Thursday, 30 August 2012

စၾကဝဠာမ်ားမွသက္ရွိမ်ား

စၾကဝဠာမ်ားမွသက္ရွိမ်ား “၄င္းျပင္ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ပင္ မိုးေကာင္းကင္မ်ားႏွင့္ ကမာၻႃဂိုဟ္ကို ေျခာက္ရက္တြင္ ဖန္ဆင္းေတာ္ မူခဲ့ေလသည္။ စင္စစ္ ထိုအရွင္ျမတ္၏ အရရွ္ ပလႅင္ေတာ္သည္ ေရေပၚ၌ ရွိခဲ့ေလသည္။ (စၾကဝဠာခပ္သိမ္း၊ အရာခပ္သိမ္းကို ဖန္ဆင္းရျခင္းကား) ထိုအရွင္ျမတ္သည္ အသင္တို႔အနက္ မည္သူသည္ အက်င့္အမူအားျဖင့္ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္သည္ကို စမ္းသပ္ေတာ္မူရန္ ျဖစ္ေပသည္။ (ကုရ္အာန္ ၁၁း၇)
“၄င္းျပင္ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ သက္ေသလကၡဏာေတာ္တို႔အနက္ တစ္ပါးအပါအဝင္ ျဖစ္သည္။ မိုးေကာင္းကင္မ်ားကို ဖန္ဆင္းျခင္းသည္ လည္းေကာင္း၊ ကမာၻႃဂိုဟ္ကို ဖန္ဆင္းျခင္းသည္ လည္းေကာင္း၊ ယင္းမိုးေကာင္းကင္မ်ားႏွင့္ ကမာၻျဂိုဟ္ႏွစ္ခုလုံးတြင္ ျဖန္႔ထားေတာ္မူေသာ သက္ရွိ အေပါင္းတို႔အား ဖန္ဆင္းေတာ္မူျခင္းသည္ လည္းေကာင္း၊ ထို႔ျပင္ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ မိမိအလိုရွိေတာ္မူေသာအခါ ယင္းတို႔အား စုရုံးျခင္းကို လည္းေကာင္း ျပဳစြမ္းႏိုင္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျဖစ္ေတာ္မူ၏” (ကုရ္အာန္ ၄၂း၂၉)
“မိုးေကာင္းကင္မ်ား၌ လည္းေကာင္း၊ ကမာၻႃဂိုဟ္၌ လည္းေကာင္း “ရွိၾကေသာသူဟူသမွ်” တို႔သည္ အရ္ရဟ္မားန္ အနႏၱ ကရုဏာေတာ္ရွင္၏ ေရွ့ေတာ္ေမွာက္တြင္ ကၽြန္အျဖစ္ႏွင့္ လာေရာက္ရမည့္ သူခ်ည္းသာျဖစ္ကုန္၏။ ဧကန္မလြဲ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ ၄င္းတို႔အား ဝန္းၿခံဳ၍ထားေတာ္မူသည့္ျပင္ ၄င္းတို႔အား ေရတြက္၍လည္းထားေတာ္မူ၏။ စင္စစ္ ထိုသူ အသီးသီးတို႔သည္ ကိယာမသ္ ရွင္ျပန္ထမည့္ ေန႔တြင္ တစ္ဦးခ်င္း လာေရာက္ရမည့္ သူမ်ားသာလွ်င္ ျဖစ္ၾကကုန္၏” (ကုရ္အာန္ ၁၉း၉၃-၉၅)
ရုပ္စၾကဝဠာႀကီးအတြင္း သက္ရွိႏွင့္ သက္မဲ့ဟူ၍ရွိရာ သက္မဲ့မ်ားကို ရုပ္ႏွင့္ စြမ္းအင္အသြင္ျဖင့္ ေတြ႔ျမင္ႏိုင္သည္။ ဥပမာ- မီး(ရုပ္)သည္ ပူေလာင္ေစေသာ (စြမ္းအင္) သတၱိရွိ၏။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ (၂၁း ၃၀)၏ ပထမပိုင္းတြင္ အလႅာဟ္သည္ စၾကဝဠာ အရာခပ္သိမ္းတို႔ကို အစုအေဝးတစ္ခုတည္းမွ ခြဲထုတ္ခဲ့ျခင္းကို ေခတ္သစ္သိပၸံ၏ မဟာေပါက္ကြဲမႈ သီအိုရီက ေထာက္ခံေန၏. ထို႔အတူ ထိုအာယာသ္၏ ဒုတိယ ပိုင္းကို ေခတ္သစ္သိပၸံ၏ “သက္ရွိတို႔၏ အစသည္ ေရမွ ျဖစ္ေၾကာင္း” အဆိုက ေထာက္ခံေနျပန္သည္။ အလႅာဟ္က ျငင္းပယ္သူတို႔အား သက္ေသမ်ားကို ေတြ႔ပါလ်က္ မေတြ႔မျမင္ၾကဘူးေလာ၊ ဆင္ျခင္ယုံၾကည္ျခင္း မရွိၾကပါသေလာဟု ဆိုထား၏။ သို႔ေသာ္ သိပၸံက အသက္ဟူသည္ မည္သည့္အရာျဖစ္ေၾကာင္း တိက်စြာ မေဖာ္ျပႏုိင္ေခ်။
“အလႅာဟ္၏ ‘အရရွ္ပလႅင္ေတာ္သည္ ေရေပၚ၌ရွိခဲ့သည္ ” ဟူေသာ ကုရ္အာန္၏အဆိုကို ယေန႔ လူသားတို႔ တိက်ေသာ ျပန္ဆိုခ်က္ကို မေပးႏိုင္ေသးေခ်။ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ျပန္ဆိုမႈမွာ သက္ရွိခပ္သိမ္းသည္ ေရမွ စတင္တိုးတက္ခဲ့၍ စၾကဝဠာအတြင္းရွိ သက္ရွိအားလုံးအေပၚ အလႅာဟ္၏ ဘုန္းေတာ္ (အရရွ္)ႏွင့္ အာဏာေတာ္တို႔ သက္ေရာက္ျခင္းႏွင့္ မည္သည့္သက္ရွိမွ် အလႅာဟ္ႏွင့္ ကင္းကြာ၍ မရဘဲ အလႅာဟ္ထံသို႔သာ ျပန္ၾကရမည္ ျဖစ္ျခင္းကို ဆိုလိုသည္။
ကမာၻႃဂိုဟ္ေပၚတြင္ သက္ရွိအျဖစ္ သစ္ပင္ပန္းမန္ ေလာက၊ တိရစာၦန္ေလာကႏွင့္ လူသားတို႔ဟူ၍ (၃)မ်ိဳးေတြ႔ႏိုင္သည္။ ယေန႔ သိပၸံက အျခားကမာၻ၊ စၾကဝဠာမ်ားတြင္ သက္ရွိမ်ားရွိ-မရွိ စူးစမ္းးလ်က္ရွိ၏။ ေဖာ္ျပပါ ကုရ္အာန္ အာယာသ္ေတာ္မ်ားအရ အလႅာဟ္သည္မိုးေကာင္းကင္ (စၾကဝဠာ)မ်ားႏွင့္ ကမာၻႃဂိုဟ္ႏွစ္မ်ိဳးလုံးတြင္ သက္ရွိမ်ားကို သတ္မွတ္၍ ဖန္ဆင္းျဖန္႔ႀကဲခ်ထားေၾကာင္း သက္ေသအျဖစ္ ၾကည့္ရန္ဆိုထား၏။ လူသားတို႔ကို ဖန္ဆင္းထားမႈ သဘာဝမွာ ေရ၊ ေျမ၊ ေလ၊ မီး အာကာသဓာတ္ စသည္တို႔ျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားေသာ္လည္း ခႏၶာကိုယ္မွာ ထူးျခားစြာ အသြင္ျဖစ္ေန၏။ ထို႔ အတူအျခား ကမာၻေလာကမ်ားမွ သက္ရွိတို႔မွာလည္း ေရမွပင္ စတင္ခဲ့ေသာ္လည္း လူသားတို႔၏ သဘာဝႏွင့္ တူညီလိမ့္မည္ဟုလည္း မဆိုႏိုင္။ ကုရ္အာန္ (၉၅း၄) အရ လူသားသည္ စၾကဝဠာအတြင္း အေကာင္းဆုံး ပုံစံဖြဲ႔စည္းမႈျဖင့္ အလႅာဟ္က ျပလုပ္ထားေၾကာင္း ဆိုထားသည္။
အလႅာဟ္အလိုေတာ္ရွိက စၾကဝဠာတြင္းမွ သက္ရွိမ်ားကို စုရုံးေစေတာ္မူႏိုင္၏ဟု ဆိုထားရာ ဤရုပ္ေလာက၌ပင္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးကိုဆုံစည္းေပးမည္ေလာ (သို႔မဟုတ္) ကိယာမသ္ ရွင္ျပန္ထမည့္ေန႔ေတာ္တြင္သာ စုရုံးမည္ေလာ ဆိုသည္ကို ေစာင့္ၾကည့္ရန္သာရွိ၏။ သိပၸံေလာကမွလည္း ႀကိဳးစားေနၾက၏။ သက္ရွိတို႔၏ အေရအတြက္မွာ အလႅာဟ္၏ သကၠဒီရ္ သတ္မွတ္ခ်က္အရ ျဖစ္ေပၚေန၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဖို ႏွင့္မ ေပါင္းစပ္တိုင္း သေႏၶသားမရျခင္းသာ ျဖစ္၏။
>စၾကဝဠာ (၇)ထပ္ႏွင့္ လမ္းမ်ား၊ တံခါးေပါက္မ်ား
မိုးေကာင္းကင္ (၇)ထပ္ ဟူ၍ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ အတြင္းအႀကိမ္ (၂၀) ေက်ာ္ ေဖာ္ျပထား၏ ။ အာရဗီစာေပအရ (ခုႏွစ္)ဂဏန္းသည္ အမွန္တကယ္ ခုႏွစ္(သို႔) မ်ားျပားမႈကို ဆိုလို၏။ ေအာက္ပါ အာယာသ္ ၂-ခုမွာ သုေတသနျပဳဖြယ္၊ စဥ္းစားဖြယ္ရာ ျဖစ္၏။
“၄င္းျပင္ ငါအရွင္ျမတ္သည္ အသင္တို႔အထက္ဝယ္ လမ္းခုႏွစ္သြယ္ကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူခဲ့၏” (ကုရ္အာန္ ၂၃း၁၇)
“ငါအရွင္ျမတ္သည္ လမ္းမ်ားစြာရွိေသာ မိုးေကာင္းကင္ကို သက္ေသထူေတာ္မူ၏” (ကုရ္အာန္ ၅၁း၇)
စၾကဝဠာအတြင္း ႃဂိုဟ္၊ နကၡတ္မ်ားတို႔သည္ ၄င္းတို႔အတြက္ အလႅာဟ္သတ္မွတ္ထားရာ လမ္းေၾကာင္းမ်ားတြင္ ပုံမွန္သြားေနေၾကာင္း ေဖာ္ျပၿပီးျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ေဖာ္ျပပါ အာယာသ္ ၂-ခုက ဆိုေသာလမ္းေၾကာင္းမ်ားမွာ ႃဂိုဟ္နကၡတ္တို႔၏ သြားလမ္း (Orbit) ကိုသာ ဆိုေလသေလာ သို႔တည္းမဟုတ္၊ စၾကဝဠာမ်ား တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ဆက္စပ္ေသာ လမ္းမ်ားကိုပင္ ဆိုေလသေလာ ဟူသည္ကို ရွာေဖြသင့္၏။ (ကုရ္အာန္ ၁၅း၁၄။ ၇၈း၁၉) တို႔တြင္ တံခါးေပါက္မ်ားႏွင့္ ရွိေသာဘလက္ဟိုး (Black Hole) ေခၚ စၾကဝဠာ၏ တြင္းနက္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ေကာင္း ဆက္စပ္ေနေပမည္။ (ကိယာမသ္က႑တြင္ၾကည့္ပါ)။ ကုရ္အာန္ ၅၅း၃၃ အရ လူသားတို႔သည္ ရုပ္စၾကဝဠာႀကီးကို အလႅာဟ္ထံမွ စြမ္းအားအထူးရသူမ်ား ထိုးေဖာက္ႏိုင္စြမ္း ရွိမည္ဟုဆိုလိုသည္။ ဥပမာ မလာအိကဟ္ စၾကဝဠာတမန္ေတာ္ ဂ်ီဘရာအီလ္သည္ အလႅာဟ္ထံမွ တရားေရာင္းျခည္ ဝဟီလမ္းညႊန္တို႔ကို ကမာၻေျမရွိလူသား တမန္ေတာ္တို႔ထံ ပို႔ေဆာင္ေပး၏၊ လူသားတို႔တြင္ ေနာက္ဆုံး တမန္ေတာ္ခ်ဳပ္ မုဟမၼဒ္သခင္သည္ စၾကဝဠာ(၇)ထပ္ကိုျဖတ္၍ အလႅာဟ္ထံ (အကြယ္မွေတြ႔ရန္) မိအ္ရာဂ်္ခရီးၾကြျမန္းေတာ္မူခဲ့၏။
>လူသားတို႔၏ ကမာၻႃဂိုဟ္ထဲသို႔ အျခား ကမာၻမ်ားစြာရွိျခင္း
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အၾကင္အရွင္ျမတ္ပင္။ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ မိုးေကာင္းကင္ခုႏွစ္ထပ္ကိုလည္း ဖန္ဆင္းေတာ္မူခဲ့၏။ ၄င္းျပင္ ကမာၻႃဂိုဟ္ကိုလည္း ယင္းကဲ့သို႔ပင္ (ဖန္ဆင္းေတာ္မူခဲ့၏)၊ ယင္း မိုးေျမတို႔အၾကားဝယ္ အမိန္႔ေတာ္ (အမရ္)မ်ား ဆင္းသက္ေလသည္” (ကုရ္အာန္ ၆၅း၁၂)
အထက္ပါ အာယာသ္ေတာ္အရ စၾကဝဠာမ်ားစြာ ဖန္ဆင္းထားသကဲ့သို႔ (မစၥလဟြန္းန- ယင္းသို႔ကဲ့သို႔ပင္) ကမာၻႃဂိုဟ္မ်ားကိုလည္း မ်ားစြာ ဖန္ဆင္းထားသည္ဟု ဆိုလိုျခင္း ျဖစ္သေလာ။ သို႔မဟုတ္ မိုး(၇)ထပ္၏ သဘာဝကဲ့သို႔ပင္ ကမာၻႃဂိုဟ္၏ သဘာဝကိုဖန္ဆင္းထားသေလာ။ ယေန႔ သိပၸံပညာက ကမာၻႃဂိုဟ္ကဲ့သို႔ သက္ရွိေနႏိုင္ေသာ ႃဂိုဟ္မ်ိဳး စၾကဝဠာအတြင္း၌ ရွိမရွိကို ရွာေဖြ စူးစမ္းဆဲျဖစ္သည္။ မ်ားစြာေသာ သိပၸံပညာရွင္တို႔က ရွိလိမ့္မည္ဟု ယုံၾကည္ေနၾကေလသည္။ “မိုးေကာင္းကင္မ်ား၌ ရွိသမွ်တို႔သည္ လည္းေကာင္း၊ ကမာၻႃဂိုဟ္၌ ရွိသမွ်တို႔သည္ လည္းေကာင္း၊ မိုးေကာင္းကင္မ်ားႏွင့္ ကမာၻႃဂိုဟ္၏ အၾကားဝယ္ ရွိသမွ်တို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ေျမေအာက္၌ ရွိသမွ်တို႔သည္ လည္းေကာင္း ထိုအရွင္ျမတ္ ပိုင္ဆိုင္ေတာ္မူေသာ အရာမ်ားသာလွ်င္ ျဖစ္ကုန္၏” (ကုရ္အာန္ ၂၀း၆)
အထက္ပါ အာယာသ္ေတာ္မ်ားအရ မိုးေကာင္းကင္မ်ားႏွင့္ ကမာၻႃဂိုဟ္အၾကားရွိ အရာမ်ားသည္ မည္သည့္အရာျဖစ္သည္ကို သိပၸံပညာက ရွာေဖြ ဆန္းစစ္သင့္ေသာအရာ ျဖစ္ေပသည္။
>ရႈိႆြာန္ႏွင့္ မီးက်ီ
“ထိုမွတစ္ပါး ဧကန္မလြဲ ငါအရွင္ျမတ္သည္ အနီးဆုံး(ေအာက္ဆုံး) ျဖစ္ေသာ မိုးေကာင္းကင္ကို မီးအိမ္မ်ားျဖင့္ တင့္တယ္သိုက္ၿမိဳက္စြာ ဆင္ယင္ထားေတာ္မူသည့္ျပင္ အရွင္ျမတ္သည္ ယင္းမီးအိမ္မ်ားကို ရႈိႆြာန္ မိစာၦေကာင္မ်ားအား ပစ္ခတ္ရန္ လက္နက္ကိရိယာမ်ား ျပဳလုပ္ေတာ္မူခဲ့၏…..” (ကုရ္အာန္ ၆၇း၅)
“ထိုမွတစ္ပါး ငါအရွင္ျမတ္သည္ ယင္းမိုးေကာင္ကို ႏွင္ထုတ္ျခင္းခံရေသာ ရႈိႆြာန္ အသီးသီးတို႔မွ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေတာ္မူ၏။ သို႔ရာတြင္ အၾကင္ရႈိႆြာန္ေကာင္ (တစ္ဦးဦး) သည္ တိတ္တဆိတ္ (စကား)နားေထာင္ခဲ့ပါလွ်င္ (ခိုးဝွက္ နားေထာင္ခဲ့ပါလွ်င္) လင္းဝင္းေသာ မီးေတာက္မီးလွ်ံသည္ ယင္း၏ေနာက္သို႔ (ထပ္ၾကပ္မကြာ) လိုက္ေလေတာ့သတည္း” (ကုရ္အာန္ ၅း၁၇း၁၈)
စမာအတ္ဒုနိယာ ေခၚ ကမာၻႃဂိုဟ္၏ မိုးေကာင္းကင္ နယ္နိမိတ္ သတ္မွတ္ခ်က္ကို အလႅာဟ္၏ အထူးစြမ္းအားေပးသူ (ခြင့္ျပဳသူ)မ်ားမွ တစ္ပါး ထိုးေဖာက္ႏိုင္စြမ္း မရွိေခ်။ အလႅာဟ္သည္ ေစာင့္ၾကပ္ရန္ မလာအိကဟ္ ေကာင္းကင္တမန္ေတာ္တို႔အား အဆင္သင့္ တာဝန္ခြဲေပးထားၿပီးျဖစ္၏။ အမိန္႔ေတာ္မ်ား ေပးထားၿပီးျဖစ္၏။ ရႈိႆြာန္ မည္သူနည္း။ ကုရ္အာန္ ၁၁၄း၆ အရ ရႈိႆြာန္သည္ လူသားတို႔အတြင္း၌ လည္းရွိ၏။ ဂ်င္န္မ်ားအတြင္း၌လည္းရွိသည္ဟု ဆိုထား၏။ မေကာင္းမႈအတြက္ သတင္းမ်ား နားေထာင္ရန္ သတ္မွတ္နယ္နိမိတ္ကို ေက်ာ္လြန္က (ယွိဟဘ္) မီးေတာက္ မီးလွ်ံ လိုက္၏ဟု ဆိုထား၏။ တိက်ေသာ ဖြင့္ဆိုမႈကို မေပးႏိုင္ေသးေခ်။ လူသားတို႔ အသိဉာဏ္ ျမင့္မားလာက အလႅာဟ္၏ သက္ေသလကၡဏာတို႔ကို ပို၍ သိလာမည္သာျဖစ္၏။
ယေန႔ လူသားတို႔သည္ ကမာၻ၏ ဝန္းက်င္ေလာက္သာ သုေတသနျပဳဆဲျဖစ္၏။ ေနမိသားစုကိုပင္ ၿပီးျပည့္စုံစြာ မသိၾကေသးေခ်။ ေတြ႔ရွိမႈအသစ္မ်ား ေတြ႔ဆဲျဖစ္၏။ လူမပါေသာ Voyager 2 အာကာသယာဥ္သည္ ၁၉၈၆ ခုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီလ (၂၄)ရက္ေန႔တြင္ ေနမိသားစု၏ ႃဂိုဟ္ (၉)လုံးအနက္ (၇)ခုေျမာက္ အေဝးဆုံးႃဂိုဟ္ ယူေရးနပ္စ္အနီးသာ ေရာက္ေသး၏။ ကမာၻပတ္ လမ္းေၾကာင္းတြင္ရွိ လူသားတို႔၏ ေထာက္လွမ္းေရး ႃဂိုဟ္တုမ်ားမွာ တစ္ႏိုင္ငံႏွင့္ တစ္ႏိုင္ငံ ကမာၻမွ လူသားတို႔၏ သတင္းမ်ားကိုသာ (လွ်ိဳ႔ဝွက္) စုံစမ္း နားေထာင္ႏိုင္မည္။ အလႅာဟ္ထံမွ သတင္းစကားတို႔ကိုကား မရႏိုင္ေခ်။ အလႅာဟ္ရွိေၾကာင္း သက္ေသမ်ားကိုကား ရွာေတြ႔ႏိုင္မည္ ျဖစ္ေပသတည္း။

No comments:

Post a Comment