Thursday, 13 September 2012

ဝဟီႏွင့္ နဗီ

ဝဟီႏွင့္ နဗီ လူသားတို႔၏ နဖ္စ္ဝိညာဥ္ႏွင့္ သဘာဝ၊ လူသားတို႔၏ ဆင္ျခင္တုံတရား၊ ဉာဏ္လႊာအဆင့္ဆင့္တို႔၏ စြမ္းရည္ႏွင့္ ယင္းတို႔ျဖင့္ လႊမ္းၿခဳံ ထိုးေဖာက္သိျမင္ႏိုင္စြမ္းမရွိေသာ ဂိုက္ဘ္ေခၚ အကြယ္ တရားမ်ား စၾကဝဠာ ေလာကခပ္သိမ္းသို႔ အလႅာဟ္ထံေတာ္မွ ဝဟီလမ္းညႊန္သက္ဆင္းပုံ၊ လူသားတို႔၏ နဖ္စ္၏ သဘာဝႏွင့္ ကိုက္ညီေသာ ဝဟီလမ္းညႊန္ႏွင့္ လူသားတမန္ေတာ္ တို႔အေၾကာင္း ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီး ျဖစ္ေပသည္။
လူသားတစ္ဦးခ်င္း တုိင္းတြင္ရွိေသာ နဖ္စ္ဝိညာဥ္သည္ မဖြ႔ံၿဖိဳးေသးေသာ အသြင္ျဖင့္ရွိေနေသာ္လည္း အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္၏ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားႏွင့္အညီ အေရာင္ဆိုးက်င့္ၾကံပါက အလြန္ျပင္းထန္ေသာ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ႏိုင္စြမ္းရွိေပသည္။ ထိုနဖ္စ္၏ သဘာဝမွာလည္း လူသားတစ္ဦးခ်င္း ခြဲျခားက်င့္ၾကံမႈမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ လူ႔အေဆာက္အအုံအတြင္း စုေပါင္းက်င့္ၾကံရမည္ ျဖစ္ေပသည္။ လူသားသည္ စၾကဝဠာ ေလာကခပ္သိမ္းတြင္းရွိ ဖန္ဆင္းခံတို႔ အနက္အေကာင္းဆုံးေသာ စြမ္းရည္မ်ား ခ်ီးျမွင့္ေပးထားျခင္းခံထားရေသာ္လည္း အကန္႔အသတ္အတြင္း၌ရွိေနေသာ လူသား၏ ဉာဏ္လႊာ အဆင့္ဆင့္ႏွင့္ ဆင္ျခင္တုံတရားတို႔သည္ အရာခပ္သိမ္းကို လႊမ္းၿခံဳထိုးေဖာက္ သိျမင္ႏိုင္စြမ္းမရွိေခ်။
ဖန္ဆင္းရွင္ အလႅာဟ္သည္သာလ်င္ အရာခပ္သိမ္းကို အၾကြင္းမဲ့ သိေတာ္မူေပသည္။ လူသားတို႔ လႊမ္းၿခံဳသိျမင္ႏိုင္စြမ္းမရွိေသာ ဂိုက္ဘ္ အကြယ္တရားတို႔၏ သဘာဝႏွင့္ လက္ရွိရုပ္ေလာကတို႔၏ သဘာဝတို႔၏ ဆက္စပ္မႈ၊ လူသား၏ နဖ္စ္ဝိညာဥ္သည္ ဤေလာက၌ လူသား၏ ရုပ္ခႏၶာမ်ားေသၿပီး အကြယ္ေလာကျဖစ္ေသာ တမလြန္တြင္ ႀကံဳေတြ႔ရမည့္တရားမ်ားကို၊ ဤေလာက၌ သဘာဝႏွင့္အညီ က်င့္ႀကံရန္ လမ္းညႊန္မ်ားမွာ လူသားတို႔အတြက္ အမွန္တကယ္ပင္ လိုအပ္ေပသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ လူသားတို႔၏ စြမ္းရည္ျဖင့္ ထိုးေဖာက္သိျမင္ႏိုင္စြမ္းမရွိေသာ အကြယ္တရားတို႔ႏွင့္ လူသားတို႔၏ နဖ္စ္ဝိညာဥ္အဆင့္ဆင့္ တိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳး၍ နိစၥထာဝရ ၿပီးျပည့္စုံေသာ ေအာင္ျမင္ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ဂ်ႏၷသ္သို႔ ဝင္ေရာက္ႏိုင္ေသာ အဆင့္ေရာက္ရန္ က်င့္ၾကံရမည့္လမ္းညႊန္တို႔ကို ဝဟီအျဖစ္ လူသားတို႔အတြင္းမွ ‘နဗီတမန္ေတာ္’မ်ားကို ေရြးခ်ယ္ပြင့္ေပၚေစေတာ္မူ၍ ခ်ေပးသနားေတာ္မူေလသည္။
နဗီတမန္ေတာ္မ်ားဟူသည္
နဗီတမန္ေတာ္မ်ားသည္ လူသားမ်ားသာျဖစ္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ထူးျခားခ်က္ကား အလႅာဟ္ထံေတာ္မွ ဝဟီအမိန္႔လမ္းညႊန္မ်ားကို ရရွိျခင္းျဖစ္၏။ (ကုရ္အာန္ ၁၈း၁၁၀)။ ၄င္းတို႔သည္ အလႅာဟ္ထံေတာ္မွ ဝဟီအမိန္႔မရမီအလ်င္ ဝဟီရလိမ့္မည္ဟူ၍ ႀကိဳတင္မသိၾကေခ်။ ဝဟီရမွသာလ်င္ နဗီျဖစ္ေၾကာင္း သသိရွိၾကရသည္။ (ကုရ္အာန္ ၂၈း၈၆)။
၄င္းတို႔သည္ မိမိတို႔၏ တာဝန္အေပၚ သစၥာမဲ့ျခင္း အလ်င္းမရွိ၊ အသက္အႏၱရာယ္ႀကံဳသည့္တိုင္ေအာင္ တာဝန္ေက်သူ၊ ေျဖာင့္မတ္ မွန္ကန္သူမ်ား ျဖစ္ၾက၏ (ကုရ္အာန္ ၃း၁၆၁။ ၃း၁၈၃။ ၁၄း၁၃)။ နဗီျဖစ္ရန္ မည္သူမွ်က်င့္ႀကံ၍မရ။ အဆင့္အျမင့္ဆုံး ဝဟီဉာဏ္ေတာ္ကို ၄င္းတို႔ရရွိေသာ ဝဟီလမ္းညႊန္အမိန္႔ေတာ္တို႔မွာ အိပ္မက္မ်ား မဟုတ္။ ၄င္းတို႔၏ ကိုယ္ပိုင္အေတြးအေခၚမ်ား မဟုတ္ေခ်။ အလႅာဟ္ထံေတာ္မွ တင္းက်ပ္ေသာ ေစာင့္ေရွာက္မႈမ်ားျဖင့္ လူသားတို႔ထံ တိက်မွန္ကန္စြာ ေရာက္ရန္အတြက္ ေစာင့္ေရွာက္ၿပီး ျဖစ္ေပသည္။(ကုရ္အာန္ ၇၂း၂၇)။
သို႔ေသာ္ လူသား နဗီအားလုံးတို႔သည္လည္း အလႅာဟ္ကဲ့သို႔ အရာခပ္သိမ္းကို အၾကြင္းမဲ့သိေတာ္မူေသာ ဉာဏ္ေတာ္ရွင္မ်ား မဟုတ္။ လူသားမ်ားအတြင္း အျမင့္ဆုံး ဝဟီဉာဏ္ေတာ္ကို ရရွိၾကေသာ္လည္း အလႅာဟ္ သတ္မွတ္ေပးသမွ်ကိုသာ သိၾကရ၏ ၄င္းတို႔သည္ အလႅာဟ္ထံေတာ္မွ လကၡံရရွိေသာ ဝဟီအမိန္႔ေတာ္တို႔ကို ပထမဦးဆုံး နာခံမ်ားအျဖစ္ စံျပေဆာင္ရြက္ၾကရမည့္သူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ (၆း၁၆၄)။ ၄င္းတို႔ ကိုယ္တိုင္သည္ပင္လ်င္ အလႅာဟ္ကို နာခံကိုးကြယ္သူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ တရားအလင္းေရာင္တို႔ကို လူသားတို႔ထံ ေဟာၾကားၾကရသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။
သို႔ေသာ္ ထိုသို႔ေဟာၾကားရသည့္အတြက္ လူသားတို႔ထံမွ ဘာမွ်ေတာင္းခံျခင္း မရွိခဲ့ၾက လူသားတို႔အား တစ္ပါးတည္းေသာ ကိုးကြယ္ရာ ဖန္ဆင္းရွင္ အလႅာဟ္ကို အသနားခံကိုးကြယ္ရန္ ေဟာၾကားခဲ့ၾကသည္။ ၄င္းတို႔ကို ကိုးကြယ္ရန္ လူသားတို႔ကို ေဟာၾကားခဲ့ျခင္းမရွိခဲ့ၾက (၃း၇၈-၇၉။ ၄း၆၄။ ၁၀း၇၂)။ ၄င္းတို႔ကို ေခတ္အသီးသီးတြင္ ျပခဲ့ၾကေသာ အ့ံဖြယ္ သက္ေသလကၡဏာတို႔မွာ ၄င္းတို႔၏ ကိုယ္ပိုင္ မဟုတ္။ အလႅာဟ္ေပးေသာ စြမ္းရည္ႏွင့္ အလႅာဟ္၏ သက္ေသလကၡဏာေတာ္မ်ားသာ ျဖစ္ၾကသည္။ (ကုရ္အာန္ ၄၀း၇၈)
နဗီမ်ားႏွင့္ က်မ္းမ်ား၏ သက္ေသလကၡဏာေတာ္မ်ား
“စင္စစ္လူမ်ိဳးတိုင္း၌ သတိေပးႏႈိးေဆာ္သူတစ္ဦး ပြင့္ေရာက္ခဲ့သည္သာ ျဖစ္၏….” (ကုရ္အာန္ ၃၅း၂၄)
“….ေခတ္ကာလတိုင္းအဖို႔ က်မ္းဂန္ တစ္ေစာင္သည္ ရွိေခ်သတည္း …” (ကုရ္အာန္ ၁၃း၃၈) လူ႔သမိုင္းအစမွ ေခတ္တိုင္း လူမ်ိဳးတိုင္းတြင္ လူသားတို႔အား တရားအလင္းေပးရန္ အလႅာဟ္ထံမွ ဝဟီဉာဏ္ေတာ္ရ နဗီအေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာ ပြင့္ခဲ့ၾကရာ ေနာက္ဆုံး နဗီတမန္ေတာ္ခ်ဳပ္မွာ အေရဗ်မွ မုဟမၼဒ္သခင္ (ေအဒီ ၅၇၀-၆၃၂)ျဖစ္၍ ကမာၻေျမသို႔ အျမင့္ဆုံးဉာဏ္ေတာ္ ဝဟီက်ဆင္းသည့္ နဗူဝပ္ဘြ႔ဲမွာလည္း အဆုံးသတ္ခဲ့ေခ်ၿပီ။ ကုရ္အာန္သည္လည္း ေနာက္ဆုံး ဝဟီလမ္းညႊန္ က်မ္းအျဖစ္ မပ်က္စီးဘဲ တည္ရွိေနေပသည္။
ကုရ္အာန္ က်မ္းျမတ္အတြင္း၌ အလႅာဟ္ မိန္႔ၾကားသည္မွာ အလႅာဟ္သည္ ရစူလ္တမန္ေတာ္အခ်ိဳ႔၏ အမည္ကိုသာ ကုရ္အာန္တြင္း၌ ေဖာ္ျပထားၿပီး အျခားမ်ားစြာေသာ အမည္တို႔ကို (မလိုအပ္၍) ေဖာ္ျပမထားေပ။ (၄၀း၇၈)။ တမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္သခင္၏ ၾသဝါဒေတာ္အရမူ တစ္သိန္းႏွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ေသာ နဗီမ်ား ပြင့္ခဲ့ၾကသည္ဟု ဆိုသည္။
သို႔ေသာ္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္တြင္း၌ တမန္ေတာ္ အခ်ိဳ႔၏ အမည္မ်ားကိုသာ ေဖာ္ျပထားေပသည္။ ၄င္းတို႔မွာ အာဒမ္၊ အီဒရစ္၊ ႏူဟ္ (Noah)၊ ဟုဒ္၊ ဆြာလိဟ္၊ အီဘရာဟီမ္ (Abraham)၊ လုသ္(Lot)။ အစၥမာအီလ္ (Ismael)။ အစၥဟာက္ (Isaac)။ ယာအ္ကုဘ္ (Jacob)။ ယူစုဖ္(Joseph)။ ရႈအိုက္ဘ္။ ယူႏုစ္(Johnah)။ အိုက္ယုဘ္(job)။ မူဆာ(Moses)။ ဟာရြန္(Aaron)။ ဒါဝုဒ္(David)။ စူလိုင္မာန္(Solomon)။ ဇကရီယာ(Zacharia)။ ယဟ္ယာ(John)။ အီလ္ယာစ္(Elias)။ အတ္လ္ယစာ(Elisha)။ ဇူလ္ကိဖ္။ အိုဇိုက္ရ္(Uzair)။ အီဆာ(Jesus)ႏွင့္ မုဟမၼဒ္သခင္ (၄င္းတို႔အားလုံးအေပၚသို႔ အလႅာဟ္ထံေတာ္မွ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ က်ေရာက္ေစေသာဝ္) တို႔ျဖစ္ၾကသည္။ တမန္ေတာ္ ရွမ္မ်ဴယဲလ္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အမည္မပါေသာ္လည္း အေၾကာင္းအရာ ေဖာ္ျပပါရွိသည္။
အစၥလာမ္ သာသနာတြင္ လူမ်ိဳးမေရြး ေဒသမေရြး ပြင့္ခဲ့ၾကေသာ တမန္ေတာ္တိုင္းကို လကၡံရေပသည္။ ကုရ္အာန္ က်မ္းျမတ္အတြင္း၌ အလႅာဟ္ထံမွ ဝဟီဉာဏ္ေတာ္ တရားအလင္းရခဲ့သူတို႔ကို နဗီႏွင့္ ရစူလ္ဟူ၍ သုံးစြဲထားသည္။ အစၥလာမ္ ပညာရွင္တို႔၏ ဖြင့္ဆိုခ်က္အရ‘ရစူလ္’ဟူသည္ အလႅာဟ္ထံမွ ဝဟီလမ္းညႊန္မ်ားကို အေျခခံယုံၾကည္ခ်က္ႏွင့္ က်င့္သုံးစဥ္ မေျပာင္းလဲေသာ္လည္း တိုးတက္ေျပာင္းလဲလာေသာ ေခတ္ကာလ အသိဉာဏ္ ႏွင့္ အညီ လမ္းညႊန္ အသစ္ေပးျခင္း ခံရသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ‘နဗီ’ဟူသည္ အလႅာဟ္ထံမွ ဝဟီရေသာ္လည္း ရွိၿပီးျဖစ္ေသာ တရားအလင္းတို႔ကို ဆက္လက္ ေဟာၾကားရသူ ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ရစူလ္တိုင္းသည္ နဗီျဖစ္ေသာ္လည္း နဗီတိုင္းသည္ ရစူလ္မဟုတ္ေခ်။ ထိုနဗီ ရစူလ္ ဟူေသာ အမည္ကို အျခားကမာၻ႔ ဘာသာစကား အသီးသီးတြင္လည္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ေခၚေဝၚၾကေၾကာင္း ေတြ႔ရေပသည္။ သို႔ေသာ္ အားလုံးကမူ တရားအလင္းျပ ပုဂၢိဳလ္ အျမင့္ဆုံး ဉာဏ္ေတာ္ရွင္ လူသားတို႔ကိုသာ ရည္ညႊန္း၏။ ေခတ္တိုင္းအတြက္ အလႅာဟ္ထံေတာ္မွ က်မ္းတစ္ေစာင္ ခ်ေပးရာ က်မ္းမ်ားပ်က္သြားတိုင္း၊ တရားအလင္း မွိန္သြားတိုင္း ေနာက္ထပ္ ရစူလ္၊ နဗီ တမန္ေတာ္တစ္ပါး ပြင့္ေပၚ၍ တရားအလင္းျပရၿမဲ ျဖစ္သည္။
ေခတ္အဆက္ဆက္ က်မ္းေပါင္းမည္မွ် ရွိခဲ့သည္ကို မသိႏိုင္ေတာ့ေသာ္လည္း ကုရ္အာန္တြင္း၌ က်မ္း(၅)ေစာင္၏ အမည္ကို ေဖာ္ျပထားသည္။ ၄င္းတို႔မွာ တမန္ေတာ္ အီဘရာဟီမ္၏က်မ္း၊ တမန္ေတာ္ မူဆာ ထံသို႔ ေသာဝ္ရဟ္က်မ္း၊ တမန္ေတာ္ ဒါဝုဒ္ထံသို႔ ဇဗူရ္က်မ္း၊ တမန္ေတာ္ အီဆာထံသို႔ အင္ဂ်ီလ္က်မ္းႏွင့္ ထိုက်မ္းမ်ား အားလုံး မူရင္းအတိုင္း မရွိေတာ့ေသာအခါ ေနာက္ဆုံးက်မ္းအျဖစ္ မုဟမၼဒ္သခင္ထံ ကုရ္အာန္က်မ္း ခ်ေပးျခင္း ျဖစ္သည္။ ကမာၻ႔သာသနာမ်ားကို ေလ့လာရာတြင္
(၁) ဖန္ဆင္းရွင္၊ တစ္ပါးတည္းေသာ အရွင္၊ ထာဝရအရွင္၊ ရုပ္တရားမွ ကင္းလြတ္ေသာ အရွင္ အမည္နာမ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ေခၚေဝၚကိုးကြယ္ျခင္း (သို႔တည္းမဟုတ္)
(၂)တရားအလင္းေပး လူသား ဉာဏ္ေတာ္ရွင္မ်ားပြင့္သည္ကို ယုံၾကည္ျခင္း၊ ေနာက္ဆုံး အျမင့္ဆုံး ဉာဏ္ေတာ္ရွင္ ပြင့္မည္ကို ယုံၾကည္ျခင္း၊ (သို႔တည္းမဟုတ္)
(၃) ဖန္ဆင္းရွင္ႏွင့္ ထိုအရွင္၏ တမန္ေတာ္မ်ားကို ယုံၾကည္ျခင္း၊ ေနာက္ဆုံး တမန္ေတာ္ခ်ဳပ္ အလင္းျပပုဂၢိဳလ္ကို ယုံၾကည္ျခင္း စသည္တို႔ကို ေတြ႔ျမင္ရေပသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ကမာၻ႔သမိုင္းကို ျပန္ေလ့လာေသာ္ ေခတ္ကာလ အသီးသီး၊ ေဒသအသီးသီး၊ လူသားမ်ိဳးႏြယ္ အသီးသီးတြင္ ပြင့္ေပၚခဲ့ၾကေသာ တမန္ေတာ္ အလင္းျပပုဂၢိဳလ္ အသီးသီးႏွင့္ ၄င္းတို႕၏ တရားလမ္းညႊန္မ်ား၊ ၄င္းတို႔ျပခဲ့ၾကေသာ သက္ေသ လကၡဏာေတာ္မ်ားကို ေတြ႔ႏိုင္ေပသည္။
ထိုတမန္ေတာ္မ်ားကို လက္မခံရုံသာမက နည္းမ်ိဳးစုံ ဒုကၡေပးခဲ့ၾကသူတို႔၏ မရႈမလွ ဇာတ္သိမ္းႏွင့္ ေနာင္လာေနာက္သားတို႔ အတြက္ သက္ေသအျဖစ္ အၾကြင္းအက်န္ အပ်က္အစီးမ်ားကို ေတြ႔ႏိုင္သည္။ ထိုတမန္ေတာ္ အသီးသီးတို႔ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ေခတ္အဆက္ဆက္တြင္ ေထာက္ခံေျပာဆိုမႈႏွင့္ ေနာက္ဆုံးတမန္ေတာ္ခ်ဳပ္ မုဟမၼဒ္သခင္ ပြင့္မည့္အေၾကာင္း ႀကိဳတင္သတင္းေကာင္းေပးသြားမႈ စသည္တို႔ကို ၾကည့္ျခင္းျဖင့္ ဖန္ဆင္းရွင္ အလႅာဟ္ရွိေတာ္မူေၾကာင္း သိႏိုင္ေပသည္။

No comments:

Post a Comment