Monday, 17 September 2012

နဖ္စ္သည္ ဖ်က္ပစ္ရန္မဟုတ္ ျပဳျပင္ေလ့က်င့္ရန္

နဖ္စ္သည္ ဖ်က္ပစ္ရန္မဟုတ္ ျပဳျပင္ေလ့က်င့္ရန္
သို႔ေသာ္ နဖ္စ္ဝိညာဥ္သည္ ဖ်က္ဆီးပစ္အပ္ေသာ မလိုလားအပ္ေသာ အရာကား မဟုတ္၊ နဖ္စ္၏ သဘာဝမွာ မဖြံ႔ၿဖိဳးေသာ္လည္း ထိန္းသိမ္းေလ့က်င့္ေပးက အဆင့္ဆင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္၍ လူသားကို အဆင့္ျမင့္သည္ထက္ ျမင့္ေအာင္ ပန္းတိုင္ပို႔ေပးမည့္ စြမ္းအင္သာ ျဖစ္သည္။ ဥပမာ-ျမင္းရိုင္းတစ္ေကာင္ကို ေလ့က်င့္ထိန္းသိမ္းျခင္း မရွိဘဲစီးသူကို အႏၱရာယ္ျဖစ္ေစသည့္ျပင္ လိုရာပန္းတိုင္သို႔မေရာက္။ စနစ္တက် ယဥ္ပါးေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးေသာ္ လိုရာပန္းတိုင္သို႔ ပို႔ေပးေလသည္။ အလႅာဟ္သည္လည္း လူသားကို နိစၥထာဝရ ၿပီးျပည့္စုံေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈပန္းတိုင္ ေရာက္ရန္ နဖ္စ္ကို စီးနင္းအသုံးျပဳရာယာဥ္အျဖစ္ ေပးထား၏။ မိမိ၏ နဖ္စ္ကို မိမိဘာသာ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္း ေလ့က်င့္အသုံးခ်ရေပမည္။
“အမွန္ပင္ အသင္တို႔သည္ တစ္ဆင့္မွ တစ္ဆင့္သို႔ တက္ၾကရေပမည္” (ကုရ္အာန္ ၈၄း၁၉)
“စင္စစ္ ထိုနဖ္စ္ကို သပၸာယ ျဖစ္ေအာင္ စင္ၾကယ္သန္႔ရွင္းေစခဲ့ေသာသူသည္ ေအာင္ျမင္ခဲ့ေလၿပီ။ သို႔ရာတြင္ ထိုနဖ္စ္ကို( မေကာင္းမႈမ်ားတြင္) နစ္ျမဳပ္ေစခဲ့ေသာသူသည္ ပ်က္စီး ဆုံးရႈံးခဲ့ေခ်ၿပီတကား” (ကုရ္အာန္ ၉၁း၉-၁၀)
“နဖ္စ္သည္ လူသားကို နိမ့္သည္ထက္နိမ့္ေအာင္ မေကာင္းမႈအတြက္ တိုက္တြန္းေသာ္လည္း ရူဟ္သည္ နဖ္စ္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ ေကာင္းမႈအတြက္အားမ်ားကိုသာ သက္ေရာက္ေစသည္။ လူသားကို အလႅာဟ္ႏွင့္ နီးသည္ထက္နီးေအာင္ အဆင့္ျမင့္သည္ထက္ ျမင့္ေအာင္ျပဳေသာစြမ္းအားျဖစ္သည္။ အလႅာဟ္သည္ လူသား၏ နဖ္စ္ကိုျပည့္ဝ စုံလင္ေအာင္ျပဳလုပ္ၿပီးေနာက္ အေကာင္းႏွင့္ အဆိုး၊ ေကာင္းမႈႏွင့္ ျပစ္မႈကိုသိေစေသာ ဆင္ျခင္တုံ႔တရားကို လူသား၌ ထည့္သြင္းေပးခဲ့သည္။ အေကာင္းႏွင့္အဆိုးကို လူသား၏
လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ဆုံးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ျဖင့္ ေရြးခ်ယ္ျပဳလုပ္ေစသည္။“ကလ္ဘ္”ဟူသည္ လူသား၏ ရုပ္အဂၤါႏွလုံးကို ေခၚသည္မဟုတ္။ စိတ္ႏွလုံးသားကို ေခၚသည္။ ကလ္ဘ္စိတ္ႏွလုံးသည္ ခံစားမႈ၊ နားလည္မႈဆင္ျခင္တုံတရား၊ ဉာဏ္စဥ္ အဆင့္ဆင့္ေတြးေတာႀကံဆမႈ၊ မွတ္ဉာဏ္စသည္တို႔သည္ ညႊန္ၾကားသည့္ အရာျဖစ္သည္။ နဖ္စ္သည္မေကာင္းမႈကို ေစ့ေဆာ္၍ အျခားတစ္ဖက္မွ ရူဟ္သည္ အလႅာဟ္သိစိတ္ကို ေစ့ေဆာ္ေပရာ ကလ္ဘ္စိတ္ႏွလုံးသည္ ဆင္ျခင္တုံတရားႏွင့္ ဉာဏ္အဆင့္ဆင့္ျဖင့္ ေရြးခ်ယ္ျပဳလုပ္ရမည္ ျဖစ္ေပသည္။
>‘ကလ္ဘ္’ စိတ္ႏွလုံးႏွင့္ လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္လုပ္ပိုင္ခြင့္
ထို႔ေၾကာင့္ လူသား၏ ကလ္ဘ္စိတ္ႏွလုံးသည္ လူသား၏ျပစ္မႈ၊ ေကာင္းမႈအစုစုတို႔အတြက္ တာဝန္ရွိ၏။ အလႅာဟ္သည္ ထိုကလ္ဘ္ စိတ္ႏွလုံးကို လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ဆုံးျဖတ္ခြင့္ကို ေပးထားသည္။ နဖ္စ္ မေကာင္းမႈေစ့ေဆာ္ခ်က္ကို ေရြးခ်ယ္ႏိုင္သလို ရူဟ္၏ အလႅာဟ္သိစိတ္ ေကာင္းမႈျပဳလိုစိတ္၊ မေကာင္းမႈ ေရွာင္ရွားလိုစိတ္ကိုလည္း ေရြးခ်ယ္္ႏိုင္ေပသည္။ (ကုရ္အာန္ ၉၁း၈၊ ၃၂း၉၊ ၁၈း၂၉) “ဤဂ်ႏၷသ္သည္ (အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ဘက္သို႔) ျပန္လွည့္သူ (ထိုအရွင္ျမတ္၏ အမိန္႔ေတာ္မ်ား)ကို ေစာင့္စည္း သူတိုင္းအဖို႔ ျဖစ္သည္ဟူ၍ အသင္တို႔အား ကတိေပးျခင္းခံၾကရေသာ အရာပင္ျဖစ္သည္။ ထိုသူသည္ အရ္ရဟ္မားန္ မဟာ ကရုဏာေတာ္ရွင္အား မျမင္ဘဲလ်က္( ဆင္ျခင္တုံ႔တရားႏွင့္ ဉာဏ္လႊာ အဆင့္ဆင့္တို႔ျဖင့္ မဝန္းၿခံဳႏိုင္ေသာ္လည္း) ေၾကာက္ရြံရိုေသခဲ့ၾက၏။
ထိုမွတစ္ပါး ထိူသူသည္ (အလႅာဟ္ သိစိတ္ဘက္သို႔) ျပန္လွည့္ေသာစိတ္ႏွလုံး(ကလ္ဘ္)ကို ယူလာခဲ့သည္။ ထိုသူတို႔သည္ ဤသို႔မိန္႔ျခင္းခံရမည္။ အသင္တို႔သည္ ယင္းဂ်ႏၷသ္ထာဝရ ၿပီးျပည့္စုံေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈသို႔ ၿငိမ္းခ်မ္း သာယာစြာ ဝင္ေရာက္ၾကေလကုန္။ ဤ (ေန႔)သည္ အၿမဲထာဝစဥ္ ေနထိုင္ရမည့္ေန႔ (စတင္မည္)ျဖစ္၏။ ၄င္းတို႔အဖို႔ ယင္းဂ်ႏၷသ္တြင္ ၄င္းတို႔ အလိုရွိေသာအရာဟူသမွ် ရရွိရုံမွ်မက
ငါအရွင္ျမတ္ထံေတာ္၌ (၄င္းတို႔မသိေသာ အရာမ်ားတို႔ထက္) ပိုမို၍ပင္ ရွိေခ်သတည္း” (ကုရ္အာန္ ၅၀း၃၂-၃၅) ရူဟ္ဝိညာဥ္၊ နဖ္စ္ဝိညာဥ္ႏွင့္ ကလ္ဘ္စိတ္ႏွလုံးတို႔သည္ သီးျခားစီ ရွိေနေသာ အရာမ်ားမဟုတ္ဘဲ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ဆက္စပ္ျဖစ္ေနေသာ စြမ္းအင္သာျဖစ္ေပသည္။ နဖ္စ္ဝိညာဥ္ကို နိစၥထာဝရ ၿပီးျပည့္စုံေသာၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ဂ်ႏၷသ္သို႔႔ တိုးတက္ေစမႈ၊ သို႔တည္းမဟုတ္ ပူေဆြး ဝမ္းနည္းေလာင္ကၽြမ္းမႈဒုကၡ ဂ်ဟႏၷာမ္သို႔ ဆုတ္ယုတ္ေစမႈသည္ ကလ္ဘ္စိတ္ႏွလုံး၏ လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္၍ ျပဳလုပ္ေသာ ေကာင္းမႈႏွင့္ ျပစ္မႈမ်ားေပၚတြင္မူတည္သည္။ ရူဟ္၏ ေစ့ေဆာ္ခ်က္ျဖစ္ေသာ အလႅာဟ္ သိစိတ္ကို အေျခခံ၍ ေကာင္းမႈ ျပဳက်င့္ရန္ စိတ္ႏွလုံးက ေရြးခ်ယ္ခဲ့ေသာ္ နဖ္စ္၏ ျပစ္မႈ ေစ့ေဆာ္မႈကို ထိန္းသိမ္းႏိုင္ၿပီျဖစ္၍ နဖ္စ္သည္ တျဖည္းျဖည္း စင္ၾကယ္သန္႔ရွင္းလာၿပီး နိစၥထာဝရ ၿပီးျပည့္စုံေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈဂ်ႏၷသ္သို႔ဝင္ႏိုင္ေသာ အေျခအေနသို႔ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္လာေလေတာ့သည္။
> နဖ္စ္၏ သဘာဝႏွင့္ ေလ်ာ္ညီေသာ ဝဟီလမ္းညႊန္လိုအပ္ခ်က္
လူသားတို႔၏ ဆင္ျခင္တုံတရားႏွင့္ ဉာဏ္လႊာ အဆင့္ဆင့္တို႔မွာ အစြမ္းထက္လွေသာ္လည္း အရာခပ္သိမ္းကို လႊမ္းၿခံဳ ထိုးေဖာက္သိႏိုင္စြမ္း မရွိေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ ဖန္ဆင္းရွင္ အလႅာဟ္ကိုသိ္ရန္ အမွားအမွန္ကို မွန္ကန္စြာ ခြဲျခားတတ္ရန္၊ နဖ္ဝိညာဥ္အတြက္ ဝဟီလမ္းညႊန္ကိုေခတ္ အသီးသီးတြင္ လူသားနဗီတမန္ေတာ္တို႔ထံမွ တစ္ဆင့္ ခ်ေပးေလသည္။ နဖ္စ္တို႔၏ သဘာဝကို အၾကြင္းမဲ့ သိေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္ထံမွ ဝဟီလမ္းညႊန္သည္သာ လူသားတိုင္း၏ နဖ္စ္ ဝိညာဥ္ကို နိစၥထာဝရ ၿပီးျပည့္စုံေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈသို႔ ပို႔ေဆာင္ႏိုင္ေပသည္။
တစ္နည္းဆိုေသာ္ နဖ္စ္သည္ ‘ေသာဝ္ဟီဒ္’ ေခၚ တစ္ပါးတည္းေသာ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္သည္ နိစၥထာဝရ ၿပီးျပည့္စုံစြာ ရွိေနမႈ နိစၥသစၥာကို လက္ခံမွသာ သန္႔စင္မႈရၿပီး ထိုအလႅာဟ္ လမ္းညႊန္အမိန္႔ကို နာခံက်င့္ႀကံသူ (မုစ္လင္မ္)ျဖစ္မွသာ စစ္မွန္ေသာ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို ရေပမည္။ အလႅာႏွင့္ နီးစပ္မႈ တျဖည္းျဖည္း ရလာသည္။ ဒုကၡတရားမ်ားႏွင့္ တျဖည္းျဖည္း ေဝးလာသည္။ ထူးျခားေကာင္းျမတ္သည့္ စြမ္းအင္တို႔သည္ ထိုသူ၏ အတြင္း၌ ေပၚေပၚက္လာ၏။
ေနာက္ဆုံး၌ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္အရ အလႅာဟ္ႏွင့္ နီးစပ္သူ (ဝလီ)အျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိၿပီး ပူေဆြး ဝမ္းနည္းဖြယ္၊ ေၾကာက္ရြံစိုးရိမ္ဖြယ္ ဒုကၡမ်ားမွကင္း၍ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို ဤဘဝ၌ပင္ စတင္ခံစားရေပေတာ့သည္။ တမလြန္တြင္ကား ဆိုဖြယ္ရာမရွိၿပီ၊ ‘ဝလီ’ဟူသည္ သီးျခား လူတန္းစား မဟုတ္၊ သီးျခားက်င့္စဥ္ မဟုတ္၊ အလႅာဟ္၏ ဆႏၵေတာ္ႏွင့္အညီ မိမိ၏ နဖ္စ္ကို အေရာင္ဆိုးသူ၊ တစ္နည္းဆိုေသာ္ အလႅာဟ္ လမ္းညႊန္ (ကုရ္အာန္)ႏွင့္ အညီ ဘဝတည္ေဆာက္၍ အလႅာဟ္၏ ႏွစ္ၿမိဳ့မႈရသူ အလႅာဟ္ႏွင့္ နီးစပ္သူကို ေခၚသည္။ (ကုရ္အာန္ ၂း၂၅၇။ ၃း၆၈။ ၆း၁၂၇)
“(ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို) အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္သည္ ေဆးေရာင္ျခယ္ထားေလၿပီ၊ ထိုအလႅာဟ္ထက္ သာလြန္ ေကာင္းမြန္စြာ ေဆးေရာင္ျခယ္ႏိုင္သူ မည္သူရွိအံ့နည္း” (ကုရ္အာန္ ၂း၁၃၈)
“စင္စစ္ အၾကင္သူတို႔သည္ (အလႅာဟ္ကို) သက္ဝင္ယုံၾကည္ ၾကကုန္၏။ ၄င္းျပင္ ေကာင္းျမတ္ေသာ အက်င့္သီလမ်ားကိုလည္း ေဆာက္တည္ၾကကုန္၏။ ထိုသူတို႔သည္ အရ္ရဟ္မားန္ မဟာကရုဏာေတာ္ရွင္၏ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးျခင္း ဆုမဂၤလာေတာ္ကို ရၾကလတၱံ႔” (ကုရ္အာန္ ၁၉း၉၆)

No comments:

Post a Comment