟ္၏ ေစလႊတ္ျခင္းခံရေသာ တမန္ေတာ္ျဖစ္ေၾကာင္းကို ေဖာ္ျပထားေပသည္။။ သို႔ေသာ္ “အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္မရွိ” “မုဟမၼဒ္သခင္သည္ နဗီတမန္ေတာ္မဟုတ္” “ကုရ္အာန္သည္ အလႅာဟ္ထံမွ မဟုတ္”ဟု သံသယရွိစြပ္စြဲသူအားလုံးတို႔ကို အလႅာဟ္ရွိေၾကာင္း သက္ေသလကၡဏာေတာ္အျဖစ္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ကို မည္သည့္ ဖန္ဆင္းခံကမွ် ယွဥ္ႏိုင္စြမ္း မရွိေအာင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ျပဳလုပ္ထားေပသည္။
>အလႅာဟ္၏ ဖိတ္ေခၚခ်က္
“ငါအရွင္ျမတ္၏ အေစေတာ္ (မုဟမၼဒ္)ထံသို႔ ငါအရွင္ျမတ္အဆင့္ဆင့္ ထုတ္ျပန္ပို႔ခ်ေတာ္မူေသာ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ အကယ္၍ အသင္တို႔ ယုံမွားသံသယဒြိဟ ရွိပါလ်င္ ထို(ကုရ္အာန္)က်မ္းျမတ္ႏွင့္ အလားတူ စူရာဟ္က႑တစ္ခုမွ် (စီကုံးေရးသား၍) ယူေဆာင္လာၾကကုန္ေလာ့။ အကယ္၍ အသင္တို႔သည္ မွန္ကန္ေသာစကားေျပာဆိုသူမ်ား ျဖစ္ၾကပါလ်င္ (ထိုသို႔စီကုံးေရးသားရာတြင္) အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ႏွင့္ ၿပိဳင္ဆိုင္၍ အသင္တို႔အား ကူညီယိုင္းပင္းမည့္သူမ်ား (သက္ေသမ်ား)ကိုလည္း ေခၚေဆာင္လာၾကကုန္ေလာ့။ (ကုရ္အာန္ ၂း၂၃)
“၄င္းတို႔က (ယင္း နဗီတမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္သည္) ထို (ကုရ္အာန္)ကို လီဆယ္ ဖန္တီးခဲ့သည္ဟု ေျပာဆိုၾကသေလာ။ အသင္ ေျပာေလာ့။ သို႔ျဖစ္လ်င္ အသင္တို႔သည္ ထို ကုရ္အာန္က်မ္းလာ စူရဟ္က႑ကဲ့သို႔ (အသင္တို႔ကိုယ္တိုင္) လီဆယ္ဖန္တီးထားေသာ စူရဟ္က႑ဆယ္ခုကိုပင္ ယူေဆာင္လာၾကေလကုန္။ ၄င္းျပင္ အသင္တို႔သည္မွန္ကန္စြာ ေျပာဆိုၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကပါလ်င္ အလႅာဟ္မွ တစ္ပါး မိမိတို႔ တတ္ႏိုင္ေသာ (အျခားကူညီမည့္) သူမ်ားကိုလည္း ေခၚၾကေလကုန္” (ကုရ္အာန္ ၁၁း၁၃)
“အသင္ ေျပာေလာ့။ အကယ္၍ လူသားအေပါင္းတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ဂ်င္န္အေပါင္းတို႔သည္ လည္းေကာင္း ဤ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ေတာ္နွင့္ အလားတူေသာ က်မ္းကို ျပဳစုယူလာရန္ စုရုံးၾကၿပီးလွ်င္ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး (အစြမ္းရွိ္သမွ်) ယိုင္းပင္းကူညီျငားေသာ္လည္း ၄င္းတို႔သည္ ယင္း ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္ႏွင့္ တူေသာက်မ္းကို စီကုံးေရးသား ယူေဆာင္လာႏိုင္ၾကမည္ အလ်င္းမဟုတ္ေပ။ (ကုရ္အာန္ ၁၇း၇၈)
တစ္ဖန္ အကယ္၍ (အသင္တို႔၏ မွားယြင္းေသာ ကိုးကြယ္အားကိုးရာ) ၄င္းတို႔က အသင္တို႔ (ေျပာဆိုၾကသည္)ကို ကူညီျခင္းမျပဳႏိုင္ခဲ့ပါလ်င္ (ဤကုရ္အာန္သည္) အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ဉာဏ္ေတာ္ျဖင့္သာလ်င္ ခ်ေပးသနားေတာ္မူခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းကို လည္းေကာင္း၊ ထိုအရွင္ျမတ္မွတစ္ပါး ခဝပ္ကိုးကြယ္ရာ အရွင္ဟူ၍ အလ်င္းမရွိေၾကာင္းကို လည္းေကာင္း အသင္တို႔ ေကာင္းစြာ ယုံၾကည္ၾကေလကုန္။ သို႔ျဖစ္ေပရာ အသင္တို႔သည္ အမိန္႔ေတာ္ကို နာခံသူမ်ား ျဖစ္ၾကၿပီေလာ့” (ကုရ္အာန္ ၁၁း၁၄)(အစၥလာမ့္ယုံၾကည္ခ်က္)။
စင္စစ္မွာမူကား ၄င္းတို႔သည္ မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္ မသိနားမလည္ေသာ အရာကို (စဥ္းစားဆင္ျခင္ျခင္း မျပဳဘဲ) မဟုတ္ မမွန္ဟုျငင္းပယ္ခဲ့ၾကကုန္၏” (ကုရ္အာန္ ၁၀း၃၉)။
အလႅာဟ္သည္ ဖန္ဆင္းခံလူသားတို႔အနက္ အလႅာဟ္ရွိေၾကာင္းႏွင့္ ကု၇္အာန္သည္ အလႅာဟ္ထံမွေနာက္ဆုံး ဝဟီလမ္းညႊန္ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ သံသယရွိသူမ်ား၊ မဖြယ္မရာ စြပ္စြဲသူမ်ား၊ ပညာမာနေထာင္သူ ရုပ္ဝါဒီမ်ား အားလုံးကို ဖိတ္ေခၚခ်က္၊ သို႔မဟုတ္ စိန္ေခၚခ်က္ ျပဳထားသည္၊ အနည္းဆုံး ကုရ္အာန္က်မ္းတြင္ ပါရွိေသာ က႑တစ္ပုဒ္ကို ယွဥ္ၿပိဳင္ေရးသားၾကရန္ ေရးသားရာတြင္ မိမိတို႔အားထားရာမ်ား အားလုံးကို စုေပါင္း၍ ေရးၾကရန္ျဖစ္သည္။
ကုရ္အာန္ႏွင့္ အလားတူ က်မ္းတစ္အုပ္၊ သို႔တည္းမဟုတ္ က႑တစ္ခုမွ်သာ စီကုံးေရးသားရန္ဟု ဆိုရာတြင္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ကဲ့သို႔ ဘာသာစာေပ သန္႔စင္မႈ၊ ျမင့္မား နက္နဲေသာ သဒၵါ အသုံးအႏႈန္း သိမ္ေမြ႔ နက္နဲလွေသာ ရသ၊ စနစ္က်၍ စည္းကမ္းခ်က္ က်ေသာ နာေပ်ာ္ဖြယ္ အသီလိႈင္း၊ လြယ္ကူစြာ အာဂုံေဆာင္ အလြတ္က်က္မွတ္ႏိုင္ရန္ ဖြဲ႔စည္းထားမႈ၊ ျပည့္ဝနက္နဲ ခိုင္မာေသာ အင္အား၊ နားလည္လြယ္၍ ရိုးရွင္းေသာ္လည္း နက္နဲ ျပည့္ဝမႈ၊ အသြင္တူမရွိ။ အင္အားျပည့္ဝ၍ ဆြဲေဆာင္မႈေကာင္းေသာ ဝါက်၊ အေၾကာင္းအရာမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍လည္း တိက်မွန္ကန္ေသာ အတိတ္သမိုင္းမ်ား၊ အနာဂတ္ကာလအတြက္ သင္ခန္းစာ ယူႏိုင္ရန္ ႀကိဳတင္အသိေပးထားခ်က္၊ ေခတ္တိုင္း လူမ်ိဳးတိုင္း၊ ေဒသတိုင္းအတြက္ သဟဇာတျဖစ္ေစေသာ လမ္းညႊန္မ်ား၊ သိပၸံေခတ္၊ အာကာသေခတ္၊ ကြန္ျပဴတာေခတ္ႏွင့္ ေခတ္အဆက္ဆက္ မပ်က္စီးေစရန္ စြက္ဖက္မႈမ်ားမွ ကင္းေစရန္ စီမံဖန္တီးမႈ သခ်ၤာေဗဒႏွင့္ ကြန္ျပဴတာ စနစ္မ်ားအရ အကၡရာ စာလုံးေလးမ်ား အ့ံဖြယ္ အခ်ိတ္အဆက္ျဖစ္ကာ၊ ေနရာယူထားမႈ၊ သံသယရွင္တို႔အားဆန္းစစ္ရန္ စိန္ေခၚမႈႏွင့္ အျခားျဖစ္ေသာ အရည္အခ်င္းမ်ားျဖင့္ ျပည့္စုံေစရန္ ယွဥ္ၿပိဳင္ေရးရန္ျဖစ္၏။
စင္စစ္လူသားတို႔ အသိဉာဏ္ ျမင့္တက္လာသည္ႏွင့္အမွ် ကုရ္အာန္၏ အ့ံဖြယ္တို႔ကို ပို၍ေတြ႔လာေလျဖစ္သည္။ ဖန္ဆင္းရွင္ အလႅာဟ္က ဖန္ဆင္းခံလူသားတို႔သည္ မည္သည့္ေခတ္၊ မည္သည့္ ေဒသတြင္မွ် ကုရ္အာန္ကို ယွဥ္ၿပိဳင္၍ ေရးႏိုင္စြမ္း၊ ေဖ်ာက္ဖ်က္ႏိုင္စြမ္း မရွိဟု ဆိုထားသည္။ (ကုရ္အာန္ ၂း၂၄)
တမန္ေတာ္ခ်ဳပ္ မုဟမၼဒ္သခင္သည္ အစၥလာမ္ ျပန္လည္ထြန္းညိွ ခ်ိန္မွစ၍ ေခတ္အဆက္ဆက္တြင္ အစၥလာမ္ကိုမလိုလားသူ ရန္သူတို႔က ပြင့္လင္းစြာေသာ္ လည္းေကာင္း၊ မုစ္လင္မ္အေယာင္ေဆာင္၍ လွ်ိ့ဳဝွက္စြာေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ကုရ္အာန္ကို ဖ်က္ဆီးရန္ႀကံခဲ့ၾကသည္။ (၂၀) ရာစုတြင္လည္း အေနာက္တိုင္းတစ္ခြင္းလုံး၌ (ကုရ္အာန္ မူရင္းကို ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္စြမ္းႏွင့္ ဖ်က္ဆီးႏိုင္စြမ္း မရွိေသာအခါ) လြဲမွားေသာကုရ္အာန္ ဘာသာျပန္မ်ားကို ေရးသားထုတ္ေဝ၍ လူသားတို႔ အစၥလာမ္ကို မုန္းတီးေစရန္ ႀကိဳးစားၾကသည္။ ထိုလြဲမွားေသာ ဘာသာျပန္တို႔ကို မီွျငမ္း၍ စာအုပ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေရးသားခဲ့ၾကသည္။ မုစ္လင္မ္အေယာင္ေဆာင္တို႔ကလည္း မုစ္လင္မ္အမည္ျဖင့္ စာေပမ်ားထုတ္ေဝခဲ့ၾကသည္။
မုစ္လင္မ္ မဟုတ္သူတို႔ ေရးသားေသာ အစၥလာမ္စာေပမ်ား၊ ကုရ္အာန္ ဘာသာျပန္မ်ားကို ဖတ္၍ ကမာၻ႔လူသားမ်ားစြာတို႔ အစၥလာမ္အေပၚ အထင္လြဲလ်က္ပင္ ရွိေနေသးသည္။ ကိုလိုနီ စနစ္ျဖင့္ အိႏၵိယ၊ ပါကစၥတန္၊ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္၊ ျမန္မာျပည္ စသည္တို႔ကို အုပ္စုိးခဲ့ေသာ ၿဗိတိသွ်အစိုးရသည္လည္း ထိုစနစ္ကို က်င့္သုံးကာ အုပ္ခ်ဳပ္ခံ ႏိုင္ငံမ်ားအတြင္း၌ ေသြးခြဲေရးျပႆနာမ်ားစြာ က်င့္သုံးခဲ့သည္။ မွားယြင္းေသာ အစၥလာမ္ စာေပမ်ားကို ထုတ္ေဝေစခဲ့၏။ မုစ္လင္မ္ အေယာင္ေဆာင္လက္ပါးေစတို႔အား မုစ္လင္မ္အမည္ျဖင့္ ဝါဒျဖန္႔ စာေပမ်ားကိုထုတ္ေဝေစခဲ့သည္။ “အစၥလာမ္” ဟူေသာ ျမင့္ျမတ္သည့္ အမည္ကိုပင္ “မုဟမၼဒင္သာသနာ”ဟု ႏွိမ့္ခ်ေျပာင္းလဲ ေခၚေဝၚ သုံးစြဲေစခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကမွ် ကု၇္အာန္မူရင္းကို ဖ်က္ဆီးႏိုင္စြမ္း၊ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္စြမ္း မရွိေခ်တကား။
>အၾကြင္းမဲ့သိေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္ႏွင့့္ ကုရ္အာန္
ေခတ္တိုင္း လူမ်ိဳးတိုင္းအတြက္ အလႅာဟ္ထံမွ အႀကီးက်ယ္ဆုံး သက္ေသလကၡဏာ ကုရ္အာန္ကို တစ္ဦးခ်င္း၊ သို႔မဟုတ္ စုေပါင္း ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္စြမ္း မရွိပါဘဲလ်က္ အလႅာဟ္ကို မည္သို႔ ျငင္းမည္နည္း အလႅာဟ္သည္ အၾကြင္းမဲ့သိေတာ္မူေသာ အနႏၱဉာဏ္ေတာ္ရွင္ ျဖစ္ေပရာ မိမိခ်ေပးေသာ ကုရ္အာန္၏ အာယာသ္ေတာ္မ်ားကိုလည္း ေခတ္အဆက္ဆက္ လူသားမ်ိဳးဆက္အားလုံးတို႔၏ အသိဉာဏ္၊ ပညာတို႔ျဖင့္ ဖြင့္ဆို၍ မကုန္ႏိုင္ေအာင္ ျပဳစြမ္းႏိုင္ေတာ္မူသည္
“စင္စစ္ေသာ္လည္း အကယ္၍ ဧကန္အမွန္ ကမာၻႃဂိုဟ္ရွိ သစ္ပင္ အသီးသီးတို႔သည္ ကေလာင္မ်ားျဖစ္ခဲ့၍ ပင္လယ္သမုဒၵရာသည္ မင္ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ယင္း ပင္လယ္ေရကုန္ခန္းၿပီးေနာက္ ပင္လယ္သမုဒၵရာခုႏွစ္ခုသည္ (ယင္း ခန္းေျခာက္ၿပီးျဖစ္ေသာ ပင္လယ္ကို) ထပ္မံ၍ ျဖည့္အ့ံျငားလည္း အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အာယာသ္ေတာ္မ်ားကား (ေရးသားဖြင့္ဆို၍) ကုန္ဆုံးမည္ မဟုတ္ေပ။ (အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္) ဧကန္မလြဲ အလႅာဟ္သည္ ဘုန္းေတာ္အနႏၱႏွင့္ ျပည့္စုံေတာ္မူေသာ အရွင္၊ ဉာဏ္ေတာ္အနႏၱႏွင့္ ျပည့္စုံေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္ ျဖစ္ေတာ္မူေပသည္” (ကု၇္အာန္ ၃၁း၂၇) (အစၥလာမ့္ယုံၾကည္ခ်က္)
တမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္သခင္သည္ ပြင့္ေတာ္မူစဥ္က မ်ားစြာေသာသူတို႔က မုဟမၼဒ္သခင္သည္ အလႅာဟ္ထံမွ တမန္ေတာ္မဟုတ္မဟုတ္ ပညာစမ္းၾကသည္။ အတိတ္ေခတ္ သမိုင္းမ်ားကို ေမးခဲ့ၾကသည္။ လိုအပ္ပါက အလႅာဟ္ထံမွ အေျဖႏွင့္ သက္ေသလကၡဏာအျဖစ္ ကုရ္အာန္အာယာသ္ေတာ္မ်ား က်ေရာက္လာေလသည္။ ဥပမာ- ႏွစ္ေပါင္း ၃၀၉ ႏွစ္ အိပ္ေပ်ာ္ခဲ့ေသာ လူငယ္တစ္စုအေၾကာင္း ၁၈း၉-၂၅)၊ ဇုကရ္ႏိုင္မင္းႏွင့္ ယာဂ်ဳဂ်္ ၊ မာဂ်ဳဂ်္မ်ိဳးႏြယ္ႏွစ္ခု (၁၈း၉၃-၉၉)၊ ရူဟ္ဝိညာဥ္အေၾကာင္း (၁၇း၈၅) စသည္တို႔ ျဖစ္သည္။ ကုရ္အာန္အတြင္း၌ အျခားမ်ားစြာေသာ မွန္ကန္တိက်သည့္ သမိုင္းျဖစ္ရပ္တို႔ကို ေဖာ္ျပထားေပသည္။ လူသားတို႔သင္ခန္းစာ ယူႏိုင္ရန္အတြက္ အလႅာဟ္က အခ်ိဳ႔ေသာ အနာဂတ္တြင္ ျဖစ္မည့္ ျဖစ္ရပ္အခ်ိဳ႔ကို အမိန္႔ေတာ္မ်ားေပးခဲ့ရာ မ်ားစြာျဖစ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment