Monday, 24 September 2012

အလႅာဟ္သည္ ဘုရားမဟုတ္

အလႅာဟ္သည္ ဘုရားမဟုတ္ (အစၥလာမ့္ယုံၾကည္ခ်က္)
အလႅာဟ္ကို ဘုရားဟူေသာ အသုံးအႏႈန္းျဖင့္ သုံးစြဲျခင္းသည္ အဓိပၸာယ္လြဲမွားႏိုင္ေသာ၊ မၿပီးမျပည့္စုံေသာ ေဖာ္ျပခ်က္သာ ျဖစ္၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဘုရားဟူေသာ အသုံးအႏႈန္းကို အဓိပၸာယ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ကမာ႔ၻအယူဝါဒ အသီးသီးက သုံးစြဲၾကသည္။ လူသားဘုရားမ်ား၊ နတ္ဘုရားမ်ား၊ ရုပ္တုဘုရားမ်ား စသည္ျဖင့္ ရွိသည့္အျပင္ အမ်ိဳးသားဘုရား၊ အမ်ိဳးသမီးဘုရား အဖိုအမ စသည္ျဖင့္ ရွိၾက၏။
နိစၥထာဝရ ၿပီးျပည့္စုံေတာ္မူေသာ ေလာကခပ္သိမ္းတို႔၏ အရွင္ အလႅာဟ္ကို (ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ ကမာၻသို႔က်ၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္) အလႅာဟ္ဟူ၍သာ ေခၚသင့္၏။ သို႔မဟုတ္ အလႅာဟ္၏ ဂုဏ္ေတာ္ မ်ားျဖင့္သာ ေခၚသင့္၏။ အလႅာဟ္ဟူေသာ စာလုံးကို အာရဗီ စာေပတြင္ ဖန္ဆင္းရွင္ အလႅာဟ္မွလြဲ၍ မည္သည့္ေနရာတြင္မွ သုံးစြဲ၍ မရေခ်။ ထို႔အတူ အလႅာဟ္ဟူေသာ စာလုံးအတြက္ သဒၵါ အရ အဖို/အမဟူ၍ မရွိဘဲ ပကတိသန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေနေသာ၊ ထူးျခားေနေသာ စာလုံးျဖစ္ပါသည္။
ဘုရားဟူသည္ က်င့္ႀကံယူ၍ ရသည္။ တန္ခိုးဟူသည္ က်င့္ႀကံယူ၍ရ၏။ အလႅာဟ္ျဖစ္ရန္ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် က်င့္ႀကံ၍ မရေခ်။ အလႅာဟ္၏ ဘုန္းေတာ္ ဂုဏ္ေတာ္တို႔သည္လည္း အျခားမည္သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္၌မွ် မရွိေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ အလႅာဟ္ကို ဘုရားဟူ၍ သုံးစြဲျခင္းသည္ နားလည္မႈ လြဲမွားေစႏိုင္ေသာ ေဖာ္ျပခ်က္ျဖစ္၍ မသုံးစြဲအပ္ေခ်။
“အလႅာဟ္၊ ထိုအရွင္ျမတ္မွ တစ္ပါး ကိုးကြယ္ရာ အရွင္ဟူ၍ အလ်င္းမရွိၿပီ။ ထိုအရွင္ျမတ္၌ အျမတ္ဆုံးေသာ ၿပီးျပည့္စုံသည့္ နာမံေတာ္မ်ား ရွိ၏” (ကုရ္အာန္ ၂၀း၈) (အစၥလာမ့္ယုံၾကည္ခ်က္)
