Tuesday 13 November 2012

ကုရ္အာန္႔သမုိင္း(၃) ျဗိတိသွ်တုိ႔၏မဟာၾကံစည္မႈ

အစၥလာမ္သာသနာကုိ သက္၀င္ယုံၾကည္ေသာ မြတ္စလင္မ္တုိ႔သည္ ေျမျပင္အရပ္ရပ္တြင္ေန ထုိင္ၾကျပီးလူမ်ဳိးအသီးသီး ျဖစ္လွ်က္လည္းေကာင္း၊ ယဥ္ေက်းမွဳအသီးသီးျဖစ္လွ်က္ လည္း ေကာင္း၊ စကားအေျပာအဆုိကြဲျပား လွ်က္လည္းေကာင္း၊ ရွိလင္႔ကစား တစ္ပါးတည္းေသာ ကုိးကြယ္ရာအရွင္အျဖစ္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကုိ သက္၀င္ယုံၾကည္႔ ၾကေလသည္။
ေနာက္ ဆုံးေပၚထြန္းခ႔ဲေသာ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(SAW)၏ေနာက္လုိက္ အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ မ်က္ႏွာ မူရာအရပ္တစ္္ခုတည္းကုိ မ်က္ႏွာမူရာတြင္လည္းေကာင္း၊ တစ္ေစာင္တည္းေသာက်မ္းကုိ ျပည္႔ ၀ကုံလုံျပည္႔စုံေသာ ဘ၀လမ္းညႊန္အျဖစ္ လုိက္နာရာ တြင္လည္းေကာင္း၊ ထပ္တူထပ္ မွ်ျဖစ္ၾကကုန္သည္။
ကုိယ္က်င္႔တရားတြင္ အျမတ္ဆုံး၊ က်င္႔စဥ္က်င္႔ရပ္တြင္ အစင္ၾကယ္ဆုံး၊ လူမွဳေရးတာ၀န္တြင္ အပီျပင္ဆုံး လူ႔အက်ိဳးျပဳရာတြင္ အထက္ျမက္ဆုံး အုပ္စုအျဖစ္ အတိတ္သမုိင္းက သက္ေသခံ လွ်က္ရွိသည္။ ကမာၻ႔သမုိင္းမွတ္တုိင္မ်ားအနက္ အတိအက် မွတ္တုိင္တစ္ခု ကုိေထာက္ျပ ရေသာ္ ၁၈၈၂ခုႏွစ္ အီဂ်စ္ႏုိင္ခံ၏ ”ေသာက္ဖိးက္သစၥာေဖါက္မွဳ အေရး” ေၾကာင္႔ျဗိတိသွ်တုိ႔ သည္ အစၥလာမ္သာသနာ၀င္တုိ႔၏ နယ္ေျမမ်ားအနက္ အမာ ခံေဒသ တစ္ခုျဖစ္ေသာ အီဂ်စ္ ႏုိင္ငံကုိ စတင္တုိက္ခုိက္ သိမ္းပုိက္ႏွဳိင္ခ႔ဲသည္။
မြတ္စ လင္မ္တုိ႔ဖက္မွ အူရာဘီေခါင္းေဆာင္ မွဳ ျဖင္႔ ျပန္လွန္ တုိက္ခုိက္ခ႔ဲေသာ္လည္း ေခတ္မွီလက္နက္အင္အား မမွ်တမွဳေၾကာင္႔ မြတ္စလင္မ္ တုိ႔စစ္ရွဳံးျပီး ျဗိတိသွ်တုိ႔သည္ မြတ္စလင္မ္တုိ႔၏နယ္ေျမတစ္ခုကုိ ေျခကုတ္ရခ႔ဲသည္။
လက္နက္အင္အားေၾကင္႔ တစ္ၾကိမ္ထုိးေဖါက္ ၀င္ေရာက္ႏွဳိင္လင္႔ကစား မြတ္စလင္မ္တုိ႔သည္ ႏုိးၾကား ထက္မ်က္တက္ၾကြသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ သူတုိ႔အားလုံးထံတြင္ လူ႔ဘ၀ဖြ႔ံျဖိဳး တုိးတက္ မွဳ အမ်ိဳးမ်ိဳးကုိပုိ႔ခ်ေသာ ဘ၀လမ္းညႊန္က်မ္းရွိသည္။
