Thursday, 23 August 2012
တိရစာၦန္၏ အသိစိတ္ႏွင့္ လူ၏ ဆင္ျခင္တုံတရား
တိရစာၦန္၏ အသိစိတ္ႏွင့္ လူ၏ ဆင္ျခင္တုံတရား
တိရစာၦန္၊ ေက်းငွက္ အင္းဆက္ ပိုးမႊား အသီးသီးတို႔သည္ လူသားတို႔ကဲ့သို႔ပင္ အသိုင္းအဝိုင္း အုပ္စုမ်ားသာ ျဖစ္ၾက၏။ သို႔ေသာ္ လူသားတြင္ ဆင္ျခင္တုံတရားႏွင့္ အသိဉာဏ္ရွိၿပီး အလႅာဟ္က လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ဆုံးျဖတ္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေပးထား၏။ ထို႔ေၾကာင့္ လူသားသည္ မိမိ၏ အလႅာဟ္ကို လကၡံမႈ၊ ျငင္းပယ္မႈႏွင့္ ေကာင္းမႈ ျပဳမူခ်က္ အားလုံးအတြက္ အစားေပးျခင္း ခံရေပမည္။
တိရစာၦန္တို႔တြင္ အသိစိတ္သာရွိၿပီး ဆင္ျခင္တုံတရားႏွင့္ အသိဉာဏ္၊ လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ျပဳပိုင္ခြင့္တို႔ မရွိေခ်။ ၄င္းတို႔၏ အသိစိတ္မွ တစ္ဆင့္ အလႅာဟ္ေပးထားေသာ ဝဟီလမ္းညႊန္မႈတို႔ကို သဘာဝတရားအျဖစ္ (ျငင္းပယ္ႏိုင္ျခင္းမရွိဘဲ) တစ္သေဝမတိမ္း နာခံၾကရေပသည္။ လူသားတို႔က တိရစာၦန္တို႔၏ အသိစိတ္ကို အျမင့္ဆုံးေရာက္ေအာင္ ျပဳျပင္ ထိန္းေက်ာင္းႏိုင္ေသာ္လည္း တိရစာၦန္တို႔ကို ဆင္ျခင္တုံတရားႏွင့္ အသိဉာဏ္ရွိေစရန္ ျပဳႏိုင္စြမ္း မရွိေခ်။
တိရစာၦန္ အသီးသီးတို႔တြင္ ဆင္ျခင္တုံတရားႏွင့္ လြတ္လပ္စြာေရြးခ်ယ္ ျပဳပိုင္ခြင့္ မရွိဘဲ အလႅာဟ္၏ ဝဟီလမ္းညႊန္ကို သဘာဝတရားအျဖစ္ နာခံေနမႈေၾကာင့္ ၄င္းတို႔ေသၿပီးေနာက္ တရားစီရင္ျခင္း၊ ဆု၊ ျပစ္ဒဏ္ ခ်မွတ္ျခင္းခံရမည္ မဟုတ္ေပ။ သို႔ေသာ္ စၾကဝဠာ ေလာကခပ္သိမ္းသည္ အလႅာဟ္၏ သတ္ကဒီရ္ တိုင္းတာ သတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္ အမရ္ စီမံမႈ အမိန္႔ေတာ္အတိုင္းသာ ျဖစ္ေပၚလာၾကရ၏။ ေသျခင္းႏွင့္ ရွင္ျခင္း(အသက္)သည္လည္း အလႅာဟ္၏ လက္ေတာ္တြင္း၌သာ ရွိ၏။
