Tuesday 13 November 2012

ကုရ္အာန္႔သမုိင္း(၁)

အလုံးစုံေသာ ခ်ီးက်ဴးေထာပနာျခင္း အေပါင္းသည္ မရွိရာမွရွိရာသုိ႔ ဖန္ဆင္းျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေသာ နိစၥထာ၀ရ အလႅာဟ္အရွင္ တစ္ပါးတည္းအတြက္သာျဖစ္ျပီး၊ တမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္ အေပၚ သုိ႔ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ေအးျငိမ္းသာယာမႈအေပါင္းႏွင္႔ မဂၤလာအျဖာျဖာ က်ေရာက္ ပါေစေၾကာင္း-
وَلَوْ أَنَّمَا فِي الْأَرْضِ مِن شَجَرَةٍ أَقْلَامٌ وَالْبَحْرُ يَمُدُّهُ مِن بَعْدِهِ سَبْعَةُ أَبْحُرٍ مَّا نَفِدَتْ كَلِمَاتُ اللَّهِ ۗ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ
And if whatever trees upon the earth were pens and the sea [was ink], replenished thereafter by seven [more] seas, the words of Allah would not be exhausted. Indeed, Allah is exalted in Might and Wise.
(စင္စစ္ေသာ္ကား ကမာၻေျမ၌႐ွိၾကကုန္ေသာ သစ္ပင္အသီးသီးတို႔သည္ ကေလာင္မ်ားျဖစ္၍ သမုဒၵရာပင္လယ္သည္ (မွင္ျဖစ္ျပီးယင္းပင္လယ္႐ွိမွင္မ်ားကုန္ခန္းျပီးေနာက္)သမုဒၵရာ ပင္လယ္ခုႏွစ္ခုမွမွင္မ်ားကို ထပ္မံ၍ျဖည့္အံ့ျငားလည္း အလႅာအ႐ွွင္ျမတ္၏ အာယာသ္(ဗ်ာဒိတ္မ်ား)၏ ေလးနက္ျပီးျပည့္စံုမႈမ်ားကိုဖြင့္ဆို)ကုန္ဆံုးႏုိင္မည္မဟုတ္ေပ။ဧကန္ အလႅာဟ္အ႐ွင္ သည္ တန္ခိုးအာႏုေဘာ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ ဆင္ျခင္တံုတရားႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ အ႐ွင္ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ ) ၃၁း၂၇
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ ျပီးျပည့္စံုေသာ လမ္းညႊန္မႈမ်ားႏွင့္စပ္လွ်င္းျပီး ဖြင္႔ဆုိေဖာ္ျပရန္ကိစၥရပ္သည္ လူသားမ်ားအတြက္ ကမာၻကုန္က်ယ္သေ႐ြ႕ ကမာၻၾကီးတည္႐ွိေနသ၍ ကုန္ႏုိင္ မည္ မဟုတ္ေၾကာင္းကို ထုိအာယာသ္ေလး တစ္ခုတည္းႏွင့္ပင္ လံုေလာက္ေပမည္။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ဟူသည္ တုႏႈိင္းမ႔ဲကုိးကြယ္ရာ အလႅာဟ္အရွင္ ျမတ္ထံမွ မိမိ၏ မုကၡပါ႒္ေတာ္ က်မ္းတစ္ေဆာင္အား ေနာက္ဆုံးတမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္ (အလႅာဟ္ အ ရွင္ျမတ္၏ေအးျငိမ္း သာယာမႈအေပါင္းႏွင္႔ မဂၤလာအျဖာျဖာ က်ေရာက္ပါေစ)၏အသိဥာဏ္စဥ္ အတြင္း ထည္႔သြင္းစုိက္ပ်ဳိးေပးခ႔ဲေသာ မ်ဳိးေစ႔မွတစ္ေျဖးေျဖးခ်င္း ရွင္သန္ၾကီး ထြားလာေသာ ဧရာမအပင္ၾကီး တစ္ ပင္က႔ဲသုိ႔ပင္ ျဖစ္ေတာ႔သည္။ ထုိအပင္ၾကီးသည္ ကမာၻ႔လူသားတစ္ရပ္ လုံး၏ သုံးပုံတစ္ပုံကုိ အရိပ္အာ၀ါသ ေပးခ႔ဲရုံသက္သက္ မဟုတ္ဘဲ ဘယ္ေသာ အခါမွ် စားသုံး ၍မကုန္ႏႈိင္ေသာ အသီး အပြင္႔မ်ားကုိပါ ကမာၻေျမတည္သ၍ ဆက္လက္ေပးေ၀ လွ်က္ ရွိေနဦး မည္ပင္။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ သမုိင္းကုိ ေရးသားရာတြင္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ႏွင္႔ ဆက္ႏြယ္ေနေသာ အစၥလာမ္႔သမုိင္း ေနာက္ခံအက်ဥ္းကုိ အနည္းငယ္တင္ျပပါမည္။
ကုရ္အာန္စတင္ေသာေခတ္ကာလ
ကုရ္အာန္၏လမ္းညႊန္မႈ အရိပ္အာ၀ါသေအာက္မွ တစ္ေသြမတိမ္း ဘ၀ေလွ်ာက္ လွမ္းခ႔ဲၾကေသာ (၁၄)ရာစုမွ အစၥလာမ္႔သမုိင္းကုိ ျပန္လည္စမ္းစစ္ ၾကည္႔မည္ဆုိပါက- ကမာၻ႔ လူသားတစ္ရပ္လုံး က ေအာ႔ႏွလုံးနာေလာက္ရသည္အထိ ဆုိးသြမ္းပ်က္စီးေနေသာ အခ်င္း ခ်င္းအတြင္း စည္းလုံးညီညြတ္မႈ ဗ်မ္းဗ်မ္းကြဲ အရဗ္မ်ား၏ သမုိင္းကုိလည္း သိထားရန္လုိအပ္ ေပသည္။
အစၥလာမ့္မတိုင္မီ သာသနာပ မိရိုးဖလာ အရဗ္မ်ား၏ဘ၀အား ျပန္လည္သံုး သပ္ၾကည့္လွ်င္ သူတို႔သည္ ကမၻာတစ္၀ွမ္းရိွ လူသားတစ္ရပ္လံုး၏ အပယ္ခံ အနိွမ္ခံ အမုန္းခံ လူသားမ်ား သာ ျဖစ္ ခဲ့၍၊ အခ်င္းခ်င္းအုပ္စုဖဲြ႔ တို္က္ခိုက္သတ္ျဖတ္ လုယက္ ဆိုးသြမ္းလွ်က္ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး အယံုအၾကည္ ကင္းမဲ့ျခင္း၌သာ ရိွေနခဲ့ေပသည္။ တနည္းအားျဖင့္ စည္းလံုး ညီညြတ္မႈ ဗ်န္းဗ်န္းၾကီး ျပိဳကဲြေနေသာ ၀ရုန္းသုန္းကား လူ့အဖဲြ႔အစည္းၾကီး တစ္ရပ္သာျဖစ္ခဲ့ သည္။ ထိုသို႔ အသံုးမ၀င္ ေအာက္တန္းက်ေနေသာ လူ႔အဖဲြ႔အစည္းၾကီးမွာ က်မ္းျမတ္ကုရ္ အာန္၏ ေလာင္းရိပ္ ေအာက္သုိ႔ေရာက္ရွိလာျပီးေနာက္ ရိပ္ကနဲဟူေသာ ကာလအတြင္း ကမၻာ တစ္၀ွမ္းအား ၾသဇာလႊမ္းမိုးသူမ်ား ျဖစ္လာခဲ့ေတာ့သည္။
