စံနမူရယ္ ယူတတ္ပါေလမွ
ရန္သူတို႔ဘက္က မက္လုံးေပးၿပီးအေရးဆိုလာသည္။ “အို… အဘူသြာလိဗ္ အသင္၏ တူေတာ္ေမာင္အေနႏွင့္ အဖိုးအနဂ ၣမ်ားျပားလွေသာ ေရႊေငြေက်ာက္သံပတၱျမားမ်ားကို အလိုရွိသည္ဆုိအံ့၊ ကၽႊႏု္ပ္တို႔ေပးရန္အသင့္ပါ၊ သို႔တည္း မဟုတ္ အာေရဗ် တစ္ဝန္းမွ အေခ်ာအလွဧကရီ လွပ်ိဳျဖဴမ်ားကို လက္ဆက္လိုသည္ဆိုအံ့။ ကၽႊႏု္ပ္တို႔ဘက္က လိုက္ေလ်ာရန္ အသင့္ရွိသည္သာ။ သို႔တည္းမဟုတ္ အာေရဗ်ျပည္ႀကီး၏ ထီးေဆာင္းမင္း ဧကရာဇ္အျဖစ္ စိုးစံလိုပါသည္ဆိုအံ့။ ကၽႊႏ္ုပ္တို႔ဘက္က ျဖည့္ဆည္းရန္ အသင့္ရွိပါ။ အသင့္ တူေတာ္ေမာင္ဘက္ကသာ အစၥလာမ္ျဖန္႔ခ်ီမႈ လုပ္ငန္းႀကီးကို ရပ္တန္းက ရပ္ေစလိုေၾကာင္း တင္ျပေပးလွည့္ပါ”
ဘႀကီးေတာ္အဘူသြာလိဗ္ခမ်ာတုန္လႈပ္ျခင္းႀကီးစြာ ျဖစ္မိသည္။ အားလည္းေလ်ာ့သြားရွာသည္။ တူေတာ္ေမာင္၏ အေျဖကို စိုးရိမ္စြာႏွင့္ ငံ့လင့္ေနမိသည္။
“ဘႀကီးေတာ္ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္အား တိုင္တည္၍ ေျပာပါရေစ ကုရုိက္ရွ္မ်ိဳးႏြယ္၏ ဤအႀကီးအကဲမ်ားသည္ ကၽႊန္ေတာ္၏ လက္တစ္တြင္ ေနကိုလည္းေကာင္း၊ အျခားတစ္ဘက္တြင္ လကိုလည္းေကာင္း ေပအပ္ႏိုင္ၾကသည္ပင္ ရွိေစကာမူ ကၽြန္ေတာ္သည္ မိမိ၏တာဝန္ကိုမူ စြန္႔လႊတ္မည္ မဟုတ္ပါ”
တမန္ေတာ္ျမတ္၏ ထိေရာက္ျပတ္သားစြာဆိုလာသည့္ အေျဖစကားက…
(၁)
ေနကပူျပင္းလွသည္။ ရန္ကုန္တြင္ အပူခ်ိန္က ၁၀၂၀။ျပည္တြင္ ၁၀၄၀။အပူဒဏ္က မသက္သာလွ။ ဓနိမိုးအိမ္အတြင္းမွာပင္ မေနႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ပူလွသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကေရးလက္စ စာမူကို စီစစ္ေနခိုက္ဝယ္ စလာမ္သံႏွင့္အတူ ဆရာမႀကီး ေဒၚခင္စန္းလြင္က ဆိုင္းမဆင့္ ဗုံမဆင့္ ေပါက္ခ်လာသည္။ ေရာက္လာသည္ႏွင့္ အခ်ိန္ဆြဲမေန။ လာရင္းကိစၥကို တန္းေျပာခ်လာသည္။
“ဆရာ ကၽြန္မေႏြရာသီ အစၥလာမ္ ရက္တိုသင္တန္း ဖြင့္ထားတယ္၊ဆရာက အစၥလာမ္ႏွင့္ သိပၸံဘာသာရပ္ကို ပို႔ခ်ေပးဖို႔ လာပင့္တာ”
