Thursday, 23 August 2012

သစ္ပင္ေလာကမွ ဖို-မ ႏွင့္ ေလာင္စာစြမ္းအင္

သစ္ပင္ေလာကမွ ဖို-မ ႏွင့္ ေလာင္စာစြမ္းအင္ ၁၉၃၃ ခုႏွစ္တြင္ ဘဂၤလီလူမ်ိဳး ေဒါက္တာ စီဘို႔စ္ (C.Bose) သည္ အပင္မ်ားတြင္ လိင္-(ဖိုႏွင့္မ) ရွိေၾကာင္း ရွာေဖြေတြ႔ရွိခဲ့၍ သိပၸံပညာဆိုင္ရာ ႏိုဘယ္လ္ဆုကို ဆြတ္ခူးခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ (၇)ရာစုႏွစ္က က်ေသာ ကုရ္အာန္တြင္ ဖန္ဆင္းရွင္ အလႅာဟ္က မိန္႔ၾကားထားၿပီး ျဖစ္သည္။
“ေျမမွေပါက္ေသာ အရာမ်ားတြင္ လည္းေကာင္း၊ ထိုသူ(လူ)တို႔၏ ကိုယ္မ်ားတြင္ လည္းေကာင္း၊ ထိုသူတို႔ မသိၾကေသာ အရာမ်ားတြင္ လည္းေကာင္း ဖို-မမ်ား စုံတြဲမ်ား အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္သည္ ခ်ိဳ႔တဲ့မႈအေပါင္းတို႔မွ အတိုင္းအဆမရွိ စင္ၾကယ္ သန္႔ရွင္းေတာ္မူပါ၏ တကား” (ကုရ္အာန္ ၃၆း၃၆)
“ထိုအရွင္ျမတ္သည္ ယင္းကမာၻႃဂိုဟ္၌ သစ္သီးဝလံ အသီးသီးကို ဒြိစုံႏွစ္မ်ိဳးစီ ဖန္ဆင္းေတာ္မူခဲ့၏” (ကုရ္အာန္ ၁၃း၃)
ထို႔အတူ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ (၂၀း၅၃။ ၂၂း၅။ ၃၁း၁၀။) စသည္တို႔တြင္ “ေဇာင္ဂ်္” ဒြိစုံ၊ “အဇ္ဝါဂ်္” ဒြိစုံမ်ား၊ စသည္ျဖင့္ သုံးႏႈန္း ေဖာ္ျပထားေပသည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ အပင္မ်ားတြင္ ဖို-မ အဂၤါတို႔သည္ တစ္ပင္တည္း၏ ပန္း၏ တစ္ပြင့္ခ်င္းတြင္း၌ အတူတကြ ပါဝင္ၾက၏၊ ဥပမာ-ဝါဂြမ္းျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ အခ်ိဳ႔မွာ တစ္ပြင့္တည္း၏ တစ္ပြင့္တည္းမဟုတ္ေသာ သီးျခားျဖစ္ေသာ ပန္းပြင့္တို႔တြင္ ဖိုႏွင့္မ ခြဲျခားပါဝင္သည္။ အခ်ိဳ႔မွာမူ တစ္ပြင့္တည္းတြင္ ဖိုႏွင့္မ မပါဝင္ဘဲ အဖိုပင္၊ အမပင္ စသည္ျဖင့္ ကြဲျပားစြာ ရွိေပသည္။
“အသင္တို႔သည္ မိမိတို႔ေမႊးၾကေသာ မီးကိုျမင္ခဲ့ၾကေလသေလာ။ ထိုမီးထြက္ေသာ သစ္ပင္ကို အသင္တို႔ကိုယ္တိုင္ ေပါက္ေရာက္ေစခဲ့ၾကသေလာ့။ သို႔တည္း မဟုတ္ ငါအရွင္ျမတ္သည္ပင္ ေပါက္ေရာက္ေစေတာ္မူေသာ အရွင္ျဖစ္ေတာ္မူပါသေလာ့” (ကုရ္အာန္ ၅၆း၇၁-၇၂)
သစ္ပင္စိမ္းတို႔သည္ ေနေရာင္ျခည္၏ စြမ္းအင္ကို သိုေလွာင္၍ ဓာတုေဗဒနည္း (photosynthesis) အရ စြမ္းအင္ ေျပာင္းၾကသည္။ ေရနံ၊ ေလာင္စာဆီ၊ ေက်ာက္မီးေသြး၊ မီးေသြး စသည္တို႔သည္ ယင္းစြမ္းအင္တို႔မွ တစ္ဆင့္ရေၾကာင္း သိပၸံ၏ ေတြ႔ရွိမႈသည္ ကုရ္အာန္ကို ေထာက္ခံေန၏။
“အသင္တို႔သည္ မိမိတို႔ စိုက္ပ်ိဳးၾကသည္မ်ားကို ျမင္ခဲ့ၾကေလသေလာ့။ ထိုစိုက္ပ်ိဳးထားၾကသည့္ မ်ိဳးေစ့ကို အသင္တို႔ကိုယ္တိုင္ ေပါက္ေရာက္ေစၾကသေလာ။ သို႔တည္းမဟုတ္ ငါအရွင္ျမတ္သည္ပင္ ေပါက္ေရာက္ေစေတာ္မူေသာ အရွင္ ျဖစ္ေတာ္မူပါသေလာ့” (ကုရ္အာန္ ၅၆း၆၃-၆၄)
“ဧကန္စင္စစ္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ မ်ိဳးေစ့မ်ားႏွင့္ သစ္ေစ့မ်ားကို (အေညွာက္အတက္ ထြက္ေစရန္) အက္ကြဲေစေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္ ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ ထိုအရွင္ျမတ္သည္သာလွ်င္ သက္မဲ့ အရာမ်ားမွ သက္ရွိမ်ားကို ထုတ္ေတာ္မူေလသည္။ ထို႔ျပင္ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ သက္ရွိမ်ားမွ သက္မဲ့အရာမ်ားကို ထုတ္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္လည္းျဖစ္၏။ ယင္းသို႔ ျပဳစြမ္းႏိုင္ေတာ္မူေသာ အရွင္ကား အလႅာဟ္ပင္ ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ သို႔ျဖစ္ေပရာ အသင္တို႔သည္ (အလႅာဟ္ကို ဂရုမျပဳဘဲ) အဘယ္သို႔ ျပန္လွည့္သြားၾကေလသနည္း” (ကုရ္အာန္ ၆း၉၅)
“၄င္းျပင္ ကမာၻႃဂိုဟ္၌ တစ္ခုတည္းေသာေရကို ေပးသြင္းျခင္းခံရေသာ နီးကပ္စြာရွိေသာ ေျမကြက္မ်ားသည္ လည္းေကာင္း။ စပ်စ္ၿခံမ်ားသည္ လည္းေကာင္း၊ လယ္ယာမ်ားသည္ လည္းေကာင္း၊ အျမစ္တစ္ခုတည္းမွ တစ္ပင္မက ေပါက္ေရာက္ေသာ စြန္ပလြံပင္မ်ားသည္ လည္းေကာင္း ရွိၾက၏။ သို႔ပါလ်က္ ငါအ၇ွင္ျမတ္သည္ အသီးမ်ားတြင္ အခ်ိဳ႔ကို အခ်ိဳ႔ထက္ ထူးကဲေစေတာ္မူ၏။ ဧကန္အမွန္ ဤသည္တို႔ကို နားလည္ၾကသူတို႔အဖို႔ သက္ေသလကၡဏာေတာ္မ်ား အမွန္ပင္ ရွိေပသည္” (ကုရ္အာန္ ၁၃း၄)
“ငါအရွင္ျမတ္သည္ အသင္တို႔ထံတြင္ စားနပ္ရိကၡာ ေတာင္းခံေတာ္မူမည္ မဟုတ္ ငါအရွင္ျမတ္သည္ သာလ်င္ အသင္တို႔အား ရိကၡာကို ခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူေလသည္။ စင္စစ္ (ေကာင္းမႈကုသိုလ္)၏ ေနာက္ဆုံးအက်ိဳး အဆက္သည္ (အလႅာဟ္ကို ခ်စ္ေၾကာက္ ရုိေသနာခံသူ) သကၠဝါရွင္ သူေတာ္စင္တို႔ အဖို႔သာတည္း” (ကုရ္အာန္ ၂၀း၁၃)
“စင္စစ္ အကယ္၍ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ မိမိ(ထံမွ) ရိကၡာကို ပိတ္ပင္ေတာ္မူခဲ့ပါလ်င္ အသင္တို႔အား ရိကၡာေပးမည့္သူသည္ မည္သူနည္း” (ကုရ္အာန္ ၆၇း၂၁)
သစ္ပင္တစ္ပင္တည္းမွပင္ အကိုင္း၊ အခက္၊ အလက္၊ အရြက္၊ အသီးအပြင့္မ်ားစြာ ထြက္ေသာ္လည္း အရြက္ ႏွစ္ရြက္၊ အပြင့္ႏွစ္ပြင့္ စသည္တို႔သည္ မတူညီၾက။ အေရာင္အေသြးႏွင့္ အရသာတို႔သည္ မတူညီၾကေခ်။ သဘာဝတရားႀကီးသည္ တိုက္ဆိုင္မႈျဖင့္ သစ္ပင္ ပန္းမန္ေလာကကို ျပဳျပင္ေနသည္ မဟုတ္။ သစ္ရြက္ေလးႏွစ္ရြက္ကိုပင္ မတူညီေအာင္ ျပဳထားျခင္း၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ ရည္ရြယ္ခ်က္ ပါေသာ ဖန္ဆင္းမႈႏွင့္ အလႅာဟ္၏ ဘုန္းေတာ္ ဉာဏ္ေတာ္ အနႏၱ၏ သက္ေသလကၡဏာမ်ားကို ေတြ႔ရေပသည္။
“ထို႔ျပင္ ထိုအရွင္ျမတ္အထံေတာ္တြင္ အကြယ္၌ရွိေသာ အရာမ်ား၏ ေသာ့မ်ားသည္ရွိ၏။ ယင္းေသာ့မ်ားကို ထိုအရွင္ျမတ္မွ တစ္ပါးမည္သူမွ် မသိေခ်။ ထို႔ျပင္ ထိုအရွင္ျမတ္သည္သာလွ်င္ ကမာၻႃဂိုဟ္၌ ရွိရွိသမွ်ေသာ အရာတို႔ကို လည္းေကာင္း၊ သမုဒၵရာပင္လယ္၌ ရွိရွိသမွ်ေသာ အရာတို႔ကို လည္းေကာင္း သိေတာ္မူ၏။ ထိုမွ်ပင္မက သစ္ရြက္တစ္ရြက္သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ အသိေတာ္မရွိဘဲ မေၾကြက်ေခ်” (ကုရ္အာန္ ၆း၅၉) (အစၥလာမ့္ယုံၾကည္ခ်က္)
တိရစာၦန္ေလာကမွ သက္ေသလကၡဏာမ်ား
“ထို႔ျပင္ ထိုအရွင္ျမတ္၏ သက္ေသလကၡဏာေတာ္မ်ားအနက္ မိုးေကာင္းကင္မ်ားကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူျခင္းသည္ လည္းေကာင္း။ ကမာၻႃဂိုဟ္ကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူျခင္းသည္ လည္းေကာင္း၊ ယင္းမိုးေကာင္းကင္မ်ားႏွင့္ ကမာၻႃဂိုဟ္ ႏွစ္ခုလုံးတြင္ ျဖန္႔ထားေတာ္မူေသာ သက္ရွိအေပါင္းတို႔အား ဖန္ဆင္းေတာ္မူျခင္းသည္ လည္းေကာင္း အပါအဝင္ ျဖစ္၏။ ထိုမွတစ္ပါး ထိုအရွင္ျမတ္သည္ မိမိ အလိုရွိေတာ္မူေသာအခါ ယင္းတို႔အား (မိမိထံေတာ္သို႔) စုရုံးျခင္းကိုလည္း ျပဳစြမ္းႏုိင္ေတာ္မူ၏” (ကုရ္အာန္ ၄၂း၂၉)
“မိုးခုႏွစ္ထပ္ (မိုးေကာင္းကင္မ်ား) သည္လည္းေကာင္း၊ ကမာၻႃဂိုဟ္သည္ လည္းေကာင္း။ ထိုမိုးမ်ားႏွင့္ ကမာၻႃဂိုဟ္တြင္ ရွိသူတို႔သည္ လည္းေကာင္း၊ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ အတိုင္းအဆမရွိ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေတာ္မူေၾကာင္း က်ဴးရင့္လ်က္ ရွိၾက၏။ စင္စစ္ သက္ရွိသက္မဲ့ အရာခပ္သိမ္းတို႔သည္ ထိုအရွင္ျမတ္အား ခ်ီးမြမ္းေထာမနာျပဳျခင္းႏွင့္တကြ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေတာ္မူေၾကာင္း ရြတ္ဆိုက်ဴရင့္လ်က္ပင္ ရွိၾကကုန္၏။ သို႔ရာတြင္ အသင္တို႔မွာကား ၄င္းတို႔၏ ပြားမ်ားမႈကို နားမလည္ၾကေခ်” (ကုရ္အာန္ ၁၇း၄၄)
အလႅာဟ္သည္ သက္ရွိအားလုံးကို ေရမွ စတင္ျဖစ္ေပၚေစခဲ့ရာ ကမာၻႃဂိုဟ္ေပၚရွိ သန္းေပါင္းမ်ားစြာေသာ အဏၰဝါတို႔အားလည္း ေရမွပင္ စတင္ ျဖစ္ေပၚေစခဲ့ေလသည္။ ကုရ္အာန္၏ အသုံးအႏႈန္း “မာအ္” ဟူေသာ စာလုံးသည္ ေရ၊ မိုးေရ၊ ပင္လယ္ေရ၊ အရည္အားလုံးကို ဆိုလိုေပရာ ယေန႔ သိပၸံက သတၱဝါတို႔၏ အစ ေရမွ၊ ပင္လယ္ေရမွ၊ ဓာတုအရည္မ်ား ေပါင္းစပ္ျခင္း စသည္တို႔မွ ျဖစ္ေပၚလာသည္ ဟူေသာ အဆိုတို႔မွာ ကုရ္အာန္ကို ေထာက္ခံျခင္းသာ ျဖစ္၏။
ထို႔ျပင္ အလႅာဟ္၏ ကဒရ္ တိုင္းတာ သတ္မွတ္ျခင္းႏွင့္ စီမံမႈ အမိန္႔ေတာ္တို႔ေၾကာင့္ ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္အရ အရာခပ္သိမ္းတို႔ ျဖစ္ေပၚလာမႈ တို႔သည္။ အစဥ္အဆက္ သဘာဝတရားအျဖစ္ တည္ရွိေနေပရာ တိရစာၦန္ေလာကတြင္ ဖိုႏွင့္မ မ်ိဳးေစ့မ်ား ေပါင္းစပ္မႈေၾကာင့္ သက္ဆိုင္ရာ သတၱဝါ မ်ိဳးႏြယ္တို႔ အသီးသီးဆက္လက္ျပန္႔ပြား ျဖစ္ေပၚလ်က္ ရွိေပသည္။ သစ္ပင္ ပန္းမန္တို႔မွာ မေရြ႔လ်ားႏိုင္ေသာ သက္ရွိမ်ား အျဖစ္ ရွိေနၿပီး တိရစာၦန္တို႔မွာ ေရြ႔လ်ားႏိုင္ေသာ သက္ရွိမ်ား အျဖစ္ရွိေနေပသည္။

No comments:

Post a Comment