“….ထိုအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ၄င္းတို႔ စြပ္စြဲေျပာဆိုၾကသည္ တို႔မွ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ ျမင့္ျမတ္လွေတာ္မူေပသတည္း” (ကုရ္အာန္ ၆း၁၀၀)
“ထို႔ျပင္ ထိုအရွင္ျမတ္၌ ဂုဏ္ရည္တူဟူ၍လည္း တစ္ဦး တစ္ေယာက္မွ်ပင္ မရွိေပ” (ကုရ္အာန္ ၁၁၂း၄)
“ထိုအရွင္ျမတ္ႏွင့္တူေသာအရာ တစ္စုံတစ္ရာမွ်ပင္ မရွိေပ” (ကုရ္အာန္ ၄၂း၁၁)
အလႅာဟ္သည္ေမြးျခင္း၊ ေသျခင္း ကန္႔သတ္မႈကင္းေသာ နိစၥအရွင္ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ လူသားတို႔မွာ ေမြးျခင္း၊ ေသျခင္းကန္႔သတ္မႈ အတြင္းမွ အနိစၥတရားျဖစ္၏။ အလႅာဟ္သည္ ဘုန္းေတာ္ အနႏၱျဖင့္ ထာဝရၿပီးျပည့္စုံေနေတာ္မူ၏ လူသားတို႔၏ အေတြး၊ အျမင္၊ အသိ၊ အၾကား၊ ဆင္ျခင္တု႔ံတရား၊ အသိဉာဏ္စသည့္ ရုပ္နာမ္စြမ္းအင္ အားလုံးတို႔မွာ မၿပီးမျပည့္စုံၾကဘဲ ကန္႔သတ္မႈ အတြင္း၌သာ ရွိ၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ကန္႔သတ္မႈ အတိုင္းအတာကင္းေသာ အလႅာဟ္ကို ကန္႔သတ္မႈအတြင္းရွိေသာ လူသားတို႔က မၿခံဳငုံမိႏိုင္၊ မသိႏုိင္၊ မျမင္ႏိုင္ေခ်။ နိစၥထာဝရ ၿပီးျပည့္စုံေနေတာ္မူေသာအလႅာဟ္ကို မတည္ၿမဲေသာ မၿပီးမျပည့္သည့္ လူသား၏ ရုပ္နာမ္ စြမ္းရည္တို႔ျဖင့္ မသိႏိုင္၊ မျမင္ႏိုင္၊ ဉာဏ္မမီႏိုင္၊ မၿခံဳငုံႏိုင္ေခ်။
ထို႔ေၾကာင့္ “အလႅဟ္သည္ မည္သည့္အရာျဖစ္သည္” ဟူ၍ ထိုလူသားတို႔၏ စြမ္းရည္တို႔ျဖင့္ ေဖာ္ျပႏိုင္စြမ္းမရွိေခ်။ အကယ္၍ အလႅာဟ္သည္ မည္သည့္အရာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မည္သည့္အရာႏွင့္ တူေၾကာင္း လူသားတို႔၏ အသိစြမ္းရည္တို႔ျဖင့္ ေဖာ္ျပပါကလည္း အလႅာဟ္သည္လည္း ကန္႔သတ္မႈေဘာင္အတြင္း ေရာက္ရွိသြားၿပီး နိစၥထာဝရ ၿပီးျပည့္စုံသည့္ ဂုဏ္ေတာ္ႏွင့္ ကိုက္ညီေတာ့မည္ မဟုတ္ေတာ့ေခ်။
ထို႔ေၾကာင့္ ကုရ္အာန္တြင္း၌ အလႅာဟ္ႏွင့္တူညီေသာအရာ၊ အလႅာဟ္ႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ႏိုင္ေသာသူဟူ၍ အလ်င္းမရွိေၾကာင္း ျပဆိုထားျခင္းျဖစ္၏။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အလႅာဟ္ကို မည္သည့္အရာထင္သနည္း။ ထိုထင္သည့္အရာ တိုင္းသည္ အလႅာဟ္မဟုတ္၊ အလႅာဟ္သည္ လူသားတို႔ေတြးထင္ေသာ စြပ္စြဲေျပာဆိုေသာ အရာတို႔မွ ကင္းစင္ေတာ္မူ၏။ စင္စစ္ကၽြႏ္ုပ္တို႔ သိေသာ ထင္ေသာအရာ ခပ္သိမ္းတို႔မွာ အလႅာဟ္၏ ဖန္ဆင္းခံ ေလာက အတြင္းမွ ဖန္ဆင္းခံမ်ားသာ ျဖစ္ၾက၏။ အလႅာဟ္မဟုတ္။ အလႅာဟ္သည္ လူဝင္စားျခင္းလည္းမရွိ။ အလႅာဟ္ကို ရုပ္တူထု၍ ေဖာ္ျပ၍လည္းမရ။ အလႅာဟ္သည္ ဓာတ္ႀကီး(၄)ပါး အစုအေဝးႏွင့္ ရုပ္, နာမ္ တရားတို႔မွ ကင္းစင္ေတာ္မူ၏။ ရုပ္, နာမ္ အေပါင္းတို႔ကို ျဖစ္ေစေသာ ပကတိအေၾကာင္းတရား၏ အရွင္ျဖစ္ေတာ္မူ၏။
အလႅာဟ္၏“ဇဒ္” ပရမတ္ အႏွစ္သာရသေဘာႏွင့္ အလႅာဟ္၏“ဆီြဖတ္” ဂုဏ္ေတာ္တို႔ကို လူသားတို႔၏ အာရုံမ်ားႏွင့္ ယွဥ္ေသာ ဆင္ျခင္တုံ႔ တရားႏွင့္ အသိဉာဏ္ အဆင့္ဆင့္တို႔ျဖင့္ ဝန္းၿခံဳ ေစာေက်ာႏိုင္စြမ္းမရွိေခ်။ အလႅာဟ္၏ ဂုဏ္ေတာ္ အနႏၱအနက္ (၉၉)ပါး ကိုသာ လူသားတို႔သိၾက၏၊ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္တြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ အလႅာဟ္၏ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားကို ေယဘုယ်အားျဖင့္ (၂)မ်ိဳး ခြဲျခားနားလည္ႏိုင္သည္။“ အလႅာဟ္ ဘာမဟုတ္သလဲ”ကို ျပေသာ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ “အလႅာဟ္ဘာလဲ” ဆိုသည္ကို လူသားတို႔ နားလည္ႏိုင္ေအာင္ ဥပမာတင္စားျပေသာ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ ေဖာ္ျပခ်က္တို႔ျဖစ္သည္။
“အလႅာဟ္ ဘာမဟုတ္သလဲ” ကိုျပေသာ ဂုဏ္ေတာ္တို႔တြင္ မၿပီးမျပည့္စုံမႈ အားလုံးကို ျငင္းပယ္ထားသည္။ ဥပမာ-အလႅာဟ္ႏွင့္ ဂုဏ္ရည္တူ၊ ႏႈိင္းယွဥ္ႏိုင္သူ၊ တြဲဖက္ႏိုင္သူ၊ သားသမီး စသည္တို႔ကို မရွိျခင္းကို ျပသည္။ ထို႔ျပင္ လူသားတို႔၏ ဆင္ျခင္တုံ႔တရားႏွင့္ အဉာဏ္တို႔ ဝန္းျခံဳ ေစာေက်ာႏိုင္မႈမရွိျခင္းကိုလည္း ျပသည္။
ဥပမာ-အလႅာဟ္တြင္ ရုပ္’ နာမ္’ခႏၶာ’ အို၊ နာ၊ ေသ၊ ေမြးျခင္း သခၤါရ မရွိ၊ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ မရွိ၊ လူဂၢိဳလ္ နတ္ျဗဟၼာ မဟုတ္၊ ျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္း ကင္း၏။ အာကာသႏွင့္ အခ်ိန္ဟူ၍မရွိ၊ အခ်ိန္ႏွင့္ အာကာသဟူသည္ ရုပ္တရား၏ သတ္မွတ္မႈသာျဖစ္၏။ အလႅာဟ္တြင္ ကန္႔သတ္မႈ၊ တိုင္းတာႏိုင္မႈ၊ အရြယ္အစား ႏႈိင္းယွဥ္ေဖာ္ျပႏိုင္မႈ အလ်င္းမရွိ။ လူသားတို႔ သိေသာ၊ ျမင္ေသာ အရာအားလုံးသည္ တစ္ခုမွ် အလႅာဟ္မဟုတ္။ အလႅာဟ္သည္ အခ်ိန္ႏွင့္ အာကာသကန္႔သတ္မႈ မရွိမီကတည္းက ရွိေနေတာ္မူ၏။
‘အလႅာဟ္ဘာလဲ’ ကို ဥပမာတင္းစား၍ျပေသာ ဂုဏ္ေတာ္ႏွင့္ သေဘာတို႔တြင္ အလႅာဟ္ရွိေနျခင္း၊ နိစၥထာဝရ ရွိရန္ မၿမဲလိုအပ္ေတာ္မူေသာ အရွင္၊ ကိုးကြယ္ျခင္း ခံထိုက္ေတာ္မူေသာ အရွင္၊ မေသဘဲ ရွင္ေနေတာ္မူေသာ အရွင္၊ အၾကြင္းမဲ့ၾကားေတာ္ ျမင္ေတာ္ သိေတာ္မူေသာ အရွင္၊ အလႅာဟ္၏ အလိုေတာ္စကား၊ အမိန္႔ေတာ္၊ အာဏာေတာ္၊ ဖန္ဆင္းေတာ္မူျခင္း စသည္တို႔ျဖစ္သည္။
စင္စစ္ အလႅာဟ္သည္ လူသားတို႔ကဲ့သို႔ မ်က္စိ, နား ပါရွိ၍ ျမင္ေတာ္ ၾကားေတာ္မူျခင္းကို ဆိုလိုျခင္း မဟုတ္ေခ်။ ထို႔အတူ အလႅာဟ္၏ လက္ေတာ္၊ မ်က္ႏွာေတာ္၊ ပလႅင္ေတာ္၊ ကေလာင္တံ၊ သင္ပုန္းေတာ္ႀကီး စသည္တို႔မွာလည္း သဒၵါနည္းအရ တင္စား ဥပမာေပး၍ ရွင္းျပထားျခင္း မ်ားသာျဖစ္ေပသည္။ (အစၥလာမ့္ ယုံၾကည္ခ်က္)
No comments:
Post a Comment