Saturday, 4 August 2012

အစၥလာမ္တြင္ ဂိုဏ္းဃဏစနစ္မရွိ

အစၥလာမ္တြင္ ဂိုဏ္းဃဏစနစ္မရွိ အလႅာဟ္သည္သာလ်င္ စၾကဝဠာ ေလာကခပ္သိမ္းတို႔၏ အရွင္သခင္ ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ အလႅာဟ္သည္သာ ေလာကခပ္သိမ္းတို႔၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈအာဏာကို စိုးပိုင္ေတာ္မူ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အလႅာဟ္သည္သာ နိစၥထာဝရ ၿပီးျပည့္စုံေတာ္မူေသာ ဉာဏ္ေတာ္အနႏၱျဖင့္ ဖန္ဆင္းခံတို႔အေပၚ ဝဟီလမ္းညႊန္အမိန္႔ထုတ္ႏိုင္၏။ ၿပီးျပည့္စုံေသာမွန္ကန္မွ်တမႈျဖင့္ တရားစီရင္ေတာ္မူႏိုင္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ‘ဒီန္’ဟုေခၚေသာ အစၥလာမ္သာသနာေတာ္တြင္ မၿပီးမျပည့္စုံေသာ လူပုဂၢိဳလ္ကို အေျခခံေသာ ဂိုဏ္းဃဏဝါဒႏွင့္ လူဂၢိဳလ္ကိုးကြယ္မႈကို အလႅာဟ္က ကုရ္အာန္မွ တစ္ဆင့္ျပင္းထန္စြာ တားျမစ္ေတာ္မူသည္။ “သို႔ရာတြင္ လူသားတို႔အနက္မွ အခ်ိဳ႔တို႔သည္ အလႅာဟ္ႏွင့္ ၿပိဳင္ဆိုင္၍ အျခားအရာမ်ား (ႏွင့္ စြမ္းအင္မ်ား)ကို ေရြးခ်ယ္ယုံၾကည္ (ကိုးကြယ္)ၾကေလသည္။ ယင္းသူတို႔သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား ခ်စ္ျမတ္ႏိုးဘိသကဲ့သို႔ပင္ ယင္းအရာမ်ားကို ခ်စ္ၾကည္ျမတ္ႏိုးၾကကုန္၏။ သို႔ရာတြင္ ယုံၾကည္ျခင္းသဒၵါတရားရွိၾကသူတို႔မွာမူ အလႅာဟ္ကိုသာလွ်င္ (က်န္အရာအားလုံးထက္) ပိုမိုသာလြန္ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးၾကေလသည္………” (ကုရ္အာန္ ၂း၁၆၅) “သို႔ျဖစ္ေပရာ အသင္(လူသား)သည္ လူသားတို႔အား အလႅာဟ္ ဖန္ဆင္းေတာ္မူေသာ သဘာဝတရားႏွင့္အညီ မိမိတို႔၏ မ်က္ႏွာကို (မွန္ကန္ေသာ) ဒီန္သာသနာေပၚ၌ အာရုံစူးစိုက္လ်က္ ခိုင္ခံ့တည္တ့ံစြာ ထားရွိေလာ့။ အလႅာဟ္၏ဖန္ဆင္းမႈ (သဘာဝ)တြင္ မည္သည့္ ေျပာင္းလဲမႈမွ်ပင္ အလ်င္းမရွိေခ်။ ဤသည္ပင္လွ်င္ ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္ေသာ ဒီန္သာသနာေတာ္ျဖစ္၏။ သို႔တေစလည္း အမ်ားဆုံးေသာ သူတို႔မွာမူကား မသိနားမလည္ၾကေပ” (ကုရ္အာန္ ၃၀း၃၀) “အၾကင္သူတို႔အနက္မွ ထိုသူတို႔သည္ မိမိတို႔၏ ဒီန္သာသနာကို အစိတ္စိတ္ အပိုင္းပိုင္းျပဳလုပ္ခဲ့ၾကၿပီးလ်င္ ဂုိဏ္းဃဏအမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္ခဲ့ၾကကုန္၏။ ဂိုဏ္းဃဏအသီးသီးတို႔သည္ မိမိတို႔၌ရွိေသာ (ဝါးလမ္းစဥ္)မ်ားႏွင့္ပင္ ဝမ္းေျမာက္လ်က္ရွိၾက၏” (ကုရ္အာန္ ၃၀း၃၂) “….သို႔ျဖစ္ေပရာအသင္တို႔သည္ အရွင္ျမတ္အားသာလ်င္ အိဘာဒတ္ျပဳနာခံ ကိုးကြယ္ၾကေလကုန္။ ဤသည္ ေျဖာင့္မတ္ မွန္ကန္ေသာ တရားလမ္းမွန္ပင္ ျဖစ္၏။ သို႔ပါလ်က္ ၄င္းတို႔အၾကားမွအုပ္စု (ဂိုဏ္းဝင္) အသီးသီးကြဲခဲ့ၾကကုန္၏။ သို႔ျဖစ္ေပရာ မတရားက်ဴးလြန္သူမ်ား၌ ျပင္းျပနာက်င္ဖြယ္ေသာေန႔၏ ျပစ္ဒဏ္ေၾကာင့္ ပ်က္စီးျခင္းရွိအ့ံသတည္း” (ကုရ္အာန္ ၄၃း၆၄-၆၅) “မုခ်ဧကန္ အသင္တို႔၏ ဤအြမၼသ္ ညီေနာင္သားခ်င္း အုပ္စုသည္ တစ္ခုတည္းေသာ အြမၼသ္အုပ္စုျဖစ္ေပသည္။ ထိုမွတစ္ပါး ငါအရွင္ျမတ္သည္ အသင္တို႔အား ဖန္ဆင္းေမြးျမဴေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္ ျဖစ္ေပရာ အသင္တို႔သည္ ငါအရွင္ျမတ္အားသာလ်င္ သိစိတ္ (သကၠဝါတရား) ထားၾကေလကုန္။ သို႔ရာတြင္ လူတို႔သည္ မိမိတို႔၏ အခ်င္းခ်င္းတြင္ မိမိတို႔၏ (စုစည္းညီညႊတ္မႈ) အေရးကိုအကြဲကြဲ အစိတ္စိတ္ပိုင္းျဖတ္ကာ (အုပ္စုအသီးသီး) ျဖစ္သြားခဲ့ၾကကုန္၏။ အုပ္စုတိုင္းသည္ မိမိတို႔၌ ရွိေသာ အရာ (အယူဝါဒ)ႏွင့္ ေပ်ာ္ပိုက္လ်က္ရွိၾက၏။ (ကုရ္အာန္ ၂၃း၅၂-၅၃) “ဧကန္စင္စစ္ အၾကင္သူတို႔သည္ မိမိတို႔၏ (တစ္ခုတည္းေသာ) ဒီန္သာသနာကို အစိတ္စိတ္ခဲြပစ္ခဲ့ၾက၏။ ၄င္းေနာက္ ထိုသူတို႔သည္ ဂိုဏ္းဃဏအသီးသီး ကြဲခဲ့ၾက၏။ အသင္ (နဗီတမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္)သည္ ထို (ဂိုဏ္းဃဏခြဲ)သူတို႔ႏွင့္ မည္သို႔မွ် မပတ္သက္ေပ။ (ကုရ္အာန္ ၆း၁၅၉) ကုရ္အာန္တြင္း၌ အလႅာဟ္သည္ ေခတ္အဆက္ဆက္ရွိ အလႅာဟ္ကိုနာခံသူ (မုစ္လင္မ္ အြမၼသ္) အုပ္စုတိုင္းကို တစ္ခုတည္းေသာ အစၥလာမ္ဒီန္သာသနာအား ဂိုဏ္းဃဏအသြင္ အစိတ္စိတ္ အပိုင္းပိုင္း မျပဳရန္ႏွင့္ အလႅာဟ္တစ္ပါးတည္းကိုသာ အေျခခံထား၍ နာခံရန္ သင္ၾကားထား၏။ (ကုရ္အာန္ ၄၂း၁၃-၁၄) အလႅာဟ္သည္သာလ်င္ စၾကဝဠာေလာကခပ္သိမ္း၏ တစ္ပါးတည္းေသာ နာခံကိုးကြယ္ရာ အရွင္ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ အစၥလာမ္သည္သာ ေလာကခပ္သိမ္း၏ တစ္ခုတည္းေသာ ဒီန္သာသနာျဖစ္၏။ မုစ္လင္မ္သည္သာ ေလာကခပ္သိမ္း၏ တစ္ခုတည္းေသာ အြမၼသ္ ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အစၥလာမ္ဒီန္သာသနာကို ဂိုဏ္းဃဏအသြင္ျပဳလုပ္ျခင္း၊ မိမိတို႔၏ ဂိုဏ္းေခါင္းေဆာင္ကို အလႅာဟ္ထက္ပို၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ တန္းနူထား၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးျခင္း၊ မိမိတို႔၏ ဂိုဏ္းဃဏဝါဒကို အလႅာဟ္၏ ဝဟီလမ္းညႊန္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ထက္ ေရွ့တန္းတင္ေျပာဆိုၾကျခင္း စသည္တို႔သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အမိန္႔ေတာ္ကို ဆန္႔က်င္ျခင္းသာ ျဖစ္၏။ အလႅာဟ္သည္ လူသားတို႔အား ကုရ္အာန္မွတစ္ဆင့္ မိမိတို႔၏ ဆင္ျခင္တုံတရားကို အသုံးခ်ရန္ ဉာဏ္ကိုေစစားရန္ အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ အမိန္႔ေပးေတာ္မူထား၏။ တိရစာၦန္တို႔ထက္ သာလြန္၍ ဆင္ျခင္တုံတရား ေပးထားပါလ်က္ အသုံးမခ်သူ လူသားသည္ တိရစာၦန္ထက္ပင္ဆိုးေသးသည္ဟု ဆိုထားသည္။ (ကု၇္အာန္ ၇း၁၇၉)။ သို႔ေသာ္ ဆင္ျခင္တုံတရား၏ အစြမ္းထက္မႈကို အသိအမွတ္ျပဳသလို လူသားတို႔၏ ဆင္ျခင္တုံတရား၏ မၿပီးမျပည့္စုံမႈ၊ အကန္႔အသတ္ရွိမႈ၊ အရာခပ္သိမ္းကို လႊမ္းၿခဳံထိုးေဖာက္ႏိုင္စြမ္း မရွိမႈကိုလည္း သတိေပးထား၏။ ထိုအားနည္းခ်က္ကို ေျဖရွင္းရန္ အလႅာဟ္က နဗီတမန္ေတာ္ပြင့္ေစ၍ ဝဟီလမ္းညႊန္မ်ား ေပးရ၏။ ေနာက္ဆုံး ဝဟီလမ္းညႊန္မွာ ကုရ္အာန္ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ လူသား၏ မၿပီးမျပည့္စုံေသာ ဆင္ျခင္တုံတရားသည္ ကုရ္အာန္၏ အလင္းေရာင္ လမ္းညႊန္ေအာက္တြင္သာ မွန္ကန္စြာ အသုံးခ်ႏိုင္ေၾကာင္း အလႅာဟ္က သတိေပးထား၏။ (ကုရ္အာန္ ၂၇း၆၅-၆၆) ထို႔အတူ အလႅာဟ္၏ ဖန္ဆင္းမႈ သဘာဝတြင္ လူသားအပါအဝင္ ညမ္သည့္အရာကမွ် အသစ္ထည့္သြင္းျခင္း ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္ျခင္း စသည္တို႔ကို မျပဳလုပ္ႏိုင္ေခ်။ အလႅာဟ္ ဖန္ဆင္းၿပီးေသာ အရာ(ရုပ္ႏွင့္ စြမ္းအင္)တို႔ကိုသာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏိုင္ၾက၏။ (ကုရ္အာန္ ၃၀း၃၀)။ သို႔ေသာ္ အလႅာဟ္သည္ မိမိ အလုိရွိေတာ္မူေသာ အရာကို အသစ္ထည့္သြင္းသည္ဟု ကုရ္အာန္ (၃၅း၁)တြင္ ဆိုထား၏။ အလႅာဟ္၏ ဖန္ဆင္းထင္ရွား ျဖစ္ေပၚေစမႈ အမရ္စီမံမႈ အမိန္႔ေတာ္ ‘ျဖစ္ေစ- ျဖစ္လာ၏’ သဘာဝမွာ စၾကဝဠာ ေလာကခပ္သိမ္း၌ ဆက္လက္ သက္ေရာက္လ်က္ရွိ၏။ ‘ျဖစ္ေစ-ျဖစ္ခဲ့သည္’ ဟူ၍ မဆိုထားေခ်။ ‘ျဖစ္လာသည္’ဟုသာ ဆိုထား၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္စတင္က်ေရာက္စဥ္မွစ၍ ေခတ္အဆက္ဆက္ မ်ားစြာေသာ အသစ္အဆန္းမ်ားကို လူတို႔ေတြ႔လာရ၏။ စၾကဝဠာႀကီး ပို၍က်ယ္ျပန္႔ေနမႈကို ရွာေဖြေတြ႔ရွိလာ၏။ ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းရန္ ျပႆနာအသစ္ အသစ္တို႔သည္လည္း ေပၚေပါက္လာ၏။ “(အသင္ ေျပာေလာ့) ငါသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္မွတစ္ပါး အျခားသူကို (အမွန္ႏွင့္အမွား) စီရင္ဆုံးျဖတ္သူ တရားသူႀကီးအျဖစ္ ရွာေဖြရပါမည္ေလာ၊ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ပင္လ်င္ အသင္တို႔ထံသို႔ (အလုံးစုံကို) လင္း၍ ျပထားၿပီးျဖစ္ေသာ (ကုရ္အာန္)က်မ္းျမတ္ကို ခ်ေပးသနားေတာ္မူခဲ့ေလသည္။” (ကုရ္အာန္ ၆း၁၁၄) “၄င္းျပင္ အသင့္အား ေမြးျမဴ ဖန္ဆင္းေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္၏ ေဒသနာေတာ္သည္ မွန္ကန္ျခင္းအရာ၌ လည္းေကာင္း၊ မွ်တျခင္း အရာ၌၄င္း စုံလင္ ျပည့္ဝလွေပသွ္။ ထိုအသွ်င္ျမတ္၏ ေဒသနာေတာ္ကို ေျပာင္လဲႏိုင္သူဟူ၍ အလ်င္းမရွိၿပီ” (ကုရ္အာန္ ၆း၁၁၅) “အို -ရစူလ္တမန္ေတာ္ (မုဟမၼဒ္) အသင္သည္ မိမိအရွင္ျမတ္ထံေတာ္မွ က်ေရာက္လာသမွ်ေသာ ေဒသနာေတာ္မ်ားကို ပို႔ေဆာင္ေဟာၾကားေလာ့၊ အကယ္၍ အသင္သည္ (ထိုသို႔ပို႔ေဆာင္ေဟာၾကားျခင္း) မျပဳခဲ့ပါလ်င္ အသင္သည္ ထိုအရွင္ျမတ္၏ အေၾကာင္းၾကားခ်က္ကို ပို႔ေဆာင္(ေဟာၾကား)သည္ မမည္ေခ်။ (တစ္နည္း- ရစူတမန္ေတာ္ျဖစ္ၿပီး တာဝန္မေက်ေခ်။) (ကုရ္အာန္ ၅း၆၇) အထက္ပါ အာယာသ္ေတာ္မ်ားအရ တမန္ေတာ္ခ်ဳပ္ မုဟမၼဒ္သခင္သည္ မိမိထံ အလႅာဟ္ခ်ေပးခဲ့သမွ်ကို ေဝဖန္ျဖစ္ေတာ္မမူမီ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္အျဖစ္ လူသားတို႔ထံ ေပးခဲ့ၿပီးျဖစ္၏။ မည္သည့္ လွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္ ႁခြင္းခ်န္ခ်က္မွ်မရွိခဲ့။ အလႅာဟ္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္သည္လည္း ကုရ္အာန္ က်မ္းျမတ္ကို လုံၿခဳံစြာ ေစာင့္ေရွာက္ထားၿပီး ျဖစ္၏။ အလႅာဟ္၏ ဖန္ဆင္းမႈမ်ား၊ ကိယာမသ္မတိုင္မီမည္မွ်တိုးလာေစကာမူ အလႅာဟ္သည္ အၾကြင္းမဲ့ သိေတာ္မူေသာ အနႏၱဉာဏ္ေတာ္ျဖင့္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ကို ၿပီးျပည့္စုံစြာ အလုံးစုံကို ရွင္းလင္းထားေပသည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္သခင္ရွိစဥ္ကလည္း ကုရ္အာန္ကိုသာ ေဟာၾကားခဲ့၍ စံျပအျဖစ္ ေအာင္ျမင္ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ ဘဝကိုတည္ေဆာက္ျပသြားခဲ့သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ စြႏၷသ္ဓေလ့ေတာ္ႏွင့္ ၾသဝါဒေတာ္ အစစ္အမွန္တို႔သည္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ႏွင့္ လုံးဝ ဆန္႔က်င္မႈ မရွိေခ်။ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္တြင္ အလႅာဟ္သည္ စိတ္ႏွင့္ နဖ္စ္ဝိညာဥ္ဆိုင္ရာ က်င့္စဥမ်ားကို ေျပာင္းလဲမႈ မရွိဘဲ တိက်စြာ ခ်မွတ္ထား၏။ သို႔ေသာ္ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ က်င့္စဥ္မ်ားအတြက္မူကား ေခတ္ကာလၾကာေလေလ အလႅာဟ္၏ ဖန္ဆင္းမႈ အသစ္အဆန္းမ်ား ေပၚလာေလ၊ လူသားတို႔ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းရမည့္ ျပႆနာမ်ားလာေလ ျဖစ္၍ ကုရ္အာန္တြင္ က်ယ္ျပန္႔၍ ၿပီးျပည့္စုံေသာအေျခခံ စည္းမဥ္းမ်ားကိုသာ ခ်ေပးထားေလသည္။ ျပႆနာအသစ္တိုင္းအတြက္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္၏ အလင္းေရာင္ေအာက္တြင္ စုေပါင္းအေျဖရွာ ညိႈႏိႈင္းရန္ ညႊန္ၾကားထားေလသည္။ တစ္စုတစ္ေဝးတည္းရွိရန္ ညႊန္ၾကား၏။ “(အၾကင္ အီမာန္သက္ဝင္ယုံၾကည္သူတို႔သည္) ၄င္းတို႔၏ အမႈကိစၥမ်ားတြင္ ‘ရႈရာ’ မိမိအခ်င္းခ်င္း ညိႈႏိႈင္းတိုင္ပင္ ေဆာင္ရြက္ၾကကုန္၏“ (ကုရ္အာန္ ၄၂း၃၈) “အို…. သက္ဝင္ယုံၾကည္သူအေပါင္းတို႔၊ အသင္တို႔သည္ အလႅာဟ္ကို နာခံၾကေလကုန္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ကို နာခံၾကေလကုန္ နာခံၾကေလကုန္။ ထို႔ျပင္ မိမိတို႔အနက္မွ အာဏာပိုင္မ်ားကို နာခံၾကေလကုန္၊ တစ္ဖန္ အကယ္၍ အသင္တို႔သည္ တစ္စုံတစ္ရာေသာ ကိစၥႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ အျငင္းပြားခဲ့ေသာ္ အသင္တို႔သည္ အလႅာဟ္ကို ၄င္း၊ ေနက္ဆုံးေန႔ေတာ္ႀကီးကို ၄င္း သက္ဝင္ယုံၾကည္ၾကပါလွ်င္ (ထိုျငင္းပြားေနေသာ) ကိစၥကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ႏွင့္ ရစူလ္တမန္ေတာ္ထံ ျပန္လည္၍ ပို႔ဆက္ (ရည္ညႊန္းကိုးကားမႈျပဳ) ၾကေလကုန္။ ဤသည္ (အသင္တို႔အတြက္) အေကာင္းဆုံးျဖစ္၍ အဆုံးသတ္တြင္လည္း အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေပမည္” “ထို႔ျပင္ အသင္တို႔သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ႀကိဳးေတာ္ (ကုရ္အာန္)ကို တစ္စည္းတစ္လုံးတည္း စြဲၿမဲစြာ ဆုပ္ကိုင္ထားၾကေလကုန္။ ၄င္းျပင္ အသင္တို႔သည္ အခ်င္းခ်င္း ေသြးမကြဲၾကကုန္လင့္” (ကုရ္အာန္ ၃း၁၀၃) “၄င္းျပင္ အသင္တို႔သည္ ထိုသူမ်ားကဲ့သို႔ မျဖစ္ၾကကုန္လင့္၊ ယင္းသူတို႔သည္ အခ်င္းခ်င္းကြဲခဲ့ၾကကုန္သည့္ျပင္ မိမိတို႔ထံ (အလႅာဟ္ထံမွ) ထင္ရွားေသာ သက္ေသသာဓကမ်ား ေရာက္ရွိလာၿပီးေနာက္တြင္လည္း (ဂုဏ္တုဂုဏ္ၿပိဳင္လိုၾက၍) အခ်င္းခ်င္း ကြဲလြဲၾကကုန္၏။ အမွန္ေသာ္ကား ယင္းသူတို႔အဖို႔ ႀကီးေလးေသာ ျပစ္ဒဏ္သည္ ရွိ၏” (ကုရ္အာန္ ၃း၁၀၅)

No comments:

Post a Comment