“စင္စစ္ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္၌ ေကာင္းျမတ္ ၿပီးျပည့္စုံေသာနာမံေတာ္ (ဂုဏ္ေတာ္)မ်ား ရွိေပသည္။ သို႔ျဖစ္ေပရာ အသင္တို႔သည္ ထိုအရွင္ျမတ္အား ထိုနာမံေတာ္မ်ားျဖင့္သာ တ’သ’ ၾကေလကုန္။ (ထိုနာမံေတာ္မ်ားျဖင့္ အျခားအရာမ်ားကို မေခၚေဝၚၾကကုန္လင့္။) ၄င္းျပင္ အသင္တို႔သည္ ထိုအရွင္ျမတ္၏ နာမံေတာ္ (ဂုဏ္ေတာ္)မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ခၽြတ္ေခ်ာ္တိမ္းပါး ျပစ္မွားသူတို႔ကို စြန္႔ခြာ၍ ထားၾကကုန္ေလာ့။ ၄င္းတို႔သည္ မၾကာမီကာလတြင္ မိမိတို႔၏ အျပဳအမူမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အစားေပးျခင္းကို ထိုအရွင္ျမတ္သည္ပင္ မဟာကရုဏာေတာ္ရွင္၊ အနႏၱေကာင္းခ်ီးမဂၤလာေတာ္ရွင္ ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ အလႅာဟ္ျဖစ္ေတာ္မူ၏။
ထိုအရွင္ျမတ္မွတစ္ပါး ကိုးကြယ္ရာ အလ်င္းမရွိၿပီ (အစၥလာမ့္ယုံၾကည္ခ်က္)
စိုးမိုးအုပ္ခ်ဳပ္ေတာ္မူေသာ အရွင္၊ အီမာန္သစၥာတရားကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေတာ္မူေသာအရွင္၊ လုံၿခံဳတည္ၿငိမ္မႈကို ထိန္းသိမ္းေတာ္မူေသာ အရွင္ ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ၄င္းတို႔ တြဲဖက္ႏိႈင္းယွဥ္ ကိုးကြယ္ၾကသည္တို႔မွ စင္ၾကယ္ သန္႔ရွင္းေတာ္မူေပသည္။ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ပင္ ဖန္ဆင္းေတာ္မူေသာ အရွင္၊ ျပဳျပင္စီရင္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေတာ္မူေသာ အရွင္၊ ပုံသ႑ာန္ အခ်ိဳးက်ေအာင္ ျပဳလုပ္ေတာ္မူေသာ အရွင္ ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ ထိုအရွင္ျမတ္၌ ေကာင္းျမတ္ ၿပီးျပည့္စုံေသာ နာမံေတာ္မ်ား ရွိ၏။ မိုးေကာင္းကင္ မ်ားႏွင့္ ကမာၻႃဂိုလ္ဝယ္ ရွိသမွ်တို႔သည္ ထိုအရွင္ျမတ္ စင္ၾကယ္သန္႔ရွင္းေတာ္မူေၾကာင္း ျမြက္ဆိုလ်က္ရွိၾကကုန္၏။ ထို႔ျပင္ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ ဘုန္းေတာ္ အနႏၱ၊ ဉာဏ္ေတာ္အနႏၱႏွင့္ ၿပီးျပည့္စုံေတာ္မူေသာ အရွင္ ျဖစ္ေတာ္မူေပသတည္း။ (ကုရ္အာန္ ၅၉း၂၂-၂၄)
“(အလႅာဟ္သည္) အကြယ္၌ ရွိရွိသမွ်တို႔ကို လည္းေကာင္း၊ အထင္အရွား ရွိသမွ်တို႔ကိုလည္းေကာင္း အၾကြင္းမဲ့ သိေတာ္မူေသာ အရွင္ျဖစ္ေတာ္မူ၏” (ကုရ္အာန္ ၂၃း၉၂)
“မလြဲ ဧကန္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ မိုးေကာင္းကင္မ်ားရွိ အကြယ္အရာမ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ ကမာၻႃဂိုလ္ရွိ အကြယ္အရာမ်ားကိုလည္းေကာင္း သိေတာ္မူေသာ အရွင္ျဖစ္ေတာ္မူ၏” (ကုရ္အာန္ ၃၅း၃၈)
“ဂုိက္ဘ္” ဟူသည္ လူသားတို႔၏ဉာဏ္လႊာ အဆင့္ဆင့္ႏွင့္ ဆင္ျခင္တုံ႔တရားတို႔ျဖင့္ ထိုးေဖာက္ဝန္းၿခံဳ သိႏိုင္စြမ္း မရွိေသာ္လည္း အမွန္တကယ္ ရွိေနေသာ အကြယ္တရားမ်ား ျဖစ္ၾကသည္
အခ်ိန္ႏွင့္ အာကာသ (time and space) ကန္႔သတ္မႈေဘာင္ အတြင္းရွိ ရုပ္ေလာကအတြက္ ရုပ္မ်က္စိတို႔ျဖင့္ မျမင္ႏိုင္ေသာ အကြယ္တရားမ်ားကိုျဖစ္ေစ၊ အခ်ိန္ႏွင့္ အာကာသ စေသာ ကန္႔သတ္ခ်က္ကင္းသည့္ ရုပ္ေလာက အတြက္ လူသားတို႔၏ ဉာဏ္လႊာ အဆင့္ဆင့္ႏွင့္ ဆင္ျခင္တုံ႔တရားတို႔၏ အလြန္မွတရား (ဂုိက္ဘ္) တို႔ကိုျဖစ္ေစ အလႅာဟ္ သိေတာ္မူ၏
“ထိုအရွင္ျမတ္သည္ မိုးေကာင္းကင္ (စၾကဝဠာ) မ်ားႏွင့္ ကမာၻႃဂိုလ္တို႔ကို ကာလ(၆)ခုျဖင့္ ဖန္ဆင္းေတာ္ မူခဲ့ေသာအရွင္ ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ ထို႔ေနာက္ အရွင္ျမတ္သည္ အရရွ္ (ပလႅင္ေတာ္) ထက္ဝယ္ စံျမန္းေတာ္မူခဲ့၏။
တစ္နည္း အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္၏ အာဏာေတာ္တို႔သည္ ဖန္ဆင္းခံေလာကခပ္သိမ္းသို႔ သက္ေရာက္ေလသည္။ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ ကမာၻႃဂိုလ္၌ ဝင္ေသာအရာကို လည္းေကာင္း ယင္းကမာၻႃဂိုလ္မွ ထြက္ေသာ အရာကို လည္းေကာင္း၊ မိုးေကာင္းကင္မွ ဆင္းသက္ေသာ အရာကိုလည္းေကာင္း၊ ယင္းမိုးေကာင္းကင္သို႔ တက္ေသာ အရာကိုလည္းေကာင္း သိရွိေတာ္မူ၏။ ၄င္းျပင္ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ အသင္တို႔ ရွိၾကေသာ မည္သည့္ေနရာ၌မဆို အသင္တို႔ႏွင့္အတူ ရွိေနေတာ္မူ၏။ ထို႔ျပင္ အလႅာဟ္သည္ အသင္တို႔ ျပဳက်င့္သမွ်တို႔ကို အၾကြင္းမဲ့ သိျမင္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ (ကုရ္အာန္ ၅၇း၄)
“ထိုအရွင္ျမတ္သည္ပင္ အဦးဆုံးျဖစ္ေတာ္မူေသာ အရွင္ႏွင့္ ေနာက္ဆုံး၌ ရွိေနေတာ္မူအံ့ေသာ အရွင္၊ ထင္ရွားစြာ ရွိေနေတာ္မူေသာ အရွင္ႏွင့္ ဖုံးကြယ္လ်က္ရွိေနေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္ ျဖစ္ေတာ္မူေပသည္။ ထို႔ျပင္ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ပင္ အရာခပ္သိမ္းတို႔ကို အၾကြင္းမဲ့သိေတာ္မူေသာ အရွင္ျဖစ္ေတာ္မူ၏” (ကုရ္အာန္ ၅၇း၃)
အလႅာဟ္သည္ လိုလားေတာင့္တျခင္း ကင္းမဲ့၍ ၿပီးျပည့္စုံစြာ နိစၥထာဝရ ရွိေနေပရာ အလႅာဟ္အရွင္ ျမတ္၏ သဘာဝကို ရုပ္တရား၏ အခ်ိန္ကန္႔သတ္မႈ၊ အာကာသ ကန္႔သတ္မႈတို႔ျဖင့္ ဖြင့္ဆို၍ မရေခ်။ အလႅာဟ္သည္ ပထမဆုံးႏွင့္ ေနာက္ဆုံးျဖစ္ေတာ္မူေသာ အရွင္ဟူသည္ အတိတ္၊ ပစၥဳပၸန္၊ အနာဂတ္ဟူ၍ အခ်ိန္ကန္႔သတ္မႈ မရွိဘဲ နိစၥထာဝရ ျဖစ္ေတာ္မူေသာ အရွင္၏ သေဘာကို ျပဆိုျခင္းသာ ျဖစ္သည္။
ထို႔အတူ အလႅာဟ္၏ ဘုန္းေတာ္၊ ဂုဏ္ေတာ္၊ ဉာဏ္ေတာ္ အနႏၱတို႔သည္လည္း အတိတ္၊ ပစၥဳပၸန္၊ အနာဂတ္ ဟူေသာ အခ်ိန္ကန္႔သတ္ခ်က္ႏွင့္ ပို၍ေလ်ာ့နည္း သြားျခင္း၊ ပို၍တိုးလာျခင္း စသည့္ တိုင္းထြာမႈ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားမွလည္း ကင္းလြတ္ေတာ္မူ၍ ထာဝရၿပီးျပည့္စုံေနေတာ္မူသည္။ အခ်ိန္ႏွင့္ အာကာသ ကန္႔သတ္မႈဟူသည္ ဖန္ဆင္းခံတို႔အတြက္သာ ျဖစ္၏။ ဖန္ဆင္းရွင္ အလႅာဟ္အတြက္ မဟုတ္ေခ်။ အခ်ိန္ႏွင့္ အာကာသတို႔ ကိုယ္တိုင္သည္ပင္ အလႅာဟ္၏ ဖန္ဆင္းခံမ်ားသာျဖစ္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အလႅာဟ္ မည္သည့္အခ်ိန္ကစ၍ ရွိေနသနည္းဟု ဆိုလ်င္ အခ်ိန္ဟူေသာ ကန္႔သတ္မႈသဘာဝကို မဖန္ဆင္းမီကတည္းက ရွိေနသည္ဟူ၍သာ ျဖစ္၏။
“ဘာသီြႏု” ဖုံးကြယ္ေနေတာ္မူေသာ အရွင္ဟူသည္ ကန္႔သတ္မႈေဘာင္အတြင္းမွ မၿပီးမျပည့္စုံေသာ၊ မတည္ၿမဲေသာ ဖန္ဆင္းခံတို႔ တိုက္ရုိက္ ျမင္ႏိုင္စြမ္း မရွိေသာ ထာဝရ ကန္႔သတ္မႈကင္းေသာ ၿပီးျပည့္စုံေနသည့္ အလႅာဟ္ကို ဆိုလိုသည္။ “အတ္ဇြာဟိရု” ထင္ရွားစြာရွိေနေတာ္မူေသာ အရွင္ဟူသည္ ဖန္ဆင္းခံတို႔ ဖန္ဆင္းရွင္ အလႅာဟ္ကို တိုက္ရုိက္ မျမင္ႏိုင္ေသာ္လည္း ဖန္ဆင္းခံ ေလာကခပ္သိမ္းတို႔မွာ အလႅာဟ္၏ ဂုဏ္ေတာ္ေၾကာင့္ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚလာၾကရ၍ ဖန္ဆင္းရွင္ အလႅာဟ္၏ လက္ရာ သက္ေသ လကၡဏာမ်ားကို ေတြ႔ျမင္ႏိုင္မႈကို ဆိုလိုသည္ ထို႔သက္ေသ လကၡဏာေတာ္တို႔ကို ဆင္ျခင္ၾကည့္ရႈျခင္းျဖင့္ ဖန္ဆင္းရွင္ အလႅာဟ္ရွိေတာ္မူေၾကာင္း သိႏိုင္ေပသည္။

No comments:

Post a Comment