Tuesday 26 February 2013

စည္းလုံးညီညြတ္ေရးသုိ႔(၇)



အခ်င္းခ်င္းစည္းလုံးႏႈိင္မည္႔ တစ္ခုတည္းေသာနည္းလမ္း
မြတ္စလင္မ္မ်ားတြင္ ဘာသာေရးဆုိင္ရာ အဓိကႏွင္႔ အဓိကမက်ေသာ ကိစၥရပ္မ်ားကုိ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ မွတ္ေက်ာက္ျဖင္႔ ခြဲျခားသိရွိႏႈိင္သည္႔ ေခါင္းေဆာင္မ်ားရွိ ရမည္ျဖစ္ သည္။ သုိ႔မွသာ ထုိေခါင္းေဆာင္မ်ားက မြတ္စလင္မ္မ်ားအတြင္း မတူညီ ၾကေသာ ဂုိဏ္း ဂဏမ်ား၏ ကြဲျပားျခားနားခ်က္သည္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ ဥပေဒ မ်ားႏွင္႔ မည္မွ်ဆန္႔ က်င္ေနသည္ သုိ႔မဟုတ္ ဆန္႔က်င္မႈမရွိဟူေသာ ကြဲျပားခ်က္မ်ားကုိခြဲျခားသိရွိႏႈိင္မည္ျဖစ္ သည္။
ထုိက႔ဲသုိ႔အျဖဴအမဲ ခြဲျခားတတ္သူ ေခါင္းေဆာင္မ်ားကသာ မြတ္စလင္မ္မ်ားကုိစည္းလုံးညီ ညြတ္ေသာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအျဖစ္ ဦးေဆာင္ႏႈိင္ေပမည္။ ယေန႔တည္ရွိေနသည္႔ ေခတ္ျပဳိင္ ဘာ သာေရးရာ ဂုိဏ္းဂဏကြဲမ်ားကုိ ဆန္းစစ္ရာတြင္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ၂း၁၇၇ပါ သက္၀င္ယုံၾကည္မႈဆုိင္ရာ မွတ္ေက်ာက္ျဖင္႔ စမ္းစစ္ရမည္ျဖစ္ သည္။ ထုိအ ခ်က္ႏွင္႔ကုိက္ ညီေနပါက တစ္ဖြဲ႔ႏွင္႔တစ္ဖြ႔ဲ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရန္အတြက္ အခက္အခဲမ ရွိႏႈိင္ ေတာ႔ေပ။

لَّيْسَ الْبِرَّ أَن تُوَلُّوا وُجُوهَكُمْ قِبَلَ الْمَشْرِقِ وَالْمَغْرِبِ
Righteousness is not that you turn your faces toward the east or the west,
အေရွ႕အရပ္ဘက္သုိ႔ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အေနာက္အရပ္ဘက္သုိ႔ေသာ္လည္းေကာင္း အသင္တုိ႔၏မ်က္ႏွာမ်ားမူျခင္းသည္ (သာလွ်င္)အသင္တို႔ အဘို႔ေကာင္းျမတ္  ေသာအ က်င့္သီလ မဟုတ္ေသးေပ။
وَلَٰكِنَّ الْبِرَّ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَالْمَلَائِكَةِ وَالْكِتَابِ وَالنَّبِيِّ
Righteousness is not that you turn your faces toward the east or the west, but [true] righteousness is [in] one who believes in Allah , the Last Day, the angels, the Book, and the prophets
ေကာင္းျမတ္ေသာသီလရွိသူ သီလ၀န္ ဂုဏ၀န္တို႔ ဟူသည္ကား အလႅာဟ္အရွင္ ျမတ္ကုိလည္းေကာင္း၊ ေနာက္ ဆုံးေန႔ကုိလည္းေကာင္း၊ ေကာင္းကင္တမန္မ်ားကုိ လည္းေကာင္း၊ (အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံမွက်ေရာက္ေသာ) က်မ္းဂန္ကိုလည္း ေကာင္း၊ နဗီတမန္ေတာ္ မ်ားကုိလည္း ေကာင္း၊ ယုံၾကည္ျမတ္ႏိုးၾကေသာ သူမ်ား တည္း။

