တမန္ေတာ္ခ်ဳပ္ မုဟမၼဒ္ႏွင့္ ခရစ္ယာန္ကိုယ္စားလွယ္အဖြ႔ဲ
“ထိုမွတစ္ပါး ျပန္လည္သတိရၾကေလကုန္၊ အခါတစ္ပါး၌ မရ္ယမ္၏သားေတာ္ (နဗီတမန္ေတာ္) အီစာသည္ ဤသို႔ ေျပာၾကားခဲ့ေလသည္။ အို…အစၥရာအီလ္ မ်ိဳးႏြယ္အေပါင္းတို႔၊ ဧကန္မလြဲ ငါသည္ ငါ၏အလ်င္ရွိေနေသာ ေသာဝ္ရဟ္က်မ္းကိုဟုတ္မွန္ေၾကာင္း အတည္ျပဳသူ အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ငါ၏ ေနာက္တြင္ ‘အဟ္မဒ္’ဟူေသာ အမည္နာမႏွင့္ ပြင့္အ့ံေသာ ရစူလ္တမန္ေတာ္တစ္ပါးႏွင့္ပတ္သက္၍ သတင္းေကာင္း ေျပာၾကားသူ အျဖစ္လည္းေကာင္း အသင္တို႔ထံ (ေစလႊတ္ျခင္းခံရေသာ) အလႅာဟ္၏ ရစူလ္ တမန္ေတာ္ျဖစ္၏” (ကု၇္အာန္ ၆၁း၆)
တမန္ေတာ္အီစာသည္ ကမာၻ႔သမိုင္းတြင္ ဒုတိယ ေနာက္ဆုံးတမန္ေတာ္ ျဖစ္ခဲ့၏။ တမန္ေတာ္အီစာ မရွိသည့္ေနာက္ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀၀ ေက်ာ္ၾကာေသာအခါ အလႅာဟ္သည္ ေနာက္ဆုံးတမန္ေတာ္ခ်ဳပ္ မုဟမၼဒ္သခင္ကို ပြင့္ေစေတာ္မူခဲ့၏။
တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္သခင္ မဒီနာၿမ့ိဳေတာ္၌ရွိစဥ္ ဟစ္ဂ်ရီ သကၠရာဇ္ (၁၀)ခုႏွစ္၌ နဂ်ရန္ေဒသမွ နဆြရာနီ ကိုယ္စားလွယ္ အဖြ႔ဲတစ္ဖြ႔ဲ ေရာက္ရွိလာခဲ့ေလသည္။ ၄င္းတို႔သည္ တမန္ေတာ္ အီစာကို အလႅာဟ္၏ သားေတာ္ဟု ယုံၾကည္ၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ဤ ကိစၥကို တမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္သခင္ႏွင့္ ေဆြးေႏြးရန္ ေရာက္ရွိလာၾကျခင္း ျဖစ္ၾကသည္။ ထိုအခါ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံေတာ္မွ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္သခင္ထံ စူရဟ္ ၃၊ အာယာသ္အမွတ္ ၅၉ မွ ၆၃ အထိ က်ေရာက္ခဲ့ေပသည္။
“စင္စစ္ေသာ္ကား အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ထံေတာ္ဝယ္ (နဗီတမန္ေတာ္) အီစာ၏ (ထူးဆန္းေသာ သဘာဝ) အျဖစ္ကား အာဒမ္၏ (သဘာဝ) အျဖစ္ကဲ့သို႔သာတည္း။ ထို အရွင္ျမတ္သည္ ၄င္း(အာဒမ္)အား ေျမႀကီးျဖင့္ ဖန္ဆင္းေတာ္မူခဲ့၏။ ထို႔ေနာက္ ၄င္းအား ျဖစ္ေစဟု မိန္႔ၾကားေတာ္မူရာ ၄င္းသည္ ျဖစ္ေပၚလာေလသတည္း။ (ဤသည္ကား) အသင့္အား ေမြးျမဴ ဖန္ဆင္းေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္ထံမွ (ထုန္ျပန္ေတာ္မူေသာ) အမွန္တရားပင္တည္း။ သို႔ျဖစ္ေပရာ အသင္သည္ ဒြိဟသံသယ ရွိသူတို႔အနက္ အပါအဝင္ မျဖစ္ေလႏွင့္” (ကုရ္အာန္ ၃း၅၉-၆၀)
မုဘာဟလတ္ စုေပါင္းက်ိန္ဆိုပြဲႀကီး ေတာင္းဆိုျခင္း
စင္စစ္ လူသားအားလုံး၏ ရုပ္ခႏၶာႏွင့္ ဖခင္၏မ်ိဳးေစ့ (ကလလေရၾကည္)မိခင္၏ မ်ိဳးဥစသည္တို႔ကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ေျမေပၚေျမေအာက္ရွိ ပစၥည္းမ်ားျဖင့္ ဖန္ဆင္းထင္ရွား ျဖစ္ေပၚေစျခင္းသာျဖစ္၏။
တမန္ေတာ္အီစာသခင္ကို ဖခင္မ်ိဳးေစ့ မပါဘဲ အပ်ိဳစင္ မရယမ္သခင္မမွ ေမြးဖြားျခင္းသည္ အ့ံဖြယ္ျဖစ္ပါလ်င္ ကမာၻဦးလူသား အာဒမ္ကို ဖခင္ႏွင့္ မိခင္မရွိဘဲ အလႅာဟ္က ဖန္ဆင္းထင္ရွား ျဖစ္ေပၚေစမႈမွာ ပို၍ အ့ံဖြယ္ျဖစ္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တမန္ေတာ္ အီစာ၏ သဘာဝျဖစ္ရပ္၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အၾကြင္းမဲ့ တတ္စြမ္းႏိုင္ေတာ္မူေသာ ဘုန္းေတာ္ႏွင့္ အမရ္စီမံမႈ အမိန္႔ေတာ္တို႔၏ သက္ေသလကၡဏာကို ဖန္ဆင္းခံကမာၻ႔လူသားတို႔ကား ျပသျခင္းသာ ျဖစ္၏။
ထို႔ေၾကာင့္ တမန္ေတာ္အီစာသည္ အလႅာဟ္၏ သားေတာ္လည္း မဟုတ္၊ မရ္ယမ္သခင္မသည္ အလႅာဟ္၏ ဇနီးလည္းမဟုတ္၊ ၄င္းတို႔ သားအမိ ႏွစ္ဦးလုံးသည္ လူသားတို႔ကိုးကြယ္ရာမ်ားလည္း မဟုတ္ၾကေခ်။
အမွန္တရားအစစ္အမွန္သည္ ဖန္ဆင္းရွင္ အလႅာဟ္ထံမွသာလွ်င္ ရႏိုင္၏၊ မၿပီးမျပည့္စုံေသာ လူသားတို႔၏ အေတြးအေခၚမ်ားမွ မရႏိုင္ေခ်။ အကယ္၍ အလႅာဟ္၏ ဝဟီလမ္းညႊန္ကို မယုံၾကည္ခဲ့ေသာ္ အလႅာဟ္က ေအာက္ပါအတိုင္း ျပဳၾကရန္မိန္႔၏။
“သို႔ျဖစ္ေပရာ (အို…တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္)အသင့္ထံသို႔ (ငါအရွင္ျမတ္ထံမွ အမွန္တရား ေရာက္လာၿပီးေနာက္) အၾကင္သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ ယင္း(နဗီတမန္ေတာ္အီစာ)ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အသင့္အား အေခ်အတင္ ေျပာဆိုခဲ့ပါမူ အသင္သည္ ၄င္းတို႔အား ေျပာေလာ့၊ အခ်င္းတို႔၊ လာၾကကုန္ေလာ့၊ ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ သားေျမးမ်ားႏွင့္ အသင္တို႔၏ သားေျမးမ်ားကို ဆင့္ေခၚၾကစို႔။
ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ အမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္ အသင္တို႔၏ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို ဆင့္ေခၚၾကစို႔၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကိုယ္တိုင္ႏွင့္ အသင္တို႔ ကိုယ္တိုင္လည္း (ပါဝင္စုရုံးၾကစို႔)။ ထို႔ေနာက္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔(အားလုံးစုေပါင္း၍ တမန္ေတာ္အီစာႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍) မုသားေျပာဆိုသူအေပၚ၌ အလႅာဟ္၏ ‘လအ္နသ္’ ကရုဏာကင္းေဝးမႈ က်ေရာက္ပါေစသား ဟူ၍ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ ဆုပန္ေတာင္းဆိုၾကကုန္အ့ံ (ဟုအသင္ေျပာပါေလ)” (ကုရ္အာန္ ၃း၆၁)
မုစ္လင္မ္တို႔သည္ အီစာသခင္အား အျခားနဗီ တမန္ေတာ္မ်ားနည္းတူ အလႅာဟ္ထံမွ ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္ေသာ နဗီ တမန္ေတာ္တစ္ပါး အျဖစ္သာ ယုံၾကည္ၾက၏
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ တစ္ပါးတည္းကိုသာ တုဖက္ ႏိုင္မည့္သူ အလ်င္းမရွိဟု ယုံၾကည္ကိုးကြယ္ၾက၏။ တမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္သခင္ထံ လာေရာက္ခဲ့ၾကေသာနဆြ္ရာနီကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔သည္ အလႅာဟ္ကို အဖဘုရားအျဖစ္ လည္းေကာင္း တမန္ေတာ္အီစာကို သားေတာ္ဘုရားအျဖစ္လည္းေကာင္း တြဲဖက္ကိုးကြယ္ခဲ့ၾက၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ႏွစ္ဖက္လုံးမွ ယုံၾကည္ေသာ အလႅာဟ္ထံ စုေပါင္းက်ိန္ဆို ဆုပန္မႈျပဳရန္ အလႅာဟ္ထံမွ အမိန္႔က်လာေသာအခါ တမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္ႏွင့္ ေနာက္လိုက္တို႔ အဆင္သင့္ ျဖစ္ေသာ္လည္း နဆြရာနီကိုယ္စားလွယ္ အဖြဲ႔မွာ က်ိန္ဆို ဆုေတာင္းမႈမျပဳဘဲ ျပန္သြားၾကေလသည္။ တမန္ေတာ္ခ်ဳပ္သည္လည္း ၄င္းတို႔အား လႊတ္လပ္စြာ ကိုးကြယ္ခြင့္ကို ေပးထားခဲ့ေလသည္။ မဒီနာၿမိ့ဳေတာ္ရွိ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ ဗလီေက်ာင္းေတာ္တြင္ တမန္ေတာ္ျမတ္ႏွင့္ အဆိုပါ ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔တို႔ ေဆြးေႏြးခဲ့ရာ ေနရာအမွတ္အသားကို ယေန႔တိုင္ ေတြ႔ႏိုင္ေပသည္။
တမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္သခင္သည္ ထိုစဥ္က ကမာၻ႔ဘုရင္မ်ားစြာတို႔ထံ အစၥလာမ္သာသနာကို လကၡံပါရန္ သဝဏ္လႊာမ်ား ေပးပို႔ခဲ့ရာ လကၡံခဲ့ၾကသူမ်ားအနက္ ခရစ္ယာန္ သာသနာ ကိုးကြယ္သူ အဘီဆီးနီးယားျပည့္ရွင္ နဂ်ာရီ {Nacus} ဘုရင္မင္းျမတ္လည္း ပါဝင္ခဲ့သည္။
၁၉၆၀ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ပုပ္ရဟန္းမင္းရွိရာ ဗာတီကန္(ေရာမ)ႏွင့္ မုစ္လင္မ္ ကမာၻအၾကား ဆက္ဆံမႈမ်ားစြာ တိုးတက္ခဲ့သည္။ ဗာတီကန္မွ ခရစ္ယာန္မဟုတ္သူမ်ားေရးရာႏွင့္ ဆိုင္ေသာငွာနမွ စာတစ္ေစာင္ ထုတ္ေဝခဲ့ရာ ၄င္းစာတမ္း {Orientation for a Dialouge between Christians and Muslims} {Third French Edition}{၁၉၇၀ ခုႏွစ္}တြင္ ဖတ္ၾကားသူတို႔အား အတိတ္ေခတ္ အေနာက္တိုင္း ခရစ္ယာန္တို႔၏ မုစ္လင္မ္တို႔အေပၚ အသိမွားယြင္းခဲ့မႈကို အသိအမွတ္ျပဳကာ ရွင္းလင္းခဲ့ေပသည္။ ခရစ္ယာန္ေလာကမွ ပုပ္ရဟန္းမင္း၊ ဘုန္းႀကီးမ်ားႏွငိ့ မုစ္လင္မ္္ေလာကမွ အဆင့္ျမင့္ ထိပ္တန္း ပညာရွင္မ်ား ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ လည္ပတ္မႈ၊ ေဆြးေႏြးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကၿပီး ျဖစ္သည္။ ပုပ္ရဟန္းမင္းႀကီး ေပါလ္(၆) {Paul VI}သည္ ထူးျခားစြာ ထင္ရွားခဲ့ေပသည္။
ယခုအခါ (၁၉၈၅ ခုႏွစ္တြင္)တြင္ ေတာင္အာဖရိကမွ မုစ္လင္မ္ပညာရွင္ ‘အဟ္မဒ္ဒီတ္’က လက္ရွိ ပုပ္ရဟန္းမင္းႀကီး ဂၽြန္ေပါလ္ကို အခ်ိန္မေရြး၊ ေနရာမေရြး ေဆြးေႏြးပါမည့္အေၾကာင္း ဖိတ္ေခၚ ေတာင္းဆိုထားေပသည္။
No comments:
Post a Comment