Tuesday 11 February 2014

တမန္ေတာ္ျမတ္၏ စံျပက႐ုဏာ

 တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေသာ နပ္စ္၀ိညဥ္အဆင့္ အတန္းရွိသူတစ္ဦး အေနျဖင့္ ေလာဓံတရားမ်ားအပၚႀကံ႕ခုိင္သူတစ္ဦးျဖစ္ေပသည္။ သို႕ေသာ္ လူသားတို႕ အတြက္ ဖခင္ေကာင္း၊ ခင္ပြန္းေကာင္း၊ အႀကီးအကဲေကာင္း တစ္ဦးအျဖစ္ စံျပလက္ေတြ႕ ဘ၀တည္ေဆာက္ျပရသူတစ္ဦးလည္းျဖစ္ေပသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ သူ၏သားငယ္ေလး အိဗ္ရာဟီမ္ကြယ္လြန္ခ်ိန္တြင္ က႐ုဏာတရားျဖင့္ မ်က္ရည္၀ဲ ခဲ့သည္။ (ဗုခါရီ မုစ္လင္မ္က်မ္း)။ မိမိ၏သမီးေတာ္ ဖါသိြမဟ္ကိုလည္း စံျပအခ်စ္ထား ျပခဲ့၏ သမီးေတာ္လာလွ်င္ ထိုရာမွထ၍ ႀကိဳဆိုနမ္းေလ့ရွိ၏။ (အဗူဒါ၀ူဒ္က်မ္း)  သူ၏ေျမးေတာ္ႏွစ္ဦးျဖစ္ေသာ ဟစန္ႏွင့္ ဟုစိုင္န္တို႕ကိုလည္း သူ၏ ပုခံုးထက္သို႕ တက္ေစ၏။ သူသည္ ကေလးသူငယ္မ်ားအနီးမွ ျဖတ္သြားလွ်င္ ကေလးတို႕က သူ႕အား စလာမ္ႏႈတ္ဆက္သေလ့ရွိၿပီးသူ႕အနီးအ၀ိုင္းအံုေလ့ရွိခဲ့ၾက၏။ သူကလည္း ကေလးငယ္တို႕၏ ဦးေခါင္းကို က႐ုဏာျဖင့္ ပြတ္သပ္ေလ့ရွိ၏။
 ကေလးကို နမ္း႐ႈတ္ျခင္းမျပဳေၾကာင္းေျပာၾကားသူတစ္ဦးအား အလႅာဟ္သည္ ၎၏ ႏွလံုးသားမွ က႐ုဏာတရား ႐ုတ္သိမ္းျခင္းခံရသူအျဖစ္ေျပာၾကားခဲ့၏။ (အဗုခရီက်မ္း)။ တစ္ခုေသာ အာ႐ုဏ္ဦးဖြဂ်ရ္ဆြလာသ္ကို မဒီနဟ္၀တ္ေက်ာင္းေတာ္၌ တမန္ေတာ္ ျမတ္ဦးေဆာင္၀တ္ျပဳေနစဥ္ ေနာက္မွ ကေလးငိုသံ ၾကားရသျဖင့္၀တ္ျပဳေနေသာ မိခင္ႏွင့္ သူ၏ကေလးကိုအေလးထား၍ ဆြလာသ္ကို တိုတို၀တ္ျပဳလိုက္သည္။ (ဗုခါရီက်မ္း)
မိဘက သားသမီးအတြက္ ဆုမြန္ဒုအာအ္ေတာင္းေပးအပ္ျခင္း
 တမန္ေတာ္ျမတ္၏ ၾသ၀ါဒမွတ္တမ္းတစ္ရပ္တြင္ လူတစ္ဦးအေနျဖင့္ မိမိကိုယ္မိမိ ျဖစ္ေစ၊ မိမိ၏ သားသမီးအေပၚ၌ျဖစ္ေစ၊ မိမိ၏ဥစၥာဓနေပၚ၌ျဖစ္ေစ က်ိန္ဆဲမႈမျပဳမိရန္ ေလးနက္စြာ တားျမစ္ထား၏။ ယင္းက်ိန္ဆဲမႈအတိုင္း ေနာင္တြင္ျဖစ္လာေသာအခါ ယူက်ဳံးမရျဖစ္ရေတာ့ သည္။ (မုစ္စလင္မ္က်မ္း)  မိဘတိုင္းသည္ မိမိတို႕၏ သားသမီးမ်ား၏ ေလာကီႏွင့္ တမလြန္အက်ဳိးအတြက္ ႏွလံုးသားမွ ဆုမြန္ဒုအာအ္ျပဳေပးအပ္ပါသည္။ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္အတြင္း၌ နဗီတမန္ေတာ္အခ်ဳိ႕ႏွင့္ သူေတာ္စင္တို႕က သားသမီးအေပၚထားေသာ ေမတၱာႏွင့္ဒုအာအ္မ်ား ေဖာ္ျပထားပါသည္။ မိမိ တို႕လည္း အလားတူေတာင္း ဆုိအပ္ပါသည္။
“အို - ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးတို႕အား အဆင့္ဆင့္ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေတာ္မႈေသာအရွင္ျမတ္၊ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိး တို႕၏ ၾကင္ေဖာ္မ်ားႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးတို႕၏ သားစဥ္ေျမးဆက္၌ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးတို႕အတြက္ မ်က္စိၾကည္လင္ေအးျမေစေတာ္မႈပါ။ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးတို႕အား အလႅာဟ္သိစိတ္ျဖင့္ အမိန္႕နာခံ သူတို႕အတြက္ ဦးစီးနာယျဖစ္ေတာ္မႈပါ၏။” (ကုရ္အာန္ ၃း၃၈)
“အို- ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးအား အဆင့္ဆင့္ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေတာ္မႈေသာအရွင္ျမတ္၊ သန္႕စင္ေကာင္ျမတ္ေသာ မ်ဳိးဆက္အား အရွင္ထံမွ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးအား ေပးသနားေတာ္မႈပါ။ မုခ်ဧကန္ အရွင္ျမတ္သည္ေတာင္းဆုကို အႂကြင္းမဲ့ၾကားေတာ္မႈ ေသာအရွင္ျဖစ္ေတာ္မႈပါ။” (ကုရ္အာန္ ၃း၃၈)
“အို - ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးတို႕အား အဆင့္ဆင့္ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေတာ္မႈေသာအရွင္ျမတ္၊ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိး (ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္၏ရင္ေသြး) တို႕ႏွစ္ဦးအားအရွင္ျမတ္ကိုနာခံသူအျဖစ္ ျပဳလုပ္ေတာ္မႈပါ။ ထို႕တူ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိး၏သားစဥ္ေျမးဆက္ကိုလည္း အရွင္ျမတ္ကို နာခံသူႏွင့္ မုစ္လင္မ္အြမၼသ္ သားခ်င္း အစုအေ၀းတစ္ရပ္အျဖစ္ ျပဳေတာ္မႈပါ . . .။” (ကုရန္အာန္ ၂း၁၂၈)
“အုိ-ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးအား အဆင့္ဆင့္ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေတာ္မႈေသာအရွင္၊ ဤၿမိဳ႕အားလံုးၿခံဳ ၿငိမ္းခ်မ္းေစရန္ စီမံျပဳလုပ္ေပးသနားေတာ္မႈပါ။ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိး၏ သားသမီး မ်ားကို ႐ုပ္ထုမ်ားကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ျခင္းမွ ကင္းေ၀းစြာထားရွိေတာ္မႈပါ။” (ကုရ္အာန္ ၁၄း၃၅)
“အို-ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးအား အဆင့္ဆင့္ျပဳစုပ်ဳိေထာင္ေတာ္မႈေသာအရွင္ျမတ္ ကၽြန္ေတာ္ မ်ဳိးအား ဆြလာသ္စြဲၿမဲစြာ ၀တ္ျပဳတည္ေဆာက္သူအျဖစ္ စီမံျပဳလုပ္ေတာ္မႈပါ။ ထို႕တူ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိး၏ သားစဥ္ေျမးဆက္ကိုလည္း စီမံျပဳလုပ္ေတာ္မႈပါ . . .။” (ကုရ္အာန္ ၁၄း၄၀) “မုခ်ဧကန္ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးမသည္ သူမအား “မရ္ယမ္” ဟုအမည္ေပးခဲ့ပါသည္။ ထို႕ျပင္ သူမအားလည္းေကာင္း၊ သူမ၏ သားစဥ္ေျမးဆက္အားလည္းေကာင္း ႏွင္ထုတ္ျခင္း ခံရေသာ ႐ႈိုင္သြာန္အဖ်က္အင္အားစုမွ ကင္းေ၀းေစရန္ အရင္ျမတ္၏ အကာကြယ္၌ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးမခိုလံႈပါ၏။” (၃း၃၆) (၁) သူမႏွင့္ (၂)မရ္ယမ္၏ေနရာတြင္ (၁)သူ/သူမႏွင့္ (၂) သားသမီးအမည္ကို အစားထိုး ဆုိေတာင္းပါ။
“သို႕ျဖစ္ေပရာ အရွင္ျမတ္ထံေတာ္မွ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးအား အေမြဆက္ခံသူတစ္ဦးေပးသနား ေတာ္မႈပါ။ အို-အရွင္ျမတ္၊ ၎အားႏွစ္ၿမိဳ႕ဖြယ္ရာအျဖစ္လည္း စီမံျပဳလုပ္ေတာ္မႈပါ။” (ကုရ္အာန္ ၁၉း၅-၆)
“အုိ-ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးအား အဆင့္ဆင့္ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေတာ္မႈေသာအရွင္ျမတ္၊ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိး အေပၚ၌လည္းေကာင္း၊ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိး၏ မိဘႏွစ္ပါးအေပၚ၌လည္းေကာင္း၊ အရွင္ျမတ္ျပဳေတာ္ မႈခဲ့ေသာ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာမဂၤလာေက်းဇူးေတာ္အတြက္ ေက်းဇူးတရားသိတတ္ရန္ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးအားအစြမ္းသတိၱေပးသနားေတာ္မႈပါ။ ၎ျပင္အရွင္ျမတ္ႏွစ္သက္ေတာ္မႈေသာ ေကာင္းမႈကို အၿမဲျပဳႏိုင္စြမ္းကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးအား ေပးသနားေတာ္မႈပါ။ ၎ျပင္ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိး အတြက္ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိး၏သားစဥ္ေျမးဆက္အတြင္း၌ ေကာင္းက်ဳိးမဂၤလာျဖစ္ထြန္းေစေတာ္မႈ ပါ။ မုခ်ဧကန္ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးသည္အရွင့္ဆီသို႕ ျပန္လွည့္ပါ၏။ ၎ျပင္မုခ်ဧကန္ ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိး သည္ နာခံအပ္ႏွင္းသူတို႕အနက္မွျဖစ္ပါ၏။” (ကုရ္အာန္ ၄၆း၁၅)
ဆုဒုအာအ္ႏွင့္အတူအမလ္လုပ္ရပ္ျပဳအပ္ျခင္း
အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံသို႕ ဆုမြန္ဒုအာအ္ျပဳ႐ံုမွ်ျဖင့္ မလံုေလာက္ပါ။ ယင္းဆုမြန္ျပည့္၀ေရး အတြက္ လက္ေတြ႕ႀကိဳးမ်းမႈပါရန္လည္း အေရးႀကီးပါသည္။
တမန္ေတာ္ မုဟမၼဒ္ (ဆြ) သခင္သည္ မုအ္မင္န္ထုတ္စ္ရပ္လံုး၏ ဆရာႏွင့္နာမ္ပိုင္း ဆိုင္ရာ ဖခင္ႀကီးျဖစ္၏။ (အဗူဒါ၀ုဒ္၊ မိရွ္ကာသ္)။ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ ၾကင္ယာ ေတာ္မ်ားမွာ မုအ္မင္န္ထုတစ္ရပ္လံုး၏ မိခင္မြန္မ်ားျဖစ္ၾကေပသည္။ (ကုရ္အာန္ ၃၃း၆)။ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ အဟ္လုလ္ဗိုင္သ္ ေခၚ အိမ္ေတာ္သူအိမ္ေတာ္သားမ်ားကို မုစ္လင္မ္တိုင္း ေလးစားအခ်စ္ ထားၾကရေပမည္။ သို႕ေသာ မည္သူမဆို မည္သည့္မိသားစု မ်ဳိးႏြယ္ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ျမင့္ျမတ္ ျခင္းမဟုတ္၊ အလႅာဟ္သိစိတ္ျဖင့္ တာ၀န္ေက်ပြန္ျခင္း ‘သတ္က္၀ါ’ ျဖင့္သာ ျမင့္ျမတ္မႈကို တိုင္းတာမည္ျဖစ္သည္ကို သတိျပဳပါ။
 ထို႕ေၾကာင့္ တမန္ေတာ္ျမတ္က မိမိႏွင့္ ေဆြမ်ဳိးေတာ္စပ္ျခင္းေၾကာင့္ အလႅာဟ္က ထိုသူအား အခြင့္ထူးေပးမည္မဟုတ္။ လူတိုင္း မိမိ၏ ႀကိဳးပမ္းမႈအေပၚ၌သာ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းေစမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေအာက္ပါအတိုင္း ဆံုးမထားေတာ္မႈေပသည္။
“အို-မုဟမၼဒ္၏အေဒၚဆြဖီယဟ္၊ အို-မုဟမၼဒ္၏ခ်စ္သမီးေတာ္ ဖြာသိမဟ္၊ ရွင္ျပန္ထရမည့္ေနတြင္ အသင္မတို႕၏ (ေကာင္းမႈ) လုပ္ရပ္မ်ားကို ယူေဆာင္လာၾကကုန္ေလာ့။ အသင္မတို႕ ၏ေဆြဂုဏ္မ်ဳိးဂုဏ္မ်ားကို မယူေဆာင္လာၾကေလႏွင့္။ ကၽြႏ္ုပ္သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ထံေတာ္တြင္မည္သည့္အကူအညီကိုမွ် ေပးစြမ္းမည္မဟုတ္ေခ်။” (မိရွ္ကာသ္က်မ္း)  မုစ္လင္မ္မိသားစုတိုင္းသည္ အလႅာဟ္အေပၚအားထား၍ ဆုမြန္ဒုအာအ္ျပဳကာ မိမိတို႕၏သားစဥ္ေျမးဆက္၏ ႐ုပ္ပိုင္း၊ ၀ိညာဥ္ပိုင္း၊ ကုိယ္က်င့္တရားဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ ေရးကို လက္ေတြ႕ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ၾကပါေစ။
က်မ္းကိုးစာရင္း (၁) ကုရ္အာန္က်မ္ျမတ္ အရဗီမူရင္း (၂) တမန္ေတာ္ျမတ္၏ ၾသ၀ါဒမွတ္မ္းမ်ား (ဗုခါရီ၊ မုစ္လင္မ္၊ သိရ္မိဇီ၊ အဗူဒါ၀ူဗ္၊ အိဗ္ႏုမာဂ်ဟ္၊ နစာအီ၊ အဟ္မဒ္၊ ဗိုင္ကကီ) (၃) Silma Buckley (B.A Dip., EdO, ISLAMIC PARENTING Singapore, The Muslim Convert Association of Sigapore, 1991 (၄) Aliah Schleifer, MOTHERHOOD IN ISLAM Cambridge, The Islamic Academy, 1986 (၅) Muhammad Yusuf Islahi, ETIQUETTES OF LIFE IN ISLAM, Dehi, Ishaat-e-Islam Trust, 1982 (၆) Abdar Rehman Shad, THE RIGTS OF ALLAH AND HUAM RIGHTS Lahore, Kzi Publication, 1981 (၇) Akhaq Husain, MUSILIM PARENTS; THEIR RIGHTS AND DUTIES Karachi, International Islamic Publication, 1960 (၈) Dr. Yusuf Al-Qaradawi, THE LAWFUL AND PROHIBITED IN ISLAM Dalhi, Hindustan Publiactions, 1960 (၉) Marwan Ibrabhim Al-Kaysi, MORLS AND MANNERS IN ISLAM London, The Islamic Foundation, 1986 (၁၀) Mohamed Iqbal Siddiqi, THE FAMILY LAW OF ISLAM New Delhi, Adam Publicasher Distributer, 986 (၁၁) S.M. Madni Abbasi, FAMILY OF THE HOLY PROPHET Karchi, International Islamic Publication, 1987 (၁၂) UNICEF Annuel Report 1996 (၁၃) The State of the World’s Children 2001, (UNICEF) (၁၄) ဘ၀တြင္တာသိမွတ္စရာ၊ ရန္ကုန္၊ UNICEF ကုလသမဂၢကေလးမ်ားရန္ပံုေငြအဖြဲ႕၊ ၁၉၉၉ (၁၅) သံုးႏွစ္မျပည့္မီအရြယ္ကေလးငယ္၊ ရန္ကုန္၊ လူမႈ၀န္ထမ္းဦးစီးဌာနႏွင့္ ကုလသမဂၢကေလးမ်ားရန္ပံုေငြအဖြဲ႕၊ ၁၉၉၃ (၁၆) မိခင္ႏွင့္ ကေလးသူငယ္ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္သူမ်ားအတြက္ လက္စြဲစာေဆာင္ (၀ မွ ၅-ႏွစ္) ရန္ကုန္၊ လူမႈ၀န္ထမ္းဦးစီးဌာနႏွင့္ ကုလသမဂၢကေလးမ်ားရန္ပံုေငြအဖြဲ႕၊ ၁၉၉၃ (၁၇) ကေလးသူငယ္မ်ားဆိုင္ရာကမာၻ႕ထိပ္သီးညီလာခံ၊ ရန္ကုန္၊ ကုလသမဂၢကေလးမ်ား ရန္ပံုေငြအဖြဲ႕၊ ၁၉၉၀ (၁၈) ကေလးသူငယ္အခြင့္အေရးဆိုင္ရာ ကုလသမဂၢညီလာခံသေဘာတူစာခ်ဳပ္ ရန္ကုန္၊ ကုလသမဂၢကေလးမ်ားရန္ပံုေငြအဖြဲ႕၊ ၁၉၈၉၊ ႏုိ၀င္ဘာ၊ ၂၀) (၁၉) မဂၤလာပါေမေမ၊ က်န္းမာေရးပညာေပးစာစဥ္၊ Thailand, Krames Conmunication, 1997) (၂၀) ေဒါက္တာ ေရာဘတ္ ဒဗလ်ဴရွီလ္စ္ The First Five Years of The Child ဘာသာျပန္ ရန္ကုန္၊ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ ကုန္သြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ၁၉၉၄

No comments:

Post a Comment