Saturday, 15 September 2012

ေသျခင္းတရား၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ေသျခင္းတရား၏ ရည္ရြယ္ခ်က္
“ထိုအရွင္ျမတ္သည္ မဂၤလာအေပါင္းႏွင့္ ျပည့္စုံ ျမင့္ျမတ္လွေတာ္မူ၏။ ထိုအရွင္ျမတ္၏ လက္ေတာ္အတြင္းဝယ္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ အာဏာအေပါင္းသည္ ရွိ၏။ ထိ႔ုျပင္ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ အရာခပ္သိမ္းတို႔ကို တတ္စြမ္းႏိုင္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ အသင္တို႔အား အသင္တို႔အနက္ မည္သူသည္ အက်င့္အမူအားျဖင့္ အေကာင္းဆုံးျဖစ္သည္ကို စမ္းသပ္ေတာ္မူရန္ ေသျခင္းတရားကို လည္းေကာင္း၊ အသက္ရွင္ျခင္းကို လည္းေကာင္း၊ ဖန္ဆင္းေတာ္မူခဲ့၏။ ထို႔ျပင္ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ အလြန္တရာ ခန္႔ညားေတာ္မူေသာ အရွင္၊ အလြန္တရာ ခြင့္လြတ္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျဖစ္ေတာ္မူ၏” (ကုရ္အာန္ ၆၇း၁-၂)
အထက္ပါ အာယာသ္ေတာ္တြင္ ေသျခင္းႏွင့္ ရွင္ျခင္းသည္ အလႅာဟ္၏ ဖန္ဆင္းခံသာျဖစ္သည္။ ေသျခင္းကို ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္၊ အေျခအေန တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးသို႔ ေျပာင္းသြားျခင္းကိုသာ ဆိုလိုသည္။
ကုရ္အာန္ ၂း၂၈ တြင္ အလႅာဟ္သည္ လူသားတို႔အား အသက္မရွိရာမွ သက္ရွိအျဖစ္သို႔ လည္းေကာင္း၊ သက္ရွိအျဖစ္မွ ေသေစျခင္းကို လည္းေကာင္း၊ ထို႔ေနာက္ ရွင္ျပန္ထေစျခင္းတို႔ကို လည္းေကာင္း၊ ျပဳေတာ္မူ၍ အလႅာဟ္ထံ ျပန္သြားၾကရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေသျခင္းဟူသည္(၁) ရွင္ျခင္း မတိုင္မီ အလ်င္ ဘာမွ်မရွိေသာ အေျခအေန(သို႔တည္းမဟုတ္) အေျခအေန တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ရွိေနျခင္း(၂)ကၽြႏု္ပ္တို႔သိေနေသာ လက္ရွိေလာက အသက္ရွင္မႈမွ ရပ္စဲသြားေသာ္လည္း အျခား အေျခအေနတစ္ခုသို႔ ေျပာင္းသြားျခင္းတို႔ ျဖစ္သည္။ လုံးဝ ပ်က္သုဥ္းသြားျခင္းကို ဆိုလိုသည္ မဟုတ္ေပ။
စင္စစ္ ေသျခင္းတရားသည္ အေျခအေနတစ္ခုမွ အျခား အေျခအေနတစ္ခုသို႔ ေျပာင္းေပးရာ တံခါးသာျဖစ္သည္။ လက္ရွိ ေလာက လူသားတို႔အတြက္ ေသျခင္းဟူသည္ မိမိတို႔၏ နဖ္စ္ဝိညာဥ္ကို ဂ်ႏၷသ္တည္းဟူေသာ နိစၥထာဝရ ၿပီးျပည့္စုံေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ အေျခအေနသို႔ ဝင္ေရာက္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းမႈ ျပဳမျပဳကို ဆုံးျဖတ္ရန္ တံခါးဝအျဖစ္ အလႅာဟ္က ဖန္ဆင္းထားျခင္းသာ ျဖစ္သည္။
ေသျခင္းတရား၏ အလြန္
ဤရုပ္ေလာက၏ ေသျခင္းတရားတံခါးဝ၏ အလြန္တြင္ ‘ဘရ္ဇာခ္’ေခၚ ၾကားကာလ၊ ကိယာမသ္ ရွင္ျပန္ ထေျမာက္ရျခင္း၊ တရားစီရင္မည့္ ေန႔ေတာ္ႀကီးႏွင့္ ေကာင္းမႈႏွင့္ ျပစ္မႈအတြက္ အစားေပးျခင္း၊ ဂ်ႏၷသ္ နိစၥထာဝရ ၿပီးျပည့္စုံေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ အေျခအေနႏွင့္ ဂ်ဟႏၷာမ္ ပူေလာင္မႈဒုကၡအေျခအေန စသည္တို႔ရွိေနျခင္းသည္ လူသားတို႔၏ ဆင္ျခင္တုံတရားႏွင့္ ဉာဏ္လႊာအဆင့္ဆင့္တို႔ ထိုးေဖာက္ လႊမ္းၿခံဳႏိုင္စြမ္းမရွိေသာ ဂိုက္ဘ္ အကြယ္တရားမ်ားအျဖစ္ ရွိေနေပသည္။ ထိုတရားတို႔သည္ အမွန္တကယ္ရွိေသာ္လည္း လူသားတို႔ မသိႏိုင္၊ နားလည္ႏိုင္ေအာင္ ေဖာ္ျပႏိုင္ေသာ စကားလုံးႏွင့္ ဘာသာ စကားလည္း လူ႔ေလာကတြင္ မရွိေခ်။
ေျမမွစခဲ့ေသာ လူသားတိုင္း၏ ရုပ္ခႏၶာသည္ အလႅာဟ္၏ သတ္မွတ္ခ်ိန္ေရာက္ေသာ္ သတ္မွတ္ထားေသာ ေနရာေဒသသို႔ ေရာက္ေစ၍ ေသၾကရေပမည္။ သို႔ေသာ္ လူသားတိုင္း၏ နဖ္စ္ဝိညာဥ္တို႔သည္ေသဆုံးပ်က္သုဥ္း မသြားေခ်။
ေသျခင္းတရား၏ အရာသာကို ျမည္းစမ္းၾကည့္လိုက္ရေပမည္။ ထို႔ေနာက္ နဖ္စ္ဝိညာဥ္တိုင္းသည္ မိမိတို႔ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေသာ အလႅာဟ္ကို လကၡံမႈႏွင့္ ျငင္းပယ္မႈ၊ ေကာင္းမႈႏွင့္ ျပစ္မႈတို႔အတြက္ သိလ်က္ႏွင့္ပင္ အစားေပးခံရန္အတြက္ ဘရ္ဇာခ္ ေခၚ ၾကားကာလအေျခအေနတြင္ အလႅာဟ္က ထား၏။ (ကုရ္အာန္ ၂၃း၁၀၀) ကမာၻဦးအစမွစ၍ ေသခဲ့ၾကေသာ လူသားတိုင္းသည္ ထိုဘရ္ဇာခ္အေျခအေနတြင္ ရွိေနၾက၏။ ေနာင္ေသမည့္ လူတိုင္းသည္လည္း ထိုဘရ္ဇာခ္ အေျခအေနသို႔ပင္ ေရာက္ၾကမည္။
ကိယာမသ္ ရွင္ျပန္ထရမည့္ ေန႔ေတာ္ႀကီးကို ေစာင့္ၾကရ၏။ ေစာင့္သည္ဟုဆိုရာတြင္ အခ်ိန္ႏွင့္ အာကာသ သတ္မွတ္ခ်က္သည္ နဖ္စ္ဝိညာဥ္ေလာကအတြက္ ရုပ္တရားေလာကကဲ့သို႔ မရွိေခ်။ ကိယာမသ္ေန႔တြင္ လူသားအားလုံးသည္ ထိုဘရ္ဇာခ္ကာလ အေျခအေနမွ ရွင္ျပန္ထၾကရမည္ ျဖစ္ေပသည္။ အလႅာဟ့္ထံေတာ္တြင္စစ္ေဆးခံရျခင္း၊ ဂ်ႏၷသ္-ဂ်ဟႏၷမ္အက်ိဳးအစားေပး ခံရေစမည္သာ ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္အရ လူသားတိုင္းသည္ ေသၿပီးေနာက္ သံသရာလည္ျခင္း၊ တိရစာၦန္ျဖစ္ျခင္း၊ လူျပန္ျဖစ္ျခင္း၊ လူဝင္စားျခင္း၊ တေစၦသရဲျဖစ္ျခင္း၊ မကၽြတ္ဘဲခံေနရျခင္း စသည္တို႔ မရွိပါ။ တေစၦသူရဲဟု လူတို႔ဆိုေနမႈမ်ားသည္ အလႅာဟ္ကို လက္မခံၾကဘဲ ဂ်င္န္ (မျမင္ႏိုင္ေသာ အရာႏွင့္ စြမ္းအင္)တို႔ကို လူသားတို႔က စတင္ဒူးေထာက္ကိုးကြယ္ ပသမႈတို႔ေၾကာင့္ ရႈိႆြာန္စြမ္းအင္၏ လွည့္ျဖားမႈသာ ျဖစ္သည္။

No comments:

Post a Comment