ထုိလမ္းညႊန္က်မ္းမွာ မည္ သည္႔အရပ္ တြင္ရွိသည္႔ မြတ္စလင္မ္ မည္သည္႔အမိဘာသာ စကားကုိပင္ေျပာေျပာမူရင္း အားျဖင္႔ အရဗီ စာေပႏွင္႔ ေရးသားထားေသာ က်မ္းကုိ ဖတ္ရြတ္ရာတြင္၊ နားလည္ သေဘာေပါက္ရာတြင္၊ လက္ေတြ႔လုိက္နာက်င္႔သုံးရာတြင္ အားလုံးေသာ မြတ္စလင္မ္တုိ႔တြင္ တူညီခ်က္တစ္ရပ္ရွိ သည္ကုိ ျဗိတိသွ်တုိ႔က တစ္ေျဖးေျဖးေလ႔လာ ေတြ႔ရွိရေလသည္။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ ျဗိတိသွ်တုိ႔သည္ မြတ္စလင္မ္တုိ႔၏ နယ္ေျမတစ္ကြက္ကုိ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာ အုပ္စုိးႏွဳိင္ဖုိ႔ရာ အခက္အခဲရွိၾက ေၾကာင္း တစ္ေျဖးေျဖး သိျမင္လာေလသည္။ ရရွိျပီးျဖစ္ေသာ နယ္ေျမကုိ ေကာင္းစြာ အုပ္ခ်ဳပ ္ႏွဳိင္ေရး၊ ေနာက္ထပ္ မြတ္စလင္မ္မ်ား၏ နယ္ေျမမ်ားကုိ ဆက္ခါဆက္ခါသိမ္းပုိက္ ႏွဳိင္ေရး အတြက္ ျဗိတိ သွ်တုိ႔ ဆက္လက္ေလ႔လာ ၾက ေလေတာ႔သည္။
စစ္ပြဲမ်ားအပြဲပြဲႏြဲျပီး အသက္ေပါင္းမ်ားစြာ ေသဆုံးျပီးမွ ေအာင္ျမင္ျခင္းထက္ ရန္သူျဖစ္သူ မ်ား ကပင္ အညံ႔ခံလက္ေျမွာက္္အရွဳံးေပးျပီး ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ မြတ္စလင္မ္မ်ားအတြက္ အသင္တုိ႔ ျဗိ တိသွ်မ်ားသာ အုပ္ခ်ဳပ္စုိးမုိးသူ အရွင္သခင္မ်ားျဖစ္သည္ဟု မြတ္စလင္မ္တုိ႔၏ လက္ေတြ႔ဘ၀ ကပင္ သက္ေသခံရ ေလာက္ေအာင္ ၾကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ခ်က္ တစ္ရပ္ကုိျပဳလုပ္ခ႔ဲသည္။ သာ မန္ အားျဖင္႔ေျပာရလွ်င္လိမ္မာ ပါးနပ္သည္ဟု ဆုိႏွဳိင္ေသာ္လည္း အၾကံပက္စက္ေသာ ျဗိတိ သွ်တုိ႔မွာ အသိဥာဏ္္ျဖင္႔ ပရိယာယ္ကုိသုံး စြဲရာတြင္ အလြန္ ထက္မ်က္ေလသည္။ တစ္ဖက္ သား အေပၚ လိမ္လည္လွည္႔ျဖားရာတြင္ တစ္ထက္ရန္ သူ က အလိမ္ခံရသည္ဟု မထင္သည္႔ အျပင္ ေက်းဇူးရွင္ဟုပင္ ထင္မွတ္ လာရန္ ျပဳႏွဳိင္စြမ္း ရွိ၏။
ရန္သူသည္ မိမိႏွင္႔ ေနာင္လာ ေနာက္သား အဆက္အႏြယ္မ်ားကုိပင္ ယင္းအေမြ ဆုိးကုိ မက္မက္ေမာေမာ လုိ လုိခ်င္ခ်င္ ဆက္ခံယူေစၾကသည္။ နယ္ ခ်႔ဲတုိ႔သည္ ထိတ္ တုိက္ေတြ႔ေနရေသာ မြတ္စလင္မ္အင္အားစု အ ေရးႏွင္႔ပတ္သက္ ၍ ေကာင္းစြာေလ႔လာ ဆည္းပူးျပီး ထုိအခ်ိန္ထုိအခါက ျဗိတိသွ်အစုိးရ၏ နန္းရင္း၀န္ ဝီလီယံအက္(ဒ) ဝါဒ္ဂ လက္စတံုး (၁၈ဝ၉-၁၈၉၈)သည္ မိမိ၏ပါလီမန္တြင္ မြတ္စလင္မ္တုိ႔အေပၚ ထာ၀ ရေအာင္ႏွဳိင္ရန္ သုေတသန စာတန္းတစ္ေဆာင္ တင္သြင္းခ႔ဲ သည္။
ဝီလီယံအက္(ဒ)ဝါဒ္ဂလက္ စတံုးသည္ ၁၈၈၂ ခုနွစ္တြင္ ျဗိတိသွ်ပါလီမန္တြင္္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို လက္တြင္ကိုင္၍ ေအာက္ပါမိန့္ခြန္းကိုေျပာ ၾကားခဲ့သည္။
ရဲေဘာ္တို့- အဲ့ဒီက်မ္းစာအုပ္ဟာ မြတ္စလင္မ္တို့ အတြက္ ဘဝတည္ေဆာက္မွု ဥပေဒျဖစ္တယ္။ မြတ္စလင္မ္ေတြဟာ အဲ့ဒီက်မ္းကို သေဘာေပါက္ျပီး လက္ေတြ့လိုက္နာ က်င့္သံုးေနသမွ် ကာလပတ္ လံုး ဒို့ျဗိတိသွ်မ်ား အပါအဝင္မည္သည့္ လူမိ်ဳးမ်ားကမွ် မြတ္စလင္မ္တို႔ကို ဖိနိွပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္နိွုင္မွာ မဟုတ္ ဘူး။ ၄င္းတို႔၏နယ္ပယ္မ်ားကို ေအး ခ်မ္းစြာၾကီးစိုးနိွုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဘာၾကာင့္လည္း ဆိုေတာ့ မြတ္စ လင္မ္တို႔ရဲ့ အေတြးအေခၚ အေမွ်ာ္အျမင္ လုပ္ရည္ကိုင္ရည္ကို ထက္ျမက္ျမင့္မားေအာင္ သြန္သင္ရာမွာ ဘယ္လုပ္ငန္း တာဝန္ေတြ ေဆာင္ရြက္ရင္းနဲ႔ ဘယ္ လို ဘဝတည္ ေဆာက္ရတယ္လို႔ မြတ္စလင္မ္မ်ား ကို ဒီက်မ္းက အေသးစိပ္ ညြန္ၾကားျပဌာာန္းထားတယ္။
ဒီေတာ့ တုိ႔့ျဗိတိသွ် အာဏာပိုင္ေတြဟာ ေရာက္ေလရာ အရပ္တိုင္းမွာရိွတဲ့ မြတ္စလင္မ္ေတြအတြက္ အလိမၼာတရားသံုးျပီး ေအာက္ပါပညာေရးမူဝါဒ တစ္ခုကို မျဖစ္ျဖစ္ ေအာင္ၾကိဳးစား အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ၾကရမယ္။ ျဗိတိသွ် နန္း ရင္းဝန္၈လက္စတံုးမွ မြတ္စလင္မ္တို့ အတြက္ပညာေရးမူဝါဒ ျပဌာန္း ခ်က္ မွာ-
(၁) အစၥလာမ္သာသနာသည္ မြတ္စလင္မ္ အားလံုးကို ေန႔စဥ္နွင့္ တစ္သက္တာပတ္လံုး အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား တသသတိရလ်က္ ဝတ္ျပဳလ်က္ရိွေနရမည္ျဖစ္သည္။ တစ္ ကိုယ္ေရ တစ္ကာယ တရား ဘာဝနာစီးျဖန္းျပီး၊ ဤေလာကအလွကို ရံြရွာမုန္းတီးမႈကို သာ ျပဌာန္းေၾကာင္းေကာင္းစြာ သေဘာေပါက္ ေစရမည္။ ဤလူ့ေဘာင္ေလာကသည္ အကုသိုလ္အတိျပီးလ်က္ ရိွျပီး ေကာင္းမႈနွင့္မေကာင္းမႈကို နားလည္သည့္ကယ္တင္ရွင္ လမ္းျပမ်ားကို ရွာေဖြျပီးတပည့္ခံ လိုက္နာၾကရမည္ဟု သင္ၾကား ေပး ရမည္။
(၂) ကုရ္အာန္က်မ္းသည္ အလြန္ျမင့္ျမတ္ေသာ ေကာင္းကင္က်က်မ္းျဖစ္သည္။ လူတိုင္းနွင့္မဆိုင္ လူ တိုင္းနားမလည္နိုင္ ဘာသာစကားမိ်ဳးစံုတတ္မွ ေလ့လာနိုင္မည္။ လူ တိုင္းမေလ့လာရ။ လမ္းလဲြသြား မည္။ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုရန္ မည္သူမွ် မစြမ္းေဆာင္နိုင္။ ဘာသာေရးပညာရွင္ အလင္းရပုဂၢိဳလ္ အေဆာင္ အေယာင္ရိွသူတို႔ အတြက္သာ ခ် ေပးေသာက်မ္း၊ သူတုိ႔ို့၏ သင္ၾကားျပ သ လမ္းညႊန္မႈကိုသာ ခံယူရမည္။ သူတို႔ထံမွသာ ဘာသာသာသနာ အစစ္အမွန္ကို ရရိွနိုင္မည္ဟုသာ သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးရမည္။ သာ မန္လူ တို႔အတြက္ လာဘ္လာဘတိုးပြားဘုိ႔့ အသံထုတ္ဖတ္ ရြတ္ျခင္း သက္သက္ ျပဳလုပ္ရံုျဖင့္ အလြန္မတန္ လံု ေလာက္လွျပီဟုသာ သင္ၾကားပို့ခ်ေပးရမည္။
ဒီအခ်က္ နွစ္ခ်က္ကို ပိုင္ပိုင္နိုင္နိုင္ မြတ္စလင္မ္မ်ားအား ပို့ခ်ျပီးအသားေသေနေအာင္ ျပဳ လုပ္နိုင္လွ်င္ တို႔နယ္ခဲ့် ျဗိတိသွ်တို႔အတြက္ မြတ္စလင္မ္မ်ားကို လက္နက္စဲြကိုင္တိုက္ ခိုက္ေနစရာ မလို၊ ယွဥ္ျပိဳင္ိ ၾကိဳးစားေနရန္ မလိုဘဲလ်က္ သူတို႔သည္တို႔အဖို႔ ထာဝရအလုပ္ အေၾကြးျပဳမည့္ တပည့္ေကာင္း၊ ကြ်န္ ေကာင္းမ်ားအျဖစ္ ကမၻာတည္သေရြ႔ ရပ္တည္ေန ၾကမည္မွာ ေျမၾကီး လက္ခပ္မလဲြပင္ျဖစ္သည္။ ဤကဲ့သို႔သင္ၾကား ေပးျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ အကယ္၍ ကုရ္အာန္လမ္းညြန္မႈကို မြတ္မလင္မ္ မ်ား နားလည္ သေဘာေပါက္သည္ ဆိုသည္နွင့္ ဧကန္အမွန္အစၥလာမ္သည္ –
(၃)လူမႈဆက္ဆံေရးနွင့္ စီးပြားေရး၊ ၾကီးပြားေရးတို႔ကို လူ့ေလာကတစ္ခြင္တြင္ တစ္သက္ပတ္လံုးမည္သုိ႔ ရွာေဖြဆည္းပူးခံစား၍၊ သာယာဝေျပာေသာ ေလာကသစ္ကို တည္ ေဆာက္ရန္ သင္ၾကားေပးသည့္ လမ္းညႊန္ျဖစ္ေၾကာင္း သိသြားၾကေပမည္။ အဲဒီအခါတုိ႔့ျဗိတိသွ်မ်ားအဖို႔ ဒီေလာကတြင္ တိုးတက္ၾကီးပြား ခ်မ္းသာဖုိ႔့အေျခအေန လံုးဝရိွ ေတာ့မည္ မဟုတ္သျဖင့္ မြတ္စလင္မ္မ်ားအား ကုရ္အာန္ပါ လူမႈဆက္ဆံ ေရး၊ စီးပြားေရး တိုးတက္ဖြ႔ံျဖိဳးမႈ ဆိုင္ရာမ်ားကို နားလည္သေဘာေပါက္ျခင္း မရိွေစဘဲ၊ အဖတ္ သက္ သက္(အသံထုတ္ရုံမွ်ေလာက္) ျဖင့္ အလြန္မတန္ လံုေလာက္ျပီဟု သိေစလ်က္၊ ျမင္သာျမင္ေစ မၾကင္ ေစနွင့္၊ ဖတ္သာဖတ္ေစ၊ နားလည္ရန္၊ တတ္သိရန္၊ သေဘာ ေပါက္ရန္၊ လံုးဝမၾကိဳးစားေစနွင့္ စိတ္ကူး ပင္မေပၚေစနွင့္။
(၄)အစၥလာမ္သည္ လူတို႔ေနထိုင္ အသက္ရွင္ရာ ရပ္ရြာ၊နယ္ပယ္၊ တိုင္းျပည္၊ လူ့ေဘာင္တစ္ရပ္လံုးကို မည္သို႔မည္ပံုစီမံ၊ ကြပ္ကဲအုပ္ခ်ဳပ္ရမည္ကို သင္ၾကားေပးေသာစနစ္ က်င့္စဥ္တစ္ ခု ျဖစ္သည္ကို လံုးဝအ သိမေပးရ။ ဒီနည္းေတြ ကုရ္အာန္မွာပါလို႔ ပါမွန္းမသိေစဘဲ၊ ကုသိုလ္ရေရး၊ ၈်နၷတ္ေရာက္ေၾကာင္း အ တြက္ အပတ္တကုတ္ အလြတ္ က်က္မွတ္၊ အာ၈ံုေဆာင္ေစ၊ ထပ္တလဲလဲ ဖတ္ေစရံုအေျခတြင္ ရိွေစရ မည္။ ဒါမွသာ ဒီေျမဒီမိုး ရိွရိွသမွ်ဟာ တို႔ရဲ့ပိုင္နက္ျဖစ္ျပီး မြတ္စလင္မ္ေတြဟာ ယင္းပိုင္နက္မွ သစၥာ အရိွ ဆံုး ေက်းကြ်န္မ်ားအျဖစ္ သားစဥ္ေျမး ဆက္တို႔အတြက္ ရပ္တည္ေနေပမည္။
(၅)အစၥလာမ္သည္ လူသားတို႔ဘဝျဖစ္စဥ္၊ လူသားဘဝ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ လူ့တန္ဖိုး၊ လူ့အရည္အေသြး ျဖင့္ အျပည့္အဝ ေနထိုင္အသက္ရွင္ရန္ လမ္းညႊန္ျပသည္ကို လံုးဝ ျပည္ဖံုးကားခ် ထားျပီး၊ ေသေန႔ေမြး ေန့ နွစ္ရက္အတြင္း ဘဝကိုအရံႈးေပး လက္ေျမွာက္ျပီး အညံ့ဆံုးသတၲဝါအျဖစ္ မိမိကိုယ္ကို ခံယူထားရန္ မွ်သာ အသိေပးပါ။
(၆)အထက္ပါ အခ်က္အလက္မ်ားအစား အစၥလာမ္သာသနာသည္ အဆိုအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အေတြးအေခၚကင္း မဲ့ေသာ ပံုျပင္ဒ႑ာရီ သိန္းေသာင္းျဖင့္ သံသယျဖစ္ဖြယ္ အသြယ္ သြယ္နွင့္ အျငင္းပြား စရာ မ်ားျပည့္နက္ လ်က္၊ အေသးအဖဲြ ကဲြလဲြခ်က္မ်ားအေပၚ ျငင္းခံုေနျခင္း၊ ခိုက္ရန္ပြားေနျခင္း၊ မြတ္စလင္မ္အခ်င္းခ်င္း တစ္ဖက္နွင့္တစ္ဖက္ ပုတ္ခတ္ ေျပာဆို ေဝဖန္ျခင္း၊ စြတ္စဲြျခင္း အ ဆံုးအျဖတ္ေပးျခင္း၊ အုပ္စုဖဲြ႔ တိုက္ ခိုက္ျခင္း၊ အေသသတ္နိုင္သည္ အထိတိုက္ပဲြ ဝင္ျခင္းသည္ သာသနာ့ အာဇာနည္ဘဲြ႔ရရိွျပီး သာသနာ ကို ခ်စ္သူမ်ား ျပဳကိုျပဳရမည့္ တာဝန္ဟုသိနား လည္ေစ ရမည္ဟု ဂလက္စတံုးက မိန့္ခြန္းကို အဆံုး သတ္ခဲ့သည္။
