Tuesday, 7 August 2012
‘ဂ်ႏၷသ္’ နိစၥထာဝရ ၿပီးျပည့္စုံေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ အေျခအေန
‘ဂ်ႏၷသ္’ နိစၥထာဝရ ၿပီးျပည့္စုံေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ အေျခအေန
တမလြန္၏ သဘာဝကို လက္ရွိ လူသားတို႔၏ အသိတို႔ျဖင့္ လႊမ္းၿခဳံႏိုင္စြမ္း မရွိေသာ္လည္း အလႅာဟ္က ‘မဆာလ္’ေခၚ ဥပမာမ်ား ပုံေဆာင္၍ ျပျခင္းသာ ျဖစ္၏။ ဥပမာကို ဥပမာအျဖစ္သာ နားလည္ရေပမည္။ လူသားတို႔၏ မွတ္တမ္းစာအုပ္ႀကီး ဟူသည္မွာလည္း ရုပ္ေလာကမွ အမႈဖိုင္တြဲမ်ားကို ဆိုျခင္းမဟုတ္ေပ။ တရားစီရင္သည္ဟု ဆိုရာတြင္လည္း အလႅာဟ္က ပလႅင္ေပၚထိုင္၍ တရားသူႀကီးအျဖစ္ ဤရုပ္ေလာကမွ တရားသူႀကီးမ်ားကဲ့သို႔ စစ္ေဆးျခင္းကို ဆိုလိုသည္ မဟုတ္ေပ၊ ကိယာမသ္ေန႔တြင္ျဖစ္မည့္ သဘာဝအားလုံးကို လူသားတို႔ ဉာဏ္မမီႏိုင္။ ေဖာ္ျပႏိုင္ေသာ စကားလုံးလည္း မရွိေခ်။
သို႔ေသာ္ အလႅာဟ္သည္ ကိယာမသ္ ရွင္ျပန္ထၾကရမည့္ေန႔တြင္ လူသားတို႔ သိျမင္ႏိုင္စြမ္းကို ေပးမည္ျဖစ္ေပသည္။
“ယေန႔ေသာ္ကား အသင္(လူသား)၏ ျမင္ႏိုင္ေသာ သတၱိမွာ ထိုးေဖာက္ျမင္ႏိုင္စြမ္း ရွိေပသတည္း” (ကုရ္အာန္ ၅၀း၂၂)
“စင္စစ္ ၄င္း(ယုံၾကည္သူ)တို႔အဖို႔ ၄င္းတို႔ ျပဳက်င့္ခဲ့ၾကသည္မ်ား၏ အက်ိဳးေက်းဇူးအျဖစ္ (တမလြန္တြင္) ၄င္းတို႔အတြက္ လွ်ိဳ႕ဝွက္စြာ ထားရွိၿပီးျဖစ္ေသာ (ဂ်ႏၷသ္) မ်က္စိၾကည္လင္ေအးျမမႈကို မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ်ပင္ မသိႏိုင္ေပတကား” (ကုရ္အာန္ ၃၂း၁၇)
အထက္ပါ အာယာသ္ေတာ္အရ ဂ်ႏၷသ္၏ သဘာဝမွာလည္း လူသားတို႔မွန္းဆ၍ မရေခ်။ ကုရ္အာန္တြင္ မဆာလ္ ေခၚ ဥပမာတင္စားမႈျဖင့္သာ ျပဆိုထား၏။ ဂ်ႏၷသ္၏ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ သာယာမႈ၊ လုံၿခဳံမႈ၊ ဒုကၡတရား ကင္းေဝးမႈ၊ ႏွစ္လိုဖြယ္ျဖစ္မႈ၊ မည္သည့္အခါမွ် ဆုံးရႈံးမႈမရွိေတာ့သည့္ ထာဝရျဖစ္မႈ၊ ပ်င္းရိဖြယ္ကင္းမဲ့မႈ၊ မသန္႔စင္မႈမ်ားမွ ကင္းစင္မႈ စသည့္ သဘာဝတို႔ကို ဥပမာ တင္စားျပဆိုထားေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကုရ္အာန္က အာရဗီစာေပအရ ဥပမာတင္စား ျပထားသည့္ ဂ်ႏၷသ္တြင္းမွ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား၊ အရက္ေခ်ာင္းမ်ား၊ ႏို႔ေခ်ာင္းမ်ား စီးေထြေနမႈ၊ ‘ဟူရ္’ သန္႔စင္လွပမႈ သဘာဝမ်ား၊ အေစခံမ်ား၊ ေရႊေငြရတနာ၊ ပိုး၊ ဖဲ၊ ကတၱီပါမ်ား၊ သီးႏွံမ်ား စသည္တို႔မွာ ဤရုပ္တရားမွ မတည္ၿမဲေသာ၊ မသန္႔စင္ေသာ သဘာဝမ်ားကို ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္၊ ရုပ္သဘာဝ မဟုတ္ေခ်။ ကုရ္အာန္အရ အစၥလာမ္ သာသနာတြင္ လူသားအတြက္ သံသရာလည္ျခင္း မရွိေပရာ ဂ်ႏၷသ္သည္ နတ္ျပည္နတ္နန္းကဲ့သို႔ ‘ဘုံ’ တစ္ခု မဟုတ္ေခ်။ ဘုံ ဟူေသာ အသုံးအႏႈန္းမွာ မိမိ၏ ကုသိုလ္ကံ အရွိန္ေၾကာင့္ ခံစားစံစားရေသာ ရလဒ္ျဖစ္၍ မိမိ၏ ကံကုန္ပါက ပို၍ျမင့္ေသာ ဘုံ၊ သို႔မဟုတ္ ပို၍နိမ့္ေသာ ဘုံတစ္ခုသို႔ ေရာက္သြားေသာ ယုံၾကည္မႈကို ေဖာ္ျပေသာ အသုံးအႏႈန္း ျဖစ္၏။
သို႔ေသာ္ ဂ်ႏၷသ္သည္ လူသားတစ္ဦး ဤေလာက၌ ရွိစဥ္က ႀကိဳးပမ္းမႈ၏ (ကံ၏) အက်ိဳးေက်းဇူးအျဖစ္ ရသည္မွန္ေသာ္လည္း မဟာကရုဏာေတာ္ရွင္ အလႅာဟ္၏ အနႏၱကရုဏာျဖင့္ အတိုင္းအဆမရွိ ခ်ီးျမင့္မႈ ျဖစ္ေပသည္။ ထို႔ျပင္ မည္သည့္အခါတြင္မွ်လည္း ထိုၿပီးျပည့္စုံေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈမွ ႏွင္ထုတ္ျခင္းခံရမည္လည္း မဟုတ္ေခ်။ ထာဝရ ဒုကၡကင္းေဝးမႈ အေျခအေနကို ေခၚေပသည္။ ထို႔ျပင္ ဤရုပ္ေလာက၏ အိပ္၊ စား၊ ကာမတရားတို႔ျဖင့္ ကင္းလြတ္ေနေပသည္။ ဤရုပ္ေလာကရွိ အေကာင္းဆုံးဟု လူတို႔ထင္ေသာအရာမ်ားထက္ အတိုင္းအဆမရွိ မွန္းဆ၍ မရေလာက္ေအာင္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေသာ အေျခအေနျဖစ္၏။ (ကုရ္အာန္ ၁၅း ၄၈။ ၃၅း၃၅။ ၃၉း၂၀။ ၁၆း၅၇။ ၆၆း၈)
ဂ်ႏၷသ္၏ ထာဝရၿငိမ္းခ်မ္းမႈ အေျခအေနႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ‘ဟရ္’ ဟူေသာ အာရဗီ စာလုံးႏွင့္ အရက္ေခ်ာင္းဟူေသာ ဥပမာ တင္းစားမႈကို နားလည္မႈ မလြဲမွားရန္ အေရးႀကီးသည္။ ‘ဟူရ္’ ဟူေသာ စာလုံးကို ကုရ္အာန္၌ (၄၅း၅၄။ ၅၂း၂၀။ ၅၅း၇၂။ ၅၆း၂၂) ေလးေနရာတြင္ ေတြ႔ႏိုင္သည္။ ‘ဟူရ္’ဟူေသာ စာလုံးသည္ ကညာပ်ိဳကို ဆိုလိုျခင္း မဟုတ္ေပ၊ အာရဗီ သဒၵါအရ ‘မ’လိင္ကိုသာ ဆိုလိုျခင္း မဟုတ္ဘဲ ဂ်ႏၷသ္တြင္ ေယာက်ာၤးမ်ားသာ ဟူရ္ ကညာပ်ိဳမ်ား ရၾကမည္ဟု ကုရ္အာန္က ဆိုလိုျခင္း မဟုတ္ေပ။ ကုရ္အာန္ ၃း၅၂ တြင္ ‘ဟာဝါရီယြန္း’ (ဟူရ္မ်ား) ဟူ၍ တမန္ေတာ္အီစာ၏ ဆြဟာဘဟ္တို႔အား သန္႔စင္မႈဂုဏ္ေပး၍ ေခၚဆိုထားသည္။ အလႅာဟ္ ေရွ့ေတာ္တြင္ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးအားလုံး အတူတူသာ ျဖစ္၏။ နဖ္စ္ဝိညာဥ္ တစ္ခုစီသာ ပိုင္ၾက၏။ ထိုနဖ္စ္ကို အဆင့္ျမင့္ဆုံး ျပဳသူသည္ သာလြန္မြန္ျမတ္လွေပသည္။ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအတြက္ သီးျခားဂ်ႏၷသ္ဟူ၍ မထားေခ်။ ဂ်ႏၷသ္၏ သဘာဝတြင္ အိပ္ျခင္း၊ စားျခင္း၊ ကာမႏွင့္ လိင္ စေသာ ရုပ္သဘာဝမ်ား မရွိေခ်။ နဖ္စ္ဝိညာဥ္လို နဖ္စ္၏ သဘာဝျဖင့္ ရၾကမည့္ ထာဝရၿငိမ္းခ်မ္းမႈသာျဖစ္သည္။ (ကုရ္အာန္ ၄၀း၄၀)
ထို႔ေၾကာင့္ ဂ်ႏၷသ္တြင္ ‘ဟူရ္’ မ်ား ရၾကမည္ဟု ဆိုရာတြင္ နဖ္စ္ဝိညာဥ္တိုင္းသည္ ‘သန္႔စင္ႏွစ္လိုဖြယ္ အေဖာ္မြန္’မ်ားကို ရုပ္ကာမ သဘာဝျဖင့္ မဟုတ္ဘဲ ဂ်ႏၷသ္၏ သဘာဝျဖင့္ ရမည္ကို ဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ ဂ်ႏၷသ္တြင္ ေရာက္ရွိသူတို႔အား မိမိ၏ ဇနီး ခင္ပြန္းႏွင့္ မိသားစုတို႔ကို အလႅာဟ္က ထာဝရၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ျပန္လည္ဆုံေတြ႔ေပးမည္ဟု ဆိုထားေပသည္။ (ကုရ္အာန္ ၅၂း၂၁။ ၄၃း၆၅)
ထို႔ျပင္ ဂ်ႏၷသ္ရွိ လုလင္ပ်ိဳကေလးမ်ား (ကုရ္အာန္ ၅၂း၂၄။ ၅၆း၁၇။ ၇၆၁၉)ဟူေသာ ဥပမာမွာလည္း ဂ်ႏၷသ္၏ အို၊ နာ၊ ေသျခင္းဒုကၡတရားမ်ားမွ ကင္းစင္မႈကို ဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔အတူ ဂ်ႏၷသ္တြင္ ႏို႔ေခ်ာင္း၊ ပ်ားရည္ေခ်ာင္းႏွင့္ အရက္ေခ်ာင္းမ်ား စီးေထြေနသည္ကို ဆိုရာတြင္ ဤရုပ္ေလာကမွ လူကို မူးယစ္ေစေသာ အရက္ေသစာကို ဆိုေနျခင္း မဟုတ္ေပ။ ဤေလာကမွ အရက္ေသစာသည္ လူသားကို အလႅာဟ္ထံမွေဝးေစ၍ ရႈိႆြာန္လမ္းစဥ္သို႔ေရာက္၍ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္ေစ၏။ သို႔ေသာ္ ဂ်ႏၷသ္မွ အရက္ဟူေသာ ဥပမာသည္ကား ယစ္မူးျခင္း၊ ေခါင္းကိုက္ျခင္း၊ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္မႈကို အားေပးျခင္း ရႈိႆြာန္လမ္းစဥ္ ေရာက္ေစျခင္း အလႅာဟ္ကို ေမ့ေစျခင္း စသည္တို႔မွ ကင္းစင္၍ သန္႔စင္မြန္ျမတ္ေသာ ဂ်ႏၷသ္၏ အေျခအေနကို ဥပမာေပးထားျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ (ကုရ္အာန္ ၃၇း၄၇။ ၅၂း၂၃။ ၅၆း၁၉။ ၇၆း၁၇)
ထို႔ေၾကာင့္ ဤေလာကတြင္ ကုရ္အာန္က ျပင္းထန္စြာ တားျမစ္ထားေသာ မူးယစ္ေသစာကို ဂ်ႏၷသ္တြင္ ခြင့္ျပဳျခင္းဆိုေသာ ျပႆနာ မရွိေခ်။ ဂ်ႏၷသ္၏ သဘာဝကို ကုရ္အာန္ (၃၂း၁၇) အရ မည္သည့္ လူသားမွ် မျမင္ဖူးေသး၍ ဥပမာ သေဘာျဖင့္သာ ဖြင့္ဆို နားလည္ရေပမည္။ ထို႔ျပင္ ဂ်ႏၷသ္၏ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈသည္ မုဟ္လင္မ္ တစ္ဦး၏ ပန္းတိုင္ မဟုေသးေခ်။
ဂ်ႏၷသ္တြင္ ၄င္းတို႔၏ အလင္းေရာင္သည္ ဆက္လက္ ပို၍ ပို၍ ထြန္းလင္းေနဦးမည္သာ ျဖစ္၏။ (ကုရ္အာန္ ၆၆း၈)။ စင္စစ္ ဤရုပ္ေလာက၌ မေတြ႔ျမင္ႏိုင္ေသာ အၾကြင္းမဲ့ နိစၥထာဝရ ၿပီးျပည့္စုံေတာ္မူေသာ မဟာကရုဏာေတာ္ရွင္ အလႅာဟ္ကို ဖူးေျမာ္ႏိုင္မႈသည္ ဂ်ႏၷသ္၏ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈမ်ားအနက္ အျမင့္ဆုံး ပန္းတိုင္သာ ျဖစ္၏။ အလႅာဟ္ႏွင့္ အနီးစပ္ဆုံး အသိုင္းအဝိုင္း ရသူအဖို႔ အျမင့္မားဆုံး (အေဆာင္) အဆင့္ကို ရျခင္းသာ ျဖစ္ေပသည္။ (ကုရ္အာန္ ၃၆း၅၇)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment