Friday, 4 May 2012

နီးလြန္းလွ၍ မျမင္မိၾကျခင္းေလလား

နီးလြန္းလွ၍ မျမင္မိၾကျခင္းေလလား ပါစူး… ပါစူးကား အသက္(၆)ႏွစ္အရြယ္ ကေလးတစ္ဦးပင္။ မ်က္လုံးက နက္ေမွာင္ေနၿပီး ျပဳံးလိုက္လ်င္ ပါးခ်ိဳင့္ကေလးေပၚလာျခင္းက ပိုၿပီးခ်စ္ခ်င္စရာ။ သို႔အတြက္ ကေလးငယ္၏ ဖူပီ (အေဒၚ)တို႔က ‘အရီမ်က္လုံး’ဟု ခ်စ္စႏုိးဆိုၾကသည္။ ဗမာေခ်ာ ေခ်ာတဲ့ ပါစူးေလးဟူ၍လည္း ဆိုစမွတ္ျပဳၾကသည္။ ပါစူး၏အမည္ရင္းက မန္ဆူးရ္ျဖစ္သည္။ စကားေျပာလ်င္ သူ႔ကိုယ္သူ “ပါစူးက ပါစူးက”ဟု ေျပာတတ္သျဖင့္ ပါစူးဟု တြင္သြားျခင္းျဖစ္သည္။ သူ႔မိခင္ဘက္က အဘိုးအဘြားတို႔ကေတာ့ သူ႔ကို အလီပူတူးဟု ေခၚၾကသည္။ ပါစူးကို ေက်ာင္းထားစဥ္က ျဖစ္သည္။ ပထမတန္းတြင္ ပတ္ဝန္းက်င္ ဘာသာကို သင္ၾကားၾကရသည္။ ကေလးသူငယ္အရြယ္ကတည္းက ပတ္ဝန္းက်င္ကိုစူးစမ္းလိုစိတ္ရင့္သန္လာေအာင္ဆိုပါေတာ့။ တစ္ေန႔ဆရာမက သူ႔ကိုဆန္ဘယ္ကရသလဲဟု ေမးခဲ့သည္။ ဤအေၾကာင္းကို သူက မေျပာျပ။ သူ႔သူငယ္ခ်င္းမ်ားက သူ႔အစ္မမိုးမိုးကို ေဖာက္သည္ခ်လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ သူ႔အေျဖကိုၾကားရသည္က ရယ္စရာပင္။ ဆန္ဘယ္ကရသလဲ ဟူေသာ ဆရာမ၏ အေမးအတြက္ သူ႔အေျဖက ‘သမဝါယမ ဆိုင္ကပါ ဆရာမ တဲ့’ ဆရာမအပါအဝင္ တစ္တန္းလုံး ဝိုင္းရယ္ကုန္ၾကသည္။ ဧရာဝတီျမစ္ဝကၽြန္ေပၚေဒသဖြား ဖခင္၏ မ်က္ႏွာကိုမွ မေထာက္ထား ေျဖရက္ပါေပ့ ပါစူးရယ္။ တစ္ေန႔လည္း သူ႔မိခင္ လုံမေလးထံက တဝါးဝါးရယ္သံကို ၾကားလိုက္ရသည္။ အေၾကာင္းရင္းကို ဆန္းစစ္လိုက္ေတာ့ သမီးငယ္ ပပအတြက္ အေမျဖစ္သူက ပါစူးကို ဘီစကြတ္မုန္႔ဝယ္ခိုင္းလိုက္သည္။ ငတိက လမ္းတြင္ ကေလးမုန္႔ကိုေခါင္းပုံျဖတ္စားလိုက္သည္။ စားလာရင္း ဘီစကြတ္က ႏွစ္ျခမ္းပဲ့သြားေတာ့သည္။ မိခင္ျဖစ္သူက သူေပးလာသည့္ ဘီစကြတ္ပဲ့ကို ၾကည့္ၿပီး ‘ဟဲ့ ကေလးဖို႔ ဘီစကြတ္က ဘာေၾကာင့္ ႏွစ္ျခမ္းပဲ့ေနရတာတုန္း’ ‘လမ္းမွာကိုင္လာရင္း ေလတိုက္တာနဲ႔ ႏွစ္ျခမ္းပဲ့သြားရတာအေမရဲ့’ တဲ့။ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ေလမုန္တိုင္းက သူ႔လက္ကိုဘယ္အခ်ိန္က ျဖတ္တိုက္သြားသည္ မသိ။ ေလတိုက္၍ ဘီစကြတ္မုန္႔က ႏွစ္ျခမ္းကြဲသြားရသတဲ့။ ေတာ္ေတာ္လာ တဲ့ပါစူးပဲ။ တစ္ၿမိ့ဳႏွင့္တစ္ၿမိ့ဳ အေခၚအေဝၚ ဓေလ့ျခင္းက မတူၾက။ စာေရးသူတို႔ၿမိ့ဳမွာေတာ့ ဖခင္ဘက္မွပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ မခင္ဘက္မွပဲျဖစ္ျဖစ္ အဘိုးႏွင့္အဘြားကို နာနာႏွင့္ နာနီဟုသာ ေခၚၾကသည္။ ရန္ကုန္ ေရာက္လာေတာ့ ဖခင္အဘိုးအဘြားကို ဒါဒါ။ ဒါဒီဟုလည္းေကာင္း၊ မိခင္ဘက္မွ အဘိုးအဘြားကိုေတာ့ နာနာ၊ နာနီဟုလည္းေကာင္း ခြဲခြဲျခားျခား ေခၚၾကသည္။ တစ္ေက်ာင္းတစ္ဂါထာ၊ တစ္ရြာတစ္ပုဒ္ဆန္းဟု ဆိုရုိးရွိသည္ကိုး။ ပါစူး၏ ဒါဒီ(အဘြား)ကြယ္လြန္ၿပီး ၃ရက္ေျမာက္ေန႔ျဖစ္သည္။ သူ႔ဖူဖီမ်ားျဖစ္ၾကသည့္ အရွာဘီ၊ ရွဖီ၊ ရွကီတို႔က အေကၽြးအေမြးအတြက္ လုပ္စရာ ကိုင္စရာမ်ားကို လုပ္ေနၾကသည္။ ပါစူးက အနားတြင္ ရွိေနသည္။ ေဆာ့လည္း မေဆာ့၊ ကစားလည္း မကစား ၿငိမ္ခ်က္သားေကာင္းေနရရွာသည္။ သူ႔ကိုၾကည့္လိုက္ေတာ့ တစ္ခုခုကို စဥ္းစားေနသလိုပင္၊ သူ႔အေဒၚမ်ားကပင္ ေမ်ာက္ရွဳံးေအာင္ ေဆာ့တဲ့ေကာင္ ၿငိမ္လွခ်ည္လားဟု ေတြးမိၾကေသးသည္။ မၾကာမီ ပါစူးက စကားစလာသည္ သူ႔အေမ မလုံမကို ေမးသည္။ “အေမ…အေမ၊ဒါဒီေတာ့ေသၿပီး နာနီက ဘာလို႔မေသေသးတာတုန္း” တဲ့ သူ႔ အေမခမ်ာ ‘ဘာ’ဟု တစ္ခြန္းတည္းသာ ဆိုႏိုင္ေရာ့ေတာ့သည္။ ဤေမခြန္း သူ႔ဖခင္၏ ေယာကၡမ၊ သူ႔မိခင္၏ မိခင္ ပါစူးေလးတို႔၏ နာနီ ေဒၚဖာတီးသာ ၾကားသြားပါေလက မိုးႀကိဳးပစ္ရကိန္းပါပဲ။ ေမးမွ ေမးရက္ေလတယ္ ပါစူးေရ….။ ခတမ္အိမ္မွ အေဆြးဝိုင္းက ဟာသဝိုင္း ျဖစ္သြားရေတာ့သည္။ “မာမက္ဂ်န္ က်ာက်ာလာၿပီ လာၿပီ” ဟူေသာ အသံက ဆူညံသြားသည္။ ေတာၿမိ့ဳေလးေန ဦးေလးအလည္ေရာက္လာတိုင္း ၾကားေနၾကအသံျဖစ္သည္။ မၾကမီ ဤဦးေလးကို ကေလးတစ္အုပ္ႏွင့္ တရုံးရုံးေတြ႔ရသည္။ ဦးေလးေပးေသာ မုန္႔ဖိုးႏွင့္ မိုးပ်ံပူေဖာင္းမ်ားကို ကိုယ္စီဝယ္ကာ ေဆာ့ကစားေနၾကသည္။ ‘ဟာ…ပါစူးပူေဖာင္းႀကီး တက္သြားၿပီေဟ့’ ဤေအာ္သံၾကား၍ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ မိုးေပၚသို႔ တရိပ္ရိပ္လူးကာ လြန္႔ကာႏွင့္ တက္သြားသည့္ မိုးပ်ံပူေဖာင္းကို ငိုမဲ့မဲ့ႏွင့္ ၾကည့္ေနသူက ပါစူး။ မိမိခ်စ္ခင္စုံမက္ရသည္ႏွင့္ ကင္းကြာရျခင္းက ဒုကၡဆင္းရဲျခင္းတဲ့။ ကေလးတို႔အရြယ္ဝယ္ သူတို႔ေလးေတြျမတ္ႏိုးရသည့္ ကစားစရာမ်ားကို ဆုံးရွဳံးရခ်ိန္တြင္ ခံစားရသည့္ ေဝဒနာကို ကေလးအရြယ္၏ ဒုကၡဟု ဆိုရေလမည္လား၊ ကေလးဘဝ၏ ပူပင္ေသာကဟု ဆိုရေလမည္လား၊ ပါစူးမ်က္ႏွာမေကာင္း ၿငိမ္ခ်က္သားေကာင္းေနသည္။ အျခားကေလးမ်ား မိုးပ်ံပူေဖာင္းႏွင့္ကစားပုံကို ၾကည့္ၿပီး သူလည္း ကစားခ်င္ေနရွာမည္။ ပူေဖာင္းသည္လည္း မရွိေတာ့။ ထိုစဥ္ ဦးေလးငယ္ မဂ်စ္က်ာက်ာက ေလ်ာက္လာေနသည္။ ပါစူးက ‘က်ာက်ာ က်ာက်ာ…မိုးေပၚတက္သြားတဲ့ ပူေဖာင္းကို အလႅာဟ္က သိမ္းထားလားဟင္’ဟု ေမးလာသည္၊ က်ာက်ာျဖစ္သူကလည္း ခပ္ေနာက္ေနာက္ ခပ္ေပါ့ေပါ့ပင္ ‘ေအး သိမ္းထားလိုက္ၿပီ’ ဟုေျဖသြားသည္။ လူႀကီးေတြက ကေလးမ်ားကို ခပ္လြယ္လြယ္ႏွင့္ မိုးေပၚမွာ အလႅာဟ္ရွိသည္ဟု ေျပာတတ္ၾကေလ၍ ဤသို႔ေမးလာျခင္းျဖစ္သည္။ ဆက္လက္ၿပီး သူ႔အေမးကို ၾကားရမိခ်ိန္မွာေတာ့ သူ႔အေပၚ ပို၍ကရုဏာ သက္မိရေတာ့သည္။ ‘က်ာက်ာ အလႅာဟ္ဆီကိုဖုန္းဆက္လို႔ ရသလား’တဲ့….။ ဦးေလးက ပူေဖာင္းေတြကို အလႅာဟ္က မိုးေပၚမွာသိမ္းထားတယ္လို႔ ေျဖသြားေတာ့ သူက ဖုန္းဆက္ၿပီး ျပန္ေတာင္းမဲ့သေဘာေပ့ါေလ။ တီထြင္သူ သိပၸံပညာရွင္ႀကီး အယ္ဒီဆင္ ငယ္စဥ္က ဘဲငန္းမႀကီး ဥက်င္းမွာဝပ္လို႔ ငန္းကေလးေတြ ေပါက္လာတာကိုျမင္ၿပီး သူကလည္း ဥက်င္းမွာ ဝင္ထိုင္ခဲ့သည္။ အဆုံးမွာေတာ့ ဥေတြကြဲၿပီး ေဘာင္းဘီေပက်ံ သြားတာသာ အဖတ္တင္သည္။ ေၾသာ္….