ယင္းမွာ တုနိႈင္းမဲ့ကိုးကြယ္ရာ အရွင္၏ဗ်ာဒိတ္က်မ္းေတာ္ ကုရ္အာန္အား အတုမ ထား ယံုၾကည္က်င့္ၾကံ လက္ခံေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဆိုျခင္းမွာ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ ကမွ်ျငင္းနိုင္စရာ အကြက္တစ္ကြက္မွ် မရိွေခ်။ ကုရ္အာန္သည္ကား ကာလမေရြး၊ ေဒသမေရြး၊ လူမိ်ဳးးမေရြး လိုက္နာသူတိုင္းအား တဟုန္ထိုး တိုးတက္ေစသည့္ အေတြးအေခၚ အယူအဆ၊ ထက္ျမက္မႈနွင့္ ေတာ္လွန္သတိမ်ားကို ေပးစြမ္းနိုင္ဆံုးေသာ က်မ္းေတာ္ၾကီးတစ္ပါးပင္ျဖစ္ ေတာ့၏။ နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အေမွာင္က်ေနေသာ သူမ်ားအတြက္ ၀ိဇၨာအလင္းေဆာင္ ေဆး ေကာင္းၾကီးတစ္လက္ပင္ ျဖစ္ေတာ့၏။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ ေလာင္းရိပ္ေအာက္တြင္ ရွိေနခ႔ဲေသာမြတ္စလင္မ္မ်ားအား ၂၃ နွစ္ ကာလအတြင္း ဗ်ာဒိတ္က်မ္းျဖစ္ေသာ ကုရ္အာန္ကို တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)ထံသို႔ တုနိႈင္း မဲ့ကိုးကြယ္ ရာအရွင္က ျပီးျပည့္စံုစြာ ခ်မွတ္ေပးခဲ့သည္။ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)သည္ ထိုဗ်ာ ဒိတ္သက္တမ္း (၂၃) နွစ္အတြင္း ကိုယ္စိတ္နွလံုးသံုပါးလံုးက ကုရ္အာန္ျပ စနစ္ဇယားအတိုင္း ဘ၀ကို ပံုသြင္းတည္ေဆာက္ခဲ့သည္။ ထိုတည္ေဆာက္မႈသရုပ္သည္ မဟာသာ၀ကၾကီးမ်ား၏ နွလံုးသည္းပြတ္ အတြင္းသို႔လည္း တံဆိပ္ခတ္နိွပ္ထားဘိသကဲ့သို့ ထင္ဟပ္လ်က္ ရိွေစခဲ့ၾက သည္။ ထိုမွ်တိုေတာင္းေသာ ကုရ္အာန္၏ ဗ်ာဒိတ္ကာလ(၂၃)နွစ္ဟူသည့္ အခိ်န္အတြင္း၌ သူ၏ေနာက္လိုက္ မဟာသာ၀ကမ်ားကို ကမၻာ့အေကာင္းဆံုး စံထားေလာက္သည့္ ေခါင္း ေဆာင္မ်ားအဆင့္သို႔ အေရာက္ပို႔ေပးနိုင္ခဲ့သည္။
ထိုမဟာသာ၀ကမ်ား၏ နွလံုးသည္းပြတ္တြင္ တစ္ပါးတည္းေသာ တုနိႈင္းမဲ့ကိုးကြယ္ရာ အရွင္ကို ယံုၾကည္၍ ထိုအရွင္ကသာလွ်င္ အရာခပ္သိမ္းကို စြမ္းေဆာင္နိုင္ျပီး ထိုအရွင္၏ တစ္ ဆူတည္းေသာက်မ္းဂန္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ လမ္းညႊန္ခ်က္မ်ားကသာလွ်င္ ေလာကီေလာ ကုတၱရာ ႏွစ္႒ာနစလုံးအတြက္ ျပည့္၀စံုလင္ျပီးျပည္စံုသည့္ လမ္းညႊန္ခ်က္ျဖစ္သည္ဟု စဲြမွတ္ ယံုၾကည္ခဲ့ၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။ သူတို႔သည္ ကုရ္အာန္၏ လမ္းညႊန္ခ်က္မ်ားကို နွလံုးသြင္း ဘ၀ တည္ေဆာက္ နိုင္ခဲ့ၾကသည့္အတြက္ ခံယူခ်က္တူ မြတ္စလင္(မ္)မ်ားအတြင္း စိတ္၀မ္းကဲြျပားမႈ ကင္း၍ စည္းလံုးညီညြတ္စြာ အတူေနထိုင္နိုင္ခဲ့ၾကသည္။ သူတို႔၏ေခတ္တြင္ မြတ္စလင္(မ္) အ သိုက္အျမံဳၾကီးအတြင္း ဂိုဏ္းဂဏကဲြမ်ားဟူ၍ လံုး၀မရိွခဲ့ၾကေပ။ ထိုမြတ္စလင္(မ္) မဟာသာ၀ ကၾကီးမ်ားအဖို႔ အေျခခံဥပေဒဟူသည္ တုနိႈင္းမဲ့ကိုးကြယ္ရာအရွင္၏ ဗ်ာဒိတ္က်မ္းဂန္ ကုရ္ အာန္တစ္ဆူတည္းသာရိွခဲ့သည္။
ထိုအခိ်န္ ထိုကာလ၌ ကုရ္အာန္မွလဲြ၍ လိုက္နာက်င့္သံုးရန္အတြက္ အျခားမည္ သည့္ က်မ္းဂန္မွ်လည္း မရိွေသးေသာ ေခတ္ကာလျဖစ္သည္။ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)က လည္း ကုရ္အာန္မွလဲြ၍ အျခားသြန္သင္ပို႔ခ်ခဲ့သည့္ က်မ္းဟုလည္းမရိွခဲ့ေပ။ ထိုသို႔ေသာ အ ေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ) မရိွသည့္ေနာက္ပိုင္း မြတ္စလင္(မ္)မ်ားကို အုပ္ ခ်ဳပ္ခဲ့ၾကေသာ သမၼတၾကီးေလးပါးလံုးက တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္(ဆြ)ရိွစဥ္ကာလကအတိုင္း ကုရ္အာန္၏လမ္းညႊန္ခ်က္နွင့္အညီ ဆက္လက္ေဆာင္ ရြက္နိုင္ခဲ့ၾကသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ သူတို႔ အား ”ရာေရွဒြန္း” (၀ါ) ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္ေသာ ေခါင္းေဆာင္မ်ားဟု သမိုင္းတြင္ ေမာ္ကြန္းတင္ခဲ့ရေလသည္။ ထိုေခတ္ကာလ၌ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ ေအးရိပ္ဆာယာသည္ ကမၻာ့လူ သားမ်ားအေပၚသို႔ အရိပ္ေပးနိုင္ခဲ့သည္။ သူတို႔၏အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ကာလအတြင္း ေပၚေပါက္လာ သမွ်ေသာ ျပႆနာအလံုးစံုကို က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကို အေျခခံသည့္ဥပေဒမ်ားအားျဖင့္ ကိုင္ တြယ္ေျဖရွင္းခဲ့ၾကသည္။ သူတို႔သည္ တမန္ေတာ္မ်ား မဟုတ္သကဲ့သို႔ ၄င္းတို႔ထံ မည္သည့္ ဗ်ာဒိတ္လမ္းညႊန္ခ်က္ အသစ္မ်ားလည္း ေရာက္ခဲ့ျခင္းမရိွေပ။
၄င္းတို႔သည္ တုနိႈင္းမဲ့ကိုးကြယ္ရာအရွင္က တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)ထံသို႔ ဗ်ာဒိတ္ အျဖစ္ခ်ေပးခဲ့ေသာ ကုရ္အာန္သည္သာ ကမၻာ့လူသားတစ္ရပ္လံုးအတြက္ ကမၻာတည္သ၍ ရွင္သန္ေနသည့္ တစ္ဆူတည္းေသာက်မ္းဟု သူတို႔ကခိုင္မာစြာ ယံုၾကည္ထားသည့္အျပင္ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)၏ေနာက္ မည္သည့္တမန္ေတာ္နွင့္ မည္သည့္ကယ္တင္ရွင္မွ် မလာေတာ့ဟု ယတိျပတ္ ကင္းကင္းစင္စင္ ယံုၾကည္ခ်က္ ခိုင္မာသူမ်ား ျဖစ္ၾကေပသည္။ သူတို႔အေနျဖင့္ အစၥလာမ္ဟူေသာ သာသနာသည္ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ) သက္ေတာ္ထင္ရွားရိွစဥ္၊ ပရိနိဗၺာန္မျပဳမီ (၈၁)ရက္အလိုကပင္
”ယေန႔ငါသည္ သင္တို႔အဖုိ႔သာသနာအား ျပီးျပည့္စံုေစေတာ္မူျပီ၊” ဟူသည့္ (ကုရ္အာန္၅း၃)
ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ကို ခ်မွတ္ျပီးကတည္းကပင္-အစၥလာမ္သာသနာတြင္ မည္သည္႔လူသားမ်ား၏ လူေရးအေတြးအေခၚ လူေရးက်မ္းမ်ား၏ အေထာက္အကူျပဳမႈ မလုိအပ္ဘဲႏွင္႔ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ တစ္ဆူတည္းႏွင္႔ လံုး၀ဥႆံု ျပီးျပည့္စံု ျပီးျဖစ္သည္ဟု ယတိျပတ္ ယံုၾကည္ထားသူမ်ား ျဖစ္ေပသည္။ ထို သာသနာ၏ ျပီးျပည့္စံုမႈသည္ မည္သည့္ျဖည့္စြက္မႈနွင့္ မည္သည့္ ထုတ္ပယ္မႈဟူ၍ လံုး၀ မလိုအပ္ေသာ သာသနာျဖစ္ေၾကာင္း သူတို႔၏ လက္ေတြ႔ဘ၀ တည္ေဆာက္မႈျဖင့္ သက္ေသျပခဲ့ၾကသည္။
အစၥလာမ္သာသနာ၏ အေျခခံမူ၀ါဒျဖစ္ေသာ ကုရ္အာန္တြင္ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္ (ဆြ) ၏ေနာက္ မည္သည့္ တမန္ေတာ္မ်ားနွင့္ မည္သည့္ ကယ္တင္ရွင္မ်ားမွ် လာေရာက္ေဆာင္ ၾကဥ္းမည္ဟူေသာ အေတြး အေခၚအျဖစ္ တိုက္ရိုက္ျဖစ္ေစ၊ သြယ္၀ိုက္ေသာ နည္းနွင့္ ျဖစ္ေစ၊ ေစ့ေစ့ေတြးမွ ေရးေရးေပၚလာနိုင္သည့္ မိန့္ၾကားခ်က္မ်ဳိး လံုး၀ဥႆံုပါ၀င္ျခင္းမရိွေပ။ အစၥ လာမ္သာသနာထဲသို႔ ကယ္တင္ရွင္၀ါဒ၊ အလင္းရပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ေစာင့္ဆိုင္းေသာ၀ါဒမ်ားသည္ ေနာက္ပိုင္းတြင္မွ နိုင္ငံေရး ပေရာဂမ်ားေအာက္၌ မြန္းၾကပ္ပိတ္မိေနေသာ လူတန္းစားအား ထြက္လမ္းအျဖစ္ အျခားအျခားေသာ ဘာသာအယူ၀ါဒမ်ားမွ ပူးကပ္ပါလာေသာ အေတြးအေခၚမ်ားသာ ျဖစ္ေပသည္။
ကယ္တင္ရွင္၀ါဒမရိွ၊ အလင္းျပပုဂၢိဳလ္ အယူမ်ား လံုး၀ကင္းစင္၍ ကုရ္အာန္႔လမ္းညႊန္မႈ တစ္ခုတည္းကိုေျခခံေသာ အေတြးအေခၚအားျဖင့္ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္ (ဆြ)နည္းတူ ဘ၀တည္ေဆာက္နိုင္ခဲ့ၾကေသာ သမၼတၾကီးေလးပါးေခတ္သည္ ကမၻာတြင္ အတုမရိွေသာ ကမၻာ့စံျပစနစ္ၾကီးအျဖစ္ တည္ေဆာက္ျပခဲ့ေၾကာင္း ကမၻာ့သမိုင္း၌ ကမၺည္းအကၡရာ တင္ထားလွ်က္ ရိွေနေတာ့သည္။ တနည္းအားျဖင့္ ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ တစ္ဆူတည္းကိုသာ လိုက္နာလွ်က္ ဘ၀တည္ေဆာက္သည့္ လူ့အသိုက္အျမံဳကိုသာ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)က အစၥလာမ့္အြမၼဟ္ဟု ကင္ပြန္းတပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေတာ့သည္။
တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)သည္ သူ၏အရိုက္အရာကို ဆက္ခံေစရန္ မည္သူ့ကိုမွ် ေရြး ခ်ယ္ခဲ့ျခင္း မရိွေခ်။ ထိုအခ်က္သည္ ေနာင္လာေနာက္သားမ်ားအတြက္ တန္ဘိုးမျဖတ္နိုင္ ေသာ အေတြးအေခၚ အေမြမ်ားကို ေပးခဲ့ျခင္းပင္။ အကယ္၍ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ) အေန ျဖင့္ အရိုက္အရာ ဆက္ခံမည့္သူအား တိုက္ရိုက္ေရြးခ်ယ္ခဲ့ေသာ္ ထိုေရြးခ်ယ္ခံရသူအား ေနာင္ လာေနာက္သားမ်ားက တမန္ေတာ္ကဲ့သို႔ သတ္မွတ္ခံယူ လာနိုင္သည္။ ထိုအခါ အယူ အဆ ေရးရာ ရႈပ္ေထြးမႈမ်ား ျဖစ္လာနိုင္သည္။
တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)က လက္ဆင့္ကမ္း ဘုရင္စ နစ္ကိုတည္ေထာင္ရန္ အတည္ျပဳေပးသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနမည္ (သို႔မဟုတ္) လူထု၏ သေဘာထား အား အေလးမထားေသာ အေလ့အထၾကီး ေပၚေပါက္လာနိုင္ ေပသည္။ ထိုအခ်က္မ်ားသည္ ကုရ္အာန္က တားျမစ္ထားသည့္ အေရးၾကီးသည့္ အခ်က္မ်ားျဖစ္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တမန္ ေတာ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)က ၄င္း၏အရိုက္ အရာဆက္ခံျခင္းအား လူထု၏လက္သို႔ အပ္နံွခဲ့ျခင္းျဖစ္ ေပသည္။
သုိ႔ရာတြင္ ေနာက္ပုိင္းမြတ္စလင္မ္ အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ဳိးဆက္မ်ားတြင္ တမန္ေတာ္ျမတ္က နမူနာျပ ခ႔ဲေသာ အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားကုိ အမ်ားျပည္သူမ်ားက ေရြးခ်ယ္သည္႔စနစ္ကုိ လ်စ္လ်ဴရႈလွ်က္ အေဖ ဘုရင္၏ အရုိက္အရာကုိ သားကဆက္ခံေသာ စနစ္ၾကီးကုိ အမိအရဆြဲကုိင္ ထားေလေတာ႔ သည္။
အင္ရွာအလႅာဟ္ ဆက္လက္တင္ျပပါဦးမည္။
ReF; ဦးစုိးလြင္(ျငိမ္းခ်မ္းလွ်ပ္စစ္)

No comments:

Post a Comment