Sunday 17 June 2012

ျမန္မာႏိုင္ငံ မဒ္ရဆာဟ္ ပညာေရး စနစ္ ဖြံ႕ျဖိဳးေရး (၁)

တိုင္းရင္သားလူမ်ိဳးေပါင္းစံု ဘာသာတရားေပါင္း စံုတို႔သည္ျမန္မာႏိုင္ ငံ၌ျငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူယွဥ္တြဲေန ထိုင္လ်က္ရွိၾက သည္။ ျမန္မာႏိုင္ ငံၾကီး အား ပန္းဥယ်ာဥ္အျဖစ္ တင္စားပါက ျမန္မာမြတ္စလင္တို႔သည္ အျခားေသာ ဘာသာ၀င္မ်ားကဲ့သို႔ပင္ အနံၾကိဳင္ၾကိဳင္ သင္းေန ေသာ ပန္း ပြင့္ ပန္းပင္ေလးမ်ားအလား ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ Diversityမ်ိဳးမည္စံုလွေသာ ျဖစ္ေသာဓေလ႔ထံုးစံမ်ား ၊ယဥ္ေက်းမႈမ်ား ဘာ သာေရး က်င့္သံုး မႈမ်ား အၾကားအလယ္ ျမန္မာမြတ္စလင္တို႔သည္ဂုဏ္ ေရာင္ ထြန္းေျပာင္ စြာျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္တည္ေဆာက္ေရးတြင္ ဘက္စံုေထာင့္ စံုက အင္တိုက္အားတိုက္ ပါ၀င္ခဲ့ၾကေၾကာင္း သမိုင္းစာမ်က္ႏွာ၌ အထင္ကရရွိေနပါသည္ ။ ျမန္မာႏိုင္ငံေရးျဖစ္စဥ္သည္ ဒီမိုကေရစီစနစ္သို႔ ခ်ဥ္းနင္း၀င္ေရာက္ေနခ်ိန္ ျဖစ္သည္။ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံသစ္ တည္ေဆာက္ေရး တြင္ ျမန္မာ မြတ္စ လင္ တို႔သည္ ႏိုင္ငံသားေကာင္းပီသစြာႏွင့္ အတိတ္ သမိုင္းလွ သူမ်ားပီပ ီတိုင္း ရင္းသားေပါင္းစံု ၊ ဘာသာေပါင္းစံုႏွင့္ ပိုမို လက္တြဲ ၍ ေဆာင္ရြက္သြားၾကရန္ လိုအပ္လွပါသည္။ မိမိေနထိုင္ရာ ကမာၻၾကီးအေၾကာင္း ၊ ျမန္မာ ႏိုင္ငံ အေၾကာင္း ၊ ေဒသအေၾကာင္း၊ ျမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမႈ အေၾကာင္း ၊ အထူးျပဳ ကြၽမ္းက်င္ နား လည္ေသာ မဒ္ရဆာဟ္ ေက်ာင္းဆင္းမ်ား ရွားပါးလြန္းလွသည္။ ထို႔ျပင္ ပညာရပ္တစ္ခု အားစူးစူးစိုက္စိုက္ေလ႔ လာစာ တမ္းျပဳႏိုင္ ေ သာ အဆင့္သို႔ တက္လွမ္း ႏိုင္ၾကသူ မွာမရွိသေလာက္ ပင္ျဖစ္ေနသည္။ ထိုမွ်မက မဒ္ရဆာဟ္ ေက်ာင္းဆင္းျပီး သာသနာ႔ က ေတာင္း ဆိုေနေသာ ပညာမ်ား တနည္းဆိုေသာ္ ေခတ္ပညာ ဆက္လက္ ဆည္းပူးၾကျခင္းမရွိ ႏိုင္၍ေခတ္ စနစ္ ႏွင့္ မ်က္ေျခပ်က္ ၊ျမန္မာ႔ေျမႏွင့္ အစပ္ အဟပ္ အဆီေငၚမ တည္႔သည္႔ အျဖစ္သို႔ေရာက္ သြားၾကသည္က မ်ားေနသည္။ ယေန႔ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ မဒ္ရဆာ မ်ား ၌ ျပဌာန္းထား ေသာ သင္ရိုးသည္ လည္းအိမ္နီးခ်င္းအိႏိၵယ မွေနဇာမီသင္ရိုးကို ရယူ ထားျခင္း ျဖစ္ေန ရာ ျမန္မာႏိုင္ငံသား တစ္ဦး မျဖစ္မ ေန သိရမည္႔ ျမန္မာ႔ သမိုင္း၊ ျမန္မာ႔ ယဥ္ေက်း မႈ၊ ပထ၀ီ ၊ ျပည္သူ႔နိ တိ စေသာ အသိပညာ ဗဟုသုတ မ်ားကို မဒ္ရဆာ မ်ားအေနျဖင့္ ေက်ာင္းသား မ်ားအားမည္သို႔မွ် မပို႔ခ် ေပးႏိုင္ေခ်။ ရလာဒ္အားျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား အျဖစ္ မွတ္ပံုတင္ကဒ္တြင္ေဖၚျပထား ေသာ္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံေျမပံုကိုပင္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ ေရးဆြဲတက္သူ ၊ျမန္မာ႔သမိုင္း၊ယဥ္ေက်းမႈတို႔အား သိကၽြမ္းက်င္မႈမရိိွသူပညာရွင္ (အာလင္မ္) ဆိုသူအ ခ်ိဳ႕က အသိႏုနယ္လွ ေသာျမန္မာမြတ္စလင္ တို႔အား ခက္ခဲ သည္႔ အေနအထား သို႔ တြန္းပို႔ေပးေနသလို ျဖစ္လာသည္။ ဤသို႔ေနထိုင္က်င့္ သံုးရင္း က်င့္သံုးေနရင္း ကပင္ ျမန္ မာ႔ ေရေျမ ၊ ယဥ္ေက်းမႈ လူမႈအသိုင္းအ၀ိုင္း ႏွင့္ တေျဖးေျဖး တစိမ္းဆန္ေသာ အေျခအေန သို႔ ေရာက္မွန္း မသိေရာက္သြားေန ရွာ ရသည္။ အိမ္နီးခ်င္း ဘာသာျခား ကိုပင္ မတူမတန္ ဆက္ဆံလာ ေတာ့သည္။ စိန္ေခၚမႈမ်ိဳးစံုႏွင့္ရင္ဆိုင္ေနရေသာ ျမန္မာ မြတ္စလင္မ္တို႔အား ထိထိေရာက္ေရာက္ဦးေဆာင္ႏိုင္ေရးမွာ ရွရီအဟ္ကို ထံုလိုေက်ေရ လိုေႏွာက္ တက္ေျမာက္သူ ၊ျမန္မာလူမႈဓေလ႔ႏွင့္သဟဇာတျဖစ္ေသာ ပညာရွင္မ်ား အမ်ားအျပား လိုအပ္ေနသည္။ အလြန္အမင္း လို အပ္ေသာ ေသာ ပညာရွင္မ်ားေမြးထုတ္ႏိုင္ေရးမွာလည္း အမ်ားလက္ခံသေလာက္ လက္ ေတြ႔ျဖစ္ဖို႔ အဆင့္မ်ား စြာ ေဆာင္ရြကသြားရ ပါမည္။ မဒ္ရဆာဟ္ သင္ရိုး မဒ္ရဆာဟ္မ်ားတြင္ ေနဇာမီသင္ရိုးကို သင္ၾကားေနသည္ျဖစ္ရာ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္၅၀၀ေက်ာ္ေႏွာင္းပိုင္းက ဖိကာဟ္က်မ္းစာ မ်ား ကို အုရ္ဒူ ဘာသာစကားျဖင့္ အဓိကထား သင္ၾကားၾကသည္။ သင္ရိုးဆိုင္ရာ အားနည္း ခ်က္ ဆိုသည္ထက္ လက္ရွိ ေခတ္ စနစ္ က ေတာင္း ဆိုေနသည္မ်ား မပါ၀င္ေခ်။ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာ႔သမိုင္း၊ ျမန္မာ႔ယဥ္ေက်းမႈ၊ ေခတ္သစ္အသံုးလံုးဟု ဆိုရမည္႔ အဂၤလိပ္စာ၊ အင္တာ နက္ ႏွင့္ အုိင္တီ ပညာရပ္ မ်ား၊ ျမန္မာ လူေန႔မႈစနစ္ေလ႔ လာျခင္းစေသာ ဘာသာရပ္မ်ား ၊ေခတ္သစ္ဖိကာဟ္ ဘာသာရပ္မ်ား မပို႔ ခ် ႏုိင္ၾကေခ်။ ဤသို႔ေသာ မဒ္ရဆာမ်ားတြင္ ႏွစ္ရွည္ပညာ ဆည္းပူးလာ သူမ်ားသည္လည္း ျမန္မာ႔ေရေျမ၊ျမန္မာယဥ္ေက်းမႈ ေ၀းသ ထက္ေ၀း ရာကို သာေရာက္ သြားျပီး ျမန္မာ႔ လူမႈဟန္ခ်က္ ကို သေဘာေပါက္ျခင္းထက္ အိႏိၵယ ခ်စ္စိတ္ မ်ားသာ ကိန္းေအာင္းေနေသာ ကုရ္သာခ်စ္ မဒ္ရဆဟ္ ေက်ာင္းဆင္း မ်ား သာ ေပၚထြက္လာေတာ့သည္။ သတိ ခ်ပ္ရန္ မွာ အိႏိၵယ လူမ်ိဳးတို႔၏ ရိုးရာ အ၀တ္အစားကို တိုက္ခိုက္လိုျခင္း အလ်င္းမ ဟုတ္ ပဲ ျမန္မာ လူမႈ အသိုင္းအ၀ိုင္းႏွင့္ ကင္းကြာေနျခင္းကို သာ မီးေမာင္းထိုးျပျခင္းသာျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ မဒ္ရဆာ ေက်ာင္း(အမ်ားစု)သည္ အိႏိၵယ တုိက္ငယ္ မွ ဆက္ခံထားျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းႏိုင္ငံမ်ား ရွိမဒ္ရဆာဖြံ႕ျဖိဳးေရးႏွင့္ ဆိုင္ရာမ်ားကို အေျပာင္းအလဲမ်ား၊တုိက္တြန္းႏိႈးေဆာ္မႈႈ မ်ားကို ျမန္မာမြတ္စလင္မ်ား သိရွိႏုိင္ ရန္ အခန္းဆက္ တင္ျပသြားမည္ျဖစ္ပါ သည္။

No comments:

Post a Comment