Saturday 4 August 2012

အီဘာဒတ္ ႏွင့္ အခ်စ္

အလႅာဟ္သည္ စၾကဝဠာေလာကခပ္သိမ္း၊ သက္ရွိသက္မဲ့ ခပ္သိမ္းတို႔ကို ထင္ရွားျဖစ္ေပၚေစၿပီးေနာက္ သက္ဆိုင္ရာသဘာဝမ်ားႏွင့္အညီ အရာခပ္သိမ္းကို ဝဟီလမ္းညႊန္မႈေပးေတာ္မူ၏။ လူသားကိုလည္း မည္သည့္ သဘာဝျဖင့္ ဖန္ဆင္းထား၍ မိမိ၏ပန္းတိုင္ ဂ်ႏၷသ္နိစၥထာဝရ ၿငိမ္ခ်မ္းမႈရေအာင္ မည္သို႔ျပဳရမည္ကိုလည္း လမ္းညႊန္ဝဟီ ခ်ေပးေတာ္မူ၏။ အစၥလာမ္သာသနာသည္ လူ႔သဘာဝကို ဖန္ဆင္းေသာ အၾကြင္းမဲ့သိေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္ထံမွ သာသနာျဖစ္ေပရာ လူ႔သဘာဝကို ဆန္႔က်င္ေသာ အလယ္အလတ္ လမ္းေျဖာင့္လမ္းမွန္မဟုတ္ေသာ က်င့္စဥ္မ်ား မပါရွိေပ။ အလႅာဟ္၏ မဟာကရုဏာေတာ္စီမံကိန္းအရ လူသားကို လြယ္ကူစြာပင္ အလႅာဟ္၏ ကရုဏာခံစားႏိုင္ရန္ က်င့္စဥ္မ်ားသာ ေပးထား၏။ ကုရ္အာန္ ၃၆း၃၆ တြင္ အလႅာဟ္က စၾကဝဠာေလာကခပ္သိမ္းရွိ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သိေသာ၊ မသိေသာ အရာခပ္သိမ္းတြင္ ဆန္႔က်င္ဖက္အရာ ဒိြစုံမ်ား ဖန္ဆင္းထင္ရွား ျဖစ္ေပၚေစထားေၾကာင္း ဆိုထား၏။ ဥပမာ- အပူႏွင့္အေအး၊ အလင္းႏွင့္ အေမွာင္၊ ဖိုႏွင့္မ စသည္တို႔ ျဖစ္သည္။ အက္တမ္ေခၚ အဏုျမဴမႈန္ ကေလးသည္ပင္ အဖိုဓာတ္ေဆာင္ ပရိုတြန္ႏွင့္ အမဓာတ္ေဆာင္ အီလက္ထရြန္ျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထား၏ သစ္ပင္ပန္းမန္ ေလာက၊ တိရစာၦန္ေလာကႏွင့္ လူ႔ေလာကအသီးသီးတြင္ ဖိုႏွင့္မဟူ၍ ရွိေနေပသည္။ စၾကဝဠာတစ္ခုလုံးတြင္လည္း ဆန္႔က်င္ဖက္ ရုပ္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဖက္ စြမ္းအင္တို႔ျဖင့္ ထိန္းသိမ္းကာ သဟဇာတ ျဖစ္ေန၏။ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ ျဖစ္မေနၾကေခ်။ အဏုျမဴမႈန္မွသည္ စၾကဝဠာေလာကခပ္သိမ္း၊ သက္ရွိခပ္သိမ္းထိ ဒိြစုံ စနစ္တက် ရွိေနျခင္း၊ သဟဇာတျဖစ္ေနျခင္းမွာ ဘာမွ်အေကာင္ အထည္မရွိ စကားမေျပာေသာ သဘာဝတရားႀကီးက ျပဳထား၍ မဟုတ္ေခ်။ တိုက္ဆိုင္မႈေၾကာင့္လည္း မဟုတ္ေခ်။ ဘုန္းေတာ္ ဉာဏ္ေတာ္အနႏၱျဖင့္ ၿပီးျပည့္စုံေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္က ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ စနစ္တက် ဖန္ဆင္းထားျခင္းသာ ျဖစ္ေပသည္။ လူသားတြင္ ရုပ္ႏွင့္ နဖ္စ္ဝိညာဥ္ တြဲဖက္ပါရွိေပရာ အလႅာဟ္က ကုရ္အာန္မွတစ္ဆင့္ ရုပ္ႏွင့္ နဖ္စ္ဝိညာဥ္တို႔၏ သဘာဝကို လင္းျပထား၏။ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈရရန္ မည္သို႔ ေဆာင္ရြက္ရမည္ကိုလည္း ညႊန္ၾကားၿပီး ျဖစ္ေပသည္။ အလႅာဟ္သည္ လူသားကို စၾကဝဠာ ေလာကခပ္သိမ္း၌ အေကာင္းဆုံးပုံစံျဖင့္ ဖန္ဆင္းထား၏။ ကမာၻေျမ၏ ခလီဖဟ္ ကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္ အုပ္ခ်ဳပ္ရန္ စြမ္းရည္မ်ား ေပးထား၏။ အလႅာဟ္၏ ကရုဏာေတာ္ကို အလႅာဟ္၏ ဝဟီလမ္းညႊန္အတိုင္း အိဘာဒတ္ျပဳ တည္ေဆာက္မွသာ ရယူႏိုင္ေပသည္။ လူသား၏ ရုပ္သဘာဝမွာ ေျမမွစတင္ခဲ့၍ ရုပ္သဘာဝအတိုင္း ဖိုႏွင့္မ ဒိြစုံတို႔ျဖင့္ ျဖစ္ေပၚလာရေလသည္။ သို႔ေသာ္ နဖ္စ္၏ သဘာဝမွာ နဖ္စ္ဝိညာဥ္ တစ္ခု၊ သို႔မဟုတ္ အမ်ိဳးအစား တစ္ခုတည္းမွ စတင္ခဲ့ေပသည္။ အမ်ိဳးသားျဖစ္ေစ၊ အမ်ိဳးသမီးျဖစ္ေစ၊ နဖ္စ္ဝိညာဥ္တစ္ခုစီ ပိုင္ဆိုင္ၾကေလသည္။ (ကုရ္အာန္ ၄း၁။ ၃၂း၇) လူသား၏ တာဝန္မွာ အမ်ိဳးသားျဖစ္ေစ၊ အမ်ိဳးသမီးျဖစ္ေစ မိမိ၏ နဖ္စ္ဝိညာဥ္ကို ဖြ႔ံၿဖိဳးတိုးတက္၍ ဂ်ႏၷသ္ နိစၥထာဝရ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈသို႔ ဝင္ေရာက္ႏိုင္ရန္ အလႅာဟ္၏ ဝဟီလမ္းညႊန္မႈျဖင့္ က်င့္ႀကံရန္သာ ျဖစ္သည္။ အစၥလာမ္တြင္ အမ်ိဳးသားႏွင့္ အမ်ိဳးသမီး လိင္အရ ကြဲျပားမႈေၾကာင့္ အမ်ိဳးသမီးကို ႏွိမ့္ခ်မႈ အလ်င္းမရွိေခ်။ အလႅာဟ္၏ ေရွ့ေတာ္ေမွာက္ဝယ္ သကၠဝါ (အလႅာဟ္သိစိတ္) ပိုရွိသူက သာလြန္ျမင့္ျမတ္မည္ ျဖစ္ေပသည္။ “ထိုအရွင္ျမတ္သည္ အသင္တို႔၏ အမ်ိဳးအစားမ်ားအနက္မွပင္ ၾကင္လ်ာ၊ ၾကင္ဖက္မ်ားကို ၄င္းတို႔ထံတြင္ အသင္တို႔ အနားယူ စိတ္ခ်မ္းသာမႈ ရရွိအံ့ေသာငွာ ဖန္ဆင္းေတာ္မူခဲ့၏။ ထိုမွတစ္ပါး ထိုအရွင္ျမတ္သည္ အသင္တို႔စပ္ၾကား၌ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကို လည္းေကာင္း၊ အၾကင္နာ တရားကို လည္းေကာင္း၊ စီမံျပဳလုပ္ေပးသနားေတာ္မူခဲ့၏။ ဧကန္မလြဲ ဤသည္၌ ဆင္ျခင္သုံးသပ္ စဥ္းစားၾကကုန္ေသာ သူတို႔အဖို႔ အမွန္ပင္ သက္ေသလကၡဏာမ်ား ရွိေပသတည္း (ကုရ္အာန္ ၃၀း၂၁) အလႅာဟ္သည္ လူသားတို႔ကို က၇ုဏာေတာ္ခ်ီးျမွင့္ရန္သာ ဖန္ဆင္းထားျခင္းသာ ျဖစ္၏။ အလႅာဟ္၏ ဖန္ဆင္းမႈ အရာခပ္သိမ္းသည္ လူသား၏ အက်ိဳးအတြက္သာ ျဖစ္၏။ လူသားတို႔ ႀကဳံေတြ႔ေနၾကေသာ ဒုကၡဟူသေရြ႔သည္ လူသဘာဝႏွင့္အညီ အလႅာဟ္ခ်ေပးထားေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္၏ ဝဟီလမ္းညႊန္ကို လက္မခံ ျငင္းပယ္မႈေၾကာင့္သာ ျဖစ္၏။ မည္သူမျပဳ မိမိမႈသာ ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အစၥလာမ္သာသနာတြင္ ရုပ္ႏွင့္ နဖ္စ္ဝိညာဥ္တို႔၏ သဘာဝႏွင့္အညီ က်င့္ႀကံႏိုင္ေသာ ထိေရာက္သည့္ လမ္းစဥ္သာ ရွိ၏။ ရုပ္ႏွင့္ နဖ္ဝိညာဥ္တို႔၏ သဘာဝကို ဆန္႔က်င္ေသာ က်င့္စဥ္မရွိေပ။ ရုပ္ႏွင့္ နဖ္စ္ဝိညာဥ္တစ္ခုခုကို ျဖစ္ေစ၊ ႏွစ္မ်ိဳးလုံးကို ျဖစ္ေစ၊ လုံးဝစြန္႔လႊတ္ေသာ က်င့္စဥ္ႏွင့္ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ အလြဲသုံးစား အလြန္အၾကဴးျပဳက်င့္မႈစသည့္ အစြန္းေရာက္ေသာ က်င့္စဥ္မ်ိဳးမရွိဘဲ သဘာဝႏွင့္အညီ မည္သို႔စနစ္တက် အသုံးခ်ရမည္ကို သင္ၾကားေသာ က်င့္စဥ္သာ ရွိေပသည္။ အလႅာဟ္သည္ လူသားမ်ား အၾကားဝယ္ အခ်စ္၊ သံေယာဇဥ္၊ ေမတၱာတရားႏွင့္ ၾကင္နာမႈစသည္တို႔ကို ထည့္သြင္းေပးထား၏။ ယင္းတို႔ကို မည္သို႔စနစ္တက် အသုံးခ်ရမည္ကိုလည္း သင္ၾကား၏။ အခ်စ္၊ ဖိုႏွင့္မ ဆက္ဆံေရးကို အသုံးခ်မႈႏွင့္ နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဆုံးရႈံးမႈ၊ ေအာင္ျမင္မႈတို႔ကို ခြဲျခားနားလည္ရန္ သင္ၾကားသည္။ ထိုတရားတို႔ကို မိမိ၏ အတၱ ဆႏၵရမၼက္ ေနာက္လိုက္၍ အသုံးခ်က ဆုံးရႈံးမည္ျဖစ္ၿပီး အလႅာဟ္၏ ဝဟီလမ္းညႊန္အတိုင္း အသုံးခ်က အိဘာဒတ္ျဖစ္၍ နဖ္စ္ဝိညာဥ္၏ ေအာင္ျမင္ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ မုခ်ရေပမည္။ လူသားတို႔၏ မၿပီးမျပည့္စုံေသာ ဆင္ျခင္တုံတရားႏွင့္ ဉာဏ္လႊာ အဆင့္ဆင့္တို႔ျဖင့္ အမွားအမွန္ကို ၿပီးျပည့္စုံစြာ မခြဲျခားႏိုင္၍ အလႅာဟ္က ဝဟီလမ္းညႊန္ ခ်ေပးရျခင္းသာ ျဖစ္၏။ မီးသည္ ပူေလာင္ကၽြမ္းတတ္သည္ မွန္ေသာ္လည္း စနစ္တက် အသုံးခ်က လူသား၌ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားစြာ ခံစားႏိုင္၏။ လူသား၏ ရုပ္ခႏၶာတြင္ မ်က္စိ၊ ပါးစပ္၊ ႏွာေခါင္း၊ နား၊ ေျခ၊ လက္စသည္တို႔ျဖင့္ သက္ဆိုင္ရာ အဂၤါအစိတ္အပိုင္းတို႔ကို ရွိပါလ်က္ အသုံးမခ်က အသုံးမခ်ျခင္းအတြက္ သဘာဝတရားက ဒဏ္ခတ္ေလ့ရွိ၏။ ရွိပါလ်က္ စည္းကမ္းမဲ့ အလြဲသုံးပါကလည္း ဆိုးက်ိဳးရလာဒ္ကို သဘာဝတ၇ားက ဒဏ္ခတ္ေလသည္။ ဥပမာ အစာမစားကလည္း ဒုကၡရ၏။ အလြန္အက်ဴးစားကလည္း ေဘးဥပဒ္ရ၏။ စနစ္တက် စားမွသာ ရုပ္ခႏၶာ ဖံြ႔ၿဖိဳးေလသည္။ ထို႔အတူ ဖိုႏွင့္မ သဘာဝ လိင္အဂၤါတို႔ကိုလည္း အသုံးမခ်ဘဲ စြန္႔ပစ္ျခင္း၊ သို႔မဟုတ္ စည္းကမ္းမဲ့စြာ အသုံးခ်ျခင္းတို႔အတြက္ သဘာဝကို ဆန္႔က်င္မႈအတြက္ သဘာဝတရားက ဒဏ္ခတ္ေလေတာ့သည္။ လူ႔ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈကို ဟန္႔တားေလေတာ့သည္။ မုစ္လင္မ္ေခၚ အလႅာဟ္ကို နာခံသူ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးသည္ က်န္အရာခပ္သိမ္းထက္ အလႅာဟ္ကို ပိုမခ်စ္သမွ် ကာလပတ္လုံး စစ္မွန္ေသာ မုစ္လင္မ္ မျဖစ္ေခ်။ အလႅာဟ္အတြက္ အရာခပ္သိမ္းကို စြန္႔လွဴႏိုင္ေသာအစြမ္း ရရွိေပမည္။ ဤအေျခခံ ေအာက္တြင္သာ အစၥလာမ္၏ အိမ္ေထာင္ေရးစနစ္၊ ဇနီးႏွင့္ခင္ပြန္းတို႔၏ တာဝန္ဝတၱတရားမ်ား၊ မိဘႏွင့္ သားသမီးတို႔၏ တာဝန္ဝတၱတရားမ်ား၊ ေဆြမ်ိဳးပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း အသီးသီးတို႔၏ တာဝန္ဝတၱရားႏွင့္ အခြင့္အေရးတို႔ကို အလႅာဟ္က သတ္မွတ္ေပးထားျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္ကို အလႅာဟ္က လူသားထံ ေနာက္ဆုံး ဝဟီလမ္းညႊန္အျဖစ္ ခ်ေပး၍ တမန္ေတာ္ခ်ဳပ္ မုဟမၼဒ္သခင္ကို စံျပအျဖစ္ လက္ေတြ႔ဘဝတည္ေဆာက္ျပေစရန္ ေစလႊတ္ေတာ္မူခဲ့ေပသည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္သည္လည္း ေအာင္ျမင္စြာ တည္ေဆာက္ျပသြားေပသည္။ အစၥလာမ္ သာသနာတြင္ မိမိ၏ ဘဝတစ္ေလ်ာက္လုံး ကိုယ္, ႏႈတ္စိတ္ႏွလုံး အားလုံးတို႔ျဖင့္ ျပဳမူေျပာဆိုခ်က္ အားလုံးသည္ အိဘာဒတ္ ျဖစ္ေပရာ၊ အိမ္ေထာင္ေရးသည္လည္း အိဘာဒတ္ တစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္သည္။ အလႅာဟ္၏ ဝဟီလမ္းညႊန္အတိုင္း တစ္သေဝမတိမ္း နာခံရမည္ ျဖစ္သည္။ မုစ္လင္မ္တစ္ဦးသည္ အလႅာဟ္ကို မိမိ၏ ဖန္ဆင္းရွင္ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္အျဖစ္ လကၡံ၍ အလႅာဟ္ကို နာခံသူ ျဖစ္သည္။ မုစ္လင္မ္ မဟုတ္သူ တစ္ဦးသည္ အလႅာဟ္ကို ျငင္းပယ္သူ၊ သို႔တည္းမဟုတ္ လကၡံေသာ္လည္း အလႅာဟ္၏အမိန္႔ႏွင့္ ဆန္႔က်င္၍ အလႅာဟ္ကို အျခားအရာမ်ားႏွင့္ တန္းတူထားကိုးကြယ္သူ ျဖစ္သည္။ အလႅာဟ္ကို လကၡံမႈႏွင့္ ျငင္းပယ္မႈသည္ ႏွလုံးသားေရးရာ ျပႆနာ ျဖစ္ေပသည္။ မုစ္လင္မ္ တစ္ဦးႏွင့္ မုစ္လင္မ္ မဟုတ္သူတစ္ဦး အိမ္ေထာင္ျပဳ၍ မုစ္လင္မ္မဟုတ္သူသည္ မုစ္လင္မ္ ျဖစ္မလာႏိုင္ပါ။ ၄င္း၏ ႏွလုံးသားမွ အလႅာဟ္တစ္ပါးတည္းကိုသာ လကၡံမွသာ မုစ္လင္မ္ ျဖစ္ေပသည္။ အိမ္ေထာင္ေရးသည္ အီဘာဒတ္တစ္ရပ္ျဖစ္၍ အစၥလာမ္တြင္ မုစ္လင္မ္တစ္ဦးႏွင့္ မုစ္လင္မ္ မဟုတ္သူ တစ္ဦး လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းကို တားျမစ္ထား၏။ ခံယူခ်က္၊ ယုံၾကည္ခ်က္ မတူသူႏွစ္ဦးသည္ အနီးကပ္ေပါင္းစပ္၍ မည္သုိ႔ ဘဝတည္ေဆာက္ မည္နည္း။ အစၥလာမ္အိမ္ေထာင္ေရးသည္ နဖ္စ္ဝိညာဥ္ႏွစ္ခု ေပါင္းစပ္၍ တည္ၿငိမ္ေသာ လူ႔အေဆာက္အအုံ တည္ေဆာက္ကာ နဖ္စ္ဝိညာဥ္မ်ား စုေပါင္း၍ အလႅာဟ္၏ ႏွစ္သက္မႈကို ရွာေဖြျခင္းသာ ျဖစ္၏။ ႏွစ္ကိုယ့္တစ္စိတ္ ျဖစ္ရမည့္ ဇနီးေမာင္ႏွံႏွစ္ဦးသည္ တစ္ေယာက္တစ္လမ္း သြားေနပါက တျဖည္းျဖည္း လူ႔အသိုင္းအဝန္းကိုပင္ ေနာက္ဆုံး ထိခိုက္ေစသည့္ ျပႆနာရပ္မ်ား ေပၚေပါက္လာေလေတာ့သည္။ အစၥလာမ္သာသနာတြင္ အဓမၼစနစ္မရွိေခ်။ ဘာသာျခားတို႔ကို အိမ္ေထာင္ျပဳ၍ သာသနာျပဳ၍လည္း မရေခ်။ အလႅာဟ္ကို မိမိကိုယ္တိုင္နားလည္၍ ရိုက်ိဳးလကၡံမွသာ မုစ္လင္မ္ ျဖစ္လာေပသည္။ ထို႔အတူ မုစ္လင္မ္ အမည္ခံတစ္ဦးအာလည္း အလႅာဟ္ထက္ ပိုခ်စ္ေသာ အရာေတြ႔၍ အစၥလာမ္ကို စြန္႔ခြာသြားျခင္းကို မတားျမစ္ေခ်။ မိမိ၏ လုပ္ရပ္အတြက္ မိမိသာ ဆိုးက်ိဳးခံစားရေပမည္။ အလႅာဟ္ႏွင့္ အစၥလာမ္သာသနာတြင္ ဆုံးရႈံးမႈ အလ်ဥ္းမရွိေခ်။ အလႅာဟ္သည္ ၿပီးျပည့္စုံေတာ္မူၿပီး ျဖစ္၏။ အိမ္ေထာင္ေရးေၾကာင့္ စိတ္ႏွလုံးကမပါဘဲ အစၥလာမ္ထဲဝင္လာသူသည္လည္း အလႅာဟ္၏ ေရွ့ေတာ္ေမွာက္ဝယ္ ဘာမွ်တန္ဖိုး မရွိေခ်။ အစၥလာမ္အတြက္လည္း တန္ဖိုးမရွိေခ်။ အစၥလာမ္သာသနာသည္ ရုပ္တရားတစ္ခုတည္းအေပၚ အေျခခံ၍ အခ်စ္ႏွင့္ ကာမအတြက္ အိမ္ေထာင္ျပဳခိုင္းျခင္း မဟုတ္ေခ်။ အလႅာဟ္ကို အိဘာဒတ္ျပဳၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတရား တည္ေဆာက္မည့္ ခလီဖဟ္ ကိုယ္စားလွယ္ လူသားမ်ား ျပန္႔ပြားေရးအတြက္သာ ျဖစ္သည္။ တစ္ပါးတည္းေသာ အလႅာဟ္ကို ႏွလုံးသားမွ လကၡံသူ မုစ္လင္မ္ အမ်ိဳးသားႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးႏွစ္ဦးသည္သာ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ေပသည္။ “ဓားမိုး၍ အစၥလာမ္သာသနာျဖန္႔သည္” “ဘာသာျခား အမ်ိဳးသမီးတို႔ကို ထိမ္းျမား၍ သာသနာျဖန္႔သည္” စေသာ အဆိုတို႔မွာ မုစ္လင္မ္ အေယာင္ေဆာင္ သာသနာဖ်က္ မုနာဖိက္တို႔ႏွင့္ အစၥလာမ္ကို မလိုလားသူတို႔၏ ဝါဒျဖန္႔မႈသာ ျဖစ္သည္။ ၂၀ ရာစု ယဥ္ေက်းမႈဟု အမည္တပ္ထားေသာ အေနာက္တိုင္းယဥ္ေက်းမႈကို ၾကည့္၍ အစၥလာမ္အိမ္ေထာင္ေရးစနစ္ကို မဆုံးျဖတ္သင့္ေခ်။ အေနာက္တိုင္းတြင္ အရွက္ကင္းမဲ့ေသာ ဝတ္စားတန္ဆာ ဝတ္ျခင္း၊ အရက္ေသစာ ေသာက္စားျခင္း၊ ေလာင္းကစားျခင္းႏွင့္ ျပည့္တန္ဆာလုပ္ငန္းမ်ားကို လူ႔အသိုင္းအဝိုင္းက ယဥ္ေက်းမႈအျဖစ္ ျပဳထား၏။ ဖိုႏွင့္မ စည္းကမ္းမဲ့စြာ ကာမဆႏၵတစ္ခုတည္းအတြက္ တိရစာၦန္သဖြယ္ ေပါင္းသင္းၾကသည္၊ ရြံရွာဖြယ္ အျပဳအမူတို႔ကို ျပဳၾက၏။ လိင္တူေပါင္းသင္းၾက၏။ အလႅာဟ္၏ ဝဟီလမ္းညႊန္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေသာ အျပဳအမူမ်ားျဖစ္၍ ၄င္းတို႔ထံသို႔ အစၥလာမ္ သာသနာေရာက္လာမည္ကို အလြန္စိုးရိမ္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အစၥလာမ္သာသနာကို ေခတ္အဆက္ဆက္ လုပ္ႀကံဝါဒျဖန္႔ေနမႈသာ ျဖစ္ေပသည္။ သို႔ေသာ္ ၄င္းတို႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းက လကၡံ၍ ျပဳေနသျဖင့္ လူမႈလုံၿခဳံမႈ မရွိေတာ့ဘဲ ကေလးငယ္က်ား/ မကေလးမ်ားပင္ မတရား ကာမျပဳက်င့္ခံေနရေပၿပီ၊ အလႅာဟ္ထံမွ ေရာဂါဆိုမ်ား၊ သဘာဝအႏၱရာယ္မ်ား တစ္ခုၿပီးတစ္ခု က်ေရာက္ေန၏။ ယခုေနာက္ဆုံး ေအအိုင္ဒီအက္စ္ {AIDS} ေရာဂါဆိုး ရေနျပန္ေလၿပီ။ ၄င္းတို႔ကိုယ္ကို မျပဳျပင္သမွ် ေနာက္ထပ္ ဒုကၡမ်ား ဆိုက္ေရာက္ဦးမည္ ျဖစ္သည္။ ထို႔အတူ ကာမဆႏၵကို စြန္႔ပယ္ျခင္းသည္လည္း မိမိ၏ ရုပ္သဘာဝကို ဆန္႔က်င္ေန၍ မိမိ၏နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေတာ့၏။ ရုပ္ႏွင့္နာမ္တြဲထားသမွ် သဟဇာတျဖစ္ေအာင္ က်င့္ႀကံရေပမည္။ မအိပ္၍လည္းမရ၊ မစား၍လည္း မရေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ အလႅာဟ္က ဖိုႏွင့္မ တရားဝင္ ‘နိကာဟ္’ ထိမ္းျမားင` ေပါင္းသင္းခြင့္ေပးထားျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ တရားဝင္ နိကာဟ္(ထိမ္းျမားမႈ) မရွိဘဲ ဖိုႏွင့္မ လုံးဝေပါင္းသင္းခြင့္ မျပဳေပ၊ ျပင္းထန္စြာတားျမစ္ထား၏။ ဤနည္းျဖင့္သာ မိမိကာမဆႏၵကို ေျဖေဖ်ာက္ေစ၍ ရုပ္ႏွင့္နာမ္ သဟဇာတျဖစ္ေစသည့္ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အေႏွာင့္အယွက္ မျဖစ္ေတာ့ဘဲ သာသနာေရးရာတို႔ကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေလေတာ့၏။ ဤက်မ္းငယ္တြင္ အစၥလာမ့္ အိမ္ေထာင္ေရးစနစ္ႏွင့္ က်င့္စဥ္ အားလုံးကို ၿပီးျပည့္စုံစြာ မေဖာ္ျပႏိုင္ပါ၊ သေဘာတရားအနည္းငယ္ကိုသာ ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အလႅာဟ္သည္ မုစ္လင္မ္တို႔အတြက္ ၿပီးျပည့္စုံေသာ အိမ္ေထာင္ေရး က်င့္စဥ္ကို ခ်မွတ္ထားေပးၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ နာခံသူအတြက္ ဒုကၡကင္းေဝးေစ၍ ရုပ္ႏွင့္နာမ္ကို သဘာဝတရားႏွင့္ အညီ ေအာင္ျမင္ၿငိမ္းခ်မ္းမႈရမည္ ျဖစ္ေပသည္။ အို…..လူသား အသင္၏ ရုပ္ႏွင့္နာမ္ကို ဤဘဝႏွင့္ တမလြန္တြင္ မွန္ကန္ျပည့္စုံေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ရလိုက လက္ရွိ အသင္ေရာက္ေနရာတြင္ ေခတၱ ရပ္၍ ဆင္ျခင္ပါေလာ့…။ - အသင္သည္ အဆင္းတန္ဆာ အလြန္လွပေသာ္လည္း ေအာက္ေျခ မခိုင္ေသာ အေဆာင္ေပၚတြင္ ေနေနပါသေလာ့…။ - အသင္ေလွ်ာက္ေနေသာ လမ္းသည္ အသင္လိုရာသို႔ ေျဖာင့္တန္းစြာ ပို႔ႏိုင္ေသာလမ္း ဟုတ္ပါသေလာ့၊ မည္သည့္ အာမခံခ်က္ ရွိသနည္း။ - အသင္သည္ မိမိ၏ဆႏၵ မိရိုးဖလာႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ေရစုန္ေမွ်ာလိုက္ေနျခင္းေလာ၊ သို႔တည္းမဟုတ္၊ အမွန္တရားကို သိ၍ ျပဳလုပ္ေနျခင္းေလာ…။ - အသင္သည္ ေသျခင္းတရားကို ေရွာင္ႏိုင္သူ ျဖစ္သေလာ…။ ေအာက္ေျခ မခိုင္ေသာ အေဆာင္တြင္ အဆင္းတန္ဆာႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္ျဖင့္ ယစ္မူးေနကလည္း အဆင္းတန္ဆာႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ အတူၿပိဳက် ပ်က္စီးၾကမည္သာ ျဖစ္၏။ အရာရာကို ဆန္းစစ္၍ ေသျခင္းတရား မေရာက္မီ အမွန္တရားကို ရွာေဖြပါေလာ့။ မနက္ျဖန္သည္ သင့္အတြက္ မဟုတ္ပါ။ ယေန႔သည္ သင့္လက္ထဲတြင္ ရွိေန၏။ ေနမင္း၏ အလင္းေရာင္ ရွိပါလ်က္ အသင္၏ အျမင္အာရုံျဖင့္ မၾကည့္က ေနမင္း၏ အျပစ္မဟုတ္ပါ။ အလႅာဟ္၏ အလင္းေရာင္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္လည္း ရွိပါလ်က္ အသင္ မၾကည့္က အလႅာဟ္၏အျပစ္လည္း မဟုတ္ပါ။ ဆုံးရႈံးမႈဟူသည္ အသင့္ေၾကာင့္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ျပင္ ေသၿပီးေနာက္ လူသားအားလုံးသည ္အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္၏ ထံေတာ္သို႔သာ ျပန္ေရာက္ၾကရေပမည္။ အသင္အဆင့္သင့္ ျဖစ္ၿပီေလာ။ ၿငိမ္းခ်မ္းလုလင္ { 7.4.87 } ဒုကၡႏွင့္ ဆုံးရႈံးမႈႏွင့္ “စင္စစ္ အသင္တို႔၌ သက္ေရာက္ေလ့ရွိေသာ ေဘးဒုကၡ ဟူသမွ်တို႔သည္ အသင္တို႔၏ လက္မ်ား ဆည္းပူးခဲ့ၾကေသာ အျပဳအမူတို႔ေၾကာင့္ပင္ သက္ေရာက္ခဲ့ၾကသည္သာ” (ကုရ္အာန္ ၄၂း၃၀) အလႅာဟ္၏အေမး ‘သို႔ပါလ်က္ ၄င္းတို႔သည္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို ေစ့ငစြာ စဥ္းစားဆင္ျခင္သုံးသပ္ျခင္း မျပဳၾကသေလာ။ သို႔တည္းမဟုတ္၊ (၄င္းတို႔၏) စိတ္ႏွလုံးမ်ားေပၚ၌ ေသာ့ခေလာက္မ်ား ခတ္ထားလ်က္ ရွိေနသေလာ” (ကုရ္အာန္ ၄၇း၂၄) အလႅာဟ္၏ ကတိေတာ္ “အို…တည္ၿငိမ္ေသာ နဖ္စ္ဝိညာဥ္၊ အသင္သည္ မိမိ၏ အရွင္ျမတ္အထံေတာ္သို႔ ေက်နပ္လ်က္ ထိုအရွင္ျမတ္၏ ေက်နပ္မႈကိုခံယူလ်က္ ျပန္သြားေလေလာ့၊ ထို႔ေနာက္ အသင္သည္ ငါအရွင္ျမတ္၏ ကၽြန္တို႔တြင္ ပါဝင္ေလေလာ့၊ ၄င္းျပင္ အသင္သည္ ငါအရွင္ျမတ္၏ ဂ်ႏၷသ္ နိစၥထာဝရ ၿပီးျပည့္စုံေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈသို႔ ဝင္ေရာက္ေလေလာ့” (ကုရ္အာန္ ၈၉း၂၇-၃၀)

1 comment: