Sunday 23 September 2012

မရွိရာမွ ရွိရာသို႔ စတင္ထင္ရွား ျဖစ္ေပၚေစေတာ္မူျခင္း

မရွိရာမွ ရွိရာသို႔ စတင္ထင္ရွား ျဖစ္ေပၚေစေတာ္မူျခင္း
“(ထိုအလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္သည္) မိုးေကာင္းကင္မ်ားႏွင့္ ကမာၻႃဂိုလ္ကို စတင္ဖန္ဆင္း ေတာ္မူေသာ အရွင္ျဖစ္ေတာ္မူ၏။” (ကုရ္အာန္ ၂း၁၁၇)
မိုးေကာင္းကင္မ်ားဟူသည္ လူသားတို႔ ဦးေခါင္းေပၚရွိ အရာအားလုံး (စၾကဝဠာခပ္သိမ္း)ကို ဆိုလိုေသာ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္၏ အသုန္းအႏႈန္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အလႅာဟ္သည္ စၾကဝဠာခပ္သိမ္းႏွင့္ ကမာၻႃဂိုလ္တို႔ကို မရွိရာမွ ရွိရာသို႔ စတင္ျဖစ္ေပၚ ေစရျခင္းတို႔၏ မူလ ပထမဆုံးေသာ {Prime Origin}အေၾကာင္း တရား၏ အရွင္ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ ရုပ္ဝါဒီသမားတို႔က စၾကဝဠာ အတြင္း၌ မူလပထမဆုံးေသာ ရုပ္ဝတၳဳ {Matter} မ်ားသည္ နိစၥထာဝရ တည္ရွိေနၾက၏။
လက္ရွိ လူသားတို႔ ျမင္ေနရေသာ စၾကဝဠာခပ္သိမ္း၊ သက္ရွိသက္မဲ့ ခပ္သိမ္းတို႔သည္ မတည္ၿမဲဘဲ ပ်က္စီးၾကရမည္။ မူလပထမဆုံးေသာ ရုပ္ဝတၳဳမ်ားထဲ ျပန္ဝင္စားၾက၍ အရာဝတၳဳမ်ား ျဖစ္ေပၚေစျခင္း၏ အေျခခံတရားအျဖစ္ ရွိေနမည္ဟုဆိုၾကသည္။ ကုရ္အာန္ကမူ ထိုအေျခခံတရား ရုပ္ဝတၳဳမ်ား ျဖစ္ေပၚေစေသာ အဆုံးစြန္ေသာ မူလပထမ အေၾကာင္းတရား၏ အရွင္မွာ အလႅာဟ္ျဖစ္ေၾကာင္း အထိျပဆိုသည္။ စၾကဝဠာကို ထာဝရ တည္ေနမည္ဟု ယူဆသူတို႔အတြက္ စၾကဝဠာ ခပ္သိမ္းသည္ အလႅာဟ္၏ ဖန္ဆင္းခံျဖစ္ေၾကာင္း ျပ၏။
အလႅာဟ္သည္ အက္တမ္ အဏုျမဴမႈန္မ်ားႏွင့္ ယင္းထက္ေသးငယ္ေသာ ဓာတ္မ်ား၊ ေရ၊ ေျမ၊ ေလ၊ မီး အာကာသ ဓာတ္အပါအဝင္ ရုပ္၊ နာမ္ အားလုံးတို႔ကို ျဖစ္ေပၚေစေသာ မူလပကတိ အေၾကာင္းတရား၏ အရွင္သခင္ျဖစ္သည္။ အလႅာဟ္သည္ အေၾကာင္းတရား၊ အက်ိဳးတရား အားလုံးတို႔ကို ျဖစ္ေပၚေစေသာ နိစၥထာဝရၿပီးျပည့္စုံေနသည့္ အရွင္ ျဖစ္ေတာ္မူ၏။
>ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္ {EVOLUTION} (အစၥလာမ့္ယုံၾကည္်က္)
ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္အတြင္း၌ မူလအေျခခံ ရုပ္ႏွင့္ စြမ္းအင္တို႔မွ အရာဝတၳဳအသစ္မ်ား အဆင့္ဆင့္ တေရြ႔ေရြ႔ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚလာေစျခင္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ အဓိက ေဖာ္ျပခ်က္ႏွစ္မ်ိဳးမွာ‘အမ္ရ္’ႏွင့္ ‘ခလက’ တို႔ျဖစ္သည္။ ‘ခလက’ဟူေသာ အသုံးအႏႈန္းသည္ မူလရွိႏွင့္ၿပီးျဖစ္ေသာ အေျခခံရုပ္ ဝတၳဳပစၥည္းမ်ားမွ အရာဝတၳဳသစ္မ်ားကို ဆင့္ကဲျဖစ္ေစျဖစ္သည္။
“(ထိုမွ်ပင္မကေသး) မည္သည့္အခါမဆို ထိုအရွင္ျမတ္သည္ တစ္စုံတစ္ခုေသာ အမႈကိစၥကို စီရင္ဆုံးျဖတ္ ျပ႒ာန္းလိုေတာ္မူပါလ်င္“ျဖစ္ေစ” ဟူေသာ အမိန္႔ေတာ္ ေပးရုံမွ်ျဖင့္ ထိုအမႈကိစၥ အဝဝတို႔သည္ (အလိုရွိေတာ္မူသည့္အတိုင္း) ျဖစ္ေပၚလာေလသတည္း” (ကုရ္အာန္၂း၁၁၇)
“(ထိုအရွင္ျမတ္သည္) သက္ရွိသက္မဲ့ အရာခပ္သိမ္းတို႔ကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူေသာ အရွင္ျဖစ္ေတာ္မူ၏” (ကုရ္အာန္ ၆း၁၀၂)
အထက္ပါ အာယာသ္ေတာ္မ်ား အရ အလႅာဟ္ရွိေနျခင္း၊ အလႅာဟ္အမိန္႔ကိုနာခံရန္ အရာဝတၳဳရွိေနျခင္း၊ ထိုအရာဝတၳဳသည္ အလႅာဟ္အမိန္႔ကိုသာ ခံယူႏိုင္ေသာ စြမ္းရည္ႏွင့္ အလႅာဟ္အမိန္႔ေတာ္ အတိုင္းျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္စြမ္းရွိျခင္း စသည္တို႔ျဖင့္ မူလအေျခခံ ရုပ္ဝတၳဳတို႔သည္ အလႅာဟ္အလိုေတာ္ရွိသည့္အတိုင္း အဆင့္ဆင့္ ေျပာင္းလဲထင္ရွား ျဖစ္ေပၚေစျခင္းျဖစ္၏။ ထိုသို႔အရာဝတၳဳ အသစ္မ်ား ဆင့္ကဲေျပာင္းလဲ ျဖစ္ေပၚရျခင္းသည္ အလႅာဟ္၏ အမိန္႔ေတာ္ အမ္ရ္ ေၾကာင့္ျဖစ္ရ၏။
ဤ (ျဖစ္ေစ ျဖစ္လာ၏) စီမံမႈအမိန္႔ေတာ္ အမ္ရ္၏ သေဘာ သဘာဝႏွင့္ မည္သို႔ေဆာင္ရြက္သည္ စသည္တို႔မွာ မၿပီးမျပည့္စုံေသာ လူသားတို႔၏ ဉာဏ္ႏွင့္ ဆင္ျခင္တု႔ံတရားတို႔ျဖင့္ မမီႏိုင္ေခ်။ ထိုစီမံမႈ အမိန္႔ေတာ္ကို ရုပ္တရား၏ ကန္႔သတ္ခ်က္ အခ်ိန္ကာလတို႔ျဖင့္လည္း ရွင္းလင္း၍မရေခ်။
“စင္စစ္ ငါအရွင္ျမတ္၏ အမိန္႔ေတာ္(အမ္ရ္) မွာ တစ္ႀကိမ္တည္း အမိန္႔ေပးရုံမွ်ျဖင့္ မ်က္စိတစ္မွိတ္အတြင္း ျဖစ္သြားေပမည္” (ကုရ္အာန္ ၅၄း၅၀)
“စင္စစ္ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ မိမိ အလိုရွိေတာ္မူေသာ ကိစၥကို ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူသည္” (ကုရ္အာန္ ၁၄း၂၇)
“ထိုအရွင္ျမတ္သည္ မိမိ ျပဳလုပ္ေတာ္မူေသာ ကိစၥမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍(မည္သူ႔ေရွ႔၌မွ်) ထုတ္ေခ်ေတာ္မူရမည္ မဟုတ္” (ကုရ္အာန္ ၂၁း၂၃)
ဥပမာ ‘မီးမွာ ဘာေၾကာင့္ေလာင္တဲ့ အစြမ္းရွိရသလဲ’ ‘အရာဝတၳဳမ်ား ဘာေၾကာင့္ ကမၻာေျမေပၚသို႔ ျပန္က်ရတာလဲ’ စသည္ျဖင့္ မည္သူ တစ္ဦး တစ္ေယာက္မွ် ေစာဒက တက္ႏိုင္စြမ္း မရွိေခ်။ အလႅာဟ္သတ္မွတ္ထား ေသာ ဥပေဒသမ်ား၏ စတင္ျခင္း၊ မူလပထမဆုံး အလႅာဟ္ သတ္မွတ္လိုက္ေသာ ဥပေဒသ (နိယာမ) မ်ားသည္ ထိုသတ္မွတ္ထားေသာ ပုံစံအတိုင္း ဆက္လက္ ျဖစ္ေပၚေနေတာ့သည္။ ယင္းကို သဘာဝနိယာမတရားဟူ၍ လူတို႔က ေခၚေဝၚၾကေလသည္။

No comments:

Post a Comment