Tuesday, 18 September 2012

အလႅာဟ္ႏွင့္ လူသားဆက္သြယ္မႈ

အလႅာဟ္ႏွင့္ လူသားဆက္သြယ္မႈ
“အျမင္အာရုံမ်ားသည္ ထိုအရွင္ျမတ္အား (စိတ္ငုံ)ငုံမိႏိုင္သည္ မဟုတ္ေပ။ သို႔ရာတြင္ ထိုအရွင္ျမတ္မွာမူကား အျမင္အာရုံမ်ားကို(စိတ္ငုံ) ငုံမိလ်က္ ရွိေတာ္မူ၏” (ကုရ္အာန္ ၆း၁၀၃)
“ဝဟီ အမိန္႔ေတာ္ထုတ္ျပန္ေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ေစ၊ သို႔တည္းမဟုတ္ အကြယ္ေနာက္မွျဖစ္ေစ၊ သို႔တည္းမဟုတ္ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ ေစတမန္တစ္ပါးကို ေစလႊတ္ေတာ္မူ၍ ထိုေစတမန္သည္ ထိုအရွင္ျမတ္ အလိုရွိေတာ္မူေသာ ဝဟီ အမိန္႔ထုတ္ျပန္ခ်က္ကို ပို႔ေပးျခင္းမွ တစ္ပါး(ဤနည္းမ်ားမွ တစ္ပါး) အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္သည္ မည္သည့္ လူသားတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမွ် စကားေျပာ (ဆက္သြယ္)ေတာ္မူသည္ မဟုတ္ေပ” (ကုရ္အာန္ ၄၂း၅၁)
နိစၥထာဝရ ၿပီးျပည့္စုံေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္ကို မၿပီးမျပည့္စုံေသာ လူသားက မည္သုိ႔မွ် တိုက္ရုိက္ျမင္ႏိုင္၊ ဆက္သြယ္ႏိုင္စြမ္းမရွိေခ်။ သို႔ေသာ္ မဟာကရုဏာေတာ္ရွင္ အလႅာဟ္သည္ လူသားတို႔ကို နည္း(၃)နည္းျဖင့္ ဆက္သြယ္ေလသည္။
(၁) “ဝဟီေပးျခင္းျဖင့္ ဆက္သြယ္ျခင္း” ဟူသည္ ဖန္ဆင္းရွင္ အလႅာဟ္က မိမိေပးလိုေသာ အသိမ်ားကို ေပးပို႔ခံရေသာ လူသား၏ စိတ္ႏွလုံးအတြင္း တိက်ရွင္းလင္း ထင္ရွားစြာ ေပၚလြင္ေစျခင္းျဖစ္ေစ၊ သက္ဆိုင္ရာ လူသား ဘာသာစကား အသြင္ျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ စာေပက်မ္း အသြင္ျဖင့္ျဖစ္ေစ အမိန္႔လမ္းညႊန္ေပးျခင္း တို႔ကိုေခၚသည္။
(၂) ဒုတိယနည္းမွာ အလႅာဟ္သည္ “အကြယ္မွ လမ္းညႊန္ေတာ္ေပးျခင္း” ျဖစ္သည္။ ရုပ္ဝတၳဳပစၥည္းတို႔၏ ေနာက္ကြယ္ကို ဆိုလိုျခင္း မဟုတ္ပါ။
(၃) တတိယနည္းမွာ အလႅာဟ္သည္ ဖန္ဆင္းခံ မလာအိကဟ္ ေကာင္းကင္တမန္ ဂ်ီဘရာအိလ္ကို ေစလႊတ္၍ အလႅာဟ္ထံမွ “ဝဟီ အမိန္႔ေတာ္ကို တစ္ဆင့္ေပးပို႔ေစျခင္း” ျဖစ္သည္။
လူသား နဗီတမန္ေတာ္တို႔သည္ အထက္ပါ တစ္နည္းနည္းျဖင့္ အလႅာဟ္ ထံေတာ္မွ ဆက္သြယ္ျခင္းခံရ၍ လူသားတို႔ တရားမ်ားႏွင့္ လိုက္နာရန္ (က်င့္ရန္/ၾကဥ္ရန္) လမ္းညႊန္အမိန္႔တို႔ကို ဝဟီအျဖစ္ ေပးျခင္းခံရေလသည္။
ေနာက္ဆုံး ဝဟီလမ္းညႊန္
အလႅာဟ္ထံေတာ္မွ ဝဟီလမ္းညႊန္ကို လူ႔သမိုင္း အဆက္ဆက္တြင္ က်မ္းအသြင္ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ တရားအလင္းျဖင့္လည္းေကာင္း ကမာၻႏွင့္အဝန္း တမန္ေတာ္အသီးသီးတို႔ ရခဲ့ၾကရာ ေနာက္ဆုံး ဝဟီလမ္းညႊန္ကို ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ အသြင္အျဖစ္ တမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္ သခင္ထံေပးေတာ္မူ၏။ ေနာက္ထပ္ “နဗီရစူလ္” တမန္ေတာ္ ပြင့္စရာ အေၾကာင္း မရွိေတာ့ေခ်။
အလႅာဟ္သည္ လူသားတို႔ ဉာဏ္မမီႏိုင္ေသာ “ဂုိက္ဘ္” အကြယ္ရွိ သစၥာတရားမ်ား၊ ေလာကမ်ားႏွင့္ ယင္းတို႔၏ သဘာဝမ်ားကို ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္တြင္း၌ ဥပမာ ပုံေဆာင္မႈမ်ား၊ တင္စားမႈမ်ားျဖင့္ျပဆိုထားေပသည္။
သို႔ေသာ္ ေသျခင္းတရား၏ အလြန္၌ လူသားတို႔မုခ်ေတြ႔ၾကရမည္ျဖစ္ေပရာ ထိုအမွန္တရားတို႔သည္ အမွန္တကယ္ ရွိေၾကာင္းကို ဤေလာကအတြင္း၌ သက္ေသလကၡဏာမ်ားကို ဖန္ဆင္းရွင္းလင္းျပဆို ထားေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုဥပမာမ်ား တင္စားေျပာဆိုမႈတို႔ကို ရုပ္တရား၏ (အခ်ိန္ကန္႔သတ္မႈ၊ အာကာသကန္႔မႈ) သဘာဝတရားတို႔ျဖင့္ ဖြင့္ဆို၍ မရေခ်။ သဘာဝခ်င္းမွာ ျခားနားေနေပရာ ဥပမာကို ဥပမာ အျဖစ္သာ သေဘာေပါက္ရမည္။ သက္ေသ လကၡဏာမ်ားကို ဆင္ျခင္ျခင္းျဖင့္သာ ယင္းတို႔အမွန္တကယ္ရွိေၾကာင္း ႏွလုံးသြင္းရာ၏။
ဥပမာ အလႅာဟ္ဘာလဲဟူေသာ သဘာဝ၊ အလႅာဟ္၏ ဂုဏ္ေတာ္မ်ား၊ အလႅာဟ္၏ အမရ္စီမံမႈအမိန္႔ေတာ္၊ အလႅာဟ္၏ အရ္ရွ္ ပလႅင္ေတာ္၊ အလႅာဟ္၏(ကုရ္စီ)ေတာ္၊ အလႅာဟ္၏ အၾကြင္းမဲ့ သိေတာ္မူေသာ ဉာဏ္ေတာ္၊ အရာခပ္သိမ္းကို တတ္စြမ္းႏိုင္ေသာ ဘုန္းေတာ္၊ လက္ေတာ္၊ မ်က္ႏွာေတာ္၊ အလႅာဟ္၏ သကၠဒီရ္ စီမံသတ္မွတ္ခ်က္၊ လူသားတိုင္းကို ခ်ီးျမွင့္ထားေသာ အလႅာဟ္ထံမွ ျဖစ္သည့္ ရူဟ္စြမ္းအင္၊ လူသားတိုင္း၏ လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္လုပ္ပိုင္ခြင့္ႏွင့္ယွဥ္ေသာ အလႅာဟ္၏ သကၠဒီရ္ သတ္မွတ္ခ်က္၊ ေလာင္ဟိမဟ္ဖုဇ္ေခၚ သင္ပုန္းေတာ္ႀကီးႏွင့္ ကေလာင္တံ၊ ေလာကခပ္သိမ္းအတြက္ မွတ္တမ္း၊ မီဇာန္ခ်ိန္တြယ္မႈႏွင့္ အလႅာဟ္၏ တရားမွ်တမႈ၊ အလႅာဟ္ကို နာခံ၍ ေကာင္းမႈျပဳသူအတြက္ ဂ်ႏၷသ္ဆုလာဘ္ အဆင့္ဆင့္ႏွင့္ ယင္းတို႔၏ သဘာဝ၊ အလႅာဟ္ကို ျငင္းပယ္သူ၊ မေကာင္းမႈ ျပဳသူအတြက္ ဂ်ဟႏၷမ္ျပစ္ဒဏ္ အဆင့္ဆင့္ႏွင့္ ယင္းတို႔၏ သဘာဝ၊ တရားစီရင္မည့္ေန႔၊ အစားေပးမည့္ ေန႔ေတာ္ႀကီး၏ သဘာဝ၊ ေသၿပီးေနာက္“ဘရ္ဇက္ခ္”ၾကားကာလ၏ သဘာဝႏွင့္ တမလြန္၏ သဘာဝ စသည္တို႔ကို ေလ့လာရာတြင္ လက္ရွိရုပ္တရား၏ သဘာဝတို႔ျဖင့္ မၿပီးမျပည့္စုံစြာ ဖြင့္ဆို နားလည္မႈ မျပဳအပ္ေခ်။ သို႔ေသာ္ လက္ရွိရုပ္တရားအတြင္း၌ သက္ေသ သာဓကမ်ားစြာကိုကား နားလည္ႏိုင္ေပသည္။

No comments:

Post a Comment