“ဘယ္ေတာ့ပို႔ခ်ရမွာလဲ”
“ဘယ္ေတာ့ေတြ ဘာေတြလုပ္မေနနဲ႔၊ ဒီကေန႔(၂)နာရီ သင္တန္းစမွာ”
“ဗ်ာ”
အာေမဍိက္သံကၽြန္ေတာ့္ႏႈတ္က ထြက္သြားသည္။ ယခုပဲ နံနက္(၁၀)နာရီေက်ာ္ေနၿပီကိုး။ သို႔ႏွင့္ကၽြန္ေတာ္က၊
“ဆရာမ ကၽြန္ေတာ္ေနာက္ေန႔ သင္ေပးမယ္ေလ”ဟု ဆင္ေျခတက္ခဲ့ရာ ဆရာမႀကီးက
“အို…ေနာက္ေန႔ေတြဘာေတြ လုပ္မေနနဲ႔၊ ကၽြန္မက ခင္ဗ်ားသင္မယ့္ အေၾကာင္း ေၾကျငာထားၿပီးၿပီ”
ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေရွ့ဆက္ဘာမွမေျပာသာ “အင္း….”ဟုလက္ခံလိုက္ရသည္သာ “ဓမၼေတးလည္းသင္းေပးဦး”ဟူေသာ ေနာက္ဆက္တြဲ တာဝန္ကိုပါ ေခါင္းညိတ္လိုက္ရသည္။ သင္တန္းက အားရစရာပင္။ သင္တန္းတက္သူ ဦးေရေျခာက္ဆယ္တြင္ သင္တန္းသူကခ်ည္း ငါးဆယ္ ရွိေနသည္၊ ေၾသာ္ကမာၻမွာလည္း အမ်ိဳးသမီးဦးေရကမ်ားလွသည္မဟုတ္ပါေလာ။ သူတို႔ေလးေတြ၏ တက္ႄကြပုံကိုၾကည့္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္သည္ပင္ အားတက္မိသည္။ အားတက္မိသလို အေတြးတစ္ခုလည္းေပါက္မိခဲ့သည္။ ယေန႔ တစ္ကမာၻလုံးက ေဟလီၾကယ္တံခြန္ ေဟလီၾကယ္တစ္ခြန္ႏွင့္ ျဖစ္ေနၾကသည္။ ဤၾကယ္ႀကီးကို ျမင္ႏိုင္မည့္ရက္ကို ေမွ်ာ္လင့္တႀကီး ေစာင့္ဆိုင္းေနၾကသည္။ သူကႏွစ္(၈၀)မွ တစ္ခါ တစ္ခါေပၚလာတတ္သည့္ ဧည့္သည္ႀကီးရယ္ကိုး။ တို႔မုစ္လင္မ္ဘဝကလည္း ေဟလီၾကယ္တံခြန္ အလား ရယ္သို႔။ေကာင္းေသာ လုပ္ငန္းစဥ္ကေလးမ်ား ခ်မွတ္ျခင္းေတာ့ရွိၾကပါရဲ့ သို႔ေသာ္ တစ္ႀကိမ္မွ် အေကာင္အထည္ ေဖာ္ၿပီးသည္ႏွင့္ ဤလုပ္ငန္းက စုန္းစုန္းျမဳပ္ ေပ်ာက္သြားတတ္သည္။ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ထပ္ျဖစ္ဖို႔ဆိုသည္က…
ေဟလီၾကယ္တံခြန္ရယ္သို႔၊အလွမ္းေဝးလြန္းေနသည္။
(2) *
အစၥလာမ္ႏွင့္ သိပၸံသင္ခန္းစာ ကိုေတာ့ ပို႔ခ်ေပးၿပီးခဲ့ၿပီ။ ယခုတစ္ေလာ စာေစာင္တစ္ခုကိစၥ တာဝန္ပိေန၍၊ ဓမၼေတး သင္ေပးဖို႔က အခ်ိန္မရေသးေပ။ တစ္ခုခုေတာ့ တစ္ခုခုအေၾကာင္းရွိ မည္သာ။ ဤဟာကြက္တစ္ခုက ဘာေၾကာင့္မွန္းမသိ။ အရုိးစြဲေရာဂါရယ္ သို႔ျဖစ္ေနသည္။ စာေစာင္ ေကာ္မတီမ်ားက စာေစာင္ထုတ္ဖို႔ စာမူေတာ့ ေတာင္းၾကသည္။ ျပင္းထန္ေလးနက္ေသာ စည္းကမ္းခ်က္တစ္ရပ္အျဖစ္“မည္သည့္စာမူကိုမွ် စာမူခ အလ်ဥ္းခ်ီးျမွင့္မည္ မဟုတ္” ဟူေသာ သည္းကမ္းခ်က္ကို အသားေပးထည့္ရုိက္ ထားတတ္ၾကသည္။ စဥ္းစားရေတာ့ က်ပ္သည္သာ။ စာတစ္အုပ္ထုတ္လ်င္ စာမူလက္ႏွိပ္စက္ရုိက္ခ။ စာအုပ္ခ်ဳပ္ခ၊ စာမူဖတ္ခ၊ရိုက္ခ၊စီခ၊ ဒီဇိုင္းဆြဲခႏွင့္ ကာလာခြဲခ စသည့္ျဖင့္ ဘယ္ကိစၥမွ အခ မလြတ္ေခ်။ အတြင္းစကၠဴ၊ မ်က္ႏွာဖုံး စကၠဴလည္း ပိုက္ဆံေပးဝယ္ရသည္သာ၊ ဆင္ေကာင္ႀကီးဝယ္ၿပီး ခၽြန္းဖိုးက်မွႏွေျမာသလို၊ စာမူခက်မွ တြက္ကပ္ေနၾက သည္။ စာမူရွင္ခမ်ာမေတာ့ မိမိေရးမည့္ စာမူပါရွိရာ စာအုပ္ စာေပတို႔ကိုေငြႏွင့္ စက္ဝယ္ ရရွာသည္ကိုမွ မေတြးႀကံေလသလား။
ေၾသာ္… တမလြန္က်မွ အလႅာဟ္အရွင္ထံပါးတြင္ စာမူခကို စုၿပံဳထုတ္ယူရမွာေလသလား။ ဒီလိုေတာ့လည္း
စာေစာင္ကိစၥအားခ်ိန္ရေတာ့မွသင္တန္းဘက္ ျဖစ္ေျခဦးလွည့္ခဲ့သည္။ သူတို႔ေလးေတြက တေမွ်ာ္ေမွ်ာ္ႏွင့္ရွိေနၾကသည္။ ယေန႔ေခတ္တြင္ စတီရီယိုေတးမ်ား ေခတ္စားလွသည္။ ဓမၼေတးမ်ားျဖင့္ အစၥလာမ္အသိကိုဆင့္ပြားပို႔ခ်မႈကလည္း အေျခအေန အခ်ိန္အခါ အေလ်ာက္လိုအပ္လွသည္သာ တရား၏ အသံကေလယံေၾကာဝယ္ ပဲ့တင္ထပ္ေနရမည္ကိုး။
ဤသည္၏ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အက်ိဳးတရား တန္ျပန္ သက္ေရာက္မႈကလည္း မေသးလွေပ။ သို႔အတြက္ ဤ႑ကိုလည္းလက္လႊတ္၍မျဖစ္။ ဓမၼေတး သင္ေပးစက သူကေလးကိုု ကၽြန္ေတာ္မေတြ႔ခဲ့။ သင္တန္းေပးစဥ္ ကတည္းက သင္တန္းသူ သင္တန္းသား အစုအေဝးထဲတြင္ သူကေလးကို မေတြ႔မိခဲ့။ ယခုအုပ္စု(၃)ႏွင့္(၄)ကို ဓမၼေတး သင္ေပးဖို႔ တာဝန္က်လာရာ အုပ္စု(၃) ကိုသင္ေပးခဲ့ၿပီးၿပီ။ သူကေလးက အုပ္စု(၄)တြင္ ပါသည္။ ဓမၼေတး သ္ေပးေနစဥ္ သူကေလးက ကၽြန္ေတာ့္ေနာက္ဝယ္ရွိေနသည္မို႔ ကၽြန္ေတာ္က မျမင္မိခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ခပ္ရြတ္ရြတ္ သင္တန္းသားတစ္ဦး၏ ႏႈတ္မွ “သီရိဒုံ” ဟု ေခၚသံၾကားရၿပီး မေရွးမေႏွာင္းမွာပင္ သူကေလး၏ “ဘာသီရိဒုံလဲ…ဟင္း” ဟု ေသာ ခ်စ္စဖြယ္ခ်ိဳလြင္ေသာ အသံက္ုၾကားလိုက္မိသည္။ “အို…အေတာ္လဲ လွပါကလား” ယခုမွ သူကေလးကို ကၽြန္ေတာ္ ျမင္မိသည္။ လွပေသာ ရုပ္သြင္ကေလးမ်ားကို မၾကာမၾကာ ျမင္ေတြ႔ဖူးပါသည္။ ဖိုတီကိတ္၏ခ်စ္စဖြယ္ မ်က္ႏွာထားရွင္ေလးလိုလွရက္ေလသူေလး ဟုလည္း မႏႈိင္းရက္ပါ။ သူကေလးအလွက ဤထက္ပိုတာ အမွန္ပါ။ ရင္ထဲေအးျမသြားရသည္။ ဘဝင္ခိုက္သြားရသည္ အသည္းႏွလုံးကိုဆြဲထုတ္ ယူျခင္းခံရသည္ သို႔ခံစားမိသည္။ ရႈိက္ႀကီးဖိုငယ္ အသြယ္သြယ္၏ ဖမ္းစားမႈေၾကာင့္မဟုတ္၍ ေအ းျမပါလွသည္။ ပကတိရုိးသား စင္ၾကယ္ေသာ မ်က္ႏွာကေလးကိုက…
“အင္း…ထိုင္းဘုရင့္သမီး သီရိဒုံနဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းကလဲ ဆင္လြန္းတာကိုး”
သူကေလးက သူမကူးထားေသာ ဓမၼေတးစာ အုပ္ကို ကၽြန္ေတာ္ေရွ့ခ်ေပးလာသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ဓမၼေတးတိုင္းေပးစဥ္၊ သူမေရးထားခ်က္၌ စာက်က်န္ေနသျဖင့္ ျဖည့္စြက္ေရးေပးရန္ ေဘာလ္ပင္ကိုေတာင္းယူလိုက္သည္။ သူကေလးက ေဘာလ္ပင္လွမ္းအေပး၊ ကၽြန္ေတာ့္ လက္ႏွင့္ သူကေလး၏ႏူးညံ့လွေသာ လက္ခ်င္းထိ သြားသည္။ ရင္ထဲဖိုသြားရသည္။ ဓမၼေတး သင္ေပးအၿပီးတြင္ သူကေလးက ကၽြန္ေတာ့္ကို ခ်ိဳလြင္ေသာ အသံသာကေလးႏွင့္…
“ဆရာ…ကၽြန္မတို႔အိမ္ လာလည္ပါ၊ ကၽြန္မ အမွတ္(…)(…)လမ္းမွာေနပါတယ္၊ လာလည္ေနာ္ဆရာ၊ ဆရာကေလ သိပ္ၿပီး အသံေကာင္းတာပဲ” ဟုဆိုလာသည္။ သူကေလး၏ အေျပာႏွင့္ သူကေလး၏ အၾကည့္တြင္ ကၽြန္ေတာ့္ အေပၚအားက် အထင္ႀကီးစိတ္က အထင္းသား ေပၚလြင္ေနသည္။ အထင္ႀကီး စိတ္အားက်စိတ္က အေကာင္းကိုလည္း ျဖစ္ေစႏိုင္သည္။ အဆိုးကိုလည္းျဖစ္ေစႏိုင္သည္။ ေက်ာ္ၾကားမႈ အထင္ႀကီးမႈကို ပိုက္ကြန္အျဖစ္ ျဖန္႔က်က္ခ်လိုက္ပါမူ…
အျပစ္မဲ့ေရႊသမင္ကေလးမ်ားမွာ…
• *
“စာေစာင္” ကိစၥႏွင့္ ကဝိရတနာ ပုံႏွိပ္တိုက္မွ အျပန္တြင္ ဆစ္ဒီက္လည္း အတူပါလာသည္။ သူႏွင့္ စကားတေျပာေျပာေလ်ာက္လာရင္း မဂိုလမ္းထိပ္ေရာက္ေတာ့ မီပြိဳင့္ကမနီေနသည္မို႔ လမ္းကူးရန္ ႏွစ္ေယာက္သား ရပ္ေစာင့္ေနၾကသည္။ ထိုစဥ္ “ဆရာ ဆရာ” ဟု ေနာက္မွလွမ္းေခၚသံကိုၾကားလိုက္ရသည္။
အသံရွင္ကေလးက …
သိ္ၿပီးေတြ႔ခ်င္ျမင္ခ်င္လွတဲ့“သီရိဒုံ”ကေလးေပါ့။
“ေၾသာ္…သီရိဒုံပါလား၊ ဘယ္ကလာတာလဲ” ဟု ကၽြန္ေတာ္က ေမးေလေတာ့ ခ်စ္စဖြယ္ အျပံဳးရိပ္ကေလးႏွင့္ သူက…“အို…ဆရာကလဲ ကၽြန္မနာမည္ကႏွင္းျဖဴျဖဴႏြယ္ပါ၊ “ႏွင္း” လို႔ေခၚလဲ ရပါတယ္၊ဆရာကလဲ အိမ္လာလည္ပါဆိုတာလဲ လာမလည္ဘူး“ႏွင္း” ကေတာ့ေမွ်ာ္လို႔”
ဆစ္ဒိက္က ၾကားမွဝင္ၿပီး…
“ယူတို႔ဆရာက ရမ္ဇန္လမွာ သူမ်ားအိမ္ အလည္မသြားဘူး။ ေကၽြးသမွ် တိုက္သမွ်ေတြကို မစားရမွာစိုးလို႔ေလ ရုိဇာနဲ႔မဟုတ္လား”
ဒီေတာ့ “ႏွင္း” က ခ်စ္စဖြယ္ ရယ္သြမ္း ေသြးသြားသည္။ “ဆရာလာလည္ေနာ္” ဟု ေခၚရင္းက “စလာမ္”ဆို ႏွတ္ဆက္ကာ လမ္ခြဲသြားသည္။ ကၽြန္ေတာ္က သူသြားရာကို ၾကည့္ေနမိသည္။ စိတ္ထဲတြင္ေတာ့ ဆစ္ခါတည္း ထသာလိုက္သြားခ်င္ေတာ့သည္။ ထိုေန႔မွစ၍၊ မဂိုလမ္းထိပ္ မီပြိဳင့္ေရာက္တိုင္း၊ သူကေလးႏွင့္ ေတြ႔ရႏိုးဟူ၍ ရွာၾကည့္မိတတ္သည္က ကၽြန္ေတာ္။
• *
ယေန႔သင္တန္းဆင္းပြဲရွိသည္။
သင္တန္းသူ သင္တန္းသားတိုင္းက အသစ္လြင္ဆုံး အဆင္အေသြးစုံ အဝတ္ အစားမ်ားႏွင့္ အလွပဆုံး ျပင္ဆင္ၿပီးလာခဲ့ၾကသည္မို႔ သူတို႔ကိုၾကည့္ရသည္က ေရာင္စုံပန္းခ်ီကား တစ္ခ်ပ္ကို ၾကည့္ရသည္ရယ္သို႔…
သူတို႔ေလးေတြထဲမွာ အလွဆုံးကေတာ့“သီရိဒုံ” ပင္ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္က သူ႔ကိုသာ ၾကည့္ေနမိသည္။ သူကလည္းကၽြန္ေတာ့္ကို မၾကာမၾကာလွမ္းၾကည့္ေနသည္။
သင္တန္းဆင္းပြဲ မစမီ၊ သူတို႔ေတြဤအခန္းအနားတြင္ သီဆိုမည့္ ဓမၼေတးကို ကၽြန္ေတာ္က ျပန္တိုက္ေပးရေသးသည္။
“သာေလာင္ႏွင့္ ျပာေလာင္” ဟု ကၽြန္ေတာ္က နာမည္ေပးထားေသာ ငရြတ္ႏွစ္ေကာင္က “ဒိုးရေတာ့မယ္ အခ်စ္ရယ္ ႏႈတ္ဆက္ခဲ့ပါတယ္” ဟူေသာ ေတးသြား ဆိုညည္းေနၾကသည္။ ဤေတးသံကို ၾကားဖူးသည့္ ကၽြန္ေတာ့္ ရင္တြင္းမွာလည္း …
ကၽြန္ေတာ့္ အပါးတြင္“သီရိ” တစ္ဦးတည္း ရွိေနခိုက္ဝယ္ “သီရိက သိပ္လွတာပဲ” ဟု ေျပာလိုက္ရာ လွယမင္းေလးက ျပံဳးရိပ္ေလးဆင္ကာ ေခါင္းေလးကိုငုံ႔ခ်လိုက္သည္။ ဆံေကသာေလးမ်ား လႈပ္ယိမ္းသြားပုံက “အို…အသည္းခိုက္ရပါလား” သင္တန္းဆင္းပြဲ အခမ္းအနားကစၿပီ။ သဘာပတိႀကီးက မိန္႔ခြန္းျမြက္ၾကားေနသည္၊ ကၽြန္ေတာ္မ်က္လုံးက“သီရိထံပါးမွာ…
သီရိကလည္း၊ ကၽြန္ေတာ့္ကိုသာ မၾကာမၾကာ ၾကည့္ေနရွာသည္။ ခြဲရေတာ့မွာမို႔လား…
ကၽြန္ေတာ့္စိတ္အလ်ဥ္က လႈပ္ရွားေနသည္။
သင္တန္းဆင္းပြဲ ၿပီးေတာ့ အမွတ္တရ ဓာတ္ပုံေတြ ရုိက္ၾကသည္။ အားလုံးေပါင္း ရုိက္ရတြင္ သူက ကၽြန္ေတာ့္ေဘးမွာ…
ကၽြန္ေတာ့္ အေပၚအားက် ခုံမင္မႈအျပည့္ ျပေနသည္က သူကေလး။“အလွ”တြင္ “အလွ” ဆင့္ေနသည့္သူကေလး။ “အို…သီရိရယ္ ဆရာေလ မင္းကို စိတ္ဝင္စားမိၿပီ” လို႔ဆိုလိုက္ခ်င္ေပမယ့္ လည္း၊ ေက်ာ္ၾကားမႈပိုက္ကြန္ကို ျဖန္႔ခ်လိုက္ခဲ့လွ်င္လည္း…။
လူ႔သဘာဝမို႔ အာသီသပင္ရွိလင့္ကစား…။ ေယာက္ယက္ခပ္ေနေသာ စိတ္ဆင္ရုိင္း အၾကားဝယ္ -ေမာင္လာနာရူမီ၏ မတ္ဆနဝီက်မ္းမွ၊ သူေတာ္စင္ႏွင့္ ေၾကာင္သူေတာ္နီတိ ပုံျပင္ေလးကို ေျပးၿပီး သတိရမိသည္။
“တစ္ဦးစီရဲ့ မ်က္ႏွာကို ေမာ္ၾကည့္လွည့္စမ္း၊ ေကာင္းေကာင္းႀကီးသိလာလိမ့္မယ္”
ဒီေတာ့မွ သစၥာတရားရဲ့ မ်က္ႏွာကို ျမင္တတ္မယ္၊ လူေတြရဲ့ မ်က္ႏွာမွာ မေကာင္းဆိုးဝါးေတြမ်ားလြန္းတာမို႔ လူတိုင္းနဲ႔ တြဲတာဟာ အမွားပဲ။ ငွက္ခတ္မုဆိုးဟာ သူ႔ရဲ့ေလခၽြန္သံႏွင့္ျမဴဆြယ္ၿပီး အသံေပးတာနဲ႔ ငွက္ေတြဟာ ေက်ာ့ကြင္းမွာ ထိုးဆင္းၾကတယ္။ ငွက္ေအာ္သံထင္ၿပီး ဆင္းလာတဲ့ ငွက္တိုင္းဟာ ပိုက္ကြန္ရယ္ ဓားရယ္နဲ႔ ဖူးစာဆုံသြားရတယ္။ ဒီလိုပဲ ေၾကာင္သူေတာ္ေတြဟာ သူေတာ္ေကာင္းေတြရဲ့ နီတိစကားေတြကို ခိုးဝွက္ထားၾကၿပီး၊ လူရုိး လူအေတြကို သူတို႔ရဲ့ ကရိယာယ္ မာယာနဲ႔လွည့္စားၾကတယ္။
မွန္ကန္သူတို႔ရဲ့ လုပ္ရပ္က “အလင္းေရာင္” မိစာၦဝါဒီေတြရဲ့ လုပ္ရပ္ကေတာ့“အရွက္ကင္းမဲ့မႈ” ပဲ
သင္းတို႔က လူရုိး လူအေတြကို လွည့္စားဖို႔ ျခေသၤ့ဟန္ေဆာင္ၾကတယ္။ သူတို႔က မုဟမၼဒ္ဆိုတဲ့ ဘြဲ႔ကို မုဆိုင္လီမာကို ေပးၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ မုဆိုင္လီမာက လူလိမ္။ မုဟမၼဒ္က အျမင့္ျမတ္ဆုံး မဟာလူသားပဲ။ အလႅာဟ္အရွင္ရဲ့ ယမကာ (ေျဖာင့္မတ္ သီလရွိသူ)က ကတိုးထက္ ရနံ႔သာတယ္။ တစ္ျခားယမကာ (မိစာၦ)ကို ေတာ့ ဒဏ္ခတ္ဖို႔ ထားတယ္”တဲ့
“အို…ငါသာသူကေလးအေပၚ စည္းမေစာင့္ခဲ့ရင္…။
“ငါ့အေပၚ အထင္ႀကီးေနမႈကို အခြင့္ေကာင္းယူၿပီး လွည့္ျဖားခဲ့ယင္ ငါ့အျပစ္ကလည္း မတ္စ္နဝီထဲကလို…”
“ဘႀကီးေတာ္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား တိုင္တည္၍ ေျပာပါရေစ၊ ကုရုိက္(ရ္ွ) မ်ိဳးႏြယ္၏ အႀကီးအကဲမ်ားသည္ ကၽြန္ေတာ္၏ လက္တစ္ဘက္တြင္ ေနကိုလည္းေကာင္း၊ ကၽြန္ေတာ္၏ က်န္လက္တစ္ဘက္တြင္ လမင္းႀကီးကိုလည္းေကာင္း ေပးအပ္ႏိုင္ၾကသည္ပင္ျဖစ္ေစကာမူ ကၽြန္ေတာ္သည္ မိမိ၏ တာဝန္ကိုမူ စြန္႔လႊတ္မည္မဟုတ္”
တမန္ေတာ္ျမတ္၏ ထိေရာက္ျပတ္သားစြာ ဆိုလာသည့္ အေျဖစကားက ကၽြန္ေတာ္တို႔လို ဘာသာေရးသမားမ်ား အေနႏွင့္ စည္းသုံးစည္းကို ေက်ာ္တက္ရမွာပါလား…။
“စည္းစိမ္” ေၾကာင့္လည္း အစၥလာမ္ကို အလြဲသုံးစားမျပဳရာ။
“အာဏာ”ကို ခုံမင္၍လည္း အစၥလာမ္ကို ဥေပကၡာျပဳ ေက်ာမခိုင္းေကာင္းရာ”
“အလွ အပ မိန္းမလွမ်ားကို စြဲမက္၍လည္း အစၥလာမ္ကို စြန္းထင္းေအာင္ မျပဳေကာင္းရာ” ဆိုသည္ကို အထင္းသားျပဆိုေနသည္။ ျဖစ္ရပ္ကေလးက ရိုိးရွင္းလြန္းလင့္ကစား။ ႀကီမားနက္ရႈိင္းေသာ ဖီေလာ္ဆိုဖီမ်ားႏွင့္ ဝန္ရံမထားေလလင့္ ကစာလည္း။ ျမတ္တမန္၏ စံျပဘဝမွ အေျဖစကားက ပကတိရုိးလြန္းလွလင့္ကစား စံနမူနာက အျပည့္ေလမို႔၊ စံနမူရယ္ ယူတတ္ပါေလမွ ဟုသာ…။
( ပရဝင္း )
No comments:
Post a Comment