Saturday, 4 August 2012

ကုရ္အာန္သည္ ေနာက္ဆုံး အဆုံးအျဖတ္

“အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ပင္ တရားစီရင္သူ အေပါင္းတို႔တြင္ အေကာင္းဆုံး တရားစီရင္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္ပင္ မဟုတ္ပါေလာ့” (ကုရ္အာန္ ၉၅း၈) “ထို႔ေၾကာင့္ မုစ္လင္မ္ အြမၼသ္သည္ ျပႆနာအသစ္တို႔ အတြက္ ‘ရႈရာ’ေခၚ စုေပါင္း ညိႈႏိႈင္းတိုင္ပင္ အေျဖရွာျခင္း၊ မိမိတို႔၏ ဆင္ျခင္တုံတရားကို အဓိကအားျဖင့္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္၏ အလင္းေရာင္ေအာက္တြင္ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ စြႏၷသ္ဓေလ့ေတာ္မ်ားႏွင့္ အညီအသုံးခ်ျခင္းတို႔ကို ျပဳၾကရေပမည္။ အစၥလာမ္ ပညာရွင္တို႔သည္ ေနာက္ဆုံးျပႆနာကို အျငင္းပြားမႈ အဆုံးအျဖတ္မွာ ကုရ္အာန္ေပၚတြင္သာ အေျခခံရမည္ဟု ခံယူၾကသည္။ သို႔ေသာ္ အကယ္၍ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ကို ဖြင့္ဆိုမႈကြဲျပားခဲ့လ်င္ မည္သို႔ ျပဳၾကမည္နည္း။ ဤျပႆနာကိုလည္း အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကိုယ္ေတာ္တိုင္က က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္တြင္ အေျဖေပးထား၏။ “အလိဖ္- လမ္- ရာ။ (ဤကုရ္အာန္သည္) အၾကင္က်မ္းဂန္သည္ ယင္းက်မ္း၏ အာယာသ္ေတာ္မ်ားသည္ အုဟ္ကိမသ္ အေျခခံအားျဖင့္ ၿမဲၿမံခိုင္ခံ့စြာ ရွင္းလင္း ျပဳလုပ္ထားၿပီးျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ ထိုအာယာသ္ေတာ္မ်ားကို (ဤက်မ္းတြင္း၌ပင္) ‘ဖုဆြိလသ္’ အေသးစိတ္ ရွင္းလင္း ေဖာ္ျပၿပီး ျဖစ္သည္။ (ဤသည္) ဉာဏ္ေတာ္အနႏၱႏွင့္ ျပည့္စုံေတာ္မူေသာ အရာခပ္သိမ္းကို အၾကြင္းမဲ့သိေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္ထံေတာ္မွ ျဖစ္၏။ အသင္တို႔သည္ အလႅာဟ္မွတစ္ပါး အျခား တစ္စုံတစ္ရာကိုမွ် နာခံကိုးကြယ္မႈ မျပဳၾကကုန္လင့္…..” (ကုရ္အာန္ ၁၁း၁-၂) (ကုရ္အာန္ ၃း၇။ ၄၁း၂-၃။ တို႔တြင္လည္း ၾကည့္ပါ) ထို႔ေၾကာင့္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္တြင္ပါ စကားလုံးအသုံးအႏႈန္းမ်ား အာယာသ္ေတာ္တို႔၏ အဓိပၸာယ္မ်ားကို အလႅာဟ္က ကုရ္အာန္အတြင္း၌ပင္ ျပန္လည္ ရွင္းလင္းထားေၾကာင္း ဆိုထား၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ကုရ္အာန္က်မ္းပါ စကားလုံးမ်ား၏ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုရာတြင္ ကုရ္အာန္တြင္ အျခားေနရာမ်ားတြင္ ထိုစကားလုံးကို မည္သည့္အဓိပၸာယ္ျဖင့္ သုံးစြဲထားသည္တို႔ကို ဆင္ျခင္၍သာ ဖြင့္ဆိုရ၏။ ကုရ္အာန္ကို ကုရ္အာန္၏ အသုံးအႏႈန္းျဖင့္သာ ဖြင့္ဆိုရာ၏။ ကုရ္အာန္က်မ္းလာ အာရဗီစကားလုံးမ်ား အာယာသ္ေတာ္မ်ားကို ကုရ္အာန္၏ျပင္ပမွ စကားလုံးအသုံးအႏႈန္းမ်ားကို အေျခခံ၍ ဖြင့္ဆိုက ကြဲျပားေသာ ဖြင့္ဆိုမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာေလေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အလႅာဟ္က အၾကြင္းမဲ့သိေတာ္မူေသာ ဉာဏ္ေတာ္ျဖင့္ ကုရ္အာန္ကို ကုရ္အာန္ျဖင့္သာဖြင့္ဆိုရန္ စည္းမ်ဥ္းသတ္မွတ္ေပးထားျခင္းသာ ျဖစ္၏။ ဤနည္းျဖင့္သာလွ်င္ ကမာၻ႔မုစ္လင္မ္ထု တစ္ရပ္လုံးသည္ အလႅာဟ္၏ ႀကိဳးေတာ္ (ကုရ္အာန္)ကို တစ္စည္းတစ္လုံးတည္း ဆြဲကိုင္ႏိုင္ၾကေပမည္။ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္၏ ျပင္ပမွ အေတြးအေခၚမ်ား စကားလုံးမ်ားျဖင့္ ဖြင့္ဆိုၾကက မုစ္လင္မ္ အြမၼသ္၏ စည္းရုံးညီညြတ္မႈ ပ်က္ျပားၾကရေပေတာ့မည္သာ ျဖစ္၏။ တမန္ေတာ္ခ်ဳပ္ မုဟမၼဒ္သခင္သည္လည္း ကုရ္အာန္၏ လမ္းညႊန္အတိုင္းသာ ဘဝတည္ေဆာက္ျပခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္၍ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ စြႏၷသ္ဓေလ့ေတာ္ အစစ္အမွန္တို႔သည္ ကုရ္အာန္ႏွင့္ မဆန္႔က်င္ႏိုင္ေပ။ အစစ္အမွန္မဟုတ္ေသာ အရာမ်ားသာ ကုရ္အာန္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေပမည္။ ထို႔အတူ တမန္ေတာ္ျမတ္ကို ဆက္ခံခဲ့ၾကေသာ ဆြဟာဘဟ္ႀကီးမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ အဘူဘကရ္သခင္၊ အုမရ္သခင္၊ အုဆ္မန္းသခင္၊ အလီသခင္၊တို႔သည္လည္း ကုရ္အာန္၏ အလင္းေရာင္ေအာက္တြင္ တမန္ေတာ္ျမတ္ကို စံနမူထား၍ စုေပါင္းတိုင္ပင္ အေျဖရွာေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသည္။ ဂိုဏ္းဃဏ မထူေထာင္သြားခဲ့ၾက။ ထို႔ေနာက္ပိုင္း ကာလမ်ားတြင္ ေရွ့ေဆာင္ အီမမ္ႀကီးမ်ားစြာတို႔သည္ မိမိတို႔ရွိရာ ေဒသပတ္ဝန္းက်င္၏ လိုအပ္ခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ျပႆနာအသစ္တို႔အား ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ကို အဓိကထား၍ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ ဓေလ့ေတာ္မ်ားကို ကိုးကားကာ ေျဖရွင္းခ်က္ ဓမၼသတ္မ်ားေပးခဲ့ၾကသည္။ ၄င္းတို႔အနက္ အီမာမ္ အဘူဟနီဖဟ္ (ဟစ္ဂ်ရီ ခုႏွစ္ ၈၀ မွ ၁၅၀)။ အီမာမ္မာလစ္က္ (ဟစ္ဂ်ရီ ၉၃-၁၇၉)။ အီမာမ္ ရွာဖီအီ(ဟစ္ဂ်ရီ ၁၅၀ မွ ၂၀၄)။ အီမာမ္အဟ္မဒ္ဘဲင္ဟမ္ဘလ္ (ဟစ္ဂ်ရီ ၁၆၄- ၂၄၁)တို႔မွာ ယေန႔တိုင္ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားေသာ အီမာမ္ေရွ့ေဆာင္ၾကီးမ်ား ျဖစ္ခဲ့ၾက၏။ သို႔ေသာ္ မည္သည့္ အီမာမ္ေရွ့ေဆာင္ႀကီးမ်ားကမွ် ဂိုဏ္းဃဏ မထူေထာင္ခဲ့ၾကေပ။ ထိုအီမာမ္ ေရွ့ေဆာင္ႀကီး (၄)ပါးလုံးကလည္း ၄င္းတို႔ အသီးသီး၏ ဓမၼသတ္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ားကို မ်က္စိမွိတ္၍ မလိုက္ၾကရ။ ၄င္းတို႔က မည္သည့္ အေျခခံဇစ္ျမစ္ (ကုရ္အာန္ႏွင့္ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ ဓေလ့ေတာ္)ကို ရည္ညြန္း ကိုးကားသည္ကို သိၾကရမည္။ အကယ္၍ ၄င္းတို႔၏ ဓမၼသတ္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ားသည္ (ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ႏွင့္ ေသာ္၄င္း၊ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ စြႏၷသ္ဓေလ့ေတာ္မ်ားႏွင့္ေသာဝ္၄င္း ဆန္႔က်င္ေနလ်င္ ၄င္းတို႔၏ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ားကို ပယ္ၾကရမည္ဟု အတိအလင္းပင္ ဆိုခဲ့ၾကသည္။ ဂိုဏ္းဃဏ ဝါဒကို မထူေထာင္ခဲ့ၾကေပ။ (အလႅာဟ္မဟ္ေရွာင္ကာနိ ေရးေသာဒုရရူဟ္ဗဟိယဟ္က်မ္း) ဤသို႔ျဖင့္ ဟစ္ဂ်ရီခုႏွစ္ (၃)ရာစုသို႔ ေရာက္လာေသာအခါ အစၥလာမ့္သမိုင္းႏွင့္ တမန္ေတာ္ခ်ဳပ္ မုဟမၼဒ္သခင္၏ ဟဒီးဆ္ၾသဝါဒေတာ္မ်ားကို စုေဆာင္းသူ၊ က်မ္းျပဳသူပညာရွင္မ်ားစြာ ေပၚေပါက္လာေလသည္။ ၄င္းဟဒီးဆ္က်မ္းမ်ားစြာ အနက္ အီမာမ္ဘူခါရီ သခင္(ဟစ္ဂ်ရီ ခုႏွစ္ ၁၉၄-၂၅၆) ျပဳစုေသာ ဆြဟီဟ္ ဘူခါရီက်မ္း။ မုစ္လင္မ္သခင္ (ဟစ္ဂ်ရီခုႏွစ္ ၂၀၂-၂၆၁) ျပဳစုခဲ့ေသာ မုစ္လင္မ္က်မ္း။ အဘူဒါဝုဒ္သခင္ (ဟစ္ဂ်ရီ ၂၀၅-၂၇၅)ျပဳစုခဲ့ေသာ စြန္နန္ အဘူဒါဝုဒ္က်မ္း။ သီရ္မိဇီသခင္ (ဟစ္ဂ်ရီ ……..၂၇၉)ျပဳစုခဲ့ေသာ ဂ်ာမီသီရ္ မိဇီက်မ္း။ နိဆာအီသခင္ (ဟစ္ဂ်ရီ ၂၁၅ -၃၀၃) ျပဳစုခဲ့ေသာ စြန္နန္ နိဆာအီက်မ္း။ အစ္ဘႏူမာဂ်ာ သခင္(ဟစ္ဂ်ရီ ၂၀၉-၂၇၃) ျပဳစုေသာ စြန္နန္အစ္ဘႏူမာဂ်ာက်မ္း စသည့္ (၆)က်မ္းတို႔မွာ က်န္ ဟဒီးဆ္က်မ္းမ်ားအနက္ အထင္ရွား အေက်ာ္ၾကားဆုံး ျဖစ္ေပသည္။ ထို အီမာမ္သခင္ၾကီးမ်ားသည္လည္း မိမိတို႔၏ ဘဝကို တမန္ေတာ္ျမတ္၏ ၾသဝါဒေတာ္မ်ား စုေဆာင္းမႈအတြက္ ျမွပ္ႏွံ၍ စုေဆာင္းျခင္း ဆန္းစစ္ျခင္းတို႔ကို ျပဳခဲ့ၾက၏။ သိန္းေပါင္းမ်ားစြာေသာ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားစြာ ရရွိခဲ့ၿပီး မခိုင္မာဟု ယူဆေသာ ဟဒီးဆ္မ်ားစြာကိုပယ္ခဲ့ၾက၏။ ဥပမာ အီမာမ္ ဘူခါရီ သခင္သည္ ဟဒီးဆ္ၾသဝါဒ ၆ သိန္းစုေဆာင္းရရွိေသာ္လည္း ၄င္း၏ ဘူခါရီက်မ္းတြင္ ၇၀၀၀ ေက်ာ္ကိုသာ ထည့္သြင္းခဲ့၏။ က်န္ အီမာမ္မ်ားမွာလည္း အလားတူပင္ ျဖစ္ခဲ့၏။ ထိုအခ်ိန္ကာလမ်ားတြင္ အစၥလာမ္၏ ရန္သူမ်ားစြာတို႔သည္ မုနာဖိက္ေခၚ မုစ္လင္မ္ အေယာင္ေဆာင္၍ အစၥလာမ္သာသနာကို အတြင္းမွ ဖ်က္ဆီးရန္ ႀကံေနၾကေသာ ကာလမ်ား ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဟဒီးဆ္ပညာရွင္မ်ားစြာတို႔သည္ မိမိတို႔စုေဆာင္းေရးသားေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကို အထူးသတိထားခဲ့ၾကရ၏။ ထိုဟဒီးဆ္ၾသဝါဒေတာ္ကို မည္သူက မည္သူထံမွ အဆင့္ဆင့္ ရခဲ့ၾက၍ တမန္ေတာ္ျမတ္အထိ ကြင္းဆက္ကို လိုက္ၾက၏။ ထိုဆင့္ျပန္သူ အသီးသီးတို႔၏ အက်င့္စာရိတၱႏွင့္ ကိုယ္ေရးရာဇဝင္ စသည္တို႔ကိုလည္း ေလ့လာၾကရျပန္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ ၾသဝါဒေတာ္ ဟဒီးဆ္ တစ္ပုဒ္ေရးရာတြင္ ပထမပိုင္းတြင္ ဆင့္ျပန္ေျပာၾကားသူ အမည္မ်ားကို အဆင့္ဆင့္ ေဖာ္ျပၿပီးမွ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ ၾသဝါဒေတာ္ကို ေရးသား၏။ ကမာၻေပၚတြင္ က်မ္းျပဳရာတြင္ အလြန္စနစ္က်စြာ ျပဳခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ျဖင့္ ဟဒီးဆ္တစ္ပုဒ္၏ ခိုင္မာမႈအဆင့္အတန္း ဆန္းစစ္မႈကို ေလ့လာေသာ ဟဒီးဆ္ ပညာရပ္ေပၚလာ၏။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ အတၳဳပၸတၱိႏွင့္ အစၥလာမ္သမိုင္းကို ျပဳစုသူ ပညာရွင္မ်ား ေပၚေပါက္လာခဲ့ေလသည္။ သို႔ေသာ္ မ်ားစြာေသာ မုနာဖိက္သာသနာ အေယာင္ေဆာင္တို႔သည္လည္း တမန္ေတာ္ျမတ္ မေျပာခဲ့ေသာ ဟဒီးဆ္အတုမ်ားကို တမန္ေတာ္ျမတ္၏ ဟဒီးဆ္ ဟူ၍ေျပာဆိုခဲ့ၾက၏။ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ အတၳဳပၸတၱိႏွင့္ အစၥလာမ့္ သမိုင္းမ်ားကိုလည္း မွားယြင္းေသာ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ား ထည့္သြင္းရန္ ႀကိဳးစားေနခဲ့ၾက၏။ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္သည္ အလႅာဟ္ထံမွ သံသယ ကင္းဖြယ္ဝဟီလမ္းညႊန္ ျဖစ္၏။ တမန္ေတာ္ျမတ္ ကိုယ္တိုင္ ရွိစဥ္ကတည္းက သင္ၾကားေပးျခင္း၊ ေရးမွတ္ေစျခင္း၊ စစ္ေဆးျခင္းကိုျပဳ၍ ထားခဲ့ေပးျခင္း ျဖစ္၏။ အလႅာဟ္ကိုယ္ေတာ္တိုင္က အႏၱရာယ္မ်ိဳးစုံမွ ကင္းေဝးေစရန္ ပ်က္စီးမႈ အေပါင္းမွ ေစာင့္ေရွာက္ရန္ တာဝန္ယူထားၿပီး ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ ဟဒီးဆ္ၾသဝါဒက်မ္းမ်ား၊ အတၳဳပၸတၱိမ်ား၊ အစၥလာမ့္သမိုင္းတို႔မွာ တမန္ေတာ္ျမတ္ မရွိသည့္ေနာက္မွ လူသားပညာရွင္တို႔က အထူးႀကိဳးစားျပဳစုခဲ့ျခင္း ျဖစ္၏။ တမန္ေတာ္ျမတ္ကိုယ္တိုင္ စစ္ေဆးေပးႏိုင္ခဲ့ျခင္းမရွိ။ ထို႔ေၾကာင့္ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ ဟဒီးဆ္ၾသဝါးမ်ား၊ အတၳဳပၸတၱိေဖာ္ျပခ်က္မ်ား စသည္တို႔ကို အလႅာဟ္၏ ဝဟီလမ္းညႊန္ ကုရ္အာန္ျဖင့္ စစ္ေဆးဖြင့္ဆို၍ ကိုက္ညီမွသာ လကၡံက်င့္သုံးရမည္ ျဖစ္ေပသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ ကုရ္အာန္ကို သင္ၾကားရန္ ပြင့္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ဆန္႔က်င္ သင္ၾကားရန္ မဟုတ္ေပ။

No comments:

Post a Comment