Tuesday 18 September 2012

‘ႏုသ္ြဖတ္’ ကလလေရၾကည္ အနည္းငယ္မွ်ျဖင့္ မ်ိဳးဆက္ျပန္႔ပြားျခင္း

‘ႏုသ္ြဖတ္’ ကလလေရၾကည္ အနည္းငယ္မွ်ျဖင့္ မ်ိဳးဆက္ျပန္႔ပြားျခင္း
လူသားအားလုံး၊ က်ား/မ မေရြး ရုပ္ခႏၶာကိုယ္သည္ ေျမေပၚေျမေအာက္ရွိသက္မဲ့ ပစၥည္းတို႔ျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားသည္။ မိခင္ေလာင္း၊ ဖခင္ေလာင္းတို႔သည္ ေျမမွထြက္ေသာပစၥည္းမ်ားကို စားၾကရသည္။ တနည္းဆိုေသာ္ သက္မဲ့ပစၥည္းတို႔သည္ အစားအစာအျဖစ္ သက္ရွိတို႔၏ ရုပ္ခႏၶာထဲဝင္ေရာက္ၾကသည္။ ဤသို႔ျဖင့္သက္ရွိ ရုပ္ခႏၶာကိုယ္တြင္ ဆဲလ္မ်ားစြာတို႔ တိုးတက္ျဖစ္ေပၚလာ၍ ရုပ္ခႏၶာ ႀကီးထြားလာရသည္။ ဖခင္ေလာင္းတြင္ ကလလေရၾကည္ (သုတ္)ျဖစ္လာ၍ မိခင္ေလာင္းတြင္ မမ်ိဳးဥျဖစ္လာသည္။ စင္စစ္သေႏၶသားကို ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္ေသာ သုတ္ႏွင့္ မမ်ိဳးဥတို႔သည္ လူသား၏ ရုပ္ခႏၶာကိုယ္ ေျမထြက္ပစၥည္း အစားအစာမ်ား ေပါင္းစပ္၍ မရွိရာမွရွိရာသို႔ ေပၚေပါက္လာၾကသည္။
“ထို႔ေနာက္ အရွင္ျမတ္သည္ ‘၄င္း’၏ အဆက္အႏြယ္တို႔ကို အဖိုးမတန္ေသာ ေရ၏ အႏွစ္သာရျဖင့္ ျပဳလုပ္ေတာ္မူခဲ့သည္” (ကုရ္အာန္ ၃၂း၈)
“မုခ်ဧကန္ ငါအရွင္ျမတ္သည္ လူသားကို ေျမ၏ အဆီအႏွစ္ျဖင့္ ဖန္ဆင္းေတာ္မူခဲ့၏။ ငါအရွင္ျမတ္သည္ ၄င္းအား ကလလေရၾကည္၏ အနည္းငယ္ေသာ ပမာဏအျဖစ္ လုံၿခံဳေသာေနရာတစ္ခု (သားအိမ္တြင္း)၌ ထားေတာ္မူခဲ့သည္” (ကုရ္အာန္ ၂၃း၁၂-၁၃)
“အို….လူခပ္သိမ္းတို႔၊ စင္စစ္ ငါအ၇ွင္ျမတ္သည္ အသင္တို႔အား ေယာက်္ားတစ္ေယာက္ မိန္းမတစ္ေယာက္မွ ဖန္ဆင္းထင္ရွားျဖစ္ေပၚေစေတာ္မူခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္ ငါအရွင္ျမတ္သည္ သင္တို႔အခ်င္းခ်င္း တစ္ဦးကို တစ္ဦး ခြဲျခားသိျမင္မွတ္မိၾကအ့ံေသာငွာ၊ လူမ်ိဳးစုအသီးသီး၊ မ်ိဳးႏြယ္အသြယ္သြယ္ျပဳလုပ္ေတာ္မူခဲ့သည္” (ကုရ္အာန္ ၄၉း၁၃)
မိခင္ေလာင္းႏွင့္ ဖခင္ေလာင္းတို႔ ေပါင္းသင္းၾက၍(အလႅာဟ္၏ သတ္မွတ္ခ်က္ရွိေသာ္) သေႏၶသား တည္ေလသည္။ ယင္းအေျခမွ စတင္ေသာ သေႏၶသား၏ ဘဝသည္လည္း သားအိမ္တြင္း၌ အလႅာဟ္၏ သတ္မွတ္ခ်က္ကာလမ်ားအတိုင္း အဆင့္ဆင့္ႀကီးထြားရေလသည္။ ဒုတိယအဆင့္မွာ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ တိရစာၦန္အဆင့္သာရွိေသး၍ ကုရ္အာန္ (၃၂း၈)၌လည္း“၄င္း”ဟူ၍သာ သဒၵါနည္းအရ သုံးစြဲထားသည္။ >ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေျပာင္းလဲတိုးတက္မႈ
“ထို႔ေနာက္ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ ၄င္းအား ဖန္ဆင္းရသည့္ သဘာဝႏွင့္အညီ က်င့္ႀကံႏိုင္ရန္ ေနထားက်န္စြာ ျပဳလုပ္ေတာ္မူခဲ့၏” (ကုရ္အာန္ ၃၂း၉)
လူသား၏ အဆင့္ဆင့္ေျပာင္းလဲ တိုးတက္မႈ တတိယအဆင့္မွာ(ေစာင္ဝါ) ဖန္ဆင္းခံရသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ သဘာဝႏွင့္ အညီက်င့္ႀကံေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ အလႅာဟ္၏ ဘုန္းေတာ္ ဉာဏ္ေတာ္ အနႏၱျဖင့္ ေနသားက်နစြာ ျပဳလုပ္ျခင္း ျဖစ္၏။ ေျမမွတစ္ဆင့္ျဖစ္လာေသာ ကလလေရၾကည္ (သုတ္)ႏွင့္ မမ်ိဳးဥတို႔ မိခင္ေလာင္း၏ သားအိမ္တြင္း၌ ေပါင္းစပ္ေအာင္ျမင္ၿပီးေနာက္ သီးျခားဘဝတစ္ခု ျဖစ္ေပၚလာ၍ အဆင့္ဆင့္ေျပာင္းလဲ တိုးတက္လာျခင္းသည္။ သားအိမ္တြင္း၌ ကလလေရၾကည္ အဆင့္ဆင့္တိုးတက္ေျပာင္းလဲမႈကို ကုရ္အာန္၌…
“ထို႔ေနာက္ ငါအရွင္ျမတ္သည္ ယင္းကလလေရၾကည္၏ အနည္းငယ္ေသာ ပမာဏမွ အလတ္က္ (ေမွ်ာ့ေကာင္ကဲ့သို႔ ပုံသ႑ာန္ရွိၿပီး) တြယ္ကပ္ေနေသာ အရာျဖစ္ဖန္ဆင္း ျပဳလုပ္ေတာ္မူခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ငါအရွင္ျမတ္သည္ ယင္းတြယ္ကပ္ေနေသာအရာ (အလတ္က္)ကို (မုဒြ္ဂတ္) သြားျဖင့္ ဝါးထားေသာ ပုံသ႑ာန္ အသားတုံးျဖင့္ ဖန္ဆင္းျပဳလုပ္ေတာ္မူခဲ့၏။
တဖန္ဆင္းယင္း သြားျဖင့္ ဝါးထားေသာ သ႑ာန္အသားတုံးမွ အရုိးမ်ားအျဖစ္ ဖန္ဆင္းျပဳလုပ္ေတာ္မူခဲ့ျပန္သည္။ ထို႔ေနာက္ ငါအရွင္ျမတ္သည္ ယင္းအရိုးမ်ားကို အသားျဖင့္ တန္ဆာဆင္ျမန္း၍ ေပးေတာ္မူခဲ့၏။ ထို႔ေနာက္ ငါအရွင္ျမတ္သည္ ယင္း(အသားျဖင့္ဆင္ျမန္းၿပီးေသာ အရုိးမ်ား)ကို အျခား ဖန္ဆင္းခံအရာ တစ္ခုအသြင္ ျဖစ္ေပၚလာေတာ္မူခဲ့၏” (ကုရ္အာန္ ၂၃း၁၄)
အလႅာဟ္သည္ လူသားတို႔၏ ဖန္ဆင္းရွင္ ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ ကုရ္အာန္သည္ အလႅာဟ္ထံမွ လမ္းညႊန္ျဖစ္၏ အေနာက္တိုင္း ေဆးသိပၸံ ပါရဂူမ်ားကို မယုံႏိုင္ေအာင္ အံ့ၾသေစေသာ မွန္ကန္တိက်သည့္ ကုရ္အာန္ အတြင္းမွ အလႅာဟ္၏ ဖန္ဆင္းမႈကို ေဖာ္ျပေသာ အာယာသ္မ်ားအေၾကာင္း သက္ေသလကၡဏာမ်ား က႑တြင္ၾကည့္ပါ။ အျခားဖန္ဆင္းခံအရာတစ္ခုအသြင္” ဟူသည္ မိခင္မွ ခြဲထြက္ႏိုင္ေသာ ၿပီးျပည့္စုံေသာ သီးျခားဘဝတစ္ခုသို႔ ေရာက္ရွိေသာ အဆင့္ကို ေခၚသည္။ ထို(စတုတၳအဆင့္)သည္ တိရစာၦန္တို႔ထက္သာလြန္ေသာ အဆင့္ျဖစ္၏။ အလႅာဟ္ထံမွ ရူဟ္စြမ္းအင္ရေသာအဆင့္ ျဖစ္၏။
အလႅာဟ္ထံမွ ရူဟ္စြမ္းအင္ လကၡံရရွိျခင္း
“ထို႔ေနာက္ ထိုအရွင္ျမတ္သည္‘၄င္းအား’ ဖန္ဆင္းခံရသည့္ သဘာဝႏွင့္အညီ က်င့္ႀကံႏိုင္ရန္ ေနထားက်နစြာ ျပဳလုပ္ေတာ္မူ၍ ၄င္း၏(ရုပ္ခႏၶာအတြင္း)၌ မိမိ၏အထံေတာ္မွ ‘ရူဟ္’ ဝိညာဥ္ကို မႈတ္သြင္းေတာ္မူခဲ့၏။ ထို႔ျပင္ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ ‘အသင္တို႔’ အဖို႔ ၾကားျခင္း၊ ျမင္ျခင္းႏွင့္ စိတ္ႏွလုံးမ်ား (စိတ္ႏွင့္ခံစားမႈ)မ်ားကို ျပဳလုပ္ ေပးသနားေတာ္မူခဲ့၏။ (သို႔ပါလ်က္) အသင္တို႔သည္ အနည္းငယ္သာလ်င္ ေက်းဇူးတင္ၾကကုန္သတည္း” (ကုရ္အာန္ ၃၂း၉)
လူသားကို ဖန္ဆင္းသည့္ သဘာဝႏွင့္ ေလ်ာ္ညီစြာ က်င့္ႀကံႏိုင္ရန္ ေနထားက်နစြာ အဆင့္ဆင့္ ဖန္ဆင္းျပဳလုပ္ၿပီးေနာက္ စတုတၳဆင့္တြင္ လူသားကို အလႅာဟ္သည္ မိမိအထံေတာ္မွ ရူဟ္စြမ္းအင္ကို ခ်ီးျမွင့္ျခင္းျဖင့္ တိ႐စာၦန္တို႔ထက္ သာလြန္ေသာ၊ က်န္ ဖန္ဆင္းခံတို႔ထက္ သလြန္ေသာ လူသားအဆင့္သို႔ ေရာက္ေလေတာ့သည္။ မိခင္၏ သားအိမ္မွ ခြဲထြက္၍ ကမာၻေျမေပၚဝယ္ ခလီဖဟ္ ကိုယ္စားလွယ္ အျဖစ္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေသာ အေျခခံစြမ္းအင္တို႔ကို ရေလသည္။ အထက္ပါ အာယာသ္၌ ဤအဆင့္တြင္ “၄င္းတို႔”ဟု မသုံးစြဲေတာ့ဘဲ “အသင္တို႔”ဟု ေျပာင္းလဲေခၚေဝၚလိုက္ေလသည္။
အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္သည္ မိမိအထံေတာ္မွ ရူဟ္ကို မႈတ္သြင္းသည္ဟူေသာ အဓိပၸာယ္မွာ ပထမဆုံး လူသားကို အလႅာဟ္ စတင္ ဖန္ဆင္း ျပဳလုပ္စဥ္က ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အဆင့္ဆင့္ တိုးတက္ျဖစ္ေပၚ၍ ေနထားတက် ျဖစ္ေပၚေသာအခါ ရူဟ္စြမ္းအင္ ထည့္သြင္းေပးခဲ့ရာ ထို ရူဟ္စြမ္းအင္သည္ အလႅာဟ္ထံမွ ဝဟီလမ္းညႊန္ကို ၾကားနာ လကၡံႏိုင္စြမ္း၊ ခံစားႏိုင္စြမ္းတို႔ ရေလသည္။ ထိုကဲ့သို႔ ပထမဆုံး လူသားကို ရူဟ္ထည့္သြင္းေပးျခင္း သကၠဒီရ္ သတ္မွတ္ခ်က္သည္ လူသားမ်ိဳးဆက္အားလုံးတို႔တြင္ သဘာဝအျဖစ္ ဆက္လက္ အစဥ္အဆက္ျဖစ္ေနျခင္းကို ဆိုလိုသည္။ အလႅာဟ္၏ အမရ္စီမံမႈအမိန္႔ေတာ္အရ “ျဖစ္ေစ”ဟု ဆိုလ်င္ ျဖစ္လာ၏ ။ (ကုရ္အာန္ ၂း၁၁၇)။
ကုရ္အာန္တြင္“ျဖစ္ေစ”ဟုဆိုလ်င္ “ျဖစ္ခဲ့၏ ျဖစ္ၿပီးၿပီ” စသည္ျဖင့္ မဆို၊ “ျဖစ္လာ၏ (ဖယကူန္း)ဟု ဆိုထားရာ ေနာက္ဆုံး လူသားတိုင္ေအာင္ သဘာဝတရားအျဖစ္ ဆက္လက္ျဖစ္ေပၚေနမည္သာ ျဖစ္၏။ အလႅာဟ္၏ အမရ္ စီမံမႈအမိန္႔ေတာ္ႏွင့္ ျဖစ္ေစဟုဆိုလ်င္ ျဖစ္လာ၏ ဟူေသာ သဘာဝတို႔ကို လူသားတို႔၏ မၿပီးမျပည့္စုံေသာ ဉာဏ္အဆင့္ဆင့္ႏွင့္ ဆင္ျခင္တုံတရားတို႔က မသိႏိုင္ေခ်။ သို႔ေသာ္ ျဖစ္ေပၚလာၿပီးေသာ အရာဝတၳဳတိုင္း၌ ဖန္ဆင္းရွင္၏ လက္ရာေတာ္အျဖစ္ သက္ေသ လကၡဏာမ်ားကို အထင္အရွား ေတြ႔ျမင္ႏိုင္ေပသည္။ ထို သက္ေသသာဓကမ်ားမွတစ္ဆင့္ အလႅာဟ္ကို သိႏိုင္ေပသည္။
“ရူဟ္” ဝိညာဥ္သည္ အဘယ္နည္း
“စင္စစ္ ၄င္းတို႔သည္ အသင္ (တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္)အား ‘ရူဟ္’ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေမးျမန္းၾကကုန္၏။ အသင္သည္ ၄င္းတို႔အား ေျပာၾကားပါေလ၊ ရူဟ္သည္ ငါ့အား ေမြးျမဴ ဖန္ဆင္းေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္၏ အမရ္စီမံမႈ အမိန္႔အတိုင္း ျဖစ္လာသည္။ စင္စစ္ အသင္တို႔သည္ အနည္းငယ္မွ်ေသာ အသိပညာကိုသာ ခ်ီးျမွင့္ေပးသနားေတာ္မူခဲ့ျခင္းခံခဲ့ၾကရကုန္သတည္း (ဟု ေျပာေလာ့) (ကုရ္အာန္ ၁၇း၈၅)
ရူဟ္ ဝိညာဥ္သည္ အလႅာဟ္၏ အမရ္အမိန္႔ေတာ္မွ ျဖစ္လာ၍ လူသားတို႔၏ ဉာဏ္အဆင့္ဆင့္ႏွင့္ ဆင္ျခင္တုံတရားတို႔ ထိုးေဖာက္ဝန္းၿခဳံႏိုင္စြမ္း မရွိေခ်။ အနည္းငယ္မွ်ေလာက္သာ သိႏိုင္ေပသည္။ သို႔ေသာ္ ထို ရူဟ္စြမ္းအင္သည္ လူသားတိုင္း၌ရွိေနမႈကို အသြင္မ်ိဳးစုံျဖင့္ သိႏိုင္ေပသည္။
အဓိကအားျဖင့္ လူသားတြင္ အသက္အျပင္ တိရစာၦန္တို႔၌ မရွိေသာ ဆင္ျခင္တု႔ံတရားႏွင့္ ဉာဏ္လႊာ အဆင့္ဆင့္တို႔ ရွိေနမႈပင္ ျဖစ္သည္။ ထို ရူဟ္ႏွင့္ ထင္ဟပ္ ဆက္စပ္လ်က္ လူသားတို႔တြင္ ‘နဖ္စ္’ ဝိညာဥ္ႏွင့္“ကလ္ဘ္” စိတ္ႏွလုံးႏွင့္ ခံစားမႈတို႔ ေပၚေပါက္လာေလသည္။

No comments:

Post a Comment