တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)
သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္က တိုက္ပြဲအားလံုးသည္ ခုခံေတာ္လွန္ စစ္မ်ားသာျဖစ္ခ႔ဲသည္။
ဤသည္ကိုမဆင္ျခင္ဘဲ မြတ္စလင္(မ္)ေခါင္းစဥ္ေအာက္၌ ခိုလံႈ လွ်က္အခ်ိဳ ႔ေသာ
သမိုင္းဆရာမ်ားက တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္(ဆြ)ႏွင့္ မြတ္စလင္(မ္)တစ္စု သည္ ဆီးရီးယားဘက္မွ
ျပန္လာေသာ မကၠာဟ္သားကုန္သည္မ်ားကို ၀င္ေရာက္ တိုက္ ခုိက္၍ ထုိသူတုိ႔၏ပစၥည္း
မ်ားကို လုယက္ျခင္းေၾကာင့္ ဗဒရ္စစ္ပြဲျဖစ္ခဲ့ရသည္ဟု ေျပာ ဆိုေရးသားသည္မ်ားလည္း
ရွိေနေပသည္။
ကုရ္အာန္ပါနိယာမ
ျပ႒ာန္းခ်က္ႏွင့္ မကိုက္ညီေသာ ဤသို႔မဆင္မျခင္ ေရးသားမွတ္တမ္း တင္မႈမ်ားသည္
အစၥလာမ္သာသနာအား ပုတ္ခတ္ေစာ္ကားရန္ အကြက္ေခ်ာင္းေန သူ မ်ားတြက္ လက္ခေမာင္းခတ္စရာ
အခ်က္အလက္မ်ားျဖစ္လာကာ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ အေနာက္တုိင္းသားတုိ႔က
ဗဒရ္စစ္ပြဲႏွင့္စပ္လ်ဥ္းၿပီး အစၥလာမ္ႏွင့္တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္(ဆြ) ကိုရစရာမ ရွိေလာက္
၊ေအာင္စြပ္စြဲပုတ္ခတ္ေသာ စာအုပ္စာေပေျမာက္မ်ားစြာ ထြက္လာ ခဲ့ေပသည္။
ထိုသို႔ေသာစြပ္စြဲခ်က္မွာ ယခုေခတ္ထိပင္ အခ်ိဳ႔ေနရာမ်ား၌ ရွိေနေသးသည္။
ထိုမွတစ္ဆင့္ အစၥလာမ္သာသ နာအားဓားမိုး၍ ျဖန္႔ခ်ီခဲ့ေသာ သာသနာအျဖစ္ ပုတ္ခတ္ စြပ္စြဲမႈမ်ား
အေတာမသတ္ပင္ ျဖစ္လာေတာ့သည္။
အရိုးခံရွိေသာ
သာမန္မြတ္စလင္(မ္)လူထုႀကီးမွာ သမိုင္းဆရာမ်ား၏ ေျပာစကားႏွင့္ မွတ္
တမ္းမ်ားကို အစၥလာမ္သာသနာ၏ သာသနာေရးဆိုင္ရာ က်င့္၀တ္ျပ႒ာန္းခ်က္အျဖစ္
လိုက္ နာယံု ၾကည္ေစရန္ စည္းရံုးသိမ္းသြင္းျခင္းမ်ားလည္း မ်ားစြာခံခဲ့ရေပသည္။
ထိုအ တြက္ေၾကာင့္ မြတ္စလင္(မ္)လူထုႀကီးသည္ပင္
မိမိတို႔၏ခ်စ္လွစြာေသာ တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္(ဆြ)ႏွင့္စပ္လွ်ဥ္း၍
လြဲမွားစြာနားလည္ထားခ်က္မ်ားလည္း ရွိေနေပသည္။ မြတ္ စလင္(မ္)မ်ားအဖုိ႔
ကုရ္အာန္သည္ ေလာကီေလာကုတၱရာႏွစ္႒ာနလံုး၏ လမ္းညႊန္ က်မ္းျဖစ္သကဲ့သို႔
အရာခပ္သိမ္းကို တိုင္း တာ ခ်င့္ခ်ိန္၍ အမွားအမွန္ကုိ ခြဲျခားသိရွိရန္
အတြက္ ““ဖြရ္ကာန္”” ဟူေသာ မွတ္ေက်ာက္လည္းျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္လည္းမြတ္စလင္(မ္)
အမ်ားစုသည္ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)ကို ျမင္ေတြ႕ရာ၌ ကုရ္အာန္ကိုေက်ာ္၍ သမုိင္းဆရာတို႔၏
မွတ္တမ္းမွတ္ရာအျမင္႐ႈေထာင့္မွဖြင့္ဆိုျပေသာ သဏၭာန္ အားျဖင္႔သာ
ျမင္ေတြ႕ခံစားၾကရသည္က မ်ားေပသည္။ ထိုေဖာ္ျပပါ သမိုင္း ဆ ရာမ်ား၏
ေရးသားခ်က္မ်ားကို ကုရ္အာန္၏ ႐ွဳေထာင့္မွ ျပန္လည္ ဆန္းစစ္ရမည္မွာ မြတ္
စလင္(မ္)မ်ား၏ တာ ၀န္ျဖစ္သည္ဟူေသာ အခ်က္ကို သိနားလည္သူမ်ားမရွိေတာ႔ဟုပင္
ဆုိရေတာ႔မည္ျဖစ္သည္။ မြတ္စလင္(မ္)တိုင္းသည္ ကုရ္အာန္ကေဖာ္ညႊန္းျပေသာ တ
မန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)၏ အေၾကာင္းကို သိရွိရမည္မွာ အေရးႀကီးေသာ အခ်က္ျဖစ္ သည္။
တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)၏ က်င့္ႀကံေဆာင္ရြက္သမွ်အားလုံးသည္ ကုရ္အာန္၏ ဥပေဒ
အတိုင္းသာျဖစ္ေပသည္။(ကုရ္အာန္ ၇း၂၀၃) သို႔ျဖစ္၍ ဗဒရ္စစ္ပြဲကို အမွန္အတိုင္း နား
လည္ရန္ ခ်ည္းကပ္ရာတြင္-
ကုရ္အာန္က
စစ္တိုက္ခြင့္ျပဳထားသည္။ ထိုစစ္တိုက္ခြင့္သည္ သူတစ္ပါးက က်ဴးေက်ာ္ ထိပါး
ရန္စလာသည့္ အခါ၌သာ တုိက္ခုိက္ရမည္ ျဖစ္သည္။ စစ္တိုက္ရျခင္းဟူသည္ မိမိ တုိ႔၏ အသက္
စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ားကို ကာကြယ္ရန္အတြက္ ျဖစ္သည္။ မိမိတို႔ဘက္မွ က်ဴးေက်ာ္ စစ္တုိက္
ခိုက္ရန္အတြက္ လံုး၀ပိတ္ပင္တားျမစ္ ထားၿပီး ျဖစ္သည္။(၂း၁၉၀) စစ္ကာ လ၊
စစ္ေဒသ၊ စစ္၌ပါ ၀င္ဆင္ႏြဲသူ မဟုတ္ဘဲ သူတစ္ပါးပစၥည္းကို တုိက္ခုိက္ သိမ္းပိုက္၍
စစ္သံု႔ ပစၥည္းအျဖစ္ သိမ္းဆည္းျခင္းကို ကုရ္အာန္က တားျမစ္ပိတ္ပင္ထား သည္။
သို႔ျဖစ္၍ ဗဒရ္စစ္ပြဲ မတိုင္မီစစ္ႏွင့္ မပတ္ သက္ေသာ ကုန္သည္မ်ားထံမွ စစ္သံု႔
ပန္းအျဖစ္ ျဖစ္ေစ၊ မေတာ္မတရားျဖစ္ေစ မြတ္စလင္(မ္)မ်ားက တိုက္ခိုက္သိမ္းပိုက္ယူ သည္
ဆိုျခင္းသည္ ကုရ္အာန္ပါ ဥပေဒႏွင့္လံုး၀ ဆန္႔ က်င့္ေနေပသည္။ ထိုအခ်ိန္၊ ထို ကာလ
ဘာသာေရးစိတ္ ထြန္းေတာက္ေနခ်ိန္တြင္ မြတ္စလင္(မ္)မ်ားက ကုရ္ အာန္အား ဆန္႔က်င္ေသာအမႈကို
က်ဴးလြန္သည္ဟု ဆိုျခင္းမွာ သမိုင္းမွား သာျဖစ္ေတာ့ သည္။ ဆက္လက္ ဆင္ျခင္ရန္မွာ-
မြတ္စလင္(မ္)တပ္၊ ရန္သူတပ္ႏွင့္
ကုန္သည္တို႔၏အေနအထား
ဗဒရ္စစ္ပြဲမျဖစ္မီ၊
ျဖစ္ေနဆဲကာလမ်ားတြင္ မြတ္စလင္(မ္)တပ္၊ ရန္သူတပ္ႏွင့္ ကုန္သည္ တို႔၏ တည္ရွိေနမႈကို
သိရန္လိုအပ္ေပသည္။ မြတ္စလင္(မ္)တို႔သည္ ကုရ္အာန္ပါ ဥပေဒ အတိုင္းလိုက္ နာေဆာင္
ရြက္ၾကသည္ျဖစ္ရာ- ရန္သူမ်ားရွိသည့္ မကၠာဟ္ေဒသပိုင္နက္သို႔ သြားေရာက္၍
ရန္ရွာေစာ္ကားျခင္း မဟုတ္ေခ်။ ရန္သူမ်ားေနထုိင္သည့္ မကၠာဟ္ၿမိဳ႔ႏွင့္
မြတ္စလင္(မ္)မ်ား ေနထိုင္ သည္႔ မဒီနာၿမိဳ႔သည္ မိုင္၂၅၀ (အသြားအျပန္ မိုင္ ၅၀၀)
ကြာေ၀းေပသည္။ မကၠာဟ္ သား အရဗ္တို႔သည္ မြတ္စလင္(မ္)မ်ားကို တိုက္ခိုက္ ေခ်မႈန္း
ပစ္ရန္ မဒီနာ ပိုင္နက္ထဲသို႔ ခ်ီ တက္ လာေန ခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ထို သ တင္းကို
မြတ္စလင္(မ္) မ်ားရ၍- ကုရ္အာန္ပါ သြန္သင္ခ်က္ႏွင့္အညီ ခုခံေတာ္ လွန္ရန္
မိမိတို႔၏ပိုင္နက္ ဗဒရ္ အရပ္မွ ရန္သူမ်ား ကိုေစာင့္ေနျခင္း သာ ျဖစ္သည္။
ထိုသို႔
ရန္သူတပ္မ်ား ခ်ီတက္လာသည့္ လမ္းေၾကာင္းႏွင့္ မြတ္စလင္မ္တပ္မ်ား ေစာင့္ေန သည့္
စခန္းၾကားတြင္ ကုန္သည္အုပ္စုတစ္စုက တိုက္တုိက္ဆိုင္ဆိုင္ ခရီးသြားေနေပ သည္။
၄င္းကို က်မ္းေတာ္ က-““အုပ္စုတစ္စုႏွင့္တစ္စု
ရင္ဆိုင္ေတြ႕ရေသာအခါ ထို အခ်ိန္တြင္ အသင္တို႔အုပ္စုသည္ စစ္ေျမျပင္အနီး၌
ရွိခဲ့ၾကကုန္၏။ သို႔ရာတြင္ ၄င္း တို႔မွာမူ စစ္ေျမျပင္ႏွင့္ အေ၀း၌ရွိ၍
ကုန္သည္အုပ္စုတို႔မွာကား အသင္တုိ႔၏ေအာက္ ဖက္တြင္ ရွိခဲ့ေလသည္။ အကယ္၍သာ
အသင္တုိ႔ႏွင့္ ထိုသူတို႔သည္ အခ်င္းခ်င္း တစ္ဖက္ႏွင့္တစ္ဖက္ ခ်ိန္းခ်က္ ခဲ့ပါလွ်င္
မုခ်ဧကန္ အသင္တို႔သည္ ထိုခ်ိန္းခ်က္ မႈႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍
ကြဲလြဲၾကမည္သာျဖစ္သည္။သို႔ရာတြင္အရွင္သည္ျဖစ္ရမည့္ကိစၥရပ္ ကို ျဖစ္ေစေတာ္မူခဲ့၏။””
ဟု ဆိုထား သည္ ၈း၄၂။
အဓိပၸါယ္မွာ
မြတ္စလင္မ္လူနည္းစုကုိ က်ဴးေက်ာ္ေစာ္ကား မတရားတုိက္ခုိက္သူမ်ားကုိ အေစာ္ကားခံရေသာ
မြတ္စလင္မ္လူနည္းစုအားျဖင္႔ က်ဴးေက်ာ္ေစာ္ကားမႈ ရပ္တန္႔ သြားသည္႔
တုိင္ေအာင္ျပန္လည္ေတာ္လွန္ေသာ စစ္ကုိ ရည္ရြယ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိ႔ အ
တြက္ေၾကာင္႔ “ညႇဥ္းပန္းႏွိပ္စက္ျခင္း
ရပ္တန္႔သည့္တိုင္ေတာ္ လွန္ေရးဆင္ႏြဲၾက ကုန္ေလာ့”၂း၁၉၃၊ ၈း၃၉ ဟု
လည္းေကာင္း၊ “သင္တို႔သည္ စစ္ျဖစ္ရမည္ကို မုန္း
တီးေသာ္လည္း သင္တို႔အတြက္ေတာ္လွန္ေရးကို ျပ႒ာန္းေတာ္မူၿပီ”၂း၂၁၆။“ညႇဥ္း ပန္းႏွိပ္စက္ျခင္းသည္ သတ္ျခင္း ထက္ ပို၍ ဆုိးေသာ
အမႈျဖစ္သည္”” (၂း၂၁၇) ဟု ဗဒရ္ဆုိင္ရာ စစ္ပြဲကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍
က်ေရာက္ေသာ ဗ်ာဒိတ္မ်ားတြင္ ထုိသုိ႔ျပ႒ာန္း ထားျခင္း ျဖစ္သည္။
က်မ္းေတာ္၏
ဤအပိုဒ္က ပထ၀ီ ေျမျပင္အရ သင္တို႔ မြတ္စလင္မ္မ်ားသည္ စစ္ရင္ ဆိုင္ ေတြ႔ရမည့္
ဗဒရ္အရပ္ေဒသ၏ အနီး၊ ရန္သူတပ္မ်ားက ထိုေဒသႏွင့္ေ၀းသည့္ဘက္၊ ကုန္ သည္ လူစုက
မြတ္စလင္(မ္)မ်ား၏ ေအာက္ဘက္ ေျမနိမ့္ပိုင္းတြင္ရွိေနေၾကာင္းကို အတိအက်
ေျပာဆိုေပသည္။ ဤစကားအရ““စစ္ပြဲတြင္ ကုန္သည္မ်ားႏွင့္ လံုး၀မပတ္ သက္ေပ။ ကုန္သည္
မ်ားသည္ မြတ္စလင္(မ္)မ်ား မဟုတ္ေခ်။ သို႔ေသာ္လည္း မြတ္ စလင္(မ္) ကို ရန္မရွာေသာ””
သာမာန္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ စားေသာက္ေသာသူ မ်ား သာျဖစ္၍ ထိုသုိ႔ေသာ သူမ်ားအား
ရန္သူအျဖစ္ သတ္မွတ္လွ်က္ ေတာ္လွန္တိုက္ ခိုက္ျခင္း မျပဳေစရန္သာ သတိေပးျခင္းျဖစ္ေပသည္။
မြတ္စလင္(မ္) ဟုတ္၏၊ မ ဟုတ္၏ ဆိုသည္ ထက္ ရန္သူသည္ ရန္သူသာျဖစ္၏ ဆိုေသာအျမင္အား
မြတ္ စလင္(မ္)မ်ားကို သိေစျခင္းသာ ျဖစ္ေပသည္။
(သမိုင္းဆရာတို႔၏ အဆိုအရ ဆီးရီးယားဘက္မွလာေသာ ကုန္သည္မ်ားကို
မြတ္စလင္(မ္) မ်ားက တိုက္ခုိက္ခ႔ဲသည္ ထိုအေၾကာင္းကို မကၠာဟ္အရဗ္မ်ားထံသို႔ သတင္းသြားပို႔သည္-
ထို အခါ မကၠာဟ္အရဗ္မ်ားက လိုက္လာ၍ မြတ္စလင္(မ္)မ်ားကို တိုက္ခိုက္ရာမွ ဗဒရ္စစ္
ျဖစ္ လာ ရသည္ ဟုေဖၚျပထားသည္)
ထိုေခတ္
ထိုအခါက တိုက္ေလယာဥ္မ်ား ေခတ္မဟုတ္ေခ်။ အီးေမးလ္၊ ဆဲလ္ ဖုံး၊ဖက္စ္ မ်ားကုိ သုံးေသာ
ေခတ္သုိ႔လည္း မေရာက္ေသးေခ်။အကယ္၍ ကုန္သည္မ်ား ဓားျပတိုက္ ခံရပါက- ထို ကုန္သည္မ်ား
ေသေၾကပ်က္စီးသြားသည္အထိ သူတို႔အား ကယ္တင္ႏိုင္ မည္႔သူမ်ားေရာက္လာႏိုင္မည္ မဟုတ္ေပ။
ကုန္သည္မ်ားရွိေသာ ဗဒရ္အရပ္သည္ မကၠာဟ္ႏွင့္အသြားအျပန္ မိုင္ ၅၀၀ ခန္႔ေ၀း ကြာေပသည္။
ထိုေခတ္ထိုအခါမွ အလြန္ လွ်င္ျမန္ေသာျမင္း၊ ႏွင့္ေျပးမည္ဆိုက အသြား (၃)ရက္ အနည္း
ဆံုးၾကာမည္။ ထို႔ေနာက္ စစ္လႈံ႔ေဆာ္၍ စစ္သားမ်ား စုေဆာင္းျပင္ဆင္ရ ဦးမည္။
စစ္ပြဲအတြက္ ရိကၡာမ်ား စုေဆာင္းရဦး မည္။ ထိုသို႔ အဆင္ သင့္ ျဖစ္ေသာ အခါတြင္မွ
ထိုအ ခင္းျဖစ္ပြားရာသို႔ အ လွ်င္ အျမန္လိုက္လာ ရမည္။ ထိုသို႔ ၾကာ မည့္ ရက္မ်ားကို
ယုတ္ၱိေဗဒ ရွိစြာတြက္ၾကည့္ လွ်င္- ကုန္သည္မ်ား အေနျဖင့္ အသက္ရွင္ခြင့္ ရွိ ေတာ့မည္
မဟုတ္ေခ်။
ကုရ္အာန္ပါျပ႒ာန္းခ်က္ျဖင့္သာမက
ေလာကယုတ္ၱိေဗဒျဖင့္ပင္ မကိုက္ညီေသာအဆိုအား အတည္ျပဳလွ်က္ အစၥလာမ္သမိုင္းျဖစ္ရပ္ဟု
ေဖၚျပလာျခင္းမွာ ရိုးသားမွဳတစ္ရပ္ဟုဆုိရန္ ပင္ ခက္ ခဲေပသည္။ဗဒရ္စစ္ပြဲ မျဖစ္မီအလ်င္ကတည္းက
မြတ္စလင္(မ္)မ်ားသည္ ကာ ဖိရ္မ်ားအေပၚသို႔ လႊမ္းမုိးမည္ဟူေသာ ဗ်ာဒိတ္ကို ကုရ္အာန္
၃း၁၂တြင္ႀကိဳတင္သ တိေပးျပီး ျဖစ္သည္။
(အို-
မုဟမၼဒ္(ဆြ)၊အသင္သည္ ယင္းမယံုၾကည္ေသြဖည္သူ မ်ားကို ဤသို႔ေျပာ ၾကားပါေလ။
မၾကာမီအတြင္း အသင္တို႔သည္ (ဤၸပစၥဳပၸန္ မ်က္ေမွာက္ဘ၀တြင္ ပင္လွ်င္) ““ဂ် ဟႏၷမ္””
ငရဲဘံု၌ စုေ၀းေစျခင္းကို ခံၾကရ အံ့။ စင္စစ္ ထုိငရဲဘံု၏ေန ရာထုိင္ခင္းသည္
အလြန္ယုတ္ညံ့ သိမ္ဖ်င္းလွေပတ ကား။)
ဆက္လက္၍ကုရ္အာန္
၃း၁၃တြင္(ဧကန္စင္စစ္အသင္တို႔ ဆင္ျခင္ရန္အတြက္
(ဗဒရ္) စစ္ပြဲတြင္ လူႏွစ္စုသည္ တစ္ဖက္ႏွင့္တစ္ဖက္ ရင္ဆုိင္ၾကေသာ (အခ်င္းအရာ)၌
သက္ေသ သာဓက တစ္ရပ္ျဖစ္သည္။ ယင္းႏွစ္စုအနက္တစ္စုသည္ မြတ္စလင္(မ္) မ်ား ျဖစ္ၾကေပရာ
တုႏိႈင္းမဲ့ကိုးကြယ္ရာအရွင္၏ လမ္းေတာ္၌ စစ္မက္ၿပိဳင္ဆိုင္ တုိက္ခိုက္လ်က္ရွိခဲ့
ၾက၏။ သို႔ရာတြင္ ေနာက္တစ္စုသည္ မယံုၾကည္ေသြဖည္ ျငင္း ပယ္သူမ်ားျဖစ္ၾက၏။
ယင္း(ကာဖိရ္)တို႔သည္ မိမိတု႔ိကုိယ္ကို မြတ္စလင္(မ္)မ်ား ထက္ ႏွစ္ဆျဖစ္ေနသည္ကို
လည္း မ်က္၀ါးထင္ထင္ျမင္ေတြ႔ ၾကရေပသည္။ သို႔ ရာတြင္ တုႏိႈင္းမဲ့ကိုးကြယ္ရာအရွင္သည္
မိမိႏွစ္သက္သူမ်ားကိုသာ မိမိအကူအ ညီျဖင့္ အားေပး၍ႏုိင္ေစခဲ့သည္။ ဧကန္
ယင္းအခ်င္းအရာ၌ ၪာဏ္စကၡဳအေျမာ္ အျမင္ ရွိသူမ်ားအဖို႔ရာ ႀကီးက်ယ္ေသာ သင္ခန္းစာသည္
အမွန္ပင္ရွိေပသ တည္း။)ဟုဆို
ထားၿပီးျဖစ္ သည္။
ဗဒရ္စစ္ပြဲျဖစ္ရသည့္
အေၾကာင္းရင္းကုိ ကုရ္အာန္က အေသးစိတ္ေဖာ္ျပထားၿပီးျဖစ္ သည္။
ထုိဗဒရ္စစ္ပြဲျဖစ္ရျခင္းသည္ တုႏႈိင္းမဲ့ကုိးကြယ္ရာအရွင္၏ ခ်ိတ္ဆက္မႈတစ္ရပ္ အျဖစ္
ကုရ္အာန္ တြင္ ေဖာ္ျပထား သည္။ ကုရ္အာန္အရ ထုိစစ္ပြဲမွ မြတ္စလင္(မ္)မ်ားကုိ
၀င္ေရာက္ တုိက္ခုိက္ၾကမည့္ ဦးေရမွာ မြတ္စလင္(မ္) စစ္သား ဦးေရထက္ သုံးဆပုိမ်ား
သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအင္အား အတိုင္း မြတ္စလင္(မ္)မ်ား သိသြားပါက၊ သူတို႔ အတြက္
ပြဲဦးထြက္ စစ္ပြဲတြင္ပင္ အင္အား ႀကီးမားေသာ ရန္သူကို ရင္ဆုိင္ရမည္ဟု စိုးရိမ္ထိတ္
လန္႔စိတ္မ်ား ျဖစ္လာႏိုင္ ဘြယ္ရွိေပသည္။ သို႔ျဖစ္၍ တမန္ေတာ္ မုဟမ္ၼဒ္(ဆြ)၏
အာရံု တြင္ ရန္သူအင္အားကို ေလွ်ာ့၍ ေပၚေစ ခဲ့သည္။ ထုိစစ္ပြဲသည္ မြတ္စလင္(မ္)မ်ားအ
တြက္ ပြဲဦးထြက္စစ္ပြဲ ျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ ထုိစစ္ပြဲအားျဖင့္ မြတ္စလင္(မ္)မ်ားသည္
တုႏႈိင္းမဲ့ကုိးကြယ္ရာအရွင္ထံမွ အကူအညီ မ်ားကုိ မ်က္၀ါးထင္ထင္
ေတြ႕ႀကဳံခံစားၾကရၿပီး ထုိအရွင့္အေပၚ ယုံၾကည္ကုိးစားအပ္ႏွင္းစိတ္မ်ား ပုိမုိ
ခုိင္မာေစခဲ့သည္။
ရန္သူမ်ား၏
စိတ္တြင္လည္း မြတ္စလင္(မ္)ဟူသည္ သူတစ္ပါးကုိ က်ဴးေက်ာ္ ေစာ္ကားသူ
မ်ားမဟုတ္သကဲ့သုိ႔ သူတစ္ပါး၏ က်ဳးေက်ာ္ ေစာ္ကားမႈကုိလည္း ေခါင္းငုံ႔ခံ သူမ်ားမဟုတ္
ဟုသိေစခဲ့ သည္။ ဗဒရ္စစ္ပဲြျဖစ္ရသည့္ အေၾကာင္းရင္းသည္ ငါအရွင္ကုိယ္တုိင္ ခ်ိတ္
ဆက္ေပးေသာ တုိက္ပဲြ ျဖစ္သည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ ခ်ိတ္ဆက္ရန္အတြက္ မည္သူတစ္ဦး တစ္ေယာက္ကမွ်လည္း
ထုိကဲ့သုိ႔ အခ်ိတ္အဆက္ျပဳရန္ စြမ္းႏိုင္မည္မဟုတ္။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္
တရားေသာစစ္ပြဲကိုဆင္ႏႊဲရာ၌ လူဦးေရအနည္းအမ်ားႏွင့္လက္ နက္ပစၥည္းမ်ားသာ အဓိကမဟုတ္ဘဲ
စိတ္ဓာတ္ႀကံ႔ခိုင္မႈသာလွ်င္ အဓိကျဖစ္ေၾကာင္း ကိုေပၚ လြင္ထင္ ရွားေစေသာ
တုႏိႈင္းမဲ့ကိုးကြယ္ရာအရွင္၏ အစီအစဥ္ျဖစ္ေၾကာင္း ကုရ္ အာန္တြင္ေဖာ္ျပထားေပသည္။
တုိက္ပြဲႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ လူ႔သမိုင္းတြင္ ထင္ဟပ္ရန္အ လို႔ငွာ ကုရ္အာန္တြင္ အေသး
စိတ္ေဖာ္ျပထားၿပီးျဖစ္သည္။ ကုရ္အာန္ ၃း၁၄၃တြင္
(နဗီတမန္ေတာ္ ေျမာက္မ်ားစြာတို႔သည္ လြန္ေျမာက္သြားခဲ့ျပီးျဖစ္သည္။
မ်ား စြာေသာ စိတ္တူကိုယ္တူ ရဲေဘာ္မ်ားသည္ နဗီတမန္ေတာ္မ်ားႏွင့္အတူဘဝတိုက္
ပြဲမ်ားဆင္ႏႊဲ ခဲ့ၾကသည္။အလႅာဟ္၏ အေရးကိစၥမ်ားတြင္ပါဝင္ရင္း ၎တို႔အေပၚ
သက္ေရာက္ခဲ့ေသာ ဒုကၡေဘးအႏၱရာယ္မ်ားေၾကာင့္ စိတ္ဓါတ္က်ျခင္းလည္းအ
လွ်င္းမရွိအားငယ္ေပ်ာ့ ည့ံသြားျခင္းလည္း အလွ်င္းမျဖစ္၊ လက္ေျမာက္အည့ံခံ သြားျခင္းလည္း
မလုပ္ၾကေခ်။) ဤသူတို႔သာလွ်င္
ဆြဗရ္လုပ္သူ(ဝါ) (ဆြာေဗ ရီးန္း) စိတ္ဓါတ္ၾက့ံခိုင္သူမ်ား၊ ရဲစြမ္း သတၱိရွိသူမ်ား၊
အႏုိင္မခံအရႉံးမေပးဘဲ တိုက္ ပြဲတစ္ရာေအာင္ပြဲတစ္ရာရေအာင္၊ ဘဝတိုက္ပြဲဝင္သည့္
သူမ်ားျဖစ္ေသာ အား မာန္၊ဇြဲ၊လံု႔လ၊ ၾကံ့ခိုင္ေတာင့္တင္းသူ တို႔ ႏွင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္
အတူူ တကြ ရွိေန ေတာ္မူ၏။) ဤသည္မျပီးေသးပါ။
ကိန္းဂဏန္းအတြက္ အခ်က္ျဖင့္ပင္အတိ အက် ထပ္္ဆင့္ဖြင့္ဆုိိရွင္း လင္းခ်က္ကို
ကုရ္အာန္ ၈း၆၆ တြင္ေတြ႔ ရေပမည္။ (အကယ္၍ အသင္တို႔
ထံတြင္ အားမာန္၊ ဇြဲ၊ လံု႔လ၊ ၾက့ံခိုင္သူတစ္ရာရွိလွ်င္ (တစ္ဖက္ရန္သူ တိုက္ပြဲဝင္)
ႏွစ္ရာ ကို ရြပ္ရြပ္ခၽြံခၽြံေအာင္ပြဲခံႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။ )
ဗဒရ္စစ္ပြဲႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ကုရ္အာန္
၃း၁၃၊၁၇၂၊၁၇၄ ၈း၇-၁၀၊ ၁၂၊ ၁၉၊ ၄၁၊ ၄၂၊ ၄၃၊ ၄၄၊ ၄၅၊ ၄၈၊၅၀၊၅၁။၇၀၊ တုိ႔တြင္ေလ႔လာ
ႏိုင္ေပသည္။
မြတ္စလင္မ္မ်ားကုိ
ထိေရာက္စြာထုိးႏွက္ခ်က္မ်ား
မြတ္စလင္မ္ဟူသည္မိမိတုိ႔၏
အေျခခံဥပေဒျဖစ္ေသာက်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ကုိအျခား အျခားေသာ လူသားတုိ႔၏ စီရင္ေရးသား
မွတ္တမ္းမွတ္ရာမ်ားထက္ ပုိမုိေလ႔လာလုိက္ စားနားလည္ သေဘာေပါက္ရမည္မွာ
ဘ၀ေပးတာ၀န္တစ္ရပ္ျဖစ္သည္။ ထုိက်မ္းျမတ္ ကုရ္အာန္သည္ လူသားလမ္းညႊန္ က်မ္းတစ္ေဆာင္သာ
ျဖစ္ရုံမက ကမာၻေျမၾကီး တည္ ရွိေနသ၍ ေပၚေပါက္လာသ မွ်ေသာ အယူ၀ါဒမ်ားအားလုံးကုိ
အမွားႏွင္႔အမွန္၊ အတုႏွင္႔ အစစ္၊ အေကာင္းႏွင္႔အဆုိး၊ အက်ဳိးႏွင္႔အျပစ္တုိ႔ကုိ
ခြဲျခားစိတ္ျဖာ၍ စီစစ္ေပးေသာ “” ဖုရ္ ကာန္”"
မွတ္ေက်ာက္လည္းျဖစ္ သည္။ (ကုရ္အာန္သည္ သာလွ်င္
အရာအား လုံးကုိ စမ္းစစ္ရန္ မွတ္ေက်ာက္ျဖစ္သည္။)(ကုရ္အာန္၂၅း၁)
သုိ႔ရာတြင္
မြတ္စလင္မ္မ်ားသည္ ေခတ္အဆက္ဆက္ မြတ္စလင္မ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာ ရွင္မ်ားႏွင္႔
ထုိအာဏာရွင္ၾကိဳက္ သာဘာေရးအာဏာရွင္မ်ား၏ မုိးလုံးျပည္႔လူေရးအေတြး အေခၚ ပုံျပင္
ဒ႑ာရီမ်ား၏ လႈိင္းလုံမ်ားေအာက္မွ ရုံးရင္းကန္ရင္း ၾကီးထြားရွင္သန္လာ ၾကရသူမ်ား
ျဖစ္ခ႔ဲရသည္႔အတြက္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္သည္ နားလည္သေဘာေပါက္၍ လုိက္နာက်င္႔သုံးရမည္႔
ဘ၀ လမ္းညႊန္ျဖစ္သည္ကုိပင္ သိရွိသူမ်ား ရွားပါးတိန္ေကာ ပေပ်ာက္ လွ်က္ ျဖစ္ေနရေတာ႔၏။
ပုိ၍ဆုိးေနေသာအခ်က္မွာ -“” ကုရ္အာန္သည္ အရာ
ခပ္သိမ္းတုိ႔၏ မွတ္ေက်ာက္ ျဖစ္ပါသည္ဟု ကုရ္ အာန္ကမိန္႔ဆုိျပ႒ာန္းထားပါေသာ္ လည္း “”
ယေန႔ မြတ္စလင္မ္မ်ားအဖုိ႔ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္သည္ လူသားမ်ား၏ လူေရး အေတြးအေခၚ
မ်ားအားျဖင္႔ အစမ္းစစ္ခံအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ရွိခ႔ဲ ရေတာ႔သည္။ ထုိ သုိ႔ေသာ
မွားယြင္းခြ်တ္ေခ်ာ္မႈသည္ ယၡင္ေခတ္ကာလမ်ားက မည္သုိ႔မွ် ထူးျခားမႈမရွိ ခ႔ဲေသာ္ျငား
လည္း ယေန႔ေခတ္သစ္တြင္ ကမာၻ႕အလယ္၌ မြတ္စလင္မ္မ်ားအတြက္ ဂုဏ္ သိမ္ဘြယ္ရာ
အျဖစ္ႏွင္႔ရင္ဆုိင္ရေပေတာ႔သည္။
ႏွစ္ဆယ္႔တစ္ရာစုႏွစ္တြင္
မြတ္စလင္မ္မဟုတ္သူ အမ်ားစုသည္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ကုိ ေလ႔လာဆည္းပူးသူ
မ်ားျပားလာခ႔ဲသည္။ ထုိသုိ႔ မြတ္စလင္မ္ မဟုတ္ေသာ ကုရ္အာန္ ကုိ ေလ႔လာသူ မ်ားအနက္မွ
အခ်ဳိ႕သည္ အစၥလာမ္သာသနာကုိ တုိက္ခုိက္ ထုိးႏွက္ ရန္ျဖစ္သည္။ သုိ႔ရာတြင္
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၌ လူသားမ်ား စီရင္ေရးသား အပ္ေသာ လူေရးက်မ္းမ်ားက႔ဲသုိ႔ မည္သည္႔
ခ်ြတ္ေခ်ာ္မွားယြင္းမႈမ်ားကုိမွ် ရွာေဖြ၍မရႏႈိင္ခ႔ဲေတာ႔ေပ။ ထုိအခါ ထုိသူတုိ႔သည္
အစၥလာမ္သာသနာအတြင္းရွိ မြတ္စလင္မ္မ်ား ကုရ္အာန္ထက္ အေလးထားပုိမုိ လုိက္စားၾကေသာ ဘာ
သာေရး ဆုိင္ရာက်မ္းၾကီးက်မ္းငယ္မ်ားကုိေလ႔ လာ ပါေတာ႔သည္။ ထုိသုိ႔ေလ႔လာ၍
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ မူ၀ါဒမ်ားႏွင္႔ ခြ်တ္ခ်ာ္ တိမ္းေစာင္းလွ်က္
ညီညြတ္မႈမရွိေသာ အဆုိအမိန္႔မ်ားကုိေဖၚ ထုတ္၍ အစၥလာမ္သာသ နာကုိ ျပစ္တင္ေ၀ဘန္
ေစာ္ကားမႈမ်ားကုိ ထိေရာက္စြာျပဳ လာေပေတာ႔သည္။ ၄င္းတုိ႔ ၏ထုိးႏွက္ ခ်က္မ်ားစြာအနက္
ကုိယ္ေတြ႔အျဖစ္အပ်က္ ႏွစ္ခုကုိ တင္ျပလုိပါသည္။
တစ္ခုမွာ
ကလီဖုိးနီးယားျပည္နယ္ ေလာ႔စ္အင္းဂ်လီးစ္ျမဳိ႔ ေဟာလီး၀ုဒ္ရွိ (သာတ္စတိ) ဟူေခၚေသာ
၃လမ္းသည္ စေနညတြင္ လူေပါင္းမ်ားစြာတုိးမေပါက္ေအာင္ စည္ကား ၍ ေဖ်ာ္ေျဖေရးအစီ
အစဥ္မ်ဳိးစုံ ရွိေသာ ေနရာတစ္ခုျဖစ္သည္။ ထုိေနရာတြင္ ႏုိင္ငံတစ္ကာ မွလူစုံ
စုရုံးေသာေနရာလည္းျဖစ္သည္။ ထုိသုိ႔ ေဖ်ာ္ေျဖေရးအစုံ အခမ႔ဲျပဳလုပ္ေနသည္႔ေန ရာတြင္
ဆုိင္ဘုတ္တင္၍ အစၥ လာမ္သာသနာ၏ အဓိပတိေခါင္းေဆာင္ တမန္ေတာ္ျမတ္
(အရွင္၏ေအးျငိမ္းမႈအေပါင္း ခေညာင္းပါေစ) အား တရား၀င္ ဆုိင္းဘုတ္တင္လွ်က္ ေစာ္
ကားျခင္းတစ္ရပ္ကုိ ျပဳလုပ္ေနသည္ကုိေတြ႔ ရသည္။ ထုိဆုိင္းဘုတ္တြင္ တင္ထားေသာ
အေၾကာင္းအရာကုိ ျပန္လည္ေဖၚျပရန္အတြက္ပင္ လက္ကေရးျပရန္ မ၀န္႔ေတာ႔ေပ။ ထုိ
ဆုိင္းဘုတ္တြင္ တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ကုိခ်ေပးျခင္းခံရပါေသာ္ လည္း
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္အတုိင္း လုိက္နာက်င္႔သုံးမႈမရွိေၾကာင္းကုိ မြတ္စလင္မ္တုိ႔၏
သမုိင္းမွတ္တမ္းမွတ္ရာ မ်ားတြင္မွတ္တမ္းတင္ထားေၾကာင္း “” မြတ္စလင္မ္တုိ႔ ၏မွတ္
တမ္းတင္က်မ္းမ်ားႏွင္႔ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကုိ ယွဥ္တြဲေဖၚျပေဆြးေႏြးခ်က္
မ်ားျဖစ္သည္႔ အတြက္ေၾကာင္႔ ထုိသူႏွင္႔ က်ေနာ္အပါအ၀င္ မည္သည္႔မြတ္စလင္မ္
တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် ပါ၀င္ေဆြး ခ႔ဲႏႈိင္ျခင္းမရွိေပ။
ထုိနည္းတူစြာ
ကေနဒါႏုိင္ငံမွ မြတ္စလင္မ္မဟုတ္သူ တစ္ဦးကလည္း တမန္ေတာ္ျမတ္ႏွင္႔
စပ္လ်င္းေသာ သမုိင္းဆုိင္ရာမွတ္တမ္းမွတ္ရာက်မ္းမ်ားႏွင္႔ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကုိ
ယွဥ္ တြဲေဖၚျပ၍ တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကုိ ဗ်ာဒိတ္အျဖစ္ရရွိခ႔ဲေသာ္ျငား
လည္း ကုရ္အာန္၏ဥပေဒႏွင္႔ ဆန္႔က်င္သူျဖစ္ေၾကာင္း မြတ္စလင္မ္ သမုိင္းက်မ္းမ်ားကုိ
ကုိးကား၍ ေဟာၾကားခ်က္ မ်ားကုိ အင္တာနက္မွ လႈိင္လႈိင္ထုတ္လႊင္႔ လွ်က္ရွိေနေပ သည္။
ထုိသုိ႔ မြတ္စလင္မ္ မဟုတ္သူမ်ားက က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကုိ မြတ္စလင္မ္မ်ားထက္
ပုိမုိေလ႔လာႏႈိင္ျခင္းေၾကာင္႔ မြတ္စလင္မ္မ်ား မ်က္စိမွိတ္ ပုံယုံထားေသာ လူသားတုိ႔၏
မွတ္တမ္းမွတ္ရာ လူေရးက်မ္းမ်ားကုိ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ အေျခခံမွတ္ေက်ာက္ျဖင္႔
အမွားေထာက္ျပေနသည္မ်ားကုိ မြတ္စလင္မ္မ်ားအေနျဖင္႔ မည္သုိ႔ ျပန္လည္တုံ႔ျပန္ရန္မွန္း
ကုိပင္မသိေတာ႔ေပ။ ထုိ႔အတြက္ေၾကာင္႔ မြတ္စလင္မ္တုိ႔သည္ မိမိတုိ႔၏ အေျခခံ
ဥပေဒျဖစ္ေသာ ဘ၀လမ္းညႊန္ျဖစ္ရုံမက အမွန္ႏွင္႔အမွား အေကာင္းႏွင္႔အဆုိးကုိ တိတိ က်က်
ခြဲျခားသိျမင္ႏႈိင္သည္႔ မွတ္ေက်ာက္ကုရ္အာန္ကုိ ေလ႔လာလုိက္စားရန္ အခ်ိန္ တန္ေလျပီ။
ဦးစုိးလြပ္စစ္)(ျငိမ္းခ်မ္းလွ်ပ္စစ္)
No comments:
Post a Comment