Wednesday, 26 September 2012

လူသားအခ်င္းခ်င္းသည္လည္း အလႅာဟ္ႏွင့္ တြဲဖက္ကိုးကြယ္ရာမဟုတ္

လူသားအခ်င္းခ်င္းသည္လည္း အလႅာဟ္ႏွင့္ တြဲဖက္ကိုးကြယ္ရာမဟုတ္
ကမာၻႃဂုိဟ္ရွိလူသားတို႔ကို တရားေရာင္ျခည္ေပးရန္ နိစၥထာဝရ ၿပီးျပည့္စုံေနေသာ အလႅာဟ္သည္ မတည္ၿမဲေသာ လူ႔ေလာက၌ လူဝင္စားစရာ မလိုေခ်။ ကမာၻဦးမွအစမွ ေခတ္အသီးသီး လူသားမ်ိဳးႏြယ္တိုင္းတြင္ လူသားတို႔တြင္းမွ လူသား တမန္ေတာ္အသီးသီးကို ပြင့္ေပၚေစ၍ အလႅာဟ္သည္ တရားေရာင္ျခည္ကို ဝဟီအျဖစ္ေပးခဲ့၏။ ထိုတမန္ေတာ္မ်ားမွတစ္ဆင့္ ၄င္းတို႔ပြင့္ေပၚရာေဒသရွိ လူသားတို႔အား အလင္းေပးခဲ့သည္။ လူ႔သမိုင္းအစမွစ၍ ေခတ္အသီးသီး၊ ေဒသအသီးသီးတြင္ တစ္သိန္းႏွစ္ ေသာင္းေလးေထာင္ေသာ တမန္ေတာ္တို႔ ပြင့္ခဲ့ ၾကသည္။ ေနာက္ဆုံး ဝဟီဉာဏ္ေတာ္ရသူ တမန္ေတာ္ခ်ဳပ္ကား အာေရဗ်တြင္ ခရစ္သကၠရာဇ္ (၆၁၀)ခုႏွစ္တြင္ ပြင့္ေပၚခဲ့ေသာမုဟမၼဒ္သခင္ ပင္တည္း။
ေနာက္ဆုံး တရားေရာင္ျခည္ က်မ္းကား “ကုရ္အာန္”ပင္တည္း။ ေနာက္ထပ္ တမန္ေတာ္အသစ္၊ တရားေရာင္ျခည္က်မ္းအသစ္ လာစရာမရွိေတာ့ေခ်။ ကုရ္အာန္သည္ ေခတ္တိုင္း၊ လူမ်ိဳးတိုင္းအတြက္ ကမာၻ႔ေနာက္ဆုံးေန႔ေတာ္ႀကီးတိုင္ ရွိေနေပေတာ့မည္။ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ႏွင့္ အစၥလာမ္(ဒီန္-သာသနာ) ကို ထိန္းသိမ္းရန္သီးျခား လူတန္းစား တစ္ရပ္မလိုေခ်။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အလႅာဟ္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ထိန္းသိမ္းရန္ ကတိေတာ္ထားၿပီးျဖစ္ေခ်၏။ (ကုရ္အာန္ ၉း၃၁-၃၄/ ၅၇း၂၃)
အလႅာဟ္ထံမွ တရားေရာင္ျခည္လမ္းညႊန္ ကုရ္အာန္သည္ ေခတ္တိုင္း၊ ေဒသတိုင္း၊ က်ား-မ မေရြး လူသားတိုင္း အတြက္ ျဖစ္သည္။ လြယ္ကူ၏။ စနစ္က်၏။ ထိေရာက္၏၊ ၿပီးျပည့္စုံ၏။ အလႅာဟ္သည္ လူသားအတြင္း အဆင့္အတန္းကို “သကၠဝါ”(ေခၚ)အလႅာဟ္သိစိတ္ျဖင့္ ခ်စ္ေၾကာက္ ရုိေသ နာခံမႈ၊ ယုံၾကည္မႈႏွင့္ က်င့္ႀကံအားထုတ္ နာခံမႈျဖင့္သာ ခြဲျခား၏။ မည္သူမဆို က်ား-မ မေရြး အစၥလာမ္ကို ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္က ေနာက္ဆုံးတြင္ အလႅာဟ္ႏွင့္ နီးစပ္မႈရသူူ(ဝလီ) အဆင့္ကို ေရာက္ရွိႏိုင္ပါသည္။ အလႅာဟ္၏ တမန္ေတာ္ အဆင့္ကိုမူ အလႅာဟ္က သတ္မွတ္ေပးသူမ်ားသာ ရၾက၏။ ‘ဝလီ’အဆင့္ကား က်င့္ႀကံမႈျဖင့္ မည္သူမဆို ရႏိုင္၏။ သို႔ေသာ္ တမန္ေတာ္မ်ား၊ ဝလီမ်ားသည္လည္း အလႅာဟ္ႏွင့္ တန္းတူထား၍ ကိုးကြယ္အားထားရမည့္သူမ်ား မဟုတ္ေခ်။
>ေသာဝ္ဟီးဒ္-ေလာကခပ္သိမ္းအတြက္ နိစၥသစၥာစကား
ဖန္ဆင္းရွင္သည္သာ ဖန္ဆင္းခံတို႔၏ လိုအပ္ခ်က္ကို ၿပီးျပည့္စုံစြာ သိႏိုင္ေပ၏။ ၿပီးျပည့္စုံေသာ အရွင္သည္သာ ၿပီးျပည့္စုံေသာ လမ္းညႊန္မႈကိုေပးႏိုင္၏။ နိစၥထာဝရအရွင္သည္သာ ထာဝရၿငိမ္းခ်မ္းမႈ တရားကိုေပးႏိုင္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ စၾကဠာေလာကခပ္သိမ္းကို ဖန္ဆင္းေစာင့္ေရွာက္ ေတာ္မူေသာ၊ ဖ်က္သိမ္းၿပီး ျပန္လည္စစ္ေဆးမည္ ျဖစ္ေသာ၊ နိစၥထာဝရၿပီးျပည့္စုံေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္သည္သာ လူသားတို႔၏ ကိုးကြယ္ရာ ျဖစ္ေပသည္။ အျခားမည္သည့္ အရာကိုမွ် အလႅာဟ္ႏွင့္ တန္းတူ တြဲဖက္ကိုးကြယ္၍မရေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ေနရာမေရြး၊ ကာလမေရြး၊စၾကဝဠာမေရြး ခပ္သိမ္းႏွင့္ယွဥ္ေသာ နိစၥသစၥာစကား (ကလီမဟ္) သည္ကား….
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္မွအပ အျခားခဝပ္ကိုးကြယ္ရာမရွိ (အစၥလာမ့္ယုံၾကည္ခ်က္)
အလႅာဟ္ကိုျမင္ႏိုင္သလား အျမင္အာရုံမ်ားသည္ ထိုအရွင္ျမတ္အား(စိတ္ငုံ) ငုံမိႏိုင္သည္မဟုတ္ေပ။ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ကား အျမင္အာရုံမ်ားကို(စိတ္ငုံ) ငုံမိလ်က္ ရွိေတာ္မူ၏။ (ကုရ္အာန္ ၆း၁၀၃)
အလႅာဟ္၏ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ သက္ေသ လကၡဏာမ်ား

အလႅာဟ္သည္ တစ္ပါးတည္းႏွင့္ နိစၥထာဝရ ၿပီးျပည့္စုံေနေတာ္မူ၏။ အလႅာဟ္သည္ က်င့္ႀကံစရာမလိုဘဲ အစအဆုံးမရွိ၊ ေလ်ာ့နည္းသြားျခင္းမရွိဘဲ ၿပီးျပည့္စုံေနေတာ္မူ၍ အလႅာဟ္အလိုရွိေတာ္မူ၍ ကိစၥတစ္ခုခုျပဳတိုင္း သက္ဆိုင္ရာဂုဏ္ေတာ္တိုင္းထင္ရွားလာ၏။ အလႅာဟ္၏ အနႏၱဂုဏ္ေတာ္ေၾကာင့္ စၾကဝဠာ၊ ကမာၻေလာက၊ သက္ရွိသက္မဲ့ ခပ္သိမ္းတို႔ျဖစ္ေပၚလာ၏။
ထို႔ေၾကာင့္ အလႅာဟ္သည္ မည္သည့္ ဖန္ဆင္းခံကိုမွ်မလိုပဲ အစအဆုံးမရွိ ၿပီးျပည့္စုံေနေတာ္မူ၏။ ဖန္ဆင္းခံ တိုင္းသည္သာ မၿပီးမျပည့္ၾက၍ ဖန္ဆင္းရွင္ အလႅာဟ္ကိုသာ မွီခိုၾကရ၏။ ဖန္ဆင္းခံ အခ်င္းခ်င္းသည္ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ကိုးကြယ္ရာ မဟုတ္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဖန္ဆင္းခံတိုင္းသည္ အလႅာဟ္၏ ဂုဏ္ေတာ္မ်ား ေၾကာင့္ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚလာရေသာ္လည္း ၄င္းတို႔ ကိုယ္တိုင္ အလႅာဟ္မဟုတ္ၾကဘဲ အလႅာဟ္ရွိေၾကာင္း သက္ေသမ်ားသာ ျဖစ္ေနၾက ေပသည္။

No comments:

Post a Comment