Thursday, 23 August 2012

လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ဆုံးျဖတ္ လုပ္ပိုင္ခြင့္

လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ဆုံးျဖတ္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ အလႅာဟ္သည္ အရာခပ္သိမ္းကို တတ္စြမ္းႏိုင္ပါလ်က္ အဘယ္ေၾကာင့္ လူသားအားလုံးကို မုစ္လင္မ္မ်ားအျဖစ္ မျပဳလုပ္သနည္း….? အလႅာဟ္သည္ အရာခပ္သိမ္းကို အၾကြင္းမဲ့ တတ္စြမ္းႏိုင္ေတာ္မူ၏။ သို႔ေသာ္ ဖန္ဆင္းခံလူသားကို ကမာၻေျမေပၚဝယ္ ခလီဖဟ္ ကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္ ခ်ီျမွင့္၍ ဝဟီလမ္းညႊန္အမိန္႔မ်ား? ဆင္ျခင္တုံ႔တရားႏွင့္ လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ျပဳႏုိင္ခြင့္ေပးထားၿပီးေနာက္ မလိုအပ္ဘဲ ဝင္မစြက္ေတာ့ေခ်။ အလႅာဟ္၏ စီမံကိန္းတြင္ လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ျပဳပိုင္ခြင့္ေပးၿပီးေနာက္ အဓမၼစနစ္ မရွိေခ်။
“စင္စစ္အကယ္၍သာ အသင့္အား ဖန္ဆင္း ေမြးျမဴေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္အလိုရွိေတာ္မူခဲ့ပါလ်င္ ကမာၻေျမဝယ္ ရွိရွိသမွ်ေသာ လူခပ္သိမ္းတို႔သည္ အီမာန္သက္ဝင္ယုံၾကည္ၾကမည္သာ ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္ေပရာ အသင္တို႔အား (၄င္းတို႔၏ဆႏၵကို ဆန္႔က်င္၍) သက္ဝင္ယုံၾကည္သူမ်ား ျဖစ္ေအာင္ ျပဳႏိုင္ပါသေလာ၊ စင္စစ္ အလႅာဟ္၏ အလိုေတာ္မရွိက မည္သူတစ္ဦး တစ္ေယာက္မွ်ပင္ အီမာန္ သက္ဝင္ယုံၾကည္ႏုိင္သည္မရွိ။ စင္စစ္ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ အသိဉာဏ္ကိုအလ်င္း အသုံးမျပဳေသာ သူတို႔အေပၚ၌သာလွ်င္ မစင္ၾကယ္မႈကို သက္ေရာက္ေစေတာ္မူ၏” (ကုရ္အာန္ ၁၀း၉၉-၁၀၀)
“ထို႔ေနာက္ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ ၄င္းအား ဖန္ဆင္းခံရသည့္ သဘာဝႏွင့္ အညီ ျဖစ္ေစရန္ ေနထားက်စြာျပဳလုပ္ေတာ္မူ၍ (၄င္း၏ ရုပ္ခႏၶာအတြင္း၌) မိမိအထံေတာ္မွ ‘ရူဟ္ဝိညာဥ္’ကို မႈတ္သြင္းေတာ္မူခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ အသင္တို႔အဖို႔ ၾကားျခင္း၊ ျမင္ျခင္းႏွင့္ စိတ္ႏွလုံးမ်ားကို ျပဳလုပ္ေပးသနားေတာ္မူခဲ့၏။” (ကုရ္အာန္ ၃၂း၉)။
“စင္စစ္ အသင္တို႔ထံ အသင္တို႔၏ အရွင္ျမတ္ထံေတာ္မွ သက္ေသခံမ်ား ေရာက္ရွိလာခဲ့ေခ်ၿပီ၊ သို႔ျဖစ္ေပရာ မည္သူမဆို (ထိုသက္ေသခံမ်ားကို) ျမင္ပါလ်င္ ထိုသူ၏အဖို႔သာ အက်ိဳးရွိအ့ံ၊ ထိုနည္းတူ မည္သူမဆို ကန္းလ်က္ ေနပါလ်င္ ထိုသူ၏အေပၚ၌သာ နစ္နာမႈရွိအ့ံ” (ကုရ္အာန္ ၆း၁၀၄)
“ထို႔ျပင္ ေျပာေလာ့၊ အမွန္တရား (ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္)သည္ အသင္တို႔အား ဖန္ဆင္းေမြးျမဴေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္ထံေတာ္မွ ျဖစ္၏။ သို႔ျဖစ္ေပရာ မည္သူမဆို ယုံၾကည္လိုလ်င္ ယုံၾကည္ႏုိင္၏။ ထိုနည္းတူ မည္သူမဆို ျငင္းပယ္လိုလ်င္ ျငင္းပယ္ႏိုင္၏။ ဧကန္မလြဲ ငါအရွင္ျမတ္သည္ အမွန္တရားကို ျငင္းပယ္ျခင္းျဖင့္ (မိမိတို႔ကိုယ္ကို မိမိတို႔) မတရားျပဳသူမ်ားအဖို႔ မီးကို အဆင့္သင့္ ျပဳလုပ္ထားေတာ္မူ၏” (ကုရ္အာန္၁၈း၂၉)
“ထိုမွတစ္ပါး နဖ္စ္ဝိညာဥ္ကိုလည္းေကာင္း၊ ထိုနဖ္စ္ကို (ဖန္ဆင္းခံရသည့္ သဘာဝႏွင့္ အညီျဖစ္ေစရန္) စုံလင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေတာ္မူေသာ (အလႅာဟ္) အရွင္ျမတ္ကိုလည္းေကာင္း သက္ေသထူေတာ္မူ၏။ တစ္ဖန္ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ နဖ္စ္၏ စိတ္တြင္းဝယ္ ထိုနဖ္စ္၏ မေကာင္းမႈ၏ အသိစိတ္ႏွင့္ ေကာင္းမႈ၏ အသိစိတ္တို႔ကို ထည့္သြင္းေပးသနားေတာ္မူခဲ့၏” (ကုရ္အာန္ ၉၁း၇-၈)
“စင္စစ္ ထိုနဖ္စ္ဝိညာဥ္ကို စင္ၾကယ္သန္႔ရွင္းေစခဲ့ေသာသူသည္ ေအာင္ျမင္ခဲ့ေလၿပီ၊ သို႔ရာတြင္ ထိုနဖ္စ္ကို (မေကာင္းမႈမ်ားတြင္) နစ္ျမဳပ္ေစခဲ့ေသာသူသည္ ပ်က္စီးဆုံးရႈံးခဲ့ေခ်ၿပီတကား” (ကုရ္အာန္ ၉၁း၉-၁၀)
သကၠဒီရ္ သတ္မွတ္ခ်က္ဟူသည္
သကၠဒီရ္ ဟူသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ဖန္ဆင္းခံေလာက အေပါင္းရွိ စၾကဝဠာခပ္သိမ္းႏွင့္ သက္ရွိသက္မဲ့ ခပ္သိမ္းတို႔ကို မ်ိဳးႏြယ္မ်ား အမ်ိဳးအစားမ်ား ခြဲျခားကာ သဘာဝမ်ား သတ္မွတ္ေပး၍ ယင္း သဘာဝမ်ားႏွင့္ အညီ က်င့္ႀကံ ေနထိုင္ႏိုင္ရန္ စြမ္းရည္မ်ား၊ အရည္အခ်င္းမ်ား ထည့္သြင္းေပးျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုမ်ိဳးႏြယ္မ်ား အမ်ိဳးအစား အသီးသီးတို႔ကို အုပ္စုအသီးသီး ခြဲျခားကာ စြမ္းရည္ႏွင့္ အရည္အခ်င္းတို႔ ထပ္ဆင့္ခြဲျခားေပး၏။ ထို႔ေနာက္ ထိုအုပ္စု အသီးသီးတြင္ ပါဝင္ေသာ သက္ရွိတစ္ဦးခ်င္း၊ သက္မဲ့တစ္ခုခ်င္းကို စြမ္းရည္ႏွင့္ အရည္အခ်င္း ထပ္ဆင့္ခြဲျခား သတ္မွတ္ေပးျပန္သည္။
ထိုကဲ့သို႔ သဘာဝစြမ္းရည္ အရည္အခ်င္းအသီးသီးကို သတ္မွတ္ေပးၿပီးေနာက္ ယင္းအသီးသီးတို႔ ျဖစ္ေပၚရမည့္အခ်ိန္၊ ျဖစ္ေပၚရမည့္ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ ေနရာတို႔ကို သတ္မွတ္ေပးျပန္သည္။ ထိုသို႔ ျဖစ္ေပၚၿပီးေနာက္ ယင္း အသီးသီးတို႔၏ ျဖစ္ေပၚတည္ရွိေနေရးအတြက္ လိုအပ္ေသာရိကၡာကို ျပဳလုပ္ေပးျပန္သည္၊
ထို႔ေနာက္ ယင္းအသီးသီးတို႔၏ ပ်က္သုဥ္းျခင္း ေသဆုံးျခင္းတို႔အတြက္ အခ်ိန္ႏွင့္ ေနရာကို အလႅာဟ္က သတ္မွတ္ေပးျပန္သည္။ လူသားအတြက္ သကၠဒီရ္ သတ္မွတ္ခ်က္မွာ လူသည္ သဘာဝအရ ကမာၻေျမေပၚဝယ္ ခလီဖဟ္ ကိုယ္စားလွယ္ျဖစ္ျခင္း၊ က်န္ ဖန္ဆင္းခံ ေလာကအားလုံးထက္ သာလြန္ေသာ အရည္အခ်င္းမ်ား ရထားျခင္း၊ က်န္ ဖန္ဆင္းခံအားလုံးသည္ လူသား၏ လက္ေအာက္ခံျဖစ္ျခင္း၊ အလႅာဟ္ထံမွ အမာနသ္လႊဲအပ္မႈခံထားရျခင္း၊ အလႅာဟ္တစ္ပါးတည္းကိုသာ အိဘာဒတ္ ျပဳရန္ ဖန္ဆင္းထားျခင္း၊ ဆင္ျခင္တုံတရားႏွင့္ လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ျပဳလုပ္ပိုင္ခြင့္ ရထားျခင္း စသည္တို႔ျဖစ္သည္။
လူသားကို ထိုသဘာဝတို႔ျဖင့္ သတ္မွတ္ခ်က္ေပးၿပီးေနာက္ မ်ိဳးႏြယ္အုပ္စုမ်ား၊ အသားအေရာင္၊ ဘာသာစကားအသီးသီး စသည္ျဖင့္ ထပ္မံ ခြဲျခားျပန္သည္။ က်ား/မ လိင္ အားျဖင့္ ထပ္မံခြဲျခားျပန္သည္။ ၿပီးေနာက္ တစ္ဦးခ်င္းလိုက္ျဖစ္ေစ၊ မ်ိဳးႏြယ္အလိုက္ျဖစ္ေစ ရိကၡာႏွင့္ ေသဆုံးခ်ိန္တို႔ကို သတ္မွတ္ေတာ္မူ၏။
လူသားတစ္ဦးခ်င္းအတြက္ ေလာကီဆိုင္ရာသကၠဒီရ္ (ကံ)
“ထိုအရွင္ျမတ္သည္ အသင့္အား ဖန္ဆင္းေတာ္မူခဲ့၏။ တစ္ဖန္ အသင့္ကို ဖန္ဆင္းရသည့္ သဘာဝႏွင့္အညီ ျဖစ္ေစရန္ ေနသားတက် ျဖစ္ေအာင္လည္း ျပဳျပင္ေတာ္မူခဲ့သည္။ တစ္ဖန္ အသင့္အား အခ်ိဳးအစား က်ေအာင္လည္း စီမံေတာ္မူခဲ့၏။ (အလႅာဟ္သည္) မိမိအလိုရွိေတာ္မူေသာ ပုံသ႑ာန္ဤ အသင့္အား စီစဥ္ျပဳလုပ္ ဖန္ဆင္းေတာ္မူခဲ့၏” (ကုရ္အာန္ ၈၂း၇-၈)
အထက္ပါ အာယာသ္ေတာ္မ်ားအရ အလႅာဟ္သည္ လူသားတစ္ဦးခ်င္းကို ၄င္းေတြ႔ႀကဳံရမည့္ဘဝႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္သဘာဝတို႔ႏွင့္ အညီက်င့္ႀကံေနႏိုင္ရန္ စြမ္းအင္ႏွင့္ အရည္အခ်င္းတို႔ကို ထည့္သြင္းေပးေလသည္။ အခ်ိဳးအစားက်ေအာင္ ျပဳလုပ္သည္ဟုဆိုရာတြင္ ၄င္း လူသား၏ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာႏွင့္ ရူဟ္ဝိညာဥ္ပိုင္းဆိုင္ရာ လိုအပ္ခ်က္တို႔ကို လိုက္ေလ်ာညီေထြေနေစရန္ ျပဳလုပ္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
“ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ပင္ အသင္တို႔အား ကမာၻႃဂိုဟ္၌ ‘ခလီဖဟ္’ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအျဖစ္ ခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ ထို႔ျပင္ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ပင္ အသင္တို႔အား မိမိခ်ီးျမွင့္ထားေတာ္မူေသာ ေက်းဇူးေတာ္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ စမ္းသပ္ေတာ္မူျခင္းငွာ အသင္တို႔အနက္ အခ်ိဳ႔ကို အခ်ိဳ႔ထက္ အဆင့္အတန္းအားျဖင့္ ျမင့္ေစေတာ္မူခဲ့၏” (ကုရ္အာန္ ၆း၁၆၅)
အစၥလာမ္သာသနာတြင္ အတိတ္ဘဝႏွင့္ သံသရာလည္ျခင္းဟူသည္ မရွိေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ အတိတ္ဘဝ၏ ပါရမီႏွင့္ ဝဋ္ေၾကြးဟူသည္လည္း မရွိေခ်။ လူသားမ်ားအတြင္း အခ်ိဳ႔သူမ်ားသည္ အခ်ိဳ႔သူမ်ားထက္ ဉာဏ္၊ ပညာ၊ ရုပ္ရည္၊ စည္းစိမ္၊ အာဏာစသည္ျဖင့္ အရည္အခ်င္းသာၾကရျခင္းမွာ အလႅာဟ္၏ စီမံမႈသာ ျဖစ္သည္။ ဤတိုေတာင္းလွေသာ ေလာကီဘဝတြင္ ခလီဖဟ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအျဖစ္ အလႅာဟ္၏ တာဝန္ထမ္းေဆာင္စဥ္ ယာယီသတ္မွတ္ေပးထားေသာအဆင့္အတန္းသာ ျဖစ္ေပသည္။ အာဏာ၊ စည္းစိမ္၊ ပညာပို၍ ရွိသူမ်ားသည္ ရွိသည့္အေလ်ာက္ နည္းပါးသူ မရွိသူမ်ားထက္ ပို၍တာဝန္ႀကီး၏။ အလႅာဟ္ထံတြင္ ပို၍ အစစ္အေဆးခံရမည္ လူသားတိုင္း မိမိရထားေသာ တာဝန္ႏွင့္ အဆင့္အတန္းကို မည္သို႔ေဆာင္ရြက္သည္ကို စမ္းသပ္ျခင္းခံရမည္သာ ျဖစ္သည္။

No comments:

Post a Comment