Thursday 30 August 2012

သဘာဝတရားႏွင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္

သဘာဝတရားႏွင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ “ယင္း(မိုးေကာင္းကင္မ်ားႏွင့္ ကမာၻႃဂိုဟ္) အၾကားဝယ္ (အလႅာဟ္၏) အမိန္႔ေတာ္ (အမရ္)မ်ား သက္ဆင္းေလသည္။ (ယင္းသို႔ျဖစ္ရျခင္းမွာ) ဧကန္မလြဲ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အရာခပ္သိမ္းတို႔ကို စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ေတာ္မူေၾကာင္းကို လည္းေကာင္း။ ထိုမွတစ္ပါး အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ အရာခပ္သိမ္းတို႔ကို အသိဉာဏ္ေတာ္ျဖင့္ အမွန္ပင္ ဝန္းၿခဳံလွ်က္ ရွိေတာ္မူေၾကာင္းကို လည္းေကာင္း အသင္တို႔ သိရွိၾကအ့ံေသာငွာ ျဖစ္ေပသည္။” (ကုရ္အာန္ ၆၅း၁၂)
ရုပ္စၾကဝဠာ အတြင္းသက္မဲ့တို႔သည္ ရုပ္ႏွင့္ စြမ္းအင္မ်ားအျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းလဲျခင္းမ်ားျဖင့္ တည္ရွိေနၾက၏။ ဥပမာ ေရကိုအပူေပးေသာ္ အေငြ႔ျဖစ္လာ၏။။ ေရကို အေအးခံေသာ္ ေရခဲျဖစ္လာ၏။ ေရခဲကို အပူေပးေသာ္ ေရျဖစ္၏။ မည္သူ တစ္စုံတစ္ေယာက္ကမွ် ရုပ္ႏွင့္ စြမ္းအင္ အသစ္တို႔ကိုလည္း ဖန္တီးယူ၍မရေတာ့။ လုံးဝေဖ်ာက္ပစ္ျခင္းကိုလည္း မျပဳႏိုင္ေတာ့။ ရုပ္ႏွင့္ စြမ္းအင္တို႔သည္ အလႅာဟ္၏ သတ္မွတ္ခ်က္ သကၠဒီရ္အတိုင္း ရွိေန၍ အလႅာဟ့္ အမိန္႔ေတာ္ အမရ္ အတိုင္းနာခံေနၾက၏။ လူသားတို႔ ရွာမေတြ႔ေသးေသာ ရုပ္ႏွင့္ စြမ္းအင္တို႔ကိုသာ သိပၸံက ရွာေဖြေတြ႔ရွိေနျခင္း ျဖစ္၏။ အရာအားလုံးကို အလႅာဟ္သည္ စီမံသတ္မွတ္ၿပီး ျဖစ္သည္။
သဘာဝတရားတို႔သည္ အလႅာဟ္၏ သတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္ အမိန္႔အတိုင္းနာခံေနၾကရ၏။ သဘာဝတရားကိုယ္တိုင္က အသိဉာဏ္ရိွ၍ မဟုတ္။ ဥပမာ မီးသည္ ေရကို ဆူပြက္ေစရာတြင္ ေလာင္ႏိုင္ေသာ စြမ္းအင္ရွိ၍သာျဖစ္၏။ ေရကို ဆူပြက္ေစလိုေသာ ဆႏၵႏွင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲ အလႅာဟ္၏အမိန္႔ နာခံေနမႈသာျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ အိမ္ရွင္မတစ္ဦး ေရေႏြးတည္ရာတြင္ ေရေႏြးရလိုေသာ ဆႏၵႏွင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိ၏။ ေရကိုလိုသေလာက္ ခ်င့္ခ်ိန္၍ အိုးထဲထည့္၏။ မီး လိုအပ္သေလာက္သာ ဖို၍ မီးဖိုေပၚတင္ရ၏။ ထိုေသာအခါမွ မီးသည္ သဘာဝအတိုင္း ေရကို ဆူပြက္ေစေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သတ္မွတ္မႈႏွင့္ စနစ္တက် ျဖစ္ေပၚမႈတို႔သည္ အသိဉာဏ္၊ ဆႏၵ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ တို႔ေၾကာင့္သာ ျဖစ္ေပၚလာၾကရ၏။ သဘာဝတရားေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာရျခင္း မဟုတ္ေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ နိယာမတရားတို႔ျဖင့္ စနစ္တက် ရွိေနေသာ စၾကဝဠာခပ္သိမ္းႏွင့္ သက္ရွိသက္မဲ့တို႔သည္ အလိုလို၊ သဘာဝအေလ်ာက္ ျဖစ္လာျခင္း မဟုတ္ဘဲ အလႅာဟ္၏ ဉာဏ္ေတာ္၊ ဘုန္းေတာ္၊ အမိန္႔ေတာ္ႏွင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္တို႔ေၾကာင့္သာ ျဖစ္ေပၚလာျခင္းသာ ျဖစ္၏။
သဲကႏၱာရအလယ္ဝယ္ အလြန္ႀကီးက်ယ္ခန္းနားေသာ နန္းေတာ္ႀကီး တစ္ခုကို ေတြ႔အံ့။ နန္းေတာ္ႀကီး၏ အဝတြင္ ပုံမွန္သြားေနေသာ နာရီႀကီး တစ္လုံးကို ေတြ႔အ့ံ။ မည္သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကမွ် အလိုလို ျဖစ္ေပၚလာသည္ဟု ဆိုၾကမည္ မဟုတ္ေခ်။ ျဖစ္ေစလိုေသာ ဆႏၵ၊ အသုံးျပဳလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ ကၽြမ္းက်င္ေသာ အသိဉာဏ္ စြမ္းရည္တို႔ျဖင့္သာ ျပဳလုပ္ထားေၾကာင္း၊ လူတိုင္း၏ ဆင္ျခင္တုံတရားက သိၾက၏။ “သူ႔အလိုလို ျဖစ္လာတာပါ”ဟု ဆိုသူကို လူသားတို႔က မည္သို႔ဆိုၾကမည္နည္း။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ဆင္ျခင္တုံတရားကို တစ္ဆင့္ျမင့္၍ ဆင္ျခင္ၾကစို႔။ အာကာသ ဟင္လင္းျပင္ႀကီးဝယ္ သတ္မွတ္မႈမ်ား၊ နိယာမ ဥပေဒသမ်ားျဖင့္ စနစ္တက်ရိွေနေသာ အလြန္ႀကီးမားသည့္ ကမာၻ၊ ႃဂိုဟ္၊ လ၊ နကၡတ္ တာရာမ်ားႏွင့္ ၄င္းတို႔၏ ဆန္းၾကယ္ေသာ စနစ္က်ေသာ ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ထားမႈမ်ားသည္ အလိုအေလ်ာက္ျဖစ္လာသည္ဟု ဆိုႏိုင္ပါမည္ေလာ။ နန္းေတာ္ႀကီးထက္ဝယ္ ပို၍ဆန္းၾကယ္ေပေသးသည္။
အဏုျမဴမႈန္ကေလးအတြင္း၌ အလယ္ဗဟိုရွိပရုိတြန္ႏွင့္ ႏ်ဴထရြန္တို႔သည္ အီလက္ထရြန္တို႔က သတ္မွတ္ရာလမ္းေၾကာင္းမ်ားမွ စနစ္တက် (နာရီလက္တံမ်ားသဖြယ္) လွည့္ပတ္ေနၾက၏။ လစႏၵာသည္ ကမာၻကို ဗဟိုထား၍ တစ္လ တစ္ႀကိမ္ ပုံမွန္၊ အခ်ိန္မွန္ပတ္ေန၏။ ႃဂိုဟ္ႀကီး၉ လုံးသည္ ေနကို ဗဟိုျပဳ၍ နာရီလက္တံမ်ားသဖြယ္ အခ်ိန္၊ အရွိန္၊ လမ္းမွန္စြာ သတ္မွတ္ခ်က္တို႔ျဖင့္ ပတ္ေန၏။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ဂလက္ဆီတြင္ ေနအပါအဝင္ ၾကယ္မ်ားတို႔သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ဂလက္ဆီကို ဗဟုိျပဳ၍ ပွံမွန္ပတ္ေနၾက၏။ အားလုံးတို႔သည္ သတ္မွတ္မႈႏွင့္ အမိန္႔တစ္ခုတည္းကိုသာ နာခံေနၾက၏။ သဘာဝအေလ်ာက္ အလိုလို ျဖစ္ေနသည္ဟု ဆိုႏိုင္မည္ေလာ့။
နာရီတစ္လုံး၏ အစိတ္အပိုင္းတို႔ကို တစ္စစီ ျဖဳတ္၍ ဘူးတစ္ခုထဲ့သို႔ထည့္၍ တစ္သက္လုံး လႈပ္ေနပါက အခိ်န္မွန္သြားေနေသာ စနစ္က်ေနေသာ နာရီတစ္လုံးကား ျဖစ္မလာႏိုင္ပါ။ အိမ္ေဆာက္ပစၥည္း အားလုံးကို ေျမေပၚပုံထားပါက ေဆာက္သူမရွိဘဲ စနစ္က်ေသာ အိမ္ နန္းေတာ္ႀကီး မည္သည့္အခါမွ် ျဖစ္မလာႏိုင္ပါ။ ဤမွ်စနစ္က်ေနေသာ အဏုျမဴမႈန္မွသည္ စၾကဝဠာႀကီးအထိ ျပဳသူမရွိဘဲ အလိုလို ျဖစ္မလာေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ သတ္မွတ္မႈမ်ား၊ စနစ္တက် ရွိေနမႈမ်ားႏွင့္ တစ္ခုတည္းေသာ စည္းမ်ဥ္း ဥပေဒသနိယာမမ်ားကို နာခံေနေသာ စၾကဝဠာႀကီးသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ျဖစ္ေစလိုေသာ အလိုေတာ္ဆႏၵ အရာခပ္သိမ္းကို လႊမ္းၿခဳံႏုိင္ေသာ အၾကြင္းမဲ့ သိေတာ္မူေသာ ဉာဏ္ေတာ္ အရာခပ္သိမ္းကို အၾကြင္းမဲ့ လြယ္ကူစြာ ျပဳႏိုင္ေတာ္မူေသာ ဘုန္းေတာ္ အရာခပ္သိမ္းတို႔အေပၚ အၾကြင္းမဲ့ သက္ေရာက္ႏိုင္ေတာ္မူေသာ အမိန္႔ေတာ္ ၊ ဂုဏ္ရည္တူဟူ၍ ကာလ၊ ေဒသ၊ ေလာကမေရြး မရွိေသာ ဂုဏ္ေတာ္အနႏၱကို ပိုင္ဆိုင္ေတာ္မူေသာ နိစၥထာဝရ တစ္ပါးတည္းေသာ အရွင္ အလႅာဟ္၏ စီမံကိန္း ရည္ရြယ္ခ်က္တို႔ေၾကာင့္ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚလာရျခင္းျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ အရာခပ္သိမ္းသည္ တစ္ပါးတည္းေသာ အလႅာဟ္၏ အလိုေတာ္၊ ဘုန္းေတာ္၊ ဉာဏ္ေတာ္၊ ဂုဏ္ေတာ္တို႔ျဖင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ပါေသာ ဖန္ဆင္းထားမႈျဖစ္၏။ ရည္ရြယ္သည္ကား အလႅာဟ္၏ ကရုဏာေတာ္ အနႏၱျဖင့္ လူသားတို႔အား နိစၥထာဝရ ဒုကၡကင္းေဝးရာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈရေသာ ၿပီးျပည့္စုံေသာ အဆင့္သို႔ ျမွင့္တင္ေပးရန္ ျဖစ္၏။ လူသားတို႔သည္ မိမိဘဝတစ္ေလ်ာက္လုံး အီဘာဒတ္ေခၚ တစ္ပါးတည္းေသာ အလႅာဟ္ႏွင့္ လမ္းညႊန္ကို ကၽြန္ခံမႈ၊ နာခံမႈကိုသာ ျပဳရမည္ျဖစ္၏။ သို႔မွသာ ပန္းတိုင္အစစ္အမွန္သို႔ ေရာက္မည္။
“ဧကန္စင္စစ္ အၾကင္သူတို႔သည္ အလႅာဟ္ကို သက္ဝင္ယုံၾကည္ ၾကကုန္၏။ ၄င္းျပင္ အလႅာဟ္၏ ဝဟီလမ္းညႊန္အတိုင္း ေကာင္းျမတ္ေသာ အက်င့္သီလမ်ားကိုလည္း က်င့္မူ ေဆာက္တည္ၾကကုန္၏။ ထိုသူတို႔သည္ အရ္ရဟ္မားန္ အနႏၱ ကရုဏာေတာ္ရွင္၏ ခ်စ္ၾကည္ျမတ္ႏိုးျခင္း၊ ဆုမဂၤလာေတာ္ကို ရလတၱ႔ံ” (ကုရ္အာန္ ၁၉း၉၆)
“ထို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ မိုးေကာင္းကင္မ်ားကို လည္းေကာင္း၊ ကမာၻႃဂိုဟ္ကို လည္းေကာင္း မွန္ကန္ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္တကြ ဖန္ဆင္းေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ (ကုရ္အာန္ ၁၆း၃)
ဆုတကာဆုတို႔တြင္ အလႅာဟ္၏အခ်စ္ကိုရမႈထက္ သာလြန္ေသာ ဆုရွိပါဦးမည္ေလာ။ အလႅာဟ့္ အခ်စ္အတြက္ ကုရ္ဗာနီေခၚ စြန္႔လႊတ္မႈ မျပဳသင့္ပါသေလာ။ အလႅာဟ္၏ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးမႈရပါက မည္သည့္ အရာမွ်ပင္ မလိုေခ်တကား….။

No comments:

Post a Comment