မြတ္စလင္မ္မ်ား အတြက္နယ္ခဲ့် ျဗိတိသွ် ပါလီမန္မွ (၁၈၈၂) တြင္ အထက္ပါ ျပဌာန္းခ်က္ အတိုင္း နယ္ခဲ့် ျဗိတိသွ်တို႔သည္ ေရာက္ေလရာ အရပ္တိုင္း အထူးသျဖင့္ အေရွ့အလယ္ ပိုင္း၊ အာ ဖရိကတိုက္၊ အိနၵိ ယျပည္၊ ျမန္မာျပည္၊ အေရွ့ပါကစၥတန္နွင့္ အေနာက္ပါကစၥတန္ တြင္ တိတိက်က် ေဆာင္ရြက္ၾကသျဖင့္ ယင္းနယ္ေျမမ်ားရိွ မြတ္စလင္မ္ မ်ားသည္ အစၥလာမ္သာသနာကို နားလည္သေဘာေပါက္ရာတြင္ တူညီေနၾကေလသည္။ျမန္မာျပည္ တိုင္းရင္းသား မြတ္စလင္မ္တို႔ထံ အိနၵိယနွင့္ ပါကစၥတန္နိုင္ငံ မ်ားမွတ ဆင္႔ အစၥလာမ္သာသ နာေတာ္ ျပန့္ ပြားေရာက္ ရိွလာသည္။
ေရွးယခင္က Indian sub Continentalဟု ေခၚ ေသာ အိနၵိယတိုက္ငယ္တြင္ အိနၵိယျပည္၊ အေနာက္ပါကစၥတန္၊ အေရွ႔ပါကစၥတန္ ယခု ဘဂၤလားေဒရွ့္ နွင့္ ျမန္ မာျပည္တို႔ ပါဝင္ျပီး ျဗိတိသွ်နယ္ခဲ့်သည္ အိနၵိယျပည္တြင္ ရံုးစိုက္၍ က်န္ျပည္နယ္ငယ္မ်ားကို အုပ္စိုးေလသည္။ ထိုေၾကာင့္ ယင္းေဒသရိွ အစၥလာမ္ သာသနာဝင္တုိ႔့အေပၚ ျဗိတိသွ် နယ္ခဲ့်တို့ ၏ ေဖၚ ျပပါ ပညာေရးမူဝါဒကို ေကာင္းစြာပံုသြင္း နိုင္ခဲ့ေလသည္။ ေပၚလြင္လာေသာ ရုပ္သြင္မွာလည္း အိနၵိ ယ သဘာဝ၊ အိနၵိယဓေလ့ ထံုးတမ္းမ်ားနွင့္ အိနၵိယယဥ္ေက်းမႈ အတိုင္း ျဖစ္ ၾက သည္။ ၄င္းတုိ႔့ အားလံုး သည္ အစၥလာမ္အေမြအနွစ္ဟု နွစ္နွစ္ကာကာ လက္ခံယံု ၾကည္ ထား ၾကေလသည္။ ၄င္းတို႔သည္ ဘာသာယဥ္ေက်းမႈ၊ မိရိုးဖလာ ထံုးတမ္းဓေလ့နွင့္ လူမ်ိဳး ယဥ္ေက်း မႈတို႔ကို ခဲြျခား၍နားမလည္ၾကေခ်။
သိို့ရာတြင္ ျဗိတိသွ်နယ္ခဲ့်၏ လွည့္ျဖားမႈကမည္မွ်အထိ ထိေရာက္ပိုင္နိုင္ပံုကို ေလ့လာလွ်င္ ယင္းျဗိတိသွ် ပညာေရးစနစ္ ျပိဳးေထာင္မႈေအာက္တြင္ ၾကီးျပင္းလာသူသည္ မစၥတာဂ လက္စတံုး မရိွေတာ့သည့္ေနာက္ ျဗိတိသွ်နယ္ခဲ့်တို႔၏ ေနမဝင္နိုင္ငံေနဝင္ျပီး သည့္ေနာက္ ေခတ္အဆက္ဆက္တိုင္ ယင္းေဒသရိွ မြတ္စလင္မ္တို႔မွာ ဆက္လက္၍ျဗိ တိသွ်တို႔၏သြန္သင္မႈအတိုင္း မေျပာင္းမလဲေတြ႔ေနရေသးသည္။ထို့ေၾကာင့္ျဗိတိသွ်နယ္ ခဲ့်၏ မြတ္စလင္မ္မ်ားအတြက္ ပညာေရးမူဝါဒ သက္ေရာက္ရွင္သန္သည့္ ေဒသရိွ မြတ္စ လင္မ္တို႔တြင္ ကုရ္အာန္က်မ္းသည္ အ ဓိပၸါယ္သိနားလည္ရန္ မလိုဘဲ၊ အသံထုတ္ဖတ္ တတ္ရံု ဖတ္တတ္ေသာ ဆရာျဖစ္သူက တပည့္ကိုလည္းေကာင္း အဖတ္သာ သင္၏။ အဖတ္အရြတ္မွ်ျဖင့္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ကို ဦးထိတ္ပန္ ဆင္အရိုအေသထား၏။ သိနား လည္စရာမလို၊ မသိဘဲ ဖတ္ရံုျဖင့္ စာ တစ္လံုးလွ်င္ အက်ဳိးေပါင္းမ်ားစြာျဖင့္ အေက်နပ္ ၾကီးေက်နပ္ေန၏။
ယင္းဆရာနွင့္ တပည့္တို႔ ထံတြင္ ကုရ္အာန္ ဖတ္ တတ္ရံုနွင့္သာသနာ့ တည္ေဆာက္မႈ ဘဝမွာျပီးျပည့္စံုေနေလျပီ။ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ကို ေရးသားပို႔ခ်ေသာ အာရဗီစာေပသည္ အျခားအျခားေသာ စာေပကဲ့သို႔စာေပတစ္ခု အေနျဖင့္ ေလ့ လာ ရေကာင္းမွန္း မသိရိွေတာ့ေပ။ ယေန့မြတ္စလင္မ္အမ်ားစုကို ေလ့လာၾကည့္ရႈၾကပါလွ်င္ ျဗိတိသွ်နယ္ခဲ့်၏ မြတ္စလင္မ္ မ်ားအတြက္ ပညာေရးမူဝါဒမွာ ယေန့ထိတိုင္ အပီျပင္ဆံုး အေကာင္အထည္ ေပၚ လြင္လွ်က္ ရိွေနေသး၏။ သင္ခန္းစာယူၾကဖို့ အခိ်န္တန္ေနေလျပီ။
ဘာသာေရးဆိုတိုင္း မစဥ္းစားမဆင္ျခင္ဘဲ လက္ခံနားေထာင္မေနသင့္ဘဲ၊ ကုရ္အာန္လမ္းညႊန္မႈျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ တမန္ေတာ္ျမတ္ ၏ အဆံုးအမျဖင ့္လည္းေကာင္း၊ မိမိ၏ဆင္ျခင္တံုတရား အသိပညာျဖင့္ အမွန္နွင့္အမွားကို ခဲြျခားနားလည္ဖုိ႔ အခိ်န္တန္ေလျပီ။ မြတ္စ လင္မ္တိုင္း အမ်ိဳးသမီးေရာ၊ အမ်ိဳးသားပါ၊ လူၾကီးေရာ လူငယ္ပါ၊ မိမိ၏ ဘာသာသာသနာ အဆံုးအမ ကို မိမိကိုယ္တိုင္ ကိုယ္က် အရင္းအျမစ္က်က် ေလ့လာဆည္း ပူးသင့္ပါ သည္။ ေလ့ လာဆည္းပူး ရန္လည္း တာဝန္ရိွပါသည္။
ဦးျမတ္သူ(MSc)
ကိုးကားခ်က္။ ။ ကူဝိတ္နိုင္ငံ ၊ ဒါရြလ္ဘယာန္စာေပတိုက္မွ ၁၉၆၄ ခုနွစ္တြင္ (၆) ၾကိမ္ေျမာက္ရိုက္နိွပ္ ထုတ္ေဝခဲ့ရေသာ “မုဟမၼဒ္ကုသုဗ္” ေရးသားသည့္ “ရွဗ္ဟါသ္ေဟာင္ လုလ္အိစ္လာမ္” အရဗီက်မ္းမွထုတ္နႈတ္ ဘာသာျပန္ထားေသာဆရာဦးျမတ္သူ ၏ ေဆာင္းပါးကုိ အစၥလာမ္႔ဗိမာန္ႏွစ္(၃၀) ျပည္႔ မဂၢဇင္းမွ ျပန္္လည္ကူးယူ ေဖၚျပျခင္းျဖစ္ သည္။
အင္ရွာအလႅာဟ္ ဆက္လက္တင္ျပပါဦးမည္။
REF; ဦးစုိးလြင္(ျငိမ္းခ်မ္းလွ်ပ္စစ္)

No comments:

Post a Comment