အစၥလာမ္ သာသနာတြင္ သံသရာဟူသည္ မရွိ၍ လူေသၿပီး တိရစာၦန္ဘဝေရာက္ျခင္း၊ တိရစာၦန္ေသၿပီးေနာက္ လူ႔ဘဝေရာက္ျခင္း စသည္တို႔ မရွိပါ။ သက္ရွိသက္မဲ့ ခပ္သိမ္းတို႔သည္ အလႅာဟ္၏ သတ္ကဒီရ္ သတ္မွတ္ ျပ႒ာန္းခ်က္ အတိုင္း ျဖစ္ေပၚေနျခင္းသာ ျဖစ္၏။ သက္ရွိအားလုံးကို ေရမွပင္ အလႅာဟ္က ဖန္ဆင္းေတာ္မူခဲ့၏။ အသက္ အားလုံးသည္လည္း အလႅာဟ္လက္ေတာ္တြင္း၌သာ ရွိေပသည္။ အလႅာဟ္မွလြဲ၍ မည္သူမွ် အသက္တစ္ေခ်ာင္ကို မေပးႏိုင္၊ ေဖ်ာက္ႏိုင္စြမ္း မရွိေပ။
အလႅာဟ္၏ သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းခ်က္
အလႅာဟ္သည္ စၾကဝဠာ ေလာကခပ္သိမ္းတြင္ သက္မဲ့တို႔အား ရုပ္ႏွင့္ စြမ္းအင္အျဖစ္ တိက်စြာ သတ္မွတ္ထားၿပီး ျဖစ္သည္။ အဏုျမဴမႈန္ထက္ငယ္ေသာ အရာမ်ားပင္လွ်င္ အလႅာဟ္၏ စီမံျပ႒ာန္း သတ္မွတ္ခ်က္ (ဉာဏ္ေတာ္)တြင္ပါၿပီး ျဖစ္သည္။ သစ္ပင္ ပန္းမန္ေလာကတြင္လည္း အေစ့တစ္ခု အေညွာက္ထြက္သည္မွအစ သစ္ရြက္ေၾကြသည္အထိ ျပ႒ာန္းသတ္မွတ္ၿပီး ျဖစ္သည္။ (ကုရ္အာန္ ၁၀း၆၁။ ၇၈း၂၉။ ၆း၅၉။ ၄၁း၄၇)။ ထို႔အတူ တိရစာၦန္ေက်းငွက္ အင္းဆက္ပိုးပႊား အသီးသီးတို႔၏ ေမြးဖြားျခင္း၊ ၄င္းတို႔အတြက္ ရိကၡာႏွင့္ ေသျခင္းတို႔သည္လည္း အလႅာဟ္၏ စီမံျပ႒ာန္းခ်က္အရ သတ္မွတ္ၿပီး ျဖစ္ေပသည္။
“ဧကန္မလြဲ ငါအရွင္ျမတ္သည္ အရာခပ္သိမ္းတို႔ကို “ကဒရ္” တိုင္းတာ သတ္မွတ္၍ ဖန္ဆင္းေတာ္မူခဲ့သည္” (ကုရ္အာန္ ၅၄း၄၉)။
“အမွန္ေသာ္ကား ကမာၻႃဂိုဟ္ဝယ္ ရွိရွိသမွ်ေသာ(သြားလာေသာ) သတၱဝါအေပါင္းတို႔ကို စားနပ္ရိကၡာ ေပးသနားေတာ္မူရန္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ တာဝန္ယူထားေတာ္မူၿပီး ထိုအရွင္ျမတ္သည္ ယင္းသတၱဝါမ်ား၏ (ဤကမာၻေျမေပၚဝယ္) သတ္မွတ္ခ်က္ အတိုင္းအတာျဖင့္ ေနထိုင္ရာ ဌာနမ်ားကို လည္းေကာင္း၊ (မေမြးဖြားမီႏွင့္ ေသၿပီးေနာက္တြင္) ထိန္းသိမ္းရာ ေနရာမ်ားကို လည္းေကာင္း သိရွိေတာ္မူေပသည္။ အလုံးစုံတို႔သည္ ထင္ရွားလွစြာေသာ မွတ္တမ္းေတာ္ (အလႅာဟ္၏ စီမံျပ႒ာန္းခ်က္)တြင္ ရွိေနေပသည္” (ကုရ္အာန္ ၁၁း၆)
အလႅာဟ္သည္ သစ္ပင္ပန္းမန္၊ ပိုးမႊား၊ အင္းဆက္ တိရစာၦန္၊ ငွက္ အားလုံးႏွင့္ ယင္းတို႔အတြက္ ရိကၡာကို လူတို႔ သိႏိုင္ေသာ၊ မသိႏိုင္ေသာ နည္းမ်ိဳးစုံတို႔ျဖင့္ သတ္မွတ္ထားၿပီး ျဖစ္သည္။ ေျမေပၚ ေျမေအာက္ ေရေပၚ ေရေအာက္ႏွင့္ ေလထဲတြင္ ေနၾကေသာ သန္းေပါင္းမ်ားစြာေသာ တိရစာၦန္ အသီးသီးတို႔ စားနပ္ရိကၡာမွာ လူတို႔က ေပးေနသည္ မဟုတ္ေခ်။ အလႅာဟ္၏ သတ္မွတ္ခ်က္အတိုင္း သဘာဝအေလ်ာက္ ရေနျခင္းသာ ျဖစ္၏။ သတၱဝါတို႔က သစ္ပင္ပန္းမန္တို႔ကို စားသုံးျခင္း၊ သစ္ပင္ပန္းမန္တို႔က အင္းဆက္တို႔ကို အဆိပ္မ်ား၊ ေထာင္ေခ်ာက္မ်ားျဖင့္၊ သတ္ျခင္း၊ သတၱဝါ အခ်င္းခ်င္း သဘာဝအေလ်ာက္ စားၾကျခင္း၊ လူတို႔က စားျခင္းႏွင့္ အျခားသဘာဝတရားတို႔ျဖင့္ သတၱဝါေလာကတြင္ အလႅာဟ္၏ သတ္မွတ္ခ်က္အတိုင္း ရွိေနေပသည္။
လူသား၏အသုံးခ်ခံမ်ား
တိရစာၦန္ေလာကတြင္ ဆဲလ္ေလး တစ္ခုတည္းျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားေသာ ဘက္တီးရီးယား ပိုးမႊားေလးမွ ဆဲလ္သန္းေပါင္းမ်ားျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားေသာ ဆင္ႀကီးမ်ား၊ ေဝလငါးႀကီးမ်ားႏွင့္ က်ား၊ ျခေသၤ့စေသာ ေတာရုိင္း သတၱဝါမ်ား ရိွေသာ္လည္း ဆင္ျခင္တုံတရားႏွင့္ အသိဉာဏ္ ပိုင္ဆိုင္ေသာ လူသားတို႔၏ လက္ေအာက္တြင္သာ အလႅာဟ္က ရွိေစသည္။ အကယ္၍သာ တိရစာၦန္တို႔တြင္ လူသားတို႔ကဲ့သို႔ ဆင္ျခင္တုံတရားႏွင့္ အသိဉာဏ္ ရွိခဲ့ပါမူ လူသားတို႔သည္ပင္ တိရစာၦန္တို႔၏ အခိုင္းအေစမ်ား ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ေနေပမည္။
အရာခပ္သိမ္းကို ဒြိစုံ ဖန္ဆင္းထားသည့္ သဘာဝအရ လူသားအက်ိဳးျပဳ သတၱဝါ၊ ပိုးမႊားမ်ားရွိသလို အႏၱရာယ္ေပးေသာ သတၱဝါေရာဂါပိုးမႊားလည္း ရိွေနေပသည္။ သို႔ေသာ္ အလႅာဟ္သည္ ဖန္ဆင္းခံ လူသားကို ေအာင္ႏိုင္မႈသာ ေပးထား၏။ အလႅာဟ္၏ သတ္ကဒီရ္ သတ္မွတ္ခ်က္ေၾကာင့္ ေသရသည္ျဖစ္ေစ၊ သို႔တည္းမဟုတ္ လူသားတို႔၏ မေကာင္းမႈေၾကာင့္ ျပစ္ဒဏ္က်ေရာက္သည္ ျဖစ္ေစ၊ ထိုကဲ့သို႔ေသာ အခါမ်ိဳးတြင္ လူသားတို႔ ေရွာင္ရွားႏိုင္မည္ မဟုတ္ေပ။
ဥပမာ အီဂ်စ္ဘုရင္ ဖာရိုသည္ တမန္ေတာ္မူဆာ၏ သတိေပးေနသည့္ၾကားမွ အလႅာဟ္ကို ျငင္းဆန္၍ မတရားမႈမ်ားကို ေနာက္လိုက္တို႔ႏွင့္အတူ က်ဴးလြန္ခဲ့သည့္ အတြက္ တိုင္းျပည္တြင္ ေရာဂါဘယမ်ား၊ ပိုးမႊားမ်ား ျပစ္ဒဏ္အျဖစ္ က်ေရာက္ေလသည္။ တမန္ေတာ္ခ်ဳပ္ မုဟမၼဒ္သခင္ မေမြးဖြားမီ ေအဒီ ၅၇၀ ခုႏွစ္တြင္ ယီမင္ဘုရင္ခံ အဘရဟာသည္ ဆင္တပ္ျဖင့္ မကၠာၿမိ့ဳရွိ ကအ္ဘတ္ေက်ာင္းေတာ္ကို ဖ်က္ဆီးရန္ ခ်ီတက္ခဲ့ရာ ေကာင္းကင္ယံမွ အုပ္စုလိုက္ ပ်ံဝဲလာေသာ သတၱဝါတို႔ ပစ္ခ်ေသာ ေက်ာက္တုံးမ်ား သို႔မဟုတ္ ေရာဂါပိုး (ေက်ာက္ေရာဂါ)တို႔ေၾကာင့္ ဆင္တပ္ပ်က္ခဲ့ရေလသည္။ (ကုရ္အာန္ ၁၀း၁-၅) ယခုေခတ္တြင္လည္း ေအအိုင္ဒီအစ္ (AIDS) ေရာဂါပိုးသည္ ေျခာက္လွန္႔လ်က္ရွိေပသည္။
အလႅာဟ္သည္ အေၾကာင္းေၾကာင္းတို႔ေၾကာင့္ အဆိုးမ်ားထားရွိေစကာမူ ဖန္ဆင္းခံ လူသားတို႔၏ လက္ေအာက္တြင္သာ အမ်ားစုကို ထားေပးသည္။ အျခားေသာ သဘာဝတရားတို႔ျဖင့္လည္း ထိန္းခ်ဳပ္ ထားေပးေလသည္။ ဥပမာ ျခင္မတစ္ေကာင္သည္ လူေသြးတစ္စက္ျဖင့္ အေကာင္ငယ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေပါက္၏။ (R Digest Oct; 77) ထို႔အတူ ယင္ေကာင္တို႔သည္ ၁၀ ရက္တစ္ခါ ဥမ်ားေပါက္သည္။ တစ္ႀကီမ္လွ်င္ ဥေပါင္း(၁၂၀) ဥ၏။ ဧၿပီလ ၁၅ ရက္မွ စဥလွ်င္ စက္တင္ဘာ ၁၀ ရက္မတိုင္မီ အဂၤါစုံၿပီး ယင္ေကာင္ေပါင္း ၅၅၉၈.၇၂၀.၀၀၀.၀၀၀ မွ် ေပါက္ႏိုင္၏။ အျခား သုေတသီ တစ္ဦး၏ အဆို အရ ယင္ေကာင္တစ္စုံသည္ တစ္ေႏြတည္းတြင္ ဂ်ာမနီ ႏိုင္ငံတစ္ခုလုံးကို (၄၇) ေပထိ ျမင့္ေသာ ယင္ထုျဖင့္ ဖုးံေအာင္ ေပါက္ႏိုင္၏။ သို႔ေသာ္ ထို႔သို႔ မျဖစ္ျခင္းမွာ ယင္ကိုဖမ္းစားေသာ ဖား၊ အိမ္ေျမွင္၊ ေျမြ၊ ငွက္၊ ပုရြက္ဆိတ္၊ ခါခ်ဥ္ စသည္တို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ၄င္းျပင္ ယင္းေပါက္ပြားႏုိင္ေလာက္ေသာ ေရေျမ မရွိဟုလည္း ဆို၏။ (R.D 7-77) စင္စစ္ ဖန္ဆင္းရွင္ အလႅာဟ္၏ စီမံသတ္မွတ္ထားမႈသာ ျဖစ္၏။
“ထို႔ျပင္ (ထိုအရွင္ျမတ္သည္) အသင္တို႔အဖို႔ (အိမ္သုံး) ေျခေလးေခ်ာင္း တိရစာၦန္မ်ားကိုလည္း ဖန္ဆင္းေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ အသင္တို႔အဖို႔ ယင္းတိရစာၦန္မ်ား၌ အေႏြးထည္သည္ လည္းေကာင္း၊ (အျခား) အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားသည္ လည္းေကာင္း ရွိ၏။ ထို႔ျပင္ ယင္းတို႔အနက္မွပင္ (စားသုံးဖြယ္မ်ားကို) အသင္တို႔သည္ စားသုံးၾကကုန္၏။ ”
“ထို႔ျပင္ အသင္တို႔သည္ (ယင္းတို႔ကို) ညေနခ်မ္းတြင္ စားက်က္မွ ျပန္သြင္းလာၾကကုန္ေသာ အခ်ိန္၌ လည္းေကာင္း၊ နံနက္ယံတြင္ စားက်က္သို႔ လြတ္ၾကေသာ အခ်ိန္၌လည္းေကာင္း အသင္တို႔အဖို႔ ေျခေလးေခ်ာင္း တိရစာၦန္မ်ားတြင္ ႏွစ္လိုဖြယ္အေၾကာင္းလည္း ရွိေပသည္။ ထိုမွတစ္ပါး ယင္းတိရစာၦန္မ်ားသည္ အသင္တို႔၏ ဝန္စည္ စလြယ္မ်ားကို အသင္တို႔အဖို႔ အလြန္အမင္း ခဲယဥ္းစြာျဖင့္သာ ေရာက္ႏိုင္ၾကေသာ ၿမိ့ဳရြာသို႔ သယ္ပိုး၍ (ပို႔ေဆာင္)ျခင္းကိုလည္း ျပဳၾကကုန္၏။ ဧကန္စင္စစ္ အသင္တို႔၏ အရွင္ျမတ္သည္ အလြန္တရာ သိမ္ေမြ႔ႏူးညံ့ေတာ္မူေသာ အရွင္၊ အလြန္တရာ သနားၾကင္နာ ညွာတာေတာ္မူေသာ အရွင္ ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ ထို႔ျပင္ ျမင္း၊ လားႏွင့္ ျမည္း တိရစာၦန္မ်ားကိုလည္း အသင္တို႔ စီးနင္းၾကရန္ႏွင့္ ခန္႔ညားထည္ဝါ တင့္တယ္လွပမႈ ရွိေစရန္ (ဖန္ဆင္းေတာ္မူခဲ့ေပသည္) ထို႔နည္းတူ ထိုအရွင္ျမတ္သည္ အသင္တို႔ မသိၾကေသာ အ၇ာမ်ားကိုလည္း ဖန္ဆင္းေတာ္မူေလသည္” (ကုရ္အာန္ ၁၆း၅-၈)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment