Thursday, 23 August 2012

နဖ္ဝိညာဥ္ႏွင့္ အိပ္ျခင္း၊ ေသျခင္းတို႔၏ သက္ေသ လကၡဏာမ်ား

နဖ္ဝိညာဥ္ႏွင့္ အိပ္ျခင္း၊ ေသျခင္းတို႔၏ သက္ေသ လကၡဏာမ်ား “နဖ္စ္ဝိညာဥ္တိုင္းသည္ ေသျခင္းတရား (၏ အရသာ) ကို ျမည္းစမ္းၾကရလိမ့္မည္။ စင္စစ္ ငါအရွင္ျမတ္သည္ ၄င္းတို႔အား ဆိုးေသာ အေျခအေနျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ေကာင္းေသာ အေျခအေနျဖင့္ လည္းေကာင္း (ေကာင္းစြာ) စမ္းသပ္ေတာ္မူသည္။ ထို႔ျပင္ ငါအရွင္ျမတ္ အထံေတာ္သို႔ပင္ အသင္တို႔သည္ ျပန္လည္ ေရာက္ရွိၾကရေပမည္” (ကုရ္အာန္ ၂၁း၃၅)
အလႅာဟ္သည္ပင္ (ရုပ္ခႏၶာ ေသဆုံးခ်ိန္ေရာက္ေသာ) နဖ္စ္ဝိညာဥ္မ်ားကို ၄င္းတို႔ေသဆုံးခ်ိန္တြင္ ႏႈတ္သိမ္းေတာ္မူသည္။ ထိုနည္းတူ ေသဆုံးခ်ိန္မေရာက္ေသးေသာ နဖ္စ္မ်ားကိုလည္း ၄င္းတို႔အိပ္စက္ခ်ိန္တြင္ (ေသသကဲ့သို႔ပင္ ႏႈတ္သိမ္းေတာ္မူသည္)။ ထို႔ေနာက္ ေသဆုံးရန္ စီရင္ဆုံးျဖတ္ေတာ္မူခဲ့ၿပီးျဖစ္ေသာ နဖ္စ္မ်ားကို (ရုပ္ခႏၶာ အသက္ရွင္ေစရန္ ျပန္သြားျခင္းမွ) တားဆီးထားေတာ္မူသည္။ သို႔ရာတြင္ က်န္နဖ္စ္ဝိညာဥ္မ်ားကို (ရုပ္ခႏၶာ အသက္ရွင္ေစရန္ ျပန္သြားျခင္းကို) ထိုအရွင္ျမတ္သည္ (ရုပ္ခႏၶာေသဆုံးရန္) သတ္မွတ္ၿပီး ျဖစ္ခ်ိန္တိုင္ေအာင္ လႊတ္ထားေတာ္မူသည္။ ဧကန္မလြဲ ဤသည္တြင္ စဥ္းစားဆင္ျခင္ၾကေသာ သူတို႔အဖို႔ အမွန္ပင္ သက္ေသလကၡဏာမ်ား ရွိၾက၏။
“သဝပ္ဖာ”ဟူသည္ တစ္စုံတစ္ခုကို ျပည့္ဝစြာယူျခင္း (ႏုတ္သိမ္းျခင္း) ကိုေခၚသည္။ ေသျခင္းႏွင့္ ရွင္ျခင္း၊ အိပ္ျခင္းႏွင့္ အိပ္မက္တို႔၏ ဆန္းၾကယ္မႈကို ကမာၻ႔စာေပမ်ား၊ အေတြးအေခၚမ်ားတြင္ မ်ားစြာဖြဲ႔ႏြ႔ဲၾကေသာ္လည္း ဖန္ဆင္းရွင္ အလႅာဟ္ကမူ စကားလုံးအနည္းငယ္မွ်ျဖင့္ ေဖာ္ျပထားသည္။ ေသျခင္းဟူသည္ ရုပ္ခႏၶာပ်က္သုဥ္း၍ ရုပ္ေလာကကို စြန္႔လႊတ္ျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ နဖ္စ္ဝိညာဥ္ကား မေသေခ်။ ေသျခင္း၏ ရသာကို ျမည္းစမ္းရျခင္း ျဖစ္သည္။ တည္ရွိမႈအေျခအေနတစ္ခုအတြက္ ဆက္လက္ျဖစ္ေပၚေနေပသည္။
နဖ္စ္သည္ ေသျခင္းမရွိ၊ ပ်က္သုဥ္းသြားျခင္းမရွိ၊ ရုပ္ခႏၶာေသဆုံးခ်ိန္တြင္ ရုပ္ ခႏၶာမွ နဖ္စ္ထြက္ခြာစဥ္ (အလႅာဟ္ ႏႈတ္သိမ္းစဥ္) ေသျခင္းတရား အရသာကို ခံစားရေပမည္။ မိမိျပဳက်င့္ခဲ့ေသာ ေကာင္းမႈ ျပစ္မႈမ်ားကို အစားေပးခံရန္ ရွင္ျပန္ထရမည့္ေန႔တိုင္ အလႅာဟ္က ထိန္းထားေပမည္” (ကုရ္အာန္ ၃း၁၈၅)
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ကြန္ဖရင့္ႀကီး ကိုင္ရုိၿမိ့ဳ
အထက္ပါ အာယယသ္ေတာ္အရ အိပ္ေသာအခါတြင္လည္း အလႅာဟ္သည္ လူသား၏ နဖ္စ္ဝိညာဥ္ကို ေသသည့္အခါတြင္ ႏႈတ္ယူသကဲ့သို႔ပင္ ႏႈတ္သိမ္းထားသည္။ ေသခ်ိန္မက်ေသးသူထံသို႔ နဖ္စ္ဝိညာဥ္ကို ျပန္လႊတ္ေပးသည္။ ထိုအခါ ႏိုးလာသည္။ ေသခ်ိန္က်သူထံသို႔မူ နဖ္စ္ဝိညာဥ္ကို ျပန္မလြတ္ေတာ့၍ ထိုအခါ ထိုသူ (၏ရခႏၶာ) အိပ္ရင္းႏွင့္ပင္ ေသေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အိပ္ျခင္းႏွင့္ ေသျခင္း၏ အေၾကာင္းအရာမွာ အတူတူသာျဖစ္သည္။ ေခတၱခဏႏွင့္ ထာဝရသာ ကြာသည္။ အိပ္ျခင္းသည္ ေသျခင္း၏ ညီငယ္သာျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ လူသားတို႔၏ ရုပ္ခႏၶာ ရွင္ျခင္းႏွင့္ ေသျခင္းသည္ ဘဝ၏ အဆုံးသတ္မဟုတ္၊ လူသားတို႔သည္ ရုပ္ေလာကတြင္ ေမြးဖြား ရွင္သန္ ေသဆုံးၾကရမည္ျဖစ္ၿပီး ရုပ္ခႏၶာေသဆုံးခ်ိန္တြင္ ဝိညာဥ္ေလာက တို႔၌ ႏိုးၾကားၾကရေပမည္။
အိပ္စက္မႈသည္ ရုပ္ေလာကမွ ေခတၱ အနားယူသည္သာမက ေသျခင္းတရား၏ အရသာ အနည္းငယ္မွ်ကို သက္ေသေပးျခင္း ခံရျခင္းျဖစ္သည္။ ကိယာမသ္ ရွင္ျပန္ ထရမည့္ေန႔သည္လည္း အိပ္ရာမွ ႏိုးထသကဲ့သို႔ပင္ ဝိညာဥ္ေလာ၌ ႏိုးထၾကရမည္သာ ျဖစ္သည္။ အလႅာဟ္သည္ လူသားတိုင္းကို ေန႔စဥ္ သက္ေသလကၡဏာ ေပးေနျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ပေရာဖက္ဆာ အာသာအလီစန္ (Arthur Alison) သည္ လန္ဒန္ တကၠသိုလ္ လွ်ပ္စစ္ႏွင့္ အီလက္ထေရာနစ္ အင္ဂ်င္နီယာဌာန၏ အႀကီးအကဲျဖစ္သည္။ ၿဗိတိသွ် စိတ္ပညာႏွင့္ ဝိညာဥ္ဆိုင္ရာ ေလ့လာမႈ အသင္းႀကီး (British Society for Psychology and Spiritual Studies) ၏ ဥကၠ႒ႀကီးအျဖစ္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တာဝန္ထမ္းခဲ့သူျဖစ္သည္။ ဘာသာတရား မ်ားစြာကိုလည္း ေလ့လာခဲ့သူ ျဖစ္သည္။
၁၉၈၅-ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ (၂၉) ရက္မွ ေအာက္တိုဘာလ (၆) ရက္ေန႔ထိ အီဂ်စ္ႏိုင္ငံ ကိုင္ရုိၿမိ့ဳတြင္ (Medical Inimitability in the Quran) ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ပထမအႀကိမ္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ အစၥလာမစ္ ကြန္ဖရင့္ႀကီးကို အီဂ်စ္ေဆးပညာ စုေပါင္းအဖြဲ႔က ကမကထျပဳ က်င္းပခဲ့သည္။ ပေရာ္ဖက္ဆာ အာသာကိုလည္း ဖိတ္ၾကားခဲ့ေလသည္။
ထိုကြန္ဖရင့္ႀကီးတြင္ ပေရာ္ဖက္ဆာ အာသာသည္ စိတ္ပညာႏွင့္ ဝိညာဥ္ဆိုင္ရာ ကုသမႈ နည္းလမ္းမ်ားကို ကုရ္အာန္၏ အလင္းေရာင္ေအာက္တြင္ ဖြင့္ဆိုေသာစာတမ္းတစ္ေစာင္ကို တင္သြင္းခဲ့သည္။ ထို႔အျပင္ ေဒါက္တာ မုဟမၼဒ္ယဟ္ယာရွရာဖီႏွင့္ ပူတြဲ၍ ‘အိပ္ျခင္းႏွင့္ေသျခင္း’ကို အထက္ပါ ေဖာ္ျပပါ ကုရ္အာန္ (စူရဟ္ ၃၉း။ အာယာသ္ေတာ္ ၄၂) ၏ အလင္းေရာင္ေအာက္တြင္ ဖြင့္ဆို ရွင္းလင္းေသာ စာတမ္းတစ္ေစာင္ကိုလည္း တင္သြင္းခဲ့သည္။ ထို (၈) ရက္ၾကာ ကြန္ဖရင့္ႀကီးတြင္ တင္သြင္းေဆြးေႏြးၾကေသာ အခ်က္မ်ားစြာတို႔သည္ ပေရာ္ဖက္ဆာ အာသာကို မ်က္စိပြင့္ေစခဲ့သည္။ ကြန္ဖရင့္ႀကီး၏ ေနာက္ဆုံးေန႔ အခမ္းအနားသိမ္းပြဲ က်င္းပရာတြင္ အီဂ်စ္ႏိုင္ငံ၏ ဝကဖ္ ဆိုင္ရာ ဝန္ႀကီး ရွိက္ခုလ္အဇ္ဟုရ္ဂ်တ္ဒ္ အလ္ဟတ္က္ တက္ေရာက္ခဲ့ၿပီး ေဒါက္တာ အဟ္မဒီႏွင့္ ေဒါက္တာ မုဟမၼဒ္ ယဟ္ယာရွရာဖီ၊ သတင္းစာဆရာမ်ား၊ တီဗီြသတင္းရိုက္ကူးသူမ်ား ေရွ့တြင္ပင္ ပေရာက္ဖက္ဆာအာကာသည္ မတ္တတ္ရပ္၍ အစၥလာမ္သည္ မွန္ကန္ေသာ သာသနာျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကညာ ေၾကြးေၾကာ္ခဲ့၍ အစၥလာမ္သာသနာကို လကၡံၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ‘ရွဟာဒတ္’ အစၥလာမ့္သစၥာကို သက္ေစထြက္ဆိုခဲ့ေလသည္။
“အလႅာဟ္မွအပ အျခား ခဝပ္ကိုးကြယ္ရာအရွင္ မရွိ” “မုဟမၼဒ္သခင္သည္ အလႅာဟ္၏ ရစူလ္တမန္ေတာ္ ျဖစ္သည္” (အစၥလာမ့္ယုံၾကည္ခ်က္)
လန္ဒန္ၿမိ့ဳ အပတ္စဥ္ထုတ္ ‘အလ္မုစ္စလီမူးန္’ႏွင့္ ကိုယ္ေတြ႔ ေမးျမန္းခန္းတြင္ ပေရာ္ဖက္ဆာ အာသာအလီစန္ (ယခု ပေရာ္ဖက္ဆာ အဗ္ဒုလႅာဟ္ အလီစန္) က သူ၏ အစၥလာမ္သာသနာကို လကၡံရပုံ အေၾကာင္းကို ရွင္းျပခဲ့ေလသည္။ ဘာသာတရားမ်ားကို ေလ့လာခဲ့သူ စိတ္ပညာႏွင့္ ဝိညာဥ္ေရးရာမ်ားကို လက္ေတြ႔ေလ့လာ သုေတသနျပဳသူ ပေရာ္ဖက္ဆာႀကီးအတြက္ ထိုကြန္ဖရင့္ႀကီး၏ (၈) ရက္တို႔ အတြင္း၌ တင္ျပၾကေသာ ေဆြးေႏြးၾကေသာ အခ်က္မ်ားသည္ အျခားအရာမ်ားႏွင့္ မ်ားစြာ ကြာျခားခ်က္ရွိေၾကာင္း၊ အစၥလာမ္သည္ လူ႔ဗီဇ သဘာဝႏွင့္ ကိုက္ညီ၍ မွန္ကန္ေသာ သာသနာျဖစ္ေၾကာင္း၊ စၾကဝဠာကို စီမံကြပ္ကြဲေနေသာ ဖန္ဆင္းရွင္ရွိေၾကာင္း အစၥလာမ္ကို ေလ့လာရာတြင္ ဆင္ျခင္တုံတရား၊ သိပၸံပညာရပ္တို႔ႏွင့္ ဆန္႔က်င္မႈမေတြ႔ရေၾကာင္း ရွင္းျပခဲ့သည္။
နဖ္စ္ဝိညာဥ္ႏွင့္ ပါရာဆိုင္ေကာ္ေလာ္ဂ်ီ၏သက္ေသ
ထို႔ျပင္ ကုရ္အာန္သည္ တစ္ပါးတည္းေသာ အလႅာဟ္ထံမွ လမ္းညႊန္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မုစ္လင္မ္အျဖစ္ ရွဟာဒတ္သစၥာထြက္ဆိုရာတြင္ ေဖာ္ျပႏိုင္စြမ္းမရွိေသာ ထူးဆန္းသည့္ ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္မႈသည္ သူ႔အားလႊမ္းမိုးသြားေၾကာင္း ပေရာ္ဖက္ဆာ အာသာက ဆို၏။ ထို႔ျပင္ ယေန႔ ရုပ္ေလာကႀကီးသည္ အေရးႀကီးေသာ အေျခအေနသို႔ ေရာက္ေန၏။ ျမင္သမွ် ေျပာသမွ်တို႔သည္ အေၾကာင္းအရာကို တိက်စြာ ရွင္းမျပႏိုင္ၾက။ နားမလည္ႏိုင္ေအာင္ ရႈပ္ေထြးေနၿပီး ေရာက္ရာခရီးသြားျဖစ္ေနေသာ လူသားထုႀကီးအေပၚ မုစ္လင္မ္တို႔တြင္ တာဝန္ရွိေၾကာင္း၊ သို႔မွသာ လူသားထုသည္ သာသနာ၊ သိပၸံ၊ ဤဘဝ၊ တမလြန္ စသည္တို႔ကို တစ္လက္မွ တစ္လက္သို႔ လက္ဆင့္ကမ္းျခင္းျဖင့္ ေပ်ာ္ရႊင္သာယာေသာ စုစည္းမႈ အရိပ္သာယာေအာက္သို႔ ေရာက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းျပခဲ့သည္။
ကြန္ဖရင့္ႀကီးတြင္ ေဒါက္တာမုဟမၼဒ္ယာဟ္ယာႏွင့္ ပူးတြဲတင္သြင္းခဲ့ေသာ (ကုရ္အာန္ ၃၉း၄၂) ကို ဖြင့္ဆိုေသာ အိပ္ျခင္းႏွင့္ ေသျခင္းစာတမ္းအရ အိပ္ျခင္းႏွင့္ ေသျခင္းသည္ သိျမင္ႏိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အတူတူသာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ နဖ္စ္ဝ္ညာဥ္သည္ ရုပ္ခႏၶာမွ ထြက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ၄င္းတို႔ သက္ေသျပႏိုင္သည္ဟု ဆိုသည္။ အိပ္ေသာအခါ ဝိညာဥ္ျပန္လာႏိုင္၏။ (ႏိုး၏)။ ေသေသာအခါ ဝိညာဥ္ျပန္မလာ၊ ဤအခ်က္မ်ားကို ပါရာဆိုင္ ေကာ္လိုဂ်ီ ေလ့လာမႈ (စိတ္ပညာႏွင့္ ဝိညာဥ္အေၾကာင္းအရာမ်ား၊ အၾကားအျမင္ အေၾကာင္းအရာမ်ား ေလ့လာမႈပညာ) အရ သက္ေသျပခဲ့သည္။ အဓိကအခ်က္ (၃) ခ်က္မွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္သည္။
ရုပ္ခႏၶာ၏ ျပင္ပေရာက္အေတြ႔အႀကဳံ (OBE)
OUT OF BODY EXPERINCE ေလ့လာစုံစမ္းမႈအရ အခ်ိဳ႔ေသာ သူမ်ားသည္ မိမိတို႔၏ ရုပ္ခႏၶာမ်ားကို အိပ္ရာေပၚတြင္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အျခားတစ္ေနရာတြင္ ေသာ္လည္းေကာင္း ေတြ႔ျမင္ရမႈပင္ ျဖစ္သည္။ ေလလာမႈျပဳခဲ့ေသာ ျဖစ္ရပ္မ်ား၏ (၁၀) ရာခိုင္ႏႈန္းမွ (၂၀) ရာခိုင္ႏႈန္းထိမွာ မိမိတို႔၏ ရုပ္ခႏၶာမွ ထြက္ခြာမႈ၊ ျပင္ပေရာက္ေနမႈ အေတြ႔အႀကဳံမ်ားကို ေတြ႔ရေၾကာင္း ဆိုသည္။
ေသျခင္းႏွင့္တူေသာ ေျမာမႈ (COMA RESEMBLING DEATH)
အလြန္ျပင္းထန္ေသာ ေဝဒနာေရာဂါ ခံစားေနရသူ အခ်ိဳ႔သည္ ေျမာသြားေသာ အေျခအေနသို႔ ေရာက္သြားၾကသည္။ ၄င္းတို႔ကို ကုသေနေသာ ဆရာဝန္တို႔သည္ ကုသမႈအရ ေသၿပီဟု ဆိုၾကသည္။ (Clinically Dead) သို႔ေသာ္ အျခားေသာ ေဆးပညာဆိုင္ရာ အေထာက္အကူျပဳ ပစၥည္းမ်ား၊ အရာမ်ားေၾကာင့္ ထိုေျမာေနသူတို႔ သတိျပန္ရလာၾကသည္။ ထိုအခါ သူတို႔သည္ ၄င္းတို႔ ေျမာေနစဥ္ ေတြ႔ႀကဳံရေသာ ထူးဆန္းသည့္ အေတြ႔အႀကဳံတို႔ကို ျပန္ေျပာေလေတာ့သည္။ ထိုသို႔ေသာ အေတြ႔အႀကဳံမ်ားသည္ ကုရ္အာန္ က်မ္းျမတ္၏ အလင္းေရာင္ေအာက္တြင္ သိပၸံနည္းက်စြာ သုေတသန ျပဳသင့္သည္။
အိပ္မက္ (DREAM)
အခ်ိဳ႔ေသာသူမ်ားသည္ အိပ္မက္ မက္ေနစဥ္တြင္ပင္ မိမိတို႔ အိပ္မက္ မက္ေနသည္ကို သိေနၾက၏။ ထိုသို႔ သိရျခင္းမွာ အိပ္ျခင္းဟူသည္ ရုပ္ခႏၶာမွ တစ္စုံတသ္ခုေသာအရာ ထြက္ခြာျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သက္ေသျပေနျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုအရာသည္ ‘နဖ္စ္ဝိညာဥ္သာ’ျဖစ္ေၾကာင္း ဖန္ဆင္းရွင္အလႅာဟ္က ဆိုသည္။ (နဖ္စ္ရွိေန၍ နဖ္စ္ဝိညာဥ္ ထြက္ေသာေၾကာင့္သာ မိမိအိပ္မက္ မက္ေနသည္ကို မိမိ၏ နဖ္စ္ကျပန္၍ သိျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ထို႔အတူ မၾကာခဏ ဆိုသလို လူတို႔သည္ အိပ္မက္တြင္း၌ ျဖစ္ၿပီးခဲ့ေသာ အရာမ်ားကို ေတြ႔ျခင္း၊ အနာဂတ္တြင္ ျဖစ္မည့္ အရာအခ်ိဳကို ႀကိဳျမင္ျခင္း၊ ရုပ္ေလာကတြင္ ျပဳႏိုင္စြမ္းမရွိသည္မ်ား အိပ္မက္တြင္း၌ ျပဳနိုင္ျခင္း စသည္တို႔ကို ျမင္မက္ၾကသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ျပင္ပတြင္လည္း ဤေနရာ ေရာက္ဖူးသလိုလို၊ ဤအျဖစ္အပ်က္ ျဖစ္ဖူးသလိုလို ခံစားမိၾကသည္။ စင္စစ္ အလႅာဟ္သည္ လူသားတို႔အား သက္ေသလကၡဏာမ်ား ျပေနျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ (စာေရးသူ)
ပေရာ္ဖက္ဆာ အာသာ အလီစန္က ကြန္ဖရင့္တြင္ တင္ျပၾကေသာ ကုရ္အာန္မွ အျခား ဖန္ဆင္းျခင္းႏွင့္ဆိုင္ေသာ အခ်က္မ်ားမွာ ယေန႔ သိပၸံက ေထာက္ခံေနေၾကာင္း ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္သည္ လူသားတို႔ လုပ္ထားေသာက်မ္း မဟုတ္၊ ဖန္ဆင္းရွင္ အလႅာဟ္ထံမွျဖစ္ေၾကာင္း၊ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း (၁၄၀၀) ေက်ာ္က ကုရ္အာန္ကို ေဟာၾကားခဲ့သူ မုဟမၼဒ္သခင္သည္လည္း တမန္ေတာ္ျဖစ္ေၾကာင္း သက္ေသထြက္ဆိုခဲ့ေပသည္။
အေနာက္တိုင္းတြင္ အစၥလာမ္သာသနာ ျဖန္႔ခ်ီမႈအတြက္ သိပၸံပညာ အခ်က္အလက္မ်ား လိုအပ္ေၾကာင္း၊ အေနာက္တိုင္း၏ အသိပညာရွာေဖြမႈစနစ္က လူသားကို သိေစသည္မွာ လူသားသည္ အကန္႔အသတ္ ဆဲလ္မ်ားသာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ စၾကဝဠာသည္လည္း ျမင္ႏိုင္၊ ၾကားႏိုင္ေသာ အရာျဖစ္ေၾကာင္း သိေစသည္။ အခ်က္အလက္ အသစ္မ်ား ရွာေဖြ ေတြ႔ရွိေလေလ လူသားသည္ မသိမုိက္မဲသူ၊ ဂရုမစိုက္သူ ျဖစ္ေၾကာင္း ပို၍ သိလာေစသည္။
ပေရာ္ဖက္ဆာႀကီးက ၄င္းသည္ လန္ဒန္တြင္ ‘အစၥလာမ္မစ္ ဆိုင္ေကာ္ေလာ္ဂ်ီ ေလ့လာမႈ သိပၸံ’ကို ထူေထာင္၍ ကုရ္အာန္ႏွင့္ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ စြႏၷသ္ ဓေလ့မ်ားကို ေလ့လာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သိပၸံအခ်က္အလက္မ်ားကို ကုရ္အာန္တြင္း၌ ရွာေဖြ၍ အေနာက္တိုင္းကို ျပမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထိုသိပၸံေက်ာင္းတြင္ အဂၤလိပ္စာေပႏွင့္ အာရဗီစာေပမ်ား ပါဝင္ေသာ အစၥလာမ္ စာၾကည့္တိုက္လည္း ပါဝင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကုရ္အာန္၏ အလင္းေရာင္ ေအာက္တြင္ သိပၸံသုေတသနမ်ား ျပဳမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆိုသည္။ (ပေရာ္ဖက္ဆာ အာသာ အလီစန္၏ ျဖစ္ရပ္ႏွင့္ စာတမ္းကို ပါကစၥတန္ထုတ္ (YAQEEN INTER NATIONAL APRIL 7,1986 မွ ေဖာ္ျပပါသည္)
“ေျပာေလာ့။ အို….လူသားအေပါင္းတို႔ အမွန္စင္စစ္ အသင္တို႔၏ အရွင္ျမတ္ထံေတာ္မွ အသင္တို႔ထံ အမွန္တရား (ကုရ္အာန္)သည္ ေရာက္ခဲ့ေလၿပီ၊ သို႔ျဖစ္ေပရာ မည္သူမဆို တရားလမ္းမွန္ကို ရရွိခဲ့ပါလွ်င္ ထိုသူသည္ မိမိ၏ နဖ္စ္ ဝိညာဥ္အက်ိဳးငွာ တရားလမ္းမွန္ ရျခင္းပင္၊ ထိုနည္းတူ မည္သူမဆို လမ္းမွားခဲ့ပါမူ ထိုသူသည္ မိမိ၏ နဖ္စ္အတြက္ လမ္းမွားခဲ့သည္ပင္” (ကုရ္အာန္ ၁၀း၁၀၈)

1 comment:

  1. စလာမ္ လာလည္သြားပါတယ္ း)

    http://1alif.blogspot.com/

    ReplyDelete