Thursday 20 September 2012

“ဂိုက္ဘ္”ကို အလႅာဟ္သာလ်င္ သိေတာ္မူ၏

“ဂိုက္ဘ္”ကို အလႅာဟ္သာလ်င္ သိေတာ္မူ၏
“ေျပာေလာ့-ဂိုက္ဘ္. အကြယ္ရွိ အရာမ်ားကို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္မွ တစ္ပါး မိုးေကာင္းကင္မ်ားႏွင့္ ကမာၻႃဂိုဟ္ရွိ လူတို႔သည္ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ်ပင္ မသိေခ်။ ထို႔အတူ မိမိတို႔သည္ မည့္သည့္ အခ်ိန္အခါ၌ ရွင္ျပန္ထေစျခင္း ခံၾကရမည္ကိုလည္း ၄င္းတို႔မသိၾကေခ်” (ကုရ္အာန္ ၂၇း၆၅)
…စင္စစ္ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ ဂိုက္ဘ္ ဖုံးကြယ္လ်က္ရွိသည္ တို႔ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းေသာ မိမိ၏ အသိေတာ္ကို မည္သူတစ္ဦး တစ္ေယာက္မွ်ပင္ အသိေပးေတာ္မူသည္ မဟုတ္ေပ။ သို႔ရာတြင္ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ မိမိေက်နပ္ ႏွစ္သက္ေတာ္မူေသာ ရစူလ္တမန္ေတာ္တစ္ပါးအား (ဂိုက္ဘ္အကြယ္တရားမွ တစ္စုံတစ္ရာကို သိေစေတာ္မူလိုပါလ်င္) ဧကန္အမွန္ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ ရစူလ္တမန္ေတာ္၏ ေရွ့၌ လည္းေကာင္း၊ ေနာက္၌ လည္းေကာင္း ေစာင့္ၾကပ္သူကို ေစလႊတ္ေတာ္မူ၏” (ကုရ္အာန္ ၇၂း၂၆-၂၇)
လူသား တမန္ေတာ္တို႔သည္ အထင္အရွား ျဖစ္ေပၚေနေသာ တရားမ်ားႏွင့္ ဂိုက္ဘ္ေခၚ လူသားတို႔ ဉာဏ္မမီႏိုင္ေသာ အကြယ္တရားမ်ား အတြင္းမွ အမွန္တရားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အလႅာဟ္ေတာ္ထံမွ အျမင့္ဆုံး ဝဟီဉာဏ္ေတာ္ခ်ီးျမွင့္ျခင္း ခံၾကရသူမ်ား ျဖစ္ေပသည္။ မိမိတို႔ရရွိေသာ သစၥာတရားတို႔ကို လူသားမ်ားထံ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ ေဟာၾကားရမည့္ သူမ်ား ျဖစ္သည္။ ထိုတမန္ေတာ္တို႔ ရရွိေသာ အမွန္တရားတို႔မွာ ၄င္းတို႔၏ ကိုယ္ပိုင္ အေတြးအေခၚလည္းမဟုတ္။ မည္သူမွ် က်င့္ၾကံယူ၍ မရႏိုင္ေသာ အလႅာဟ္ထံမွ လမ္းညႊန္ဝဟီမ်ား ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ ထိုလူသား တမန္ေတာ္ အသီးသီးတို႔သည္ပင္ အၾကြင္းမဲ့သိေတာ္မူေသာ ဉာဏ္ေတာ္ ပိုင္ဆိုင္ၾကသည္ မဟုတ္။ အလႅာဟ္ေပးသမွ်ကိုသာ သိၾကရသည္။ အလႅာဟ္ေပးေသာ ဝဟီလမ္းညႊန္တို႔ကို ထိုတမန္ေတာ္မ်ားထံမွ လူသားထံသို႔ မွန္ကန္တိက်စြာ ေရာက္ႏိုင္ရန္ (ေဟာၾကားႏိုင္ရန္) အလႅာဟ္သည္ တမန္ေတာ္မ်ားအား ေစာင့္ၾကပ္ထားၿပီး ျဖစ္ေပသည္။ အလႅာဟ္ထံမွ အမွန္တရားမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္း သက္ေသသာဓကမ်ားပါ ခ်ီးျမွင့္ေလသည္။
ဝဟီလမ္းညႊန္မႈ လိုအပ္ျခင္း
လူသားတို႔၏ ကမာၻေျမေပၚဝယ္ ႏွစ္ေပါင္း ေထာင္ေပါင္းမ်ာစြာ ၾကာခဲ့ၿပီးျဖစ္ေသာ လူ႔သမိုင္း၏ အသိႏွင့္ ဆင္ျခင္တုံတရားတို႔သည္ ယေန႔တိုင္ ၿပီးျပည့္စုံမႈမရွိ။ လူသားမ်ားအတြင္း အာရုံ(၆)ပါးႏွင့္ ယွဥ္ေသာ ဆင္ျခင္တုံတရားႏွင့္ ဉာဏ္လႊာ အဆင့္ဆင့္ ကြာျခားမႈရွိေသာ္လည္း ၿပီးျပည့္စုံသူဟူ၍ မရွိ။ အကြယ္တရားမ်ားကို မဆိုထားဘိ၊ မိမိ၏ ပတ္ဝန္းက်င္ရွိ တရားတို႔ကိုပင္ အကုန္မသိၾကေသးေခ်။
သိပၸံႏွင့္ ဂိုက္ဘ္အကြယ္တရား
ယေန႔ အစြမ္းထက္လွေသာ သိပၸံပညာသည္လည္း အမွန္တရားကို ရွာေဖြေနေသာ ပညာရပ္သာျဖစ္၏။ အမွန္တရားကို ေတြ႔ရွိၿပီးေသာ အခ်က္မ်ားရွိသလို သီအိုရီ အဆင့္သာသာ ရွိေသာ ေတြ႔ရွိခ်က္မ်ားလည္း ရွိ၏။ ေရျပင္၊ ေလျပင္၊ အာကာသတို႔ကို ေအာင္ႏိုင္ေသာ္လည္း ယင္းတို႔အတြင္း၌ပင္ လွ်ိဳ႔ဝွက္ဆန္းၾကယ္မႈမ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္စြမ္း မရွိေသး။ အထင္အရွားရွိေနေသာ ရုပ္တရားအတြင္း၌ပင္ သိပၸံက ရွင္းမျပႏိုင္ေသာ အခ်က္မ်ားစြာ ရွိေန၏။ မေတြ႔ေသးေသာ အခ်က္မ်ားစြာ ရွိေနေသး၏။
စင္စစ္ လူသားတို႔၏ ဆင္ျခင္တုံတရားႏွင့္ ဉာဏ္လႊာ အဆင့္ဆင့္တို႔သည္ လည္းေကာင္း၊ သိပၸံ အပါအဝင္ ပညာရပ္ အသီးသီးတို႔သည္ လည္းေကာင္း ၿပီးျပည့္စုံျခင္း မရွိၾက၍ အားနည္းခ်က္ မ်ားစြာရွိ၏။
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ေလာကခပ္သိမ္းတို႔၏ အရွင္ျဖစ္ေပရာ ဖန္ဆင္းခံတို႔၏ လိုအပ္ခ်က္ကို လမ္းညႊန္ရန္ႏွင့္ ကူညီရန္ အမွန္ပင္ လိုအပ္၏။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ လမ္းညႊန္မႈ အလင္းေရာင္ေအာက္တြင္သာ မၿပီးမျပည့္စုံေသာ အသိပညာ၊ ဉာဏ္ပညာ အဆင့္ဆင့္ႏွင့္ ဆင္ျခင္တုံတရားတို႔သည္ လမ္းမွန္သို႔ ေရာက္ႏိုင္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အလႅာဟ္သည္ လူသားတို႔အား ဆင္ျခင္တုံတရား၏ အလြန္မွ အကြယ္တရားမ်ားႏွင့္ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚေနေသာ တရားမ်ား၏ အေၾကာင္းရင္း ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ မည္သို႔အသုံးခ်ရမည့္ လမ္းညႊန္တို႔ကို ဝဟီအျဖစ္ ခ်ေပးသနားေတာ္မူသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဝဟီ ဟူသည္ လူသားအပါအဝင္ ဖန္ဆင္းခံအားလုံးထံသို႔ ဖန္ဆင္းရွင္ အလႅာဟ္ထံေတာ္မွ သစၥာ တရားမ်ားႏွင့္ က်င့္စဥ္တို႔ကို အသိေပး လမ္းညႊန္မႈပင္ ျဖစ္သည္။ ဖန္ဆင္းရွင္က ဖန္ဆင္းခံတို႔ကို ဆက္သြယ္မႈပင္ ျဖစ္ေပသည္။ အလႅာဟ္သည္ မည္သူ႔ထံသို႔ မည္သို႔ ဆက္သြယ္သနည္း။
ႏႈိင္းယွဥ္တြဲဖက္ႏိုင္သူ အလ်င္းမရွိ နိစၥထာဝရ ၿပီးျပည့္စုံေတာ္မူေသာ အရွင္
“ေျပာေလာ့၊ အကယ္၍သာ (မြတ္ရွရိက္)တို႔ ေျပာဆိုသည့္အတိုင္း ထို အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ႏွင့္အတူ အျခားကိုးကြယ္ရာမ်ား ရွိၾကပါလွ်င္ ဧကန္မလြဲ ၄င္းတို႔သည္“အရ္ရွ္” ပလႅင္ေတာ္ကို စိုးပိုင္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္ ထံေတာ္သို႔ (သြားေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ တိုက္ခိုက္ရန္) နည္းလမ္း ရွာေဖြခဲ့ၿပီး ျဖစ္အံ့သတည္း” (ကုရ္အာန္ ၁၇း၄၂)
“အကယ္၍သာ ယင္း(မိုးေကာင္းကင္ စၾကဝဠာ မ်ားႏွင့္ ကမာၻႃဂိုဟ္)ႏွစ္ခုတြင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အျပင္ အျခား (ထာဝရတည္ရွိေသာ) ကိုးကြယ္ရာမ်ား ရွိခဲ့ၾကပါမူ ယင္း (မိုး ႏွင့္ ေျမ) ႏွစ္ခုလုံးမွာ ဧကန္မလြဲ ပ်က္စီးခဲ့ၿပီး ျဖစ္ၾကေပမည္။ စင္စစ္ “အရ္ရွ္”ေတာ္ကို စိုးပိုင္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္သည္ ၄င္းတို႔ ႀကံဖန္ေျပာဆို စြပ္စြဲေဖာ္ျပၾကသည္တို႔မွ လုံးဝ စင္ၾကယ္သန္႔ရွင္းေတာ္မူေပသည္” (ကုရ္အာန္ ၂၁း၂၂)
အလြန္တရာ စနစ္က်စြာျဖင့္ တင့္တယ္လွစြာ လည္ပတ္ေနေသာ စၾကဝဠာ စက္ယႏၱရားႀကီးကို ခ်ဳပ္ကိုင္သူ တစ္ဦးထက္ပို၍ မရွိႏိုင္ေခ်။ အကယ္၍ အရွင္၂-ပါးရွိက ဖန္ဆင္းမႈ၊ ထိန္းသိမ္းမႈ၊ အမိန္႔ေတာ္ ေပးမႈတို႔တြင္ တစ္ပါးႏွင့္ တစ္ပါး သေဘာတူညီမႈမရဘဲ ကြဲျပားရႈပ္ေထြးေနေပမည္။ ပ်က္စီးမႈ၊ စနစ္မက်မႈတို႔ကို ေတြ႔ေနရမည္ ျဖစ္သည္။ တစ္ပါးႏွင့္ တစ္ပါး ယွဥ္္ၿပိဳင္ေနၾကေပမည္။
အရွင္ႏွစ္ပါး အနက္ တစ္ပါးက အႏိုင္ရခဲ့ေသာ္ ရံႈးသူသည္ နိစၥထာဝရ ၿပီးျပည့္စုံေသာ အရွင္ မဟုတ္ေတာ့ေခ်။ ကိစၥရပ္တိုင္းတြင္ အရွင္၂-ပါးညိွႏိႈင္း၍ ႏွစ္ဦးသေဘာတူ ျပဳသည့္တိုင္ေအာင္ တစ္ပါးပါးသည္ အေျခအေနကိုလိုက္၍ အေလ်ာ့ေပးေနရ၍ မိမိလုပ္လိုသည္ကို မလုပ္ႏိုင္ဘဲရွိေပမည္။ နိစၥထာဝရ ၿပီးျပည့္စုံမႈမရွိေတာ့။ နိစၥထာဝရ ၿပီးျပည့္စုံေတာ္မူေသာ အရွင္ဟူသည္ မိမိျပဳလုပ္လိုသည္ကို အၾကြင္းမဲ့ ျပဳလုပ္ႏိုင္ရေပမည္။
ထို႔ေၾကာင့္ အမိန္႔တစ္မ်ိဳးတည္း၏ ေအာက္တြင္ သဘာဝနိယာမတရား တစ္မ်ိဳးတည္းကိုသာ နာခံေနေသာ စၾကဝဠာခပ္သိမ္းကို အမိန္႔ေပးသူ အရွင္တစ္ပါးတည္းသာ ရွိေပသည္။ ထို႔အတူ ဖန္ဆင္းသူ၊ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္သူ၊ ဖ်က္ဆီးသူ၊ ကယ္တင္သူ၊ အသိပညာေပးသူ အရွင္မ်ား စသည္ျဖင့္ သီးျခားအရွင္မ်ား မရွိ၊ ဂုဏ္ေတာ္အေပါင္းတို႔သည္ အလႅာဟ္ထံ၌သာ ၿပီးျပည့္စုံစြာ ရွိေနေပသည္။ (အစၥလာမ့္ ယုံၾကည္ခ်က္)

No comments:

Post a Comment