ကေလးအေတြးရယ္ကိုး။ တေန႔ စာေရးစားပြဲခုံဝယ္ ပါစူး၏ ဖခင္က သဲၾကီးမဲႀကီးႏွင့္ စာဖတ္ေနသည္။ ပါစူး၊ မိုးမိုး၊ ဘီလာလ္ႏွင့္၊ ပပရွီရင္း၊ သြာဟီယာ အဗၺားစ္ႏွင့္ ရွဘီလား စသည့္ ကေလးမ်ားစုေဝး ထိုင္ေနရင္းက မဒရ္ဆာမွ ဆရာသင္လိုက္သည့္ သင္ခန္းစာအေၾကာင္းကို ေျပာေနၾကသည္။ ရီွရင္းေလးက ‘တမန္ေတာ္…တမန္ေတာ္… ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏တမန္ေတာ္၊ တမန္ေတာ္ ဘယ္မွာဖြား… မကၠာၿမိ့ဳမွာဖြား’ ဟူေသာ ကဗ်ာကို မပီကလာ ပီကလာအသံႏွင့္ဆိုေနသည္။ ကဗ်ာျဖင့္ ကေလးကို ပညာေပးျခင္းက ထိေရာက္လွသည္။ မၾကာမီ ပါစူးက သူ၏ ဖခင္အနားေရာက္လာသည္။ ေမးခြန္းေမးၿပီး “အဘ အဘ၊ ကမာရြတ္ေန႔က ဘယ္ေန႔လဲဟင္” “ဘာ…ကမာရြတ္ေန႔ ဟုတ္လား” အ့ံၾသစြာ ဖခင္ျဖစ္သူက ဆိုမိသည္။ ျမန္မာျပည္ဝယ္ ‘လြတ္လပ္ေရးေန႔၊ အမ်ိဳးသားေန႔၊ အလုပ္သမားေန႔’ စသည္ျဖင့္သာ ၾကားဖူးသည္။ ကမာရြတ္ေန႔ဟု အလ်ဥ္း မၾကားဖူးခဲ့၊ ေၾကာင္းအမ္းအမ္း ျဖစ္သြားရသည္ ‘ကမာရြတ္ေန႔က်ရင္ ေနကခုႏွစ္စင္း နိမ့္နိမ့္ေလးထြက္မယ္ဆို’ဟု ဆက္လက္ျဖည့္စြက္ ေမးလာေလေတာ့မွ. ေၾသာ္…ေကယာမသ္ (ကမာၻပ်က္မည့္)ေန႔ ပါကြ၊ ဟား ဟား မင္းလုပ္လိုက္မွ တလြဲခ်ည္းပဲ၊ ဘယ္က ကမာရြတ္ေန႔ရမွာလဲ ဟား ဟား ဟား ဤမွ်အထိပြဲက်ရသည့္ ပါစူးပင္ျဖစ္သည္။ ပရိတ္သတ္အားလုံး တဝါးဝါးႏွင့္ ပြဲက်သြားသည္။ ဆရာကလည္း ဣေျႏၵမဆည္ႏိုင္ေတာ့။ ဒီတစ္ခ်ီမွာလည္း တရားခံက ပါစူး။ အသုဘအိမ္တစ္အိမ္မွာျဖစ္သည္။ ဇိကိရ္စိတ္ၿပီး ကြယ္လြန္သူအေပၚ အီဆာေလဆြဝါဗ္ ပို႔ၾကမည္ျဖစ္သည္။ အုန္းႏို႔ေခါက္ဆြဲ ေကၽြးေမြးဧည့္ခံမည္။ ပတ္ဝန္းက်င္ဝယ္ တရားသံက လႊမ္းမိုးေနဖို႔လိုသည္။ ဤအတြက္ေၾကာင့္ ျမင့္စြင့္ေသာမီနာရာထက္မွ အဇာန္ဆို ဟစ္ေကၽြးေစျခင္း ျဖစ္သည္။ ေလထုအတြင္းဝယ္ အလႅာဟ္ရွင္ကို တ,သသံကတင္က်န္ရစ္ဖို႔ ျဖစ္သည္။ ေလထုတြင္းက အသံကလည္း ကိယာမသ္ေန႔မွာ သက္ေသခံမည္ကိုး။ ဇိကိရ္အၿပီးတြင္ ဆရာက တရားေဟာသည္။ “ရုပ္ခႏၶာက အစီးအနင္းႏွင့္တူၿပီး ရူဟ္ဝိညာဥ္က စီနင္းသူႏွင့္ ပမာတူေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိထံ ျမင္းစီးၿပီး ေရာက္လာသူကို ဧည့္မခံဘဲ ျမင္းကိုသာ ေကၽြးေမြးဧည့္ခံပါက သဘာဝက်မည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ယခုေတာ့ ဒြႏၷီယာတြင္ ရုပ္၏ အစာကို ေကၽြးၾကသေလာက္ ရူဟ္ဝိညာဥ္၏ အစာျဖစ္ေသာ အိဗာဒသ္အပိုင္းကို အင္မတန္မွ ေပါ့ေလ်ာ့ၾကေၾကာင္း” ေျပာရင္းမွ ဆရာက ေဒါႏွင့္ မာန္ႏွင့္ အရွိန္တက္လာကာ “ရူဟ္ဝိညာဥ္ကို ဘာေကၽြးရမလဲ…? ဟု အသံကိုျမွင့္ၿပီး ေမးလာသည္။ “အုန္းႏို႔ေခါက္ဆြဲ” ဟု ေၾကာင္အမ္းအမ္းကေလး အသံႏွင့္ အေျဖကိုၾကားလိုက္ရသည္။ အားလုံးဝိုင္းရီၾကသည္ကို ရြံရြံေၾကာက္ေၾကာက္ႏွင့္ ၾကည့္ေနသည့္ အေျဖရွင္က သူ႔ကိုေမးသည္ထင္ၿပီး…. ေယာင္ယမ္းေျဖလိုက္သူက ပါစူးေလ…။ တစ္ေန႔ေသာအခါတြင္ သူ႔ဖခင္ထံ ပါစူး ေမးခြန္းတစ္ခုေမးလာသည္။ ကေလးက ေမးလာလင့္ကစား အေျဖရခက္လွသည္။ ‘အဘ၊ ပါစူး အလႅာဟ္ကို ေတြ႔ခ်င္တယ္၊ အလႅာဟ္က ဘယ္လိုေနလဲဟင္’ တဲ့ ဖခင္ျဖစ္သူခမ်ာ သူ႔အေမးကို မေျဖမိခင္ ငယ္စဥ္ကေလးဘဝက သူ႔ၿမိ့ဳက ေယာင္မြႏၷဗီ အခမ္းအနား၏ ျမင္ကြင္းကို အထင္းသားျမင္ေယာင္မိသည္။ ထိုစဥ္က အခမ္းအနားတြင္ သဘာပတိႀကီးမ်ားအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ၾကသည့္ အဒူစမက္ အပါ၊ အီဒရစ္အပါႏွင့္ ဂ်ာေမဗလီဆရာႀကီးတို႔မွာ ခန္႔ၿငားထည္ဝါလွၾကသည္။ အသားျဖဴၿပီး ရုပ္ဆင္းၾကန္အင္က တင့္တယ္လွသည္။ အဒူစမက္အပါႀကီးက တူရကီဦးထုတ္ပုံစံ ဇာဦးထုတ္အျဖဴႏွင့္ အီဒရစ္ဆီအပါကေတာ့ တူရကီဦးထုတ္အနီပန္းဖြာ အနက္ႏွင့္ ခါးတြင္လည္း ဧရာမ ခါးပတ္ႀကီးႏွင့္၊ ဗလီဆရာႀကီးကလည္း မုတ္ဆိတ္ႏွင့္ ပါးသိုင္းေမႊးႏွင့္ ခန္႔ထယ္လွဘိသည္။ မွတ္မိပါေသးသည္။ အဒူစမက္ အပါႀကီးက အသက္အရြယ္ အိုမင္းလာခ်ိန္တြင္ နားအနည္းငယ္ေလးသည္။ အရြတ္ဆမန္႔တို႔ အစၥမာအင္တို႔လို လူငယ္တစ္စုက အပါႀကီးလာသည္ကိုျမင္လ်င္၊ လူငယ္တစ္စုက အေပ်ာ္အပါး အေနာက္အေျပာင္ သန္ၾကသည္မို႔ ဆလာမ္ေပးသံလိုလို လက္ကိုျပၿပီး၊ ပါးစပ္က “အပါႀကီးေျမးမေလး ကၽြန္ေတာ့္ေပး”ဟု ဆိုၾကသည္။ အပါႀကီးကေတာ့ နားမၾကားေတာ့ ဆလာမ္ေပးသည္ထင္ၿပီး “ဝလိုင္းကြမ္းဆလာမ္” ဟု ဂ်ဝါဗ္ေပးသြားတတ္သည္။ အခုေတာ့ ဤသုံးဦး ကြယ္လြန္သြားၾကၿပီ။ သူတို႔တေတြ၏ ဝိညာဥ္မွာ အလႅာဟ္ရွင္၏ ေအးရိပ္သာယာဝယ္ရွိေနပါေစဟု ဆုေတာင္းမိပါသည္။ သူတို႔ ငယ္စဥ္က ဖဂ်ရ္ဆြလာသ္ဖတ္ၿပီးတိုင္း ဤအပါႀကီးမ်ားက နံနက္ေစာေစာ ဗလီလာၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေလးငယ္တစ္စုကို ဗႏၶဳလ ကာကာဆိုင္တြင္ နံျပားမလိုင္ လက္ဘက္ရည္ေကၽြးျခင္းျဖင့္ ဗလီမွန္မွန္လာခ်င္ေအာင္ စည္းရုံးသြားခဲ့သည္ ဤကုသိုလ္ကို အလႅာဟ္အရွင္ လကၡံေတာ္မူပါေစ။ တရားပြဲမ်ားတြင္ အလႅာဟ္၊ ရဆူလ္ႏွင့္ ဂ်စ္ဗရာအီလ္ ဟူ၍ မၾကာမၾကာ ၾကားရေလေတာ့၊ ဤအပါႀကီး သုံးဦးကိုပင္ (နအူသိုလ္ဗိအလႅာဟ္) အလႅာဟ္၊ ရဆူလ္၊ ဂ်ဗရာအီလ္ဟု ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္က ကေလးအေတြးႏွင့္ ေတြးမိၾကသည္။ ေယာင္မြႏၷဗီ ေန႔မို႔ ေကာင္းကင္က ဆင္းသက္လာသည္ဟု ထင္မိခဲ့သည္။ ေၾသာ္ ယခုေတာ့ ကေလးအရြယ္ သားငယ္က ေမးလာသည္ ‘အလႅာဟ္’ ကဘယ္လိုေနသလဲတဲ့။ ကေလးက ေမးသည္။ လူႀကီးကေတြးသည္။ ျဖည့္ၾကရမဲ့ ကြက္လပ္ေလလား။ တာဝန္မ်ားထဲက တာဝန္တစ္ခုေလလား။ အေျဖကေတာ့ ကေလးတို႔အသိဝယ္...သူတို႔ အဆင့္ႏွင့္အညီ… ‘အလႅာဟ္ကို နားလည္ေစမည့္…. ‘ရစူလ္ကို သိျမင္ေစမည့္… ‘ကုရ္အာန္ကို တတ္သိေစမည့္… ကေလးတို႔အတြက္ အစၥလာမ္စာေပလိုေနပါလား။ ရွင္းေတာ့ ရွင္းပါသည္။ မိဘႏွစ္ပါးႏွင့္ သားသမီးအင္မတန္မွ နီးၾကပါသည္။ ကေလးႏွင့္လူႀကီးကလည္း နီးပါသည္။ ကေလးအရြယ္ကို ေက်ာ္နင္းၿပီးမွ လူႀကီးအရြယ္သို႔ ေရာက္ၾကသည္။ ကေလးဘဝကို ကိုယ္ေတြ႔သိၿပီးသား။ ကေလးအေတြ႔ကိုေတြ႔ၿပီးမွ လူႀကီးအသိကို ရၾကသည္ မဟုတ္ပါေလာ။ သို႔ေသာ္…ဤသို႔ ဟာကြက္မ်ားက်န္ေနျခင္းမွာ နီးလြန္းလွ၍ မျမင္မိၾကျခင္းေလမ်ားလား (ပရဝင္း) (စီစဥ္တင္ဆက္သူသည္ မ်ိဳးႏြယ္ မုစ္လင္မ္ မဟုတ္သည့္အတြက္ အစၥလာမ့္အသိုင္းဝိုင္းသို႔ အသစ္ေရာက္လာျခင္းျဖစ္၍ အစၥလာမ့္ အသုံးအႏႈန္းမ်ား လြဲမွားခဲ့ေသာ္ စာဖတ္သူအေနျဖင့္ ျဖည့္စြက္နားလည္ေပးေစလိုပါသည္) (မိုးစက္)

No comments:

Post a Comment