ေဖၚျပပါ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ မွတ္ေက်ာက္စံျဖင္႔ မတူညီေသာဂုိဏ္းဂဏမ်ားကုိ စမ္းစစ္ရမည္။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ ထုိအာယာသ္ပါ အခ်က္(၅)ခ်က္ကုိ ယုံၾကည္သူသည္ မြတ္စလင္မ္ တစ္ဦးျဖစ္သည္။ အကယ္၍ လူတစ္ဦးသည္ ထုိအခ်က္(၅)ခ်က္ မပါဘဲအေရွ႕အရပ္ဖက္ သုိ႔ျဖစ္ေစ၊ အေနာက္အရပ္သုိ႔ ျဖစ္ေစ မ်က္ႏွာမူ၍ မည္မွ်ပင္ ခ၀တ္ကုိးကုိယ္မႈအစုစု ကုိ ျပဳေနေစကာမူ ထုိသူသည္ ေကာင္းျမတ္ေသာ သီလရွိသူဟု မွတ္ယူ၍မရ ႏႈိင္ေပ။
ယေန႔မြတ္စလင္မ္မ်ားအတြင္း ကြဲျပားျခားနားလွ်က္ ရွိေနေသာဂုိဏ္းမ်ား၊ အဖြဲ႔အစည္း မ်ားသည္ အထက္ေဖၚျပပါ ကုရ္ အာန္၏မွတ္ေက်ာက္စံျဖင္႔ ကုိက္ညီေနပါက မြတ္စလင္မ္ မ်ားပင္ျဖစ္ သည္။ မြတ္စလင္မ္အခ်င္းခ်င္း ျဖစ္ေနသည္႔ အတြက္ မတူညီေသာအေခ်အေန အရပ္ရပ္ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင္႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ ႏႈိင္ျခင္းမရွိသည္႔ တုိင္ေအာင္ တစ္ဦးကုိတစ္ဦး ညီ ရင္းအကုိမ်ားပင္ ျဖစ္ေနသည္႔အတြက္ ရန္သူမ်ားက႔ဲသုိ႔ ဆက္ ဆံေျပာဆုိ တုိက္ခုိက္၍မရႏႈိင္ ေတာ႔ေပ။ အဘယ္ေၾကာင္႔ဆုိေသာ္ ညီရင္းအကုိေမာင္ရင္း အမမ်ား အခ်င္းခ်င္းအ တြင္း ေပၚ ၚေပါက္လာေသာ ျပႆနာ ရပ္မ်ားကုိ မည္က႔ဲသုိ႔ ေျဖ ရွင္းရမည္ကုိ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္(၄၉း၁၀)က ထုိက႔ဲသုိ႔ျပဌာန္းထားျပီး ျဖစ္သည္။

فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ
so make settlement between your brothers. And fear Allah that you may receive mercy.
သုိ႔ျဖစ္ေပရာ အသင္တို႔သည္ မိမိတို႔၏ ညီအစ္ကိုတုိ႔္၏စပ္ၾကား၀ယ္ ရန္ၿငိမ္းေအာင္(ေစ့စပ္မႈကို) ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ၾက ေလကုန္။ ထိုမွတစ္ပါး အသင္တို႔သည္ အလႅာဟ္္အရွင္ျမတ္ အား ေၾကာက္ရြံ႕ၾကေလကုန္။ သို႔မွသာလွ်င္အသင္တို႔ သည္ အရွင္ျမတ္၏ သနားက႐ုဏာ ျပဳေတာ္မူျခင္းကို ခံၾကရကုန္အံ့သတည္း။)
မြတ္စလင္မ္မ်ား၏ရန္သူမ်ားကုိပင္
အစၥလာမ္သာသနာ၏ အေျခခံဥပေဒမ်ားသည္ လူသားတစ္ရပ္လုံး၏ ေအးျငိမ္းသာယာမႈ ကုိသာ ေရွ႕ရႈျပဌာန္းထားေသာ သာသနာတစ္ရပ္ျဖစ္သည္။ မြတ္စလင္မ္ဟူသည္ မိမိ ကုိယ္တုိင္ မည္ က႔ဲသုိ႔ေသာ အေျခအေနတြင္ ရွိေနေစကာမူ မိမိ၏လုပ္ေဆာင္ခ်က္တုိင္း သည္ လူသားတစ္ရပ္လုံးႏွင္႔ သက္ရွိမ်ားအားလုံးကုိ ေအးျငိမ္းခ်မ္းသာမႈေပးသူမ်ားျဖစ္ရ မည္႔အေၾကာင္း (ကုရ္ အာန္၄၁း၃၄)တြင္ ထုိက႔ဲသုိ႔ သြန္သင္ဆုံးမထားသည္။
وَلَا تَسْتَوِي الْحَسَنَةُ وَلَا السَّيِّئَةُ ۚ ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ وَبَيْنَهُ عَدَاوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ
And not equal are the good deed and the bad. Repel [evil] by that [deed] which is better; and thereupon the one whom between you and him is enmity [will become] as though he was a devoted friend.
(အမွန္စင္စစ္ေသာ္ကား ေကာင္းမႈႏွင့္မေကာင္းမႈတို႔မွာ တူၾကသည္မဟုတ္ေပ။(သို႔ျဖစ္ေပ ရာ) အသင္သည္ (မေကာင္း မႈကို) ေကာင္းမႈျဖင့္ ခုခံတြန္းလွန္ပါေလ။ သို႔ျဖစ္လွ်င္ အ ၾကင္သူႏွင့္အ သင္၏အၾကား၌ ရန္ၿငိဳးရွိ၏။ ထိုသူသည္မိတ္ေဆြ အရင္းကဲ့သို႔ ျဖစ္လာေပ မည္။)
ထုိအာယာသ္သည္ မြတ္စလင္မ္မ်ားကုိ အစဥ္တစ္စုိက္ တုိက္ခုိက္လွ်က္ရွိေသာ ရန္ျငဳိး ထားၾကသည္႔ (ကာဖိရ္)မယုံၾကည္ေသြဖည္သူ မ်ား၏ မေကာင္းေသာ ထုိးႏွက္္ခ်က္မ်ားကုိ ပင္ စိတ္ေစ တနာေကာင္းျဖင္႔  ျပန္လည္ခုခံရန္ လမ္းညႊန္ခ်က္ျဖစ္သည္။ သို႔ဆုိလွ်င္ မြတ္ စလင္မ္မ်ား အခ်င္းခ်င္းအတြင္း တစ္ဦးကုိတစ္ဦး၊ တစ္ဖြဲ႔ကုိတစ္ဖြ႔ဲ မည္က႔ဲသုိ႔ မတရား တုိက္ခုိက္ စြပ္စဲြပုတ္ ခတ္  ပုိင္ ခြင္႔ရွိႏႈိင္ေပမည္နည္။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က အသိအမွတ္ျပဳထားေသာ မြတ္စလင္မ္ဟူသည္ မိမိတုိ႔၏သာသ နာကုိ မြတ္စလင္မ္မဟုတ္သူမ်ားက စြပ္စြဲပုတ္ခတ္လာခ႔ဲသည္ရွိေသာ္ မည္ကဲ႔သုိ႔ေခ် ပေျပာဆုိရမည္ ကုိ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ၁၆း၁၂၅တြင္ ညႊန ္ၾကားထားသည္-

ادْعُ إِلَىٰ سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ ۖ وَجَادِلْهُم بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ ۚ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِيلِهِ ۖ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ
Invite to the way of your Lord with wisdom and good instruction, and argue with them in a way that is best. Indeed, your Lord is most knowing of who has strayed from His way, and He is most knowing of who is [rightly] guided.
(အို-နဗီတမန္ေတာ္) အသင္သည္ မိမိအားဖန္ဆင္းေမြးျမဴေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္၏လမ္းေတာ္သို႔ (လူတို႔အား) ဥာဏ္ ပညာႏွင့္လည္းေကာင္း၊ ေကာင္းျမတ္ေသာ ဆံုးမၾသ၀ါဒႏွင့္ လည္းေကာင္း၊ ဖိတ္ေခၚပါေလ။ ထုိမွတစ္ပါးအသင္သည္ ၎တုိ႔အား အေကာင္းဆံုးနည္းျဖင့္ အေခ်အတင္ေျပာဆိုပါေလ။ ဧကန္မလြဲ အသင့္အား ဖန္ဆင္းေမြးျမဴ ေတာ္မူ ေသာ အရွင္ျမတ္ သည္ပင္ ထိုအရွင္ျမတ္၏ လမ္းေတာ္မွ တိမ္းလြဲခဲ့ေသာသူအား အသိဆံုးျဖစ္ေတာ္ မူေပသည္။ ထိုနည္း တူ စြာထုိအရွင္ျမတ္သည္ပင္ တရားလမ္းမွန္ကို ရရွိၾကကုန္ေသာသူတို႔အားလည္း အသိဆံုး ျဖစ္ေတာ္မူေခ်သတည္း။ )

အထက္တြင္ခြင္႔ျပဳထားေသာ وَجَادِلْهُم بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ ۚ and argue with them in a way that is best. ထုိမွတစ္ပါးအ သင္သည္ ၎တုိ႔အား အေကာင္းဆံုးနည္းျဖင့္ အေခ် အ တင္ေျပာ ဆိုပါေလ။ ဟူေသာအထက္ပါ အာယာသ္၏လမ္းညႊန္မႈကုိ ဆင္ျခင္ျခင္းျဖင္႔-
အစၥလာမ္သာသနာ၏ အဆုံးအမမ်ားသည္ မြတ္စလင္မ္အခ်င္းခ်င္းျဖစ္ေစ၊ မြတ္စလင္မ္ မဟုတ္သူမ်ားကုိ ျဖစ္ေစ၊ တစ္ ဘက္သတ္ စြပ္စြဲလာသည္ရွိေသာ္ ျပန္လည္ေျခပရာတြင္ အေကာင္း ဆံုးနည္းျဖင့္ အေခ်အတင္ေျပာဆိုခြင္႔ရွိသည္။ တစ္ဦးကုိတစ္ဦး တစ္ဖက္သတ္ ပုတ္ခတ္ေျပာဆုိ ပုိင္ခြင္႔မရွိေပ။
က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္က လုံ၀ဥႆုံ တားဆီးပိတ္ပင္ထားေသာ မြတ္စလင္မ္အခ်င္းခ်င္းတစ္ ဖက္ကုိတစ္ဖက္ မညွာတမ္း စြပ္စြဲတုိက္ခုိက္၊ ထုိးႏွက္ေနျခင္းမ်ား ရွိေနျခင္းသည္ဗ်ာဒိတ္ က်မ္းဂန္ ကုရ္အာန္ထက္ မိမိတုိ႔၏ ေက်ာင္းေတာ္၀ါဒမ်ား၊ ပုပ္ရဟန္း၀ါဒမ်ားကုိ ပုိမုိဦး စားေပးသည္႔ ေရွးက်မ္းရမ်ားက႔ဲသုိ႔ ျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင္႔ ပင္ျဖစ္သည္။
သုိ႔တည္းမဟုတ္ မိမိတုိ႔၏ ေက်ာင္းေတာ္၀ါဒမ်ား၊ ဂုိဏ္းဂဏ၀ါဒမ်ားကုိ တစ္ဖက္ကမ္းခပ္ တတ္ေျမာက္ထားသက႔ဲသုိ႔ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ကုိမူ အဖတ္သက္သက္မွလြဲ၍အဓိပၸါယ္ နားမ လည္ျခင္းေၾကာင္႔ ျဖစ္ႏႈိင္ေပမည္။ သုိ႔တည္းမဟုတ္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ပါဥပေဒ မ်ားထက္ မိမိတုိ႔၏ေက်ာင္းေတာ္ ၀ါဒလမ္းစဥ္မ်ား၊ ဂုိဏ္းဂဏလမ္းစဥ္မ်ားသည္ ပုိမုိအေရး ၾကီးသည္ဟု နား လည္သေဘာေပါက္ထား ျခင္းမ်ားေၾကာင္႔ ျဖစ္ႏႈိင္ေပမည္။ သုိ႔တည္းမ ဟုတ္ ဗ်ိတိသွ်နန္းရင္း၀န္ အက္ဒ္၀ါဒ္ဂလက္စတုံး၏ ဗ်တိသွ်ပါလီမန္တြင္ ၁၈၈၂ခုႏွစ္က မြတ္စလင္မ္မ်ားအတြက္ တင္သြင္းေသာ ပညာေရးမူ၀ါဒ စနစ္အတြင္းမွေက်ာ္လြန္ရုံး မ ထြက္ႏႈိင္ျခင္းေၾကာင္႔  ျဖစ္ႏႈိင္ေပမည္။ (ဂလက္စတုံးအေၾကာင္းအေသးစိပ္ စည္းလုံးညီ ညြတ္ေရး(၅)တြင္ၾကည္႔ပါ။
သုိ႔မဟုတ္ပါက သာမန္ေနာက္လုိက္ မြတ္စလင္မ္တစ္ဦးျဖစ္ေစ၊ အမ်ားမြတ္စလင္မ္မ်ားကုိ ဦးေဆာင္ေသာ ပညာရွိ သုခမိန္ၾကီးျဖစ္ေစ၊  မည္သည္႔နည္းႏွင္႔မွ် က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ က တုိက္ ရုိက္တားဆီး ပိတ္ပင္းထားေသာ ဥပေဒတစ္ရပ္ကုိ သိပါလွ်က္ႏွင္႔ ေပၚေပၚထင္ထင္ လူသိရွင္ၾကား က်ဴးလြန္မည္မဟုတ္ေပ။


အဓိကႏွင္႔အဓိကမက်ေသာအရာကုိခြဲျခားျခင္း

အစၥလာမ္သာသနာတြင္ အဓိကအေရးၾကီးေသာ မြတ္စလင္မ္မ်ားအတြက္ ျပဌာန္းခ်က္မ်ား မွ ဆြလာသ္တည္ေဆာက္မႈ တစ္ခုတည္းကုိ ျပန္လည္စမ္းစစ္ၾကည္႔မည္ဆုိပါ က ص ل و ဟူေသာေ၀ါဟာရ (၉၉)ၾကိမ္ပါ၀င္သည္။ ဆြလာသ္ႏွင္႔စပ္လ်င္းျပီးက်မ္းျမတ္ ကုရ္အာန္ တြင္ အဓိကအခ်က္ မ်ားကုိ ထုိက႔ဲသုိ႔ေဖၚျပဌာန္းထားသည္ကုိ ေတြ႔ရသည္။

(၁) ဆြလာသ္တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ (၀ုိဇူ)ေရသန္႔စင္ျခင္း။ (ကုရ္အာန္၅း၆)
(၂) (အဇာန္) ဆြလာသ္တည္ေဆာက္ရန္ ဖိတ္ေခၚျခင္း။ (ကုရ္အာန္၅း၅၈)
(၃) (ကစ္ဘလာ) မ်က္ႏွာမူရာအရပ္။ (ကုရ္အာန္၂း၁၄၉)
(၄) ဆြလာသ္အခ်ိန္မ်ား။ ၂း၂၃၁။၄း၁၀၃။၁၁း၁၁၄။ ၁၇း၇၈။ ၃၀း၁၇၊၁၈။
(၅) (အကားမ) မတ္တတ္ရပ္ျခင္းဆုိင္ရာ ေ၀ါဟာရ ق و م (၆၆၀)ၾကိမ္ပါ၀င္သည္။
(၆) (ရကူအ္) ကုိင္းညႊတ္ျခင္းဆုိင္ရာ ေ၀ါဟာရ ر ك ع(၁၃)ၾကိမ္ပါ၀င္သည္။
(၇) (စဂ်္ဒဟ္) ဦးခ်ျခင္းဆုိင္ရာ ေ၀ါဟာရ س ج د (၉၂)ၾကိမ္ပါ၀င္သည္။
(၈) (ကာေအဒအ္) ထုိင္ျခင္းဆုိင္ရာ ေ၀ါဟာရ ق ع د (၃၁)ၾကိမ္ပါ၀င္သည္။
(၉) (ဆြလာသ္)တြင္ ကုရ္အာန္ရြတ္ဖတ္ျခင္း။ (ကုရ္အာန္၂၉း၄၅)
(၁၀) (ဆြလာသ္)မျပဳရေသာ အေျခအေနမ်ား။ (ကုရ္အာန္၄း၄၃)
(၁၁) (ဂ်မာအသ္)ျဖင္႔ ဆြလာသ္၀တ္ျပဳျခင္း။ (ကုရ္အာန္ ၂း၄၃)
(၁၂) ခရီးတြင္ တည္ေဆာက္ရေသာ (ဆြလာသ္)
(၁၃) (ဆြလာသ္)တုိတုိ တည္ေဆာက္ရေသာ ကာလမ်ား။ (ကုရ္အာန္၄း၁၀၁)
(၁၄) စစ္အတြင္း တည္ေဆာက္ေသာ (ဆြလာသ္) (ကုရ္အာန္၄း၁၀၂)
(၁၅) (ဂြ်မၼာဟ္ဆြလာသ္) တည္ေဆာက္ရန္။ (ကုရ္အာန္၆၃း၉-၁၁)
(၁၆) (သဟ္ဂြ်တ္ဆြလာသ္) တည္ေဆာက္ရန္။ (ကုရ္အာန္၁၇း၇၉။၃၂း၁၆။၇၃း၁-၈)
ဤသည္ (ဆြလာသ္)ႏွင္႔စပ္လ်င္း၍ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္တြင္ ပါ၀င္ေသာ အဓိကအခ်က္အလက္မ်ားအနက္မွ လက္လွမ္းမီသ၍တင္ျပျခင္းျဖစ္သည္။

ထုိကဲ႔သုိ႔ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ပါ ဆြလာသ္ႏွင္႔စပ္လ်င္းေသာ အဓိကပါ၀င္သည္႔အခ်က္ မ်ားကုိ ေကာက္ႏႈတ္တင္ျပျခင္းမွာ ဆြလာသ္တည္ေဆာက္မႈ ကုိျပဌာန္းခ႔ဲျခင္း၏ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ မ်ားကုိသိရွိႏႈိင္ ရန္ျဖစ္သည္။  သုိ႔မွသာ မြတ္စလင္မ္မ်ားအတြင္းရွိ မတူ ညီေသာ ဂုိဏ္းကြဲမ်ားတြင္ တစ္ဖြဲ႔ႏွင္႔တစ္ဖြ႔ဲ ဆြလာသ္တည္ေဆာက္ရာ၌ ကြဲျပားျခားနား ခ်က္ မ်ားသည္ မြတ္စလင္မ္မ်ား အတြင္း အခ်င္းခ်င္းစိတ္၀မ္း ကြဲေလာက္ရသည္အထိ အျငင္း ပြား စရာ လုိေသာကြဲလြဲမႈျဖစ္မျဖစ္ကုိ အတိအက်ေ၀ဘန္ပုိင္းျခားႏႈိင္မည္ျဖစ္သည္။


အင္ရွာအလႅာဟ္ ဆက္လက္တင္ျပပါဦးမည္။
ဦးစုိးလြင္(ျငိမ္းခ်မ္းလွ်ပ္စစ္)

No comments:

Post a Comment