Thursday, 23 August 2012
သကၠဒီရ္ႏွင့္ အလႅာဟ္၏ ဉာဏ္ေတာ္
သကၠဒီရ္ႏွင့္ အလႅာဟ္၏ ဉာဏ္ေတာ္
သကၠဒီရ္ႏွင့္ ကံအေၾကာင္း ေလ့လာရာတြင္ (၁) လူသား၏ လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္လုပ္ပိုင္ခြင့္၏ အတိုင္းအတာ၊ (၂) အလႅာဟ္၏ အၾကြင္းမဲ့ တတ္စြမ္းႏိုင္ေတာ္မူေသာ ဘုန္းေတာ္၊ အၾကြင္းမဲ့ သိေတာ္မူေသာ ဉာဏ္ေတာ္ႏွင့္၊ (၃) တမလြန္ႏွင့္ ဤရုပ္ေလာကတို႔၏ အခ်ိန္ႏွင့္ အာကာသ လွ်ိ႔ဝွက္ဆန္းက်ယ္မႈတို႔ကို ယွဥ္တြဲဆင္ျခင္ရေပမည္။ သို႔မဟုတ္က နားလည္မႈ ရႈပ္ေထြးသြားေပလိမ့္မည္။
ဖန္ဆင္းခံ ရုပ္ေလာကသည္ အခ်ိန္ႏွင့္ အာကာသ ကန္႔သတ္မႈအတြင္းမွ ျဖစ္၏။ ဖန္ဆင္းရွင္ အလႅာဟ္သည္ နိစၥထာဝရ ၿပီးျပည့္စုံေနေတာ္မူ၏။ အလႅာဟ္ကို အခ်ိန္ျဖင့္ ကန္႔သတ္၍ မရ၊ အာကာသျဖင့္ ကန္႔သတ္၍လည္း မရေခ်။ အခ်ိန္ႏွင့္ အာကာသသည္ပင္လွ်င္ အလႅာဟ္၏ ဖနဆင္းခံမ်ားသာ ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ကုရ္အာန္၏ ေနရာမ်ားစြာတို႔တြင္ တမလြန္ဘဝ၌ လူတို႔က ဤေလာကီတြင္ နာရီပိုင္း အခ်ိန္ပိုင္းမွ်သာ ေနခဲ့သည္ဟု ထင္ၾကလိမ့္မည္ဟု ဆိုထားျခင္း ျဖစ္သည္။ (ကုရ္အာန္ ၂း၂၅၉။ ၁၇း၅၂။ ၁၈း၁၉။ ၂၀း၁၀၃။ ၂၃း၁၁၂။ ၃၀း၅၅)
ထို႔ေၾကာင့္ အလႅာဟ္၏ ဘုန္းေတာ္၊ ဂုဏ္ေတာ္၊ ဉာဏ္ေတာ္အနႏၱတို႔ကို အခ်ိန္အကန္႔အသတ္ (အတိတ္၊ ပစၥဳန္၊ အနာဂတ္)ျဖင့္ ေျပာ၍လည္းမရ၊ အာကာသ (ေနရာ)ကန္႔သတ္ခ်က္ျဖင့္ ေဖာ္ျပ၍လည္း မရေခ်။ ဥပမာ အလႅာဟ္၏ ဉာဏ္ေတာ္ကို ေဖာ္ျပရာတြင္ အတိတ္က အလႅာဟ္သည္ မည္သို႔သိသည္၊ ယခု ပို၍သိလာသည္။ အနာဂတ္ကို ႀကိဳ၍ သိသည္ စသည္ျဖင့္ ဆို၍မရ၊ နိစၥထာဝရ ၿပီးျပည့္စုံေသာ အလႅာဟ္၏ ဉာဏ္ေတာ္ကို အခ်ိန္အကန္႔အသတ္အတြင္း ထည့္၍ အတိုးအေလ်ာ႔ျပဳ၍ ေဖာ္ျပ၍ မရေခ်။ ထို႔အတူ အလႅာဟ္တြင္ ဂုဏ္ေတာ္ ဘယ္ႏွစ္ခုသာ ရွိပါသည္ဟူ၍ ကန္႔သတ္ေဖာ္ျပ၍ မရေခ်။
သို႔ေသာ္ ရုပ္ေလာကမွ လူသားတို႔သည္ အခ်ိန္ ကန္႔သတ္မႈ၊ အာကာသ ကန္႔သတ္မႈမ်ားအတြင္း၌ ေနရ၏။ လူသား၏ ဉာဏ္ႏွင့္ ဆင္ျခင္တုံတရားတို႔သည္ အကန္႔အသတ္အတြင္း၌သာရွိ၏။ အလႅာဟ္ႏွင့္ အလႅာဟ္၏ ဂုဏ္ေတာ္၊ ဉာဏ္ေတာ္၊ ဘုန္းေတာ္တို႔၏ သဘာဝကိုေသာ္ လည္းေကာင္း အခ်ိန္ႏွင့္ အာကာသ ကန္႔သတ္မႈ မရွိျခင္း၏ လွ်ိ႔ဝွက္ဆန္းၾကယ္မႈကို လည္းေကာင္း လႊမ္းၿခဳံသိႏိုင္စြမ္း မရွိေခ်။
ထို႔ေၾကာင့္ ‘အလႅာဟ္သည္ အၾကြင္းမဲ့ သိေတာ္မူေသာ ဉာဏ္ေတာ္အရွင္ ျဖစ္ပါလွ်င္ လူသားတစ္ဦးသည္ ဂ်ႏၷသ္ (သို႔တည္းမဟုတ္) ဂ်ဟႏၷမ္ေရာက္မည္ကို ႀကဳိ၍ မသိပါသေလာ’ ဟူေသာ ေမးခြန္းအတြက္လည္း အလႅာဟ္၏ ဉာဏ္ေတာ္ကို ႀကိဳ၍ ေနာက္က်၍ သိသည္ စသည္ျဖင့္ ေဖာ္ျပ၍ မရေခ်။ အလႅာဟ္သည္ အရာခပ္သိမ္းကို ကန္႔သတ္မႈမရွိဘဲ အၾကြင္းမဲ့ သိသည္မွာ အမွန္ပင္ ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ အခ်ိန္၊ အာကာသ ကန္႔သတ္မႈမရွိေသာ အလႅာဟ္က အခ်ိန္ အာကာသ ကန္႔သတ္မႈရွိေသာ ရုပ္ေလာကရွိ လူသားတို႔ကို ဆက္သြယ္ရာတြင္ အလႅာဟ္၏ ဉာဏ္ေတာ္သည္ အၾကြင္းမဲ့သိေတာ္မူသည္ဟု ေဖာ္ျပရန္အတြက္ ‘အလႅာဟ္သည္ အရာခပ္သိမ္းကို သိေတာ္မူ၏’ ‘မွတ္တမ္းေတာ္စာအုပ္ႀကီးတြင္ မွတ္ထားၿပီး ျဖစ္၏’‘ေလာင္ဟီမဟ္ဖုဇ္ သင္ပုန္းေတာ္တြင္ ေရးသားထားၿပီးျဖစ္သည္’ စသည္ျဖင့္ ဥပမာ တင္စားေဖာ္ျပထား၏။ ဤသည္မွာ အခ်ိန္၊ အာကာသ သဘာဝမတူေသာ အေျခအေနႏွစ္ခု ဆက္သြယ္ရာတြင္ နားလည္ေအာင္ ဥပမာေပးျခင္းသာ ျဖစ္၏။
သို႔ေသာ္ အလႅာဟ္သည္ အရာခပ္သိမ္းကို အၾကြင္းမဲ့သိေတာ္မူေသာ ဉာဏ္ေတာ္ရွင္ ျဖစ္သလို ဤရုပ္ေလာကအတြင္း၌ လူသားကို အလႅာဟ္၏ထံေတာ္မွ ရူဟ္ဝိညာဥ္စြမ္းအင္ ထည့္သြင္းေပး၍ အကန္႔အသတ္အတြင္းမွ လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ျပဳပိုင္ခြင့္ ေပးထားသည္မွာလည္း အမွန္ပင္ ျဖစ္သည္။ လူသားသည္ မိမိ၏ ေကာင္းမႈ၊ မေကာင္းမႈ လုပ္ရန္အတြက္သာ ဂ်ႏၷသိ သို႔တည္းမဟုတ္ ဂ်ဟႏၷမ္အစားေပးျခင္း ခံရမည္စု ဆိုထားသည္။ လူသား၏ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္မႈသည္ လူသား၏ လုပ္ရပ္သာ ျဖစ္၏။ အလႅာဟ္၏မွတ္တမ္းစာအုပ္ေတာ္ႀကီးတြင္ သကၠဒီရ္ သတ္မွတ္ ေရးသားထား၍ မဟုတ္။ လူသား၏ လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ျပဳလုပ္မႈေၾကာင့္သာ ျဖစ္သည္ဟု အလႅာဟ္က ဆိုသည္။
အကယ္၍သာ အလႅာဟ္သည္ လူသားတစ္ဦးခ်င္း အတြက္ ဂ်ႏၷသ္ (သို႔မဟုတ္) ဂ်ဟႏၷမ္သတ္မွတ္ထားၿပီး ျဖစ္က လူသားကို ဆင္ျခင္တုံတရားႏွင့္ လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္လုပ္ပိုင္ခြင့္ ေပးထားျခင္း၊ တမန္ေတာ္မ်ားပြင့္၍ တရားမ်ားေပးျခင္း၊ ကိယာမသ္ ရွင္ျပန္ထၾကရ၍ တရားစီရင္ စစ္ေဆးျခင္း စသည္တို႔မွာ အဓိပၸယ္ မရွိေတာ့ေခ်။
လူသား၏ လြတ္လပ္စြာျပဳပိုင္ခြင့္ႏွင့္ သကၠဒီရ္
အခ်ိန္ႏွင့္ အာကာသ ကန္႔သတ္ခ်က္မရွိေသာ နိစၥထာဝရရွင္ အလႅာဟ္ရွိေၾကာင္းကို အလႅာဟ္၏ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚ ထင္ရွားလာေသာ သက္ရွိသက္မဲ့ အရာခပ္သိမ္းတို႔အတြင္းရွိ အလႅာဟ္၏ လက္ရာေတာ္ သက္ေသ လကၡဏာေတာ္မ်ားမွတစ္ဆင့္ လူသားတို႔သိႏိုင္သည္။ ထို႔အတူ အလႅာဟ္၏ အမရ္စီမံမႈအမိန္႔ေတာ္ႏွင့္ သကၠဒီရ္ သတ္မွတ္ခ်က္ သေဘာတရားတို႔ကိုလည္း အလႅာဟ္ရွိေၾကာင္း သက္ေသ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္မွ တစ္ဆင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ လူသားကိုယ္တိုင္သည္ပင္ လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ျပဳပိုင္ခြင့္ရေနျခင္းမွ ေသာ္လည္းေကာင္း နားလည္ႏိုင္၏။
ဥပမာ အသင္၏ေျခေထာက္သည္ ေကာင္းမႈျပဳရန္ သြားႏိုင္သလို မေကာင္းမႈျပဳရန္လည္း သြားႏိုင္၏။ အသင္၏ ပါးစပ္သည္ ေကာင္းေသာစကားမြန္ ေျပာႏိုင္သလို ဆဲေရးတိုင္းထြာႏိုင္၏။ အသင္၏ စိတ္သည္ ေကာင္းရာေတြးႏိုင္သလို မေကာင္းမႈကိုလည္း ေတြးႏိုင္၏။ ဤသည္တို႔မွာ အလႅာဟ္ေပးထားေသာ လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ျပဳပိုင္ခြင့္မ်ားပင္ မဟုတ္ပါေလာ။ အသင္ ေရြးခ်ယ္ ျပဳလုပ္ေသာ ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈသည္သာ အသင္ခံစားရမည္ ျဖစ္ေပသည္။
နိစၥထာဝရၿပီးျပည့္စုံေနေသာ ဖန္ဆင္းရွင္ အလႅာဟ္ႏွင့္ အလႅာဟ္၏ လုပ္ရပ္သဘာဝတို႔ကို အခ်ိန္၊ အာကာသ ကန္႔သတ္မႈအတြင္း ရုပ္ေလာက မၿပီးမျပည့္စုံေသာ လူသား၏ဉာဏ္ျဖင့္ ျငင္းခုံေနမည့္အစား အလႅာဟ္ေပးထားေသာ ဆင္ျခင္တုံတရား၊ ဉာဏ္လႊာ အဆင့္ဆင့္တို႔ျဖင့္ ဖန္ဆင္းခံေလာကခပ္သိမ္းအတြင္းမွ အလႅာဟ္၏ သက္ေသလကၡဏာမ်ားကို ၾကည့္ျခင္း၊ ေခတ္တိုင္းအတြက္ အလႅာဟ္ခ်ေပးထားေသာ အ့ံဖြယ္သက္ေသလကၡဏာ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ကို ေလ့လာျခင္း၊ အလႅာဟ္ေပးထားေသာ လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ျပဳပိုင္ခြင့္ အလႅာဟ္ကို ဆင္ျခင္လကၡံ၍ ေကာင္းမႈျပဳျခင္း၊ ျပစ္မႈေရွာင္ျခင္းတို႔ကို ျပဳရမည္ ျဖစ္ေပသည္ မတူညီေသာ သဘာဝႏွစ္ခုကို အတြင္းႏိႈင္းယွဥ္ ဆင္ျခင္ေနမည့္အစား မိမိဉာဏ္မီေသာ ဖန္ဆင္းခံ မိမိတို႔၏ သဘာဝ အတြင္းမွ အလႅာဟ္ရွိေၾကာင္း သက္ေသမ်ားကိုသာ ရွာေဖြဆင္ျခင္အပ္ေပသည္။
အလႅာဟ္၏ စီမံကိန္းႏွင့္ သကၠဒီရ္
“အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ မိမိအလိုရွိေတာ္မူေသာသူအား လမ္းမွား၌ပင္ ထားရွိေတာ္မူ၏။ ထိုနည္းတူစြာ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ မိမိအလိုရွိေတာ္မူေသာ သူအား တရားလမ္းမွန္ကို ျပေတာ္မူ၏” (ကုရ္အာန္ ၁၄း၄)
“အလႅာဟ္သည္ ထို(ျငင္းပယ္) သူတို႔၏ စိတ္ႏွလုံးမ်ားႏွင့္ နားမ်ားအေပၚ၌ တံဆိပ္ခတ္ႏွိပ္ေတာ္မူလိုက္ေလၿပီ၊ မ်က္စိမ်ားအေပၚ၌လည္း အကာအကြယ္ ရွိေနေစသည္။ ထို႔ေနာက္ ထိုသူတို႔အဖို႔ ႀကီးေလးေသာ အျပစ္ဒဏ္သည္လည္း အသင့္ရွီေခ်ၿပီ” (ကုရ္အာန္ ၂း၇)
ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္တြင္း၌ အထက္ပါ အာယာသ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ ေဖာ္ျပပုံတူေသာ အာယာသ္ေတာ္မ်ားစြာ ရွိသည္။ ဆိုလိုခ်က္မွာ အလႅာဟ္သည္ လူသားတစ္ဦးခ်င္းအတြက္ သကၠဒီရ္ ႀကိဳတင္သတ္မွတ္ထား၍ မိမိ အလိုမတူသူတို႔ကို လမ္းမွားပို႔ျခင္း၊ တံဆိပ္ခတ္ျခင္း၊ စသည္တို႔ကို ျပဳျခင္း မဟုတ္ေခ်။ အလႅာဟ္၏ အလိုေတာ္ဆႏၵအရ သကၠဒီရ္ သတ္မွတ္ခ်က္မွာ အလႅာဟ္ႏွင့္ အလႅာဟ္၏ ဝဟီလမ္းညႊန္ကို လကၡံသူသည္ လကၡံျခင္းအတြက္ မွန္ကန္ေကာင္းမြန္ေသာ အက်ိဳးဆက္မ်ားကို ခံစားရမည္။ ျငင္းပယ္သူသည္ ျငင္းပယ္ျခင္းအတြက္ မွားယြင္းမႈႏွင့္ ဆိုးက်ိဳးကို ေနာက္ဆက္တြဲ အက်ိဳးဆက္အျဖစ္ ခံစားရမည္။
အလႅာဟ္၏ ထိုသတ္မွတ္ခ်က္ႏွစ္မ်ိဳးကို လူသား၏ လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္လုပ္ပိုင္ခြင့္ျဖင့္ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္၏။ အလႅာဟ္ႏွင့္ အလႅာဟ္၏ ဝဟီလမ္းညႊန္ကို မိမိ၏ ဆႏၵအေလ်ာက္ ျငင္းပယ္ၿပီး ေနာက္ဆက္တြဲ ဆိုးက်ိဳးႏွင့္ အမွားရင္ဆိုင္ရျခင္းသည္ အလႅာဟ္က ႀကိဳတင္သတ္မွတ္ထား၍ မဟုတ္ေခ်။ လမ္းမွားကို လူသား၏ ေရြးခ်ယ္မႈႏွင့္ လုပ္ရပ္ေၾကာင့္သာ ျဖစ္၏။
ထို႔ေၾကာင့္ လူသားကိုယ္တိုင္က စတင္၍ အလႅာဟ္ႏွင့္ အလႅာဟ္၏ လမ္းညႊန္ကို မျငင္းပယ္သမွ် အလႅာဟ္၏ အလိုဆႏၵျဖင့္ သတ္မွတ္ထားေသာ ဆိုးက်ိဳး မသက္ေရာက္ႏိုင္၊ လူသားကိုယ္တိုင္က စတင္၍ အလႅာဟ္ႏွင့္ လမ္းမွန္ရွာသူအတြက္ အလႅာဟ္၏ အလိုဆႏၵသတ္မွတ္ခ်က္အရ ကူညီေတာ္မူမည္။
“မိမိကိုယ္မိမိ မေျပာင္းလဲသမွ် ကာလပတ္လုံး အလႅာဟ္ကလည္း မုခ်ဧကန္ ၄င္းတို႔ (၏ အေျခအေန)ကို ေျပာင္းလဲေပးမည္ မဟုတ္ေခ်။ (ကုရ္အာန္ ၁၃